Raajojen lämpimyyden yhteys orgasmiherkkyyteen?

SFKukkanen

Hei, ehkä täällä uskaltaa ottaa vähän tabumman aiheen puheeksi. Olen havainnut empiirisesti, että ne naiset, joilla on todella kylmät raajat, ovat usein myös tavallista estyneempiä. Ja toisinpäin: hyvin lämminraajaiset usein seksuaalisesti halukkaampia ja saavat orgasmin helpommin.
Itselläni on aina ollut todella lämpimät kädet ja jalat. Moni on hämmästynyt kosketukseni lämpimyyttä, tuntuu kuulemma hyvältä.

Tämä on ihan vain oma havainto, mutta toki olisi kiva tietää, onko aiheesta tehty tutkimusta?

Jännä havainto oli myös se, että yhdessä vaiheessa kun oli tosi vaikea elämänjakso, käteni muuttuivat hiljalleen "peruskylmiksi". Miesystäväkin tämän huomasi. Kun taas stressi helpotti, lämpö palasi jäseniin jälleen.

Onhan tuo ihan loogistakin. Silloin, kun ihminen on stressaantunut (ja käsittelemättömät traumat =estot, jos mitkä luovat jatkuvaa "hiljaista" stressiä), verenkierto keskittyy keskivartaloon ja suuriin lihaksiin: keho valmistautuu taistelemaan tai pakenemaan, syke myös nousee (verenpainetaudit). Stressin kuuluisi olla "hätätila", ei pysyvä, pitkittynyt tila. Tällöin se toimii optimaalisesti. Jos taas stressitila jää päälle, se vaikuttaa ääreisverenkiertoon, unenlaatuun, mielialaan ja terveyteen laajasti.

Kuitenkin hyvin monilla ihmisillä on kylmät varpaat ja sormet. Mikä auttaisi? Päivittäinen meditointi tai mukavat, rentouttavat harrastukset? En usko, että on yhtä oikeaa ratkaisua. Varmaan mikä tahansa, mikä laskee stressitasoja alemmas, on avuksi.

Mutta onko tutkittu, miten paljon mahdollisesti orgasmiongelmat olisivat ratkaistavissa muilla keinoin kuin paneutumalla itse seksuaalisuuteen? Itsellä ainakin yksi parhaista keinoista on itkeminen: se nollaa, stressi häviää ja tulee läsnäoleva olo, kehon flow ja elinvoimaisuus palautuu -ja on todella herkkä ja hyvä olla, orkkuja tulee taas todella helposti itkun jälkeen.

Jos olisin lääkäri, määräisin ihmisille kunnon potenssilääkkeiden sun muiden sijaan tutkitusti tehokkaita tapoja:
-Hyviä, voimaa-antavia ihmissuhteita
-Meditoimista päivittäin (helpoin vaikkapa keskittyä omaan hengitykseensä, tai sulkea silmät ja havainnoida, minkälaista kohinaa näkyy, erottuuko muotoja, värejä, mielikuvia, muistoja?)
-Hyvää seksiä, orgasmi päivittäin (vähintään 1)
-Terveellinen kasvispainotteinen ruokavalio ja riittävät, hyvät yöunet joka yö (pimeässä!)
-Monipuolista liikuntaa
-Itkemistä aina kun on epämääräisesti kurja olo tai stressiä! Itkun opettelua, jos on tullut estoja siihen esim. lapsuudessa
-Itsemyötätuntoharjoituksia
-KOSKETUSTA päivittäin, kaikkialle kehoon päästä varpaisiin läsnäolevasti
-Luonnossa/metsässä oleilua edes heti päivittäin

Mitäs muuta lisäisitte listaan?
Miehet ja naiset, oletteko havainneet saman kuin minä, että usein kylmäraajaiset ihmiset ovat hiukka estyneempiä? Esim. naiset, joilla kylmät kädet, heidän vaikea saada orgasmia tai vapautua.

4

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikkeliskok

      En ole asiaa sen ihmeemmin tutkinut, mutta mnulla ainakin lämpimät varpaat ovat edellytys nautinnolliseen seksiin. Jos varpaat ovat jäässä, niin seisokki on paljon vaisumpi eikä seksin harrastaminen muutenkaan tunnu niin kivalta. Puolisollani on sama ominaisuus, jos hän palelee varpaista, niin pimpsakaan ei niin halua tulla kosketelluksi. Kuumat varpaat ja johan tekee mieli. Joskus viileässä paikassa kuten juuri mökille saavuttuamme harrastamme ns. villasukkaseksiä, kummallakin on vain villasukat jalassa ja mukavaa on.

    • Tuo on totta, jos on kylmä tai nälkä tai vituttaa tai väsyttää, ei seksi onnistu tai ole ainakaan niin hyvää.

      Mut pohdin vain, jos joillakuilla on jatkuvasti kylmät varpaat ja kädet, miten se vaikuttaa seksielämään? Itellä sattuneet nuo kylmäkätiset naiset olemaan estynyttä sorttia. Tuskin tämä aina ihan yks-yhteen menee, mut enpä muista äkkiseltään ainuttakaan kylmäkätistä, joka olisi nauttinut paljon! Lämminkätisiä sen sijaan muistan nauttineita. Itelläni on yleensä todella lämpimät raajat ja lämmin keho muutenkin, mun vieressä kuulemma paahtuu öisin :D Oon myös hyvin elinvoimainen ja halukas ja laukean helposti.

      Kuitenkin kerran n. kuukauden ajan mulla OLI kylmät kädet, kovan stressin seurauksena veri tuntui kiertävän lähinnä keskivartalon alueella. Ja silloin oli myös haluja vähemmän.. Kun sit sressi helpotti, raajatkin lämpeni jälleen.

      Kylmäraajaisia on kuitenkin aika paljon. Mahtaakohan suurikin osa väestöstä olla jatkuvasti lukossa, stressaantuneita ja estyneitä? Havaintojeni mukaan mahtaa :D Aika harva vaikuttaa olevan todella terve ja onnellinen, se on enemmänkin etuoikeus.

    • Villasukkatyty

      Eikös jossain hehkutettu villasukkaseksiä? Siis sukat jalassa?!?

    • Jääpalikka

      Mulla on ollut lapsuudesta asti huono periferinen verenkierto, mutta ei se mun seksuaalisuuteen ole vaikuttanut mielestäni. Olen hyvin intohimoinen nainen, en lainkaan estynyt. Pidän kyllä itseni lämpimänä, lämmitän käsiä kuuman veden alla ja pidän villasukkia, pukeudun lämpimästi. Miehen vieressä lämpiän nopeaan, hän on ihan patteri eikä jäähdy kun menen lämmittelemään saman peiton alle. Kun kiihotun, koko keho lämpiää ja jalatkin on ihan kuumat. Stressi ja väsymys kylmettävät lisää ja vievät seksihalut, sen olen kyllä huomannut eli riittävä lepo on tärkeää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe