Pitäiskö mennä lääkäriin? Ahdistuskohtaukset

Kkgfuknffyjjh

Välillä (etenkin iltaisin sängyssä maatessa) tulee sellanen oksettava olo, joka voimistuu hiljalleen ja sit hiipuu pois. Siinä samalla syke nousee, kurkkua kuristaa, kädet hikoaa ja mahassa rupee vääntää. Tää tapahtuu nykyään ainaki kerran viikossa. Jos esim kerron tän kohtauksen aikana siitä jolleki, niin se yleensä lievenee heti ja tulee muuta ajateltavaa.
Olin ennen sitä mieltä, että nää oli oikeita fyysisiä oireita jotka johtu jostain sairaudesta tms, mutta tätä on kestäny varmaan 5 vuotta enemmän tai vähemmän, ja oon tullu siihen tulokseen että tää on joku psykosomaattinen juttu, joka esiintyy sillon kun ei oo muuta ajateltavaa tai murehdittavaa. Oon aina pelänny oksentamista tosi paljon, ja nää oireet lisääntyy jos lähipiirissä jollain on oksennustauti. Näistä oireista oli n. 6kk tauko viime kevään/kesän aikoihin, koska sillon tapahtu pahoja asioita, joten keskityin niiden murehtimiseen enkä kerenny ajatella mitään pahoinvointikohtauksia. Siitäkin oon päätelly että nää oireet on vaan mun pään sisällä, koska jos ne johtuis jostain fyysisestä sairaudesta, niin sillonhan niitä oireita ois esiintyny myös sinä aikana, eikä esiintyis pelkästään sillon ku oon yksin tai jossain ahdistavassa tilanteessa.

Hieno selitys, mutta oon nyt vähän aikaa miettiny että pitäiskö mennä lääkäriin tms, kun häiritsee ja ahdistaa nää oireet? Yleensä tää ei kuitenkaan jokapäivästä oo että en tiedä mitä se lääkärikäynti auttais, mutta ois kiva saada jotain helpotusta tähän ja jopa niin hyvän olon ettei näitä oireita ois enää ollenkaan.

3

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knkbyibhtf

Mene vaan lääkäriin niin saat diagnoosin oireillesi.

• ahistuspuhistus

Tuskin enää luet tätä threadia, mutta kysyn silti, että kävitkö lääkärissä, vai jatkuuko samat oireet? Ahdistustahan tuo on. Yöllä on taipumus tuoda murheet esiin vahvistettuna ja se voi saada vaikka mitä oireita aikaan, varsinkin kun siinä tarkkailee itseään koko ajan. Ja se vain lisää tuntemuksia. Ja kun sillä on myös taipumus huonontaa unenlaatua, niin ahdistus ja oireet vain pahenee. Mullakin tulee hetkiä, kun olo on tosi paska. Rintaa puristaa, kurkussa tuntuu painetta, palaa, kuplaa mitä ikinä voi kuvitella ja kipuakin joskus. Oksettaakin ja vatsassa kipinöi. Väkisinkin ajatukset siirtyy pääasiassa sydämeen. Mutta ei tuollaisia oireita ole mikään pakko sietää ja kestää. Itsestä on kiinni. Lääkärissä käynti tuo varmasti avun, mutta se ei yksin riitä. Jos ahdistaa, niin sille on syynsä ja siihen vain sinä voit vaikuttaa. Täytyy vaan alkaa selvittämään mikä ahdistaa ja vasta sitten voi alkaa miettimään, miten ne asiat korjaa. Lääkkeet ei korjaa elämän ongelmia. Ne vain blokkaa tapahtumia aivoissa, eli "huijaa" mieltäsi, että olo paranisi. Lääkkeet on hyvä, ja joskus välttämätön, apu kun lähdetään pistämään elämää kuntoon, jotta olisi parempi ja tasaisempi olo.

• ÄläUnhoita

Niin, olisi tärkeää, että aloittaja jaksaisi tulla ketjuaan katsomaan ja kertoisi jatkostaankin. Näin me muutkin saataisiin ymmärrystä ja laajennusta näihin kurjiin oireasioihimme. Ja varsinkin, kas haluamme huolehtia/ottaa kantaa just sinun juttuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe