Minulla on ollut nyt muutaman kuukauden melkein jatkuvasti ripuli ja uloste joko kellanruskeaa tai aika keltaista. Vatsavaivoja ei ole eikä ripulikaan ole ollut niin paha, että housuun olisi tullut.
Minulla on ilmeisesti jokin imeytymishäiriö. Sappikivet (ei vatsavaivoja), keliakia (ei muita oireita)... haima?, maksa?
Olen 66-vuotias. Syön selkäkipuun nyt Arcoxia-tulehduskipulääkettä, Artro Balans glugosamiinisulfaattia sekä 60 mg Cymbalta-mielialalääkettä kivun lievitykseen, lisäksi erilaisia B-
ja D-vitamiineja ja kollageenia. Voisiko olla lääkkeistä johtuvaa? Koskaan ennen ei ole ollut lääkkeiden kanssa mitään ongelmaa.
Onko ulosteen värillä ja ripulilla haimasyövän kanssa tekemistä?
Keltainen uloste
3
2498
Vastaukset
- Mummoihminen
Kysymykseesi en osaa vastata. Mutta, keltaista löysää ulostetta minulla on ollut jo vuosikausia, alkoi heti sen jälkeen kun sappirakko poistettiin sappikivien ja tulehduksen takia. Pahenee, jos syön jotakin kovin rasvaista. Muuttuu vihreäksi, jos syön mustikoita (sininen keltainen=vihreä) :-). Tämän kanssa elän ja muistan hoitaa nestehukkaa, kun ripuli on pahempi.
Jos olisin sinä, kävisin lääkärillä. Ja, kun sinulla on muitakin vaivoja, jos vain pystyy varaamaan pidemmän ajan kuin 15 min. Siinä ajassa ei lääkäri ehdi kuunnella kuin yhden vaivan. Kokemusta on. - hsd
Oletko jo ollut lääkärissä ?
Asialla ei tarvitse olla syövän kanssa mitään tekemistä, mutta jossain voi olla jotain lievää häikkää,
jos uloste on kovin vaaleaa, vauvankakan keltaista. Se ei ole normaalia.
Lääkkeet voivat vaikuttaa elimiin, vähän, arvioisin.
En itse esim. voi syödä Arcoxiaa kuin 15 mg kerrallaan (nivelkipuihin),
se aiheuta minulle sydänhäiröitä ja onkin sydäntoksinen lääke, mutta tervesydämiselle ei ilmeisesti mitenkään haittaava.- apuasaatavilla
Minulla todettiin haiman toiminnassa vika, kun uloste muuttui keltaiseksi ja limaiseksi. Toisinaan aivan vesiripulia toisinaan verta ulosteessa. Mene ihmeessä tutkimuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969