Jos siis päivittää pari vuotta vanhan läppärin windows 8.1, windows 10:een, niin hidastaako se konetta automaattisesti? Tarkistin kyllä että laitevaatimukset riittävät win10 pyörittämiseen, mutta mietityttää silti.
Hidastuuko kone jos päivittää?
13
518
Vastaukset
- Auli1952
Ei hidastu. Minä päivitin 4 vuotta vanhan Windows 7 läppärini Windows 10:een ja kaikki meni oikein hyvin.
- puhdas_asennus_parempi
Päivityksessä voi mennä myös moni asia solmuun jolloin kone toimii hitaammin tai reistailee, mutta päivitysasennus on kuitenkin tehtävä jotta saa ilmaisen win10 lisenssin (aikaa on 16. tammikuuta asti - sen jälkeen ei voi enää ilmaiseksi päivittää).
Päivityksen jälkeen tekee puhtaan asennuksen, jolloin kone toimii paljon nopeammin ja sujuvammin kuin vanha win8 asennus. - Mari_1990
Entäs kaikki pelit ja ohjelmat mitä win 8.1 on asennettuna? Ja kuvat, videot yms. tiedostot? Pysyvätkö ne vai katoavat?
Mari_1990 kirjoitti:
Entäs kaikki pelit ja ohjelmat mitä win 8.1 on asennettuna? Ja kuvat, videot yms. tiedostot? Pysyvätkö ne vai katoavat?
Varmuuskopiointi pitää aina olla tehtynä joka tapauksessa.
- Auli1952
Mari_1990 kirjoitti:
Entäs kaikki pelit ja ohjelmat mitä win 8.1 on asennettuna? Ja kuvat, videot yms. tiedostot? Pysyvätkö ne vai katoavat?
Ainakin Windows 7:n päivityksessä kaikki säilyi ennallaan, siis Officet, dokumentit ja muut. Näin siis noin vuosi sitten vai milloin se päivitys nyt tulikaan.
- safhgf
Mari_1990 kirjoitti:
Entäs kaikki pelit ja ohjelmat mitä win 8.1 on asennettuna? Ja kuvat, videot yms. tiedostot? Pysyvätkö ne vai katoavat?
On hyvin ajattelematonta pitää kuvia ja muita henkilökohtaisia tiedostoja ainoastaan koneella.
Kovalevy voi hajota koska tahansa. Backuppejakin pitäisi olla ainakin kaksi.
Jos teet päivityksen w8:n päälle pysyy vanhat yhteensopivat ohjelmat ja pelit tallella.
Niistä pitäisi kuitenkin olla asennusmediat tallella varmuudenvuoksi. Jotkin ohjelmat voi hävitä.
Eikä kymppiin voi kaikea asentaakaan. - eikaimutta
Niin osaa ehkä poistaan windowsinkin
Windows 10 kaatuilee koko ajan
Windows 10 ääni ongelmat
Windows 10 Wlan ongelmat
Windows 10 tulostin ongelmat
Windows 10 näyttöresoluuttio ongelmat
Windows 10 levyasema ongelmat
Windows 10 päivitys ongelmat
Windows 10 vakoiluongelma
Windows 10 TV-mokkulaongemaa
Windows 10 Nettikku ongelmaa
Windows 10 laitta bioksen päreiksi
Windows 10 Hitsaa prosessorin oikosulkuun
Windows 10 korruptoi kiintolevyt ja muistitikut
Windows 10 hajoitta polttavat asemat.
Windows 10 saa tulostimet ylikuumiaan
Windows 10 yms ongelmat.....
Mutta kamala w10 on.
- ehkä-ei-häviä
Minulla 4v vanha kone ja päivitin 3v sitten kymppiin, en tehnyt mitään varmuuskopioita mitään ei hävinnyt.
- MintissäPOweria
Suosittelen poistamaan Windowsin ja asentamaan tilalle höyhenennopean Linux Mint XFCE 64:n, jolla saat vanhaan koneeseesi ruttokaupalla lisää tehoja. Sen voit ladata https://linuxmint.com/edition.php?id=249
- ehkä-ei-häviä
Eihän tuosta ollut kyse, että pitäisi vaihtaa. Tuohon nopeuteen sen verran, että 8.1 siirryttäessä 10:n niin huomaa heti eron. Ja onhan 10 muutoinkin parempi, kuin 8.1 tai 7.
Ei hidastu. Windows 7:n jälkeen Windows on nopeutunut versio versiolta.
- Mari_1990
Kiitos kaikille. Päivitin win 10: een, eikä ollut mitään ongelmia. Ei hidastunut ja kaikki tiedostot tallella :)
- LöydätKuGoogletat
Voit nopeuttaa konetta ottamalla visuaalisia juttuja pois päält. Toimii vistasta ylöspäi.
Ei kannata asentaa ohjelmia jotka pyörii taustalla tai lupailee tekevänsä jotain hyvää. Esim. kolmannen osapuolen virustorjuntaa, siivousohjelmaa, jotain ilmaisohjelmia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522