Kokemuksia S90:stä

satunnainenkoeajaja

Käytössäni oli viikon upouusi S90. Ajattelin jakaa omat kokemukset.

Taustana siitä millaisten värillisten lasien takaa katselen niin minulla on parinkymmenen vuoden kokemukset omistajana takavetoisista täyskokoisista sedaneista. Perheeseen melkein ostimme pari vuotta sitten kakkosautoksi V60:n jota myös tuolloin koeajoimme. Alla siis kokemukset omista vaikutelmista:

- Ulkonäkö lienee täysin subjektiivinen asia, mutta minusta s90 on näyttävän näköinen niin muotoilultaan kuin mittasuhteiltaan eikä häpeä luokassaan.

- Kuljettajana myös heti välittyy tunnelma että ajaa isoa autoa etenkin pitkän akselivälin ajotuntumaan tuoman rauhallisuuden takia.

- Sisusta on myös subjektiivinen asia mutta itseäni miellytti erityisesti ison kosketusnäytön luoma vaikutelma. Käytössäni oli S90 D3 Business navilla. Materiaalit olivat ok, mutta koska perusversio ei juurikaan nahkaa tai muuten arvokkaamman tuntuisia pintamateriaaleja (esim. kojelauta, keskikonsoli edessä) mutta olisi epäreilua arvostella tuon perusteella koska kyseessä oli perusvarustelu. Mielestäni ohjaamissa oli hieman teslamainen tunnelma niin hyvässä (kosketusnäyttö) kuin vähemmän edustavassa (ei niin ylellinen tunnelma muualla sisätiloissa kuin monella muulla)

- Kosketusnäyttö toimi hyvin. Näyttö ei kaatunut kertaakaan ja kaikki tarvittavat toiminnot löytyi helposti ilman käsikirjaa. Hieman tuntui kuitenkin hankalalta kun moni asia löytyi parin-kolmen alivalikon alta eli ei ollut oikein mieleeni parhaana mahdollisena käyttäjäystävällisenä kontrollipaneelina.

- Alla oli nastarenkaat ja keli osittain sula osittain sohjoinen/luminen. Taipumus aliohjaamiseen ja vaatimaton kiihdytyspito olivat minulle suurimmat ongelmat viikon aikana. Voi olla että kesäkelillä ja kesärenkailla nuo eivät ole mainitsemisen arvoisia, mutta se jäi nyt vain arvailujen varaan.

- Koeajamassani V60:ssä tuo D3 Diesel tuntui hyvältä ja varsin riittävältä. Valitettavasti S90:ssä voimalinja oli toinen minua eniten harmittanut seikka. Alavääntö oli heikko ja voimantuotto arvaamatonta (joskus hyvä tasainen vääntö, välillä ei ensin mitään vastausta kaasupolkimeen, sitten tehoryöppy)

- Tavaratila oli iso mutta hieman matala.

- Kuljettajan ovi jää helposti auki (ei sulkeudu kuin ajatus) jonka saattaa huomata vasta tien päällä mittariston merkkivalosta eli itse en ainakaan huomannut mitään äänekästä varoitusääntä.

- Takalasi ei jäätynyt pikkupakkasilla yhtä helposti kuin viereen parkkeeratuissa autoissa (!) mutta toisaalta sateella takalasi ei ollut yhtä läpinäkyvä kun olen tottunut sedaneissa eli sadepisarat ja roiskeet olivat jonkinlainen pienehkö kiusa.

0

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
        Maailman menoa
        126
        5334
      2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
        Ikävä
        31
        3842
      3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
        Ikävä
        45
        2480
      4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
        Maailman menoa
        37
        1972
      5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
        Ikävä
        24
        1694
      6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
        Ikävä
        24
        1693
      7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
        Ikävä
        41
        1630
      8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
        Ikävä
        50
        1608
      9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
        Ikävä
        29
        1443
      10. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
        Sotkamo
        14
        1362
      Aihe