Vanhojen päivitysten saatavuus?

Susanna_R

Minulla on läppärissä Mint 13 Mate, johon olen hyvin tyytyväinen. Uudempaa en voi asentaa, koska matkatyössä olen nettiyhteyksissä 3G-mokkulan varassa, joka taas on niin vanhaa mallia, ettei toimi uudemissa versiossa (on kokeiltu!) Elisalla ole tarjota parempaa, vaan tyrkyttävät puoliväkisin 4G:tä.
Tarvitsisin joidenkin työjuttujen takia Windowsia, mutta sen asentaminen pyyhkii pois Mintin. Mint 13:n tukihan on loppunut, mutta saako siihen edelleen olemassaolevat vanhat päivitykset, jos asennan W:n ja sen jälkeen Mintin uudelleen?
Olen superkiitollinen tiedosta!

10

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei välttämättä saa enää kun on tuen ulkopuolella.

      Olisiko helpompaa ostaa kunnon nettiyhteys siihen niin ei tarvitse kikkailla?

      • Susanna_R

        Mitä tarkoittaa "välttämättä"? Haluaisin tietää, saako vai ei, en arveluja, kiitos!
        "Kunnon yhteys" on opiskelija-duunarille kustannuskysymys! Jos rahaa olisi, ostaisin koko Elisan tai Telian tai mitä niitä onkaan.


      • Susanna_R kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "välttämättä"? Haluaisin tietää, saako vai ei, en arveluja, kiitos!
        "Kunnon yhteys" on opiskelija-duunarille kustannuskysymys! Jos rahaa olisi, ostaisin koko Elisan tai Telian tai mitä niitä onkaan.

        Nuo vanhat päivityspalvelimet yleensä sammutetaan ja ne löytyy sitten arkistoista ja touhussa palaa sitten aika pajon aikaa, mutta sekään ei ole varma onko Mintillä siihen resursseja.

        Opiskelijat saa opintolainaa joka on yleisesti ottaen ilmaista että vinguta sitä vaan että saat hommat hoidettua. Kyllä sille ajankäytöllekin pitää joku hinta laittaa, että ehdit opiskella ja duunailla.

        Ja ota saman tien sitä opintolainaa niin paljon kuin saa, ihan joka kuukausi ja osta vaikka sitä Teliaa pörssissä. Se tuottaa enemmän mitä opintolainan korko maksaa.


      • Susanna_R
        M-Kar kirjoitti:

        Nuo vanhat päivityspalvelimet yleensä sammutetaan ja ne löytyy sitten arkistoista ja touhussa palaa sitten aika pajon aikaa, mutta sekään ei ole varma onko Mintillä siihen resursseja.

        Opiskelijat saa opintolainaa joka on yleisesti ottaen ilmaista että vinguta sitä vaan että saat hommat hoidettua. Kyllä sille ajankäytöllekin pitää joku hinta laittaa, että ehdit opiskella ja duunailla.

        Ja ota saman tien sitä opintolainaa niin paljon kuin saa, ihan joka kuukausi ja osta vaikka sitä Teliaa pörssissä. Se tuottaa enemmän mitä opintolainan korko maksaa.

        Kiitos neuvoista (eka kappale), mutta en kysynyt sijoitusvinkkejä. Niitä varten on kyllä parempiakin lähteitä. Opintolainakuviot ja korkolaskelmat ovat kyllä hallinnassa. Sitä paitsi opintolainatkin on maksettava takaisin ja korkospekulaatio kädestä suuhun elävällä on pelkkä huono vitsi. Lainaa on jo tulevaisuuden sietokyvyn rajoilla, kun olin puolitoista vuotta opiskelu- ja työkyvytön auto-onnettomuuden vammojen vuoksi.
        Eiköhän olisi parasta pysyä aiheissa eikä elämänohjeissa?!


      • Susanna_R kirjoitti:

        Kiitos neuvoista (eka kappale), mutta en kysynyt sijoitusvinkkejä. Niitä varten on kyllä parempiakin lähteitä. Opintolainakuviot ja korkolaskelmat ovat kyllä hallinnassa. Sitä paitsi opintolainatkin on maksettava takaisin ja korkospekulaatio kädestä suuhun elävällä on pelkkä huono vitsi. Lainaa on jo tulevaisuuden sietokyvyn rajoilla, kun olin puolitoista vuotta opiskelu- ja työkyvytön auto-onnettomuuden vammojen vuoksi.
        Eiköhän olisi parasta pysyä aiheissa eikä elämänohjeissa?!

        "korkospekulaatio kädestä suuhun elävällä on pelkkä huono vitsi. Lainaa on jo tulevaisuuden sietokyvyn rajoilla"

        Noh, itse olin jonkin aikaa sitten veloissani ja perse auki. Otin kulutusluoton ja sijoitin velaksi, ottamalla lisää velkaa. En suosittele ihan noin rajua riskinottoa muille mutta omasta riskinsietokyvystähän se on kiinni. Opintolaina taas on niin halpaa että sen vaikka nostaa ja tunkee säästötilille puskuriksi, odottamaan vaikka sijoitustilaisuutta jos nyt ei rohkene


    • LMDE2

      -Pääsääntöisesti Win 10 ainoastaan rikkoo käynnistyslataajan, sen voi korjata.
      -4G mokkulalla toimii myös 3G, kuinkahan "vanha" mukkula sinulla mahtaa olla koska minulla toimivat yli kymmenen vuotta vanhat.
      -Saahan tuon Maiajn vieläkin ladattua, senkus hakee Mintin sivuilta.

      • Susanna_R

        Olen sen verran avuton, etten mielelläni ala korjailemaan käynnistyslataajaa.
        Mokkula on Huawei E-1820 (ssis 3G), ja se ei toimi Mintin 17- ja 18-versioissa. W:stä minulla on kaverilta saatu käyttämätön XP (tiedän tiedän tietoturvariskit, muuta W:tä on tarve käyttää vain ilman nettiyhteyttä, ja voin varmuuden vuoksi asentaa virustorjuntaohjelman; ainakin AVG on ilmainen))
        Minulla on vanha Mayan/Maten 13-asennusversio tikulla, mutta jos lataan sen NYT sivustolta, niin onkohan siinä kaikki mahdolliset päivitykset vai pelkästään alkuperäisversio ilman päivityksiä?


      • Loppiaista

    • osta_käytetty

      Käytettyjä ja uusimmissakin Minteissä toimivia 3G mokkuloita saa todennäköisesti melko halvalla. Itsellänikin on muutama. Euron pari maksaneet.

    • Asenna se XP Mintiin virtuaalisesti. Moni Windowsohjelma toimii winen alla. XP alkaa olla niin vanha, että ei edes käynnisty kuin vanhoissa koneissa. XP asennuslevy ilman sp-korjauksia voi rikkoa isomman kovalevyn. Kun XP julkaistiin oli levyt muutaman gigan kokoisia.

      Jos välttämättä haluat asentaa XP:n niin kopio Mint ulkoiselle levylle tai tikulle vaikka dar-ohjelmalla. Pitää tehdä jollain asennusmedialla. Asenna XP ja jätä tilaa Mintille. Käynnistä kone asennusmedialla ja kopio Mintti takaisin levylle. Korjaa siinä fstab ja asenna lataaja uudestaan chrootin alla. Palautus kestää nopealla koneella muutaman minuutin. Hitaalla taas kauemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe