Onko omavanhurskaus pyhitystä?

Surullinen_eksytys

Useammat rigoristit ovat täällä kerskuneet omanvanhurskauden harjoituksellaan, nimittäen sitä pyhitykseksi.

Uskosta Kristukseen vanhurskaita jotka Kristus on vanhurskauttanut ja pyhittänyt, he nimittelevät kaikenlaisilla pilkkanimillä ja yrittävät riistää Kristuksen vanhurskauden heiltä pois valheillaan.

Tämä on vakava asia ja osoittaa kuinka vaarallisia ihmisopit ovat, evankeliumin julistukseen sotkettuina. Seurakuntaoppi muuttuu vääräksi, pyhitydoppi muuttuu omanvanhurskauden harjoittamiseksi ja vanhurskauttamisoppiin sotketaan ihmistekoja.

Pelastuksen toivo ei olekkaan enään yksin kristuksen teossa, yksin uskon kautta, siinä että Jumala armahtaa syntisen ja antaa synnit anteeksi.

Tilalle tulee yhteisö, sekaoppi ja omiin tekoihin luottaminen ja ylpeileminen näillä Kristukden verellä Jumalan omiksi lunastettuja vastaan.

14

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_syntinen_eksy

Vain pyhä voi pyhittää. Vain pyhä Jumala voi syntisen pyhittää, eli erottaa omakseen. Tämä pyhitys tapahtuu uskon ja kasteen kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Muista pyhittää lepopäivä. Mitä se tarkoittaa. Se tarkoittaa, "erottaa Herralle". Siis muista erottaa lepopäiväsi Herran käyttöön. Julista Kristusta heille, jotka eivät vielä häntä tunne. Julista kääntymystä Kristus tielle, joka on parannus.

Parannus ei ole itsensä parantelua, ja lihan viilaamista, kuten omanvanhurskauden rakentajat väittävät. Vaan synnnin tunnustusta ja armon vastaanottamista uskossa Krustuksen sovinouhrin perusteella. Jeesus on tie.

Omanvanjurskauden rakentaminen rigorismin avulla ei ole tie pelastukseen, vaan tie orjuuteen, tie sianruokakaukalolle.

• Jumala_vanhurskauttaa

Jokaisen ihmisen synnin määrä on tasan 100% . Nimittäin jo yhdenkin lainpykälän rikkomus tekee sinusta koko lain rikkojan. Ja sellaisia olemme, kaikki ihmiset.

Joko sinä uskot Kristuksen uhrin tähden kaikki syntisi jokaisen elämäsi sekunnin aikana anteeksi, ja pelastut, taikka et usko ja menet koko lastisi kanssa kadotukseen.

Ei ole kahta mahdollisuutta päästä taivaaseen, on vain yksi mahdollisuus, se on usko Kristukseen. Ja se toinen mahdollisuus on ilmaiseksi tarjotun armahduksen hylkääminen ja kadotus.

Ei ole eri teitä, on vain yksi Tie.

Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

• Aloitajan
        -
        Kysymykseen , ei ole !
        -

• avaajan_todistus

Oikein, 10

• käytäsitäKAALIASI

Ja jälleen tuli "VERI esille". Kiihkoilijat ottavat näillä sivuilla "niskalenkin" maltillisten tutkijoiden parissa. "VERESTÄ on tehty pääteema, joissakin lahkoissa". Raamatussa on paljon muutakin valaistuneisuutta. Esimerkkinä iluinen elämä MAAN päällä, ennallistetussa tilassa, mikä jää aina mainitsematta. Taivaaseen menijät kyykkyyn, ja käyttäkää sitä "kaalianne", ennenkuin sekin on jo myöhäistä.

• Alas.jehovat

Elä jehova huutele.

• samojaaivopestyjä
        Alas.jehovat kirjoitti:

Elä jehova huutele.

Juu, samassa kadotuksen junassa ovat kuin es.lestadiolainen lapinlahko...

• niinhyväjuttu
        samojaaivopestyjä kirjoitti:

Juu, samassa kadotuksen junassa ovat kuin es.lestadiolainen lapinlahko...

Kitarat esiin

• UskoOnTaistelu

1.Piet. 4:18Ja jos hurskas tuskalla vapaaksi tulee, kussa sitte jumalatoin ja syntinen näkyy?

• Russeli_kadotettiin

Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

• Tarkennusta

Hurskaan tuska ei hurskasta pelasta, vaan Jeesuksen Kristuksen uhri (ruumis henki ja veri) jolla hurskaan synnit on sovitettu

• kadotettuin_kauhunhuudot

Jehovantodistajat kadotetasan: MIksi?
      1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; ...
      ***) ... jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

Hepr. 9:13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
      Hepr. 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

Hepr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
      Hepr. 9:16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
      Hepr. 9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

***) Hepr. 9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.

Hepr. 9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
      Hepr. 9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
      Hepr. 9:21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.

***) Hepr. 9:22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

Veretön ja synneistään sovittamaton Russel kadotettiin, ja samoin kaikki hänen opetuslapsemsa kituvat ikuisesti helvetissä.

• paskanjauhajat

Jehovan todistajien uskonto eroaa kristinuskosta monin tavoin,
      ***) - kuten hylkäämällä kolminaisuusopin,
      ***) - pitämällä Jeesusta arkkienkeli Mikaelina,
      ***) - sekä kieltämällä Raamatun ilmoittaman iankaikkisen kadotuksen olemassaolon,
      ***)- rajoittamalla taivaaseen pääsyn vain 144 000 voidellulle ihmiselle,
      ***) - sekä uskoessaan Jeesuksen palanneen maan päälle vuonna 1914.[

• joilla_poikaa_ei_ole

Heitä odottaa aiankaikkinen kadotus.

Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6888
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4264
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3416
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3034
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      286
      2011
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1693
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1571
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1533
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe