Yritysidea rohkeille

Rent_a_apartment

Tässä ihan ilmainen idea, rahaa ei tarvi kuin takuuvuokriin. Eli itse ole vuokrannut "asunnokseni" neljä hyvätasoista kaksiota täällä rovaniemellä. Takuuvuokrat olen maksanut rahalla. Kaikki neljä asuntoa ovat nytkin Airbnb-välityksessä ja aasialaisia on ollut lähes joka yöksi tulossa. Petipaikkoja 6/asunto, tienaan n300 sataa vuorokaudessa, keskimäärin viikkotuotto on yhteensä 1300 euroa eli 5200 kuukaudessa. Ihan joka yöltä ei ole tuloja, kämpät pitää siivota ja eka 48h remppa piti tehdä yhteen asuntoon, espanjalaiset olivat viettäneet kunnon fiestaa...

Tämä on vielä kokeiluasteella, pari uutta asuntoa on nyt haussa, enempää ei yksin oikeastaan ehdi pyörittää, jos aikoo suht puhtain paperein hommaa hoitaa ja siistinä kämpät pitää. Jos olisi kaveri, asuntoja voisi olla jo 15 ja sellainen bisneskumppani on hakusessa.

Helppoa rahaa, ei huutele verottaja, ihan tyhjästä, toisten asunnoilla... Heh heh. Tai saahan omistaja sen vuokran joka kuukausi, tietysti.

5

3903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tkorhonen

Otsikko pitää paikkansa, rohkea pitää olla kun pyörittää toimintaa, minkä laki kieltää.

• Kustannuslaskenta

Aivan laillistahan tuo lienee, mutta asunnon oikeaa omistajaa kohtaan väärin. ainakin omaa huoneistoaan voi vuokrata noin. Pitää miettiäkin tuota tarkemmin. Olen sijoitusasuntoa ostamassa mutta ajattelin laittaa sen vuokralle.

• Anonyymi

Minkälaista kaveria ettiskelet tuohon hommaan??

• Anonyymi

Verotonta tuloahan tuo ei ole ja ihan käypää työtä, jos 5:n asunnon hoitoon menee joka päivä koko päivän, niin ei se palkkakaan mikään poikkeuksellinen ole. Ihan hyvä kuitenkin

• Anonyymi

Mulle kävi niin, että toimintani katsotiin hotellitoiminnaksi ja palotarkastaja määräsi petivaatteet ja patjat uusittavaksi palamattomiin, verhotkin piti vaihtaa.
      Tuli yli 3000 pieti, sitä ennen ei saa vuokrata, sitten yksi vuokraisäntä lopetti vuokrasuhteen...
      Hankala ala..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      68
      2519
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2503
    3. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1441
    4. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1427
    5. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1151
    6. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      1110
    7. Ei ole yhtään

Helppoa olla sinuun rakastunut
      Ikävä
      102
      992
    8. Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä

Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"
      Maailman menoa
      193
      954
    9. Mua kyl se

Sun unettomuus vähän huolestuttaa. Mikä siihen auttais?
      Ikävä
      78
      838
    10. Työnantajan kustannus palkasta

Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako
      Pyhäjärvi
      136
      729
    Aihe