Pitäiskö mennä lääkäriin? Ahdistuskohtaukset

Kkgfuknffyjjh

Välillä (etenkin iltaisin sängyssä maatessa) tulee sellanen oksettava olo, joka voimistuu hiljalleen ja sit hiipuu pois. Siinä samalla syke nousee, kurkkua kuristaa, kädet hikoaa ja mahassa rupee vääntää. Tää tapahtuu nykyään ainaki kerran viikossa. Jos esim kerron tän kohtauksen aikana siitä jolleki, niin se yleensä lievenee heti ja tulee muuta ajateltavaa.
Olin ennen sitä mieltä, että nää oli oikeita fyysisiä oireita jotka johtu jostain sairaudesta tms, mutta tätä on kestäny varmaan 5 vuotta enemmän tai vähemmän, ja oon tullu siihen tulokseen että tää on joku psykosomaattinen juttu, joka esiintyy sillon kun ei oo muuta ajateltavaa tai murehdittavaa. Oon aina pelänny oksentamista tosi paljon, ja nää oireet lisääntyy jos lähipiirissä jollain on oksennustauti. Näistä oireista oli n. 6kk tauko viime kevään/kesän aikoihin, koska sillon tapahtu pahoja asioita, joten keskityin niiden murehtimiseen enkä kerenny ajatella mitään pahoinvointikohtauksia. Siitäkin oon päätelly että nää oireet on vaan mun pään sisällä, koska jos ne johtuis jostain fyysisestä sairaudesta, niin sillonhan niitä oireita ois esiintyny myös sinä aikana, eikä esiintyis pelkästään sillon ku oon yksin tai jossain ahdistavassa tilanteessa.

Hieno selitys, mutta oon nyt vähän aikaa miettiny että pitäiskö mennä lääkäriin tms, kun häiritsee ja ahdistaa nää oireet? Yleensä tää ei kuitenkaan jokapäivästä oo että en tiedä mitä se lääkärikäynti auttais, mutta ois kiva saada jotain helpotusta tähän ja jopa niin hyvän olon ettei näitä oireita ois enää ollenkaan.

3

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knkbyibhtf

      Mene vaan lääkäriin niin saat diagnoosin oireillesi.

    • ahistuspuhistus

      Tuskin enää luet tätä threadia, mutta kysyn silti, että kävitkö lääkärissä, vai jatkuuko samat oireet? Ahdistustahan tuo on. Yöllä on taipumus tuoda murheet esiin vahvistettuna ja se voi saada vaikka mitä oireita aikaan, varsinkin kun siinä tarkkailee itseään koko ajan. Ja se vain lisää tuntemuksia. Ja kun sillä on myös taipumus huonontaa unenlaatua, niin ahdistus ja oireet vain pahenee. Mullakin tulee hetkiä, kun olo on tosi paska. Rintaa puristaa, kurkussa tuntuu painetta, palaa, kuplaa mitä ikinä voi kuvitella ja kipuakin joskus. Oksettaakin ja vatsassa kipinöi. Väkisinkin ajatukset siirtyy pääasiassa sydämeen. Mutta ei tuollaisia oireita ole mikään pakko sietää ja kestää. Itsestä on kiinni. Lääkärissä käynti tuo varmasti avun, mutta se ei yksin riitä. Jos ahdistaa, niin sille on syynsä ja siihen vain sinä voit vaikuttaa. Täytyy vaan alkaa selvittämään mikä ahdistaa ja vasta sitten voi alkaa miettimään, miten ne asiat korjaa. Lääkkeet ei korjaa elämän ongelmia. Ne vain blokkaa tapahtumia aivoissa, eli "huijaa" mieltäsi, että olo paranisi. Lääkkeet on hyvä, ja joskus välttämätön, apu kun lähdetään pistämään elämää kuntoon, jotta olisi parempi ja tasaisempi olo.

    • ÄläUnhoita

      Niin, olisi tärkeää, että aloittaja jaksaisi tulla ketjuaan katsomaan ja kertoisi jatkostaankin. Näin me muutkin saataisiin ymmärrystä ja laajennusta näihin kurjiin oireasioihimme. Ja varsinkin, kas haluamme huolehtia/ottaa kantaa just sinun juttuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe