Moi!
Olen harrastanut ratsastanut nyt kaksisen vuotta ja minua odottaa hakeminen ratsastuslukioon, mutta minulla on pienen pieni ongelma. En ole kertaakaan ratsastanut ryhmätunnilla ja ratsastuslukiossa tunnit tapahtuvat juuri ryhmässä. Joten... Tämän kevään aikan minun pitäisi päästä käymään ryhmätunneilla, mutta sen pitäisi uskoakseni olla alkeisopetusta, koska en tiedä miten kentällä toimitaan ns. sääntöjen mukaan...
J akoska ole viisitoista niin asia ei tunnu olevan kovinkaan yksinkertainen, koska alkeistunnit tuntuvat olevan joko pienille lapsille tai kokonaan aikuisille.
Olisiko jollakulla neuvoa tässä asiassa? Ratkaisu olisi tärkeä löytää.
Ryhmätunnit
2
427
Vastaukset
- z--
Jos pari vuotta oot jo ratsastanut yksityistunneilla, ei ole mitään syytä alkeiskurssille mennä. Soita johonkin ratsastuskouluun ja kerro rehellisesti tilanne, niin pääset oikeaan ryhmään.
Ei ne ryhmätunnin säännöt kovin erityisiä ole.
Tässä oikeastaan tiivistettynä:
- Ei sooloilla, eli mennään tehtävän mukaan. Yleensä voltin voi tehdä tai kääntää kentän poikki, jos olet liian lähellä edellistä. Mutta muuten ei haahuilla missä sattuu, vaan mennään tehtävän mukaan.
- Tehtävää tekevää aina väistetään, eli jos tehtävänä on tehdä voltti kentän päädyssä, silloin volttia tekevää väistetään.
- Oikealta aina ohitetaan, jos tullaan vastakkain, eli ohittaessa "vasemmat kädet vastakkain"
- Katso mihin ratsastat, ettet törmäile muihin
- Jos et pysty tekemään tehtävää, esim. jalustin tippuu jalasta ja pitää siirtää käyntiin tai pysähtyä, mene sellaiseen paikkaan ettet ole muiden edessä. - ToivotonRatsastaja
Selvä! Kiitos tästä vastauksesta, yritänkin sitten ottaa yhteyttä lähi talliin ja kysyä mihin ryhmään hänen mielestään kannataisi sitten suunnata alkeiskurssin sijaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988