Tälläisiä ystäviensä manipuloitsijoita on paljon, niin naisissa, kuin miehissä.
Ehkä enemmän kuitenkin naisissa.
Etenkin jos he ovat sinkkuja ja vähänkin itsekäitä. Jos perheessäsi, tai avioliitossasi, tai parisuhteessasi tulee riitaa ja ongelmia, he ovat heti ohjeistamassa ja manipuloimassa ystäviään eroamaan ja jättämään puolisonsa, tai koko perheensä.
He laskelmoivat, täten saavansa eroavasta itselleen biletys ja reissukaverin. Jonka ei tarvitse enää perustella lähtöesteitään, perhe ja avio ym.velvollisuuksillaan.
Niinpä hän painaa niin kauan päälle, kunnes saa kaverinsa eroamaan.
Välittämättä seurauksista, että saattaa saada joskus toisesta, eroaan katkerasti katuvan ja masentuneen ja yksinäisen. Tai raha ym.ongelmien kanssa painivaksi yksinhuoltajaksi.
Jolle hän ei kuitenkaan anna mitään alussa lupaamaansa apua ja tukea.
Tälläinen sinkkuystävä ei ajattele parastasi, eikä perheesi ja lastesi parasta.
Tälläiset ystävät puuttuvat häikäilemättä elämäänne ja perheenne elämään ja ottavat oikeudekseen päättää siitä, miten sinun ja perheesi tulee toimia kriisitilanteissa.
Sinkkukaverinne saattaa olla myös salaa sisimmässään kateellinen kestävästä parisuhteestasi. Ainakin silloin mikäli hän on, sen lajin narsisti, jonka omat parisuhteet ei onnistu.
Älkää antako tälläisten ystävien koskaan manipuloida itseänne ja päättää puolestanne.
Sanokaa suoraan, älä puutu elämääni ja päätöksiini. Pitäkää puolenne, olkaa vahvoja.
Vaikka heillä on pirullinen taipumus aistia, ketkä on manipuloitavissa, eivätkä he häpeä
testata taktiikkaansa tälläisiin ystäviinsä, joita voivat ohjailla mielensä mukaan.
Välttäkää myös itse puuttumasta toisten parisuhde ongelmiin. Tukeaan voi antaa,
mutta ei pidä alkaa tyrkyttämään omia toimintaohjeitaan ja ratkaisumallejaan.
Perheenrikkojakaverit
7
175
Vastaukset
Totta toinen puoli.
Toisaalta ulkopuolinen helposti näkee parisuhteen mahdottomuuden . Hiljattain törmäsin tilanteeseen, jossa ystävä heräsi tilanteeseen, että heillä on vakuutukset ja sähkölasku maksamatta, koska puoliso, jonka pitäisi ne hoitaa on käyttänyt rahat johonkin muuhun , mutta ei suostu kertomaan mihin.
Itse sanoin, että tuo menojen salailu ei ole vaihtoehto, jos meinaa suhteessa pysyä.- onkotuellaväliä
Näitä löytyy ja jokaisen itse on se nähtävä mitä sinkku kaveri tahtoo ohjeillaan tarkoittaa. Hakeeko todella kaveria itselleen joka olisi vapaa hänelle ja suunnitella kaveri yhteyksiään kyseiseen ihmiseen. Eiköhän nuo toisten antamat ohjeet pitäisi jättää tekemättä. Koska jos se eroaa saa tuo kyseinen kaveri vihat niskoilleen. Entä jos kuvitellaan toisinpäin että ohjaaminen olisikin että käy ne ongelmat läpi eikä Suoraan päätä eroa vaan tukee toista vilpillisesti antaen mielipiteen kun kerta kertoo sinkku ystävälleen ongelmista. Nyt kannattaa ottaa selvää mitä tuo sinkku haluaa kumppaniltasi. Toki riski on että hakee kaveria itselleen näin saaden vapaan kaverin itselleen emmehän tiedä kummasta on kyse. Mitä se kumppanisi kertoo tuosta sinkusta sinulle ja siitä ohjeistuksesta mitä teidän tulisi tehdä . Mikä on tuon sinkun mielipide teidän suhteestanne ja tulisiko sitä jatkaa. Oletko ottanut huomioon jos ne on vain ystäviä ja haluaa tukea teitä? Ota yhteyttä tuohon sinkkuun ja kysy sen mielipide asiaan niin saat varmistuksen onko se syynä eroonne tai jatkumiseen.
- Onnenpyörä--
Minulle eräs tuttu on usein avautunut tunteistaan hänen omasta parisuhteestaan silloin, kun hänellä menee huonosti. Olen itse oppinut, että en anna suoria ohjeita ( tai ainakin pyrin välttämään niitä ), mutta kuuntelen ja annan mielipiteeni antamalla eri vaihtoehtoja.
Pyrin antamaan kuitenkin aina totuudenmukaisen joka ei aina välttämättä ole se positiivinen mielipide, mutta yritän kuitenkin kertoa sen hienovaraisesti.
Välillä tämä eräs tuttuni on jopa saattanut ihan kysyä minulta, että mitä hänen tulisi tehdä ja kun vastaan, että sinun täytyy itse tehdä se päätös samalla ajatellen sydäntäsi.
Tämän jälkeen kysymys muuttuu hyvin äkkiä päinvastaiseksi tähän tyyliin, että
" entä mitä sinä taas tekisit tässä tilanteessa ?"
Jotkut ihmiset yrittämällä yrittää saada toisilta niitä vastauksia, mutta silloin, kun se ei ole mieluinen tai asiat ei mene halutulla tavalla, eli ohjeet eivät toimineetkaan hänen ajatusten ja suunitelmien mukaan niin syyttävä sormi on helppo kohdistaa johonkin suuntaan.
Minä olen ollut siinä karusellissa ja silloin, kun joku suhde on kriisissä ja siihen liittyy vielä tunteita niin soppa on valmis ja se mikä tekee siitä vaikean on järjen ja tunteiden välinen side. - Minun.mielipide
Asiahan on niin, että kenenkään ei pitäisi olla ulkoapäin ohjailtavissa, tai manipuloitavissa.
Kaikilla pitäisi olla sellainen sisäinen kyky, tietää ja osata itse ratkaista ihmis-suhdeongelmansa. Tai sen kumppanin kanssa, jonka kanssa niitä on tullut.
Ei pitäisi muilta kysellä muilta toimintatapoja ja ratkaisumalleja.
Eikä kannata kysyä, mitä toinen tekisi sinun tilanteessasi. Koska ihmiset ja tilanteetkin on useinmiten erilaisia. Jokaisen kannattaa ratkaista ne siksi omalla tavallaan. - joohipihiljaaollaan
Lässynlässyn. Sinä et tiedä hyvästä parisuhteesta etkä ystävyydestä yhtään mitään.
Hyvä parisuhde antaa tilaa molemmille. Hyvä ystävä haluaa läheisilleen vai hyvää, ei sinun kuvailemiasi asioita.
Tälläkin hetkellä tuhannet naiset ottavat mieheltään turpiin viikottain vaikka kuinka ystävät ja sukulaiset sanovat, että eroa hyvä ihminen, jätä se paska, niin ei siinä ystävän sanat paina hittojakaan.
Olen jopa kerran soittanut huolesta sairaana poliisille kun ystävälläni oli käsi murtunut ja mustelmia joka puolella, mutta minkäs teet kun olet ulkopuolinen.
Olen konkreettisesti kuljettanut ystäväni sairaalaan pahoinpitelyn jälkeen ja matkalla sairaalaan ystäväni kertoi että se oli hänen viides kerta parin vuoden sisällä. Olin kauhuissani, olin epäillyt ennenkin mutta siinä sain tietää totuuden.
Mutta mitä teki ystäväni jo niinkin pian kuin 10 minuutin kuluttua, valehteli lääkärille sujuvasti, että hän putosi yläkerran rappusista. Lääkäri sanoi suoraan minun kuulteni, että vammat eivät sovi rappusista putoamiseen, sinulla on tääll aiempaa historiaa luun murtumista jotka ovat hänen mielestään tulleet pahoinpitelystä, haluaako ystäväni muuttaa kertomustaan. Ei niin mitään, rappusista putosi. Olin äimän käkenä. Ajattelin ettei tuo voi olla todellista.
Kun pääsi sairaalasta pois, kysyin aikooko hän erota, ei tietenkään, ei mies sitä tarkoittanut, mies katuu, mies rakastaa jne.. Yritin kymmeniä kertoja kääntää hänen päätään seuraavien vuosien aikana, näin uusia mustelmia, uusia murtumia. Soitin kaksi kertaa viranomaisille, ei voineet auttaa, siinä vaiheessa luovutin.
Siinä olet oikeassa, minäkin hylkäsin ystäväni koska minun sydän ei kestänyt katsella sitä menoa ja siitä olen kantanut pahaa mieltä yli 10 vuotta ja kannan varmaan lopun elämäni.
Ystäväni oli samaisen miehen kanssa vielä monta vuotta, alkoholisoitui ja kuoli jo vuosia sitten.
Työkaverini on erittäin mustasukkaisen miehensä tossun alla. Tekee selkoa jokaikisestä minuutistaan päivittäin puhelimessa moneen kertaan miehelleen. Ei käy missään muualla kuin töissä. Ei pääse mihinkään työajan ulkopuoliseen juttuun mukaan, ei tykypäiville, ei teattereihin, ei voi olla ylitöissä, ei edes kaupassa käy, suoraan kotoa töihin, töistä kotiin ettei mies hermostu. Hänkin sanoo rakastavansa miestään, on sopeutunut kuulemma miehen vaatimuksiin eivätkä ne häntä enää ahdista, joten olemme antaneet olla ja pyrkineet laittamaan kaikki työelämän aktiviteetit hänelle työpäivän aikana tapahtuviksi. Hänellä on henkiset kahleet kintuissa ja ilmiselvästi se häntä ahdistaa, mutta mitä siihen voi sanoa tai tehdä.
Sinulle voin sanoa sen, että tämä sinun aloituksesi sai näkemään punaista. Aivan varmasti löytyy sinunkin kuvailemiasi ystäviä, mutta löytyy myös meitä jotka toivoisimme, että ihmiset uskaltavat erota edellä kuvatun kaltaisista puolisoistaan ja eron myötä voisivat elää miljoona kertaa parempaa elämää.- mikäonoikein
Toki tukena on oltava mutta kuten itse kuvasit teki itse päätökset mitä haluaa. Toki varmaan sulle pahanolon toi mutta ethän voi toista väkisellä saada ymmärtämään mikä hänelle parasta. Hienosti toimit kuten kuuluukin. Mutta et voi sillä toisia tuomita jos teillä kokemus tuo. Toisaalta ymmärtää että tuo vihan tunteita kun joku kommentoi sekasntumisesta toisen elämään. Minullakin on kokemus ystäväni naimisissa onnellisena kun ilmi tuli miehen petollinen touhu. Seurattiin sitä pitkään. Ystävä vain näytti kuinka onnellinen on. Pitkään mietimme kerrommeko vai annetaanko olla. Viimein kun alkoi kuulua juoruja ja naurua ystävämme sanomisista ja siitä iloisuutta mitä antoi oli kuulemma järkyttävää teatteria. Alkoi tuntua että ihmiset alkoivat tuomita ystävämme. Silloin päätimme kertoa ja se niin ettei liikaa sekaannuttu. Annettiin sen itse saada tieto kuvien kera. Olihan sillä vaikutus. Loppui suhde ja jatkoi ystävämme kanssa. Se oliko oikein sekaantua en tiedä mutta nyt on naurut loppunut hänen osaltaan. Ihmiset puhuvat toisista selän takana todella paljon. Onko se sekaantumista tai tukea antavaa en tiedä.
- joohipihiljaaollaan
mikäonoikein kirjoitti:
Toki tukena on oltava mutta kuten itse kuvasit teki itse päätökset mitä haluaa. Toki varmaan sulle pahanolon toi mutta ethän voi toista väkisellä saada ymmärtämään mikä hänelle parasta. Hienosti toimit kuten kuuluukin. Mutta et voi sillä toisia tuomita jos teillä kokemus tuo. Toisaalta ymmärtää että tuo vihan tunteita kun joku kommentoi sekasntumisesta toisen elämään. Minullakin on kokemus ystäväni naimisissa onnellisena kun ilmi tuli miehen petollinen touhu. Seurattiin sitä pitkään. Ystävä vain näytti kuinka onnellinen on. Pitkään mietimme kerrommeko vai annetaanko olla. Viimein kun alkoi kuulua juoruja ja naurua ystävämme sanomisista ja siitä iloisuutta mitä antoi oli kuulemma järkyttävää teatteria. Alkoi tuntua että ihmiset alkoivat tuomita ystävämme. Silloin päätimme kertoa ja se niin ettei liikaa sekaannuttu. Annettiin sen itse saada tieto kuvien kera. Olihan sillä vaikutus. Loppui suhde ja jatkoi ystävämme kanssa. Se oliko oikein sekaantua en tiedä mutta nyt on naurut loppunut hänen osaltaan. Ihmiset puhuvat toisista selän takana todella paljon. Onko se sekaantumista tai tukea antavaa en tiedä.
Minä sanoin moneen kertaan pahoinpidellylle ystävälleni, että hän voi muuttaa luokseni lapsen kanssa, minä autan kaikin tavoin, mutta ei. Hän halusi elää miehen kanssa kun heillä on lapsikin eikä mies lastaan lyö eikä häntäkään. Luovutin.
Nyt tämä lapsi, nuori aikuinen on alkoholisoitunut, tytön lapset ovat huostassa, mies hakkaa, näin olen kuullut. Säälittää ja suututtaa, eikö ihmiset opi mistään, miksi kukaan ei tee mitään, saako toista hakata mielin määrin kuinka monta kertaa tahansa eikä se kuulu kenellekään. Mietin aika usein, mitä minä olisin voinut tehdä enemmän tämän lapsen eteen.
Olen nykyään sitä mieltä, että olisi pitänyt kääntää focus ystävän mieheen, antaa kaverin maistaa omaa lääkettään, jos ei vähemmällä olisi uskonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun654673KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1653587- 1653037
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?653015Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492744- 241933
- 241841
- 301656
- 1741640
- 421352