Eezy vs op kevytyrittäjyys

Heidihon

Hei te jotka ette käytä toiminimeä vaan jotkain "laskutuspalvelua"
Onko kokemusta eezystä ja tuosta op-kevytyrittäjyydestä. Kaipaisin kokemuksia, kumpi on parempi, kun laskutettavaa ei kerry hirveitä summia
kuukaudessa.

22

2692

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä-kaikkee-löytänyt

      Kerro millaisia mielipiteitä itse olet löytänyt Eezystä ja op-kevytyrittäjyydestä tähän mennessä.

      Olet varmaan perehtynyt alaan jo kohtalaisesti, ja olet kiinnostavia kannanottoja netistä löytänyt. Kerro siis niistä.

    • älypuhelimella

      Kyseessä on osuuskunta johon voi liittyä maksamalla. Ottavat 7% kaikesta mitä tilille viet. Eli ihan tavallinen kirjanpitotilipalvelu. On muitakin vastaavia olemassa. Eri hintaisia. Mutta eivät ne asiakkaalle tiliä tee. Jokaisen täytyy itse myydä omat palvelunsa ja laskuttaa ne. Keveys tulee siitä ettei tarvitse erikseen tilitoimistoa vaan sinulla on oma tili jota vain käytät ja he sitten kirjaavat tapahtumat. Osuuskunta ei voi mennä konkurssiin, joten sillä tavoin on luotettava.

    • Duudia
    • tietovisa

      Monet karsastavat kevytyrittäjää, ymmärtämättä, että monella toiminimellä toimiva yritys, toimii usein rajamailla ilman vakuutuksia. " kyllä kaikki kunnossa" ja paskat. Kevytyrittäjällä toki on kaikki kunnossa.

    • Näinonnähty

      Voi hyvä Jumala! Kun alkaa tuntua siltä, että täytyisi alkaa henkilö"yrittäjyyteen" tai tällaisiin jonnenjoutaviin kevytyrittäjyyksiin, niin tallustelkaa peilin ääreen ja koettakaa, mistä kohtaa päänne on pehmeä.
      Kirjoittakaa se sitten tänne, jotta muutkin tietävät oireen ilmenemispaikan.

      Nimittäin tuhanteen kertaan on jo nähty että kaikki tällainen touhotus on pelkkää syvää kusetusta. Näin asia vain on!

    • Sähkis

      Olen tehnyt Eezyn kautta monta vuotta, kaikki on mennyt hyvin ja pääkin on vielä kova joka kohdasta. Op:sta ei kokemusta. En perusta toiminimeä koska haluan sen kirjanpitohärdellin aikana vaikka nauttia vapaasta elämästä.

    • yrittäjä2000

      Olen oman yritykseni kautta auttanut pari ystävää pääsemään töihin kun iso pörssiyhtiö ei heitä rekrytoi ja he ehdottomasti varovat joutumasta yrittäjiksi. Palkat kierrätetään yhtiöni kautta ja päälle normaalit yleiskulut. Tässä nimenomaisessa tapauksessa otamme välistä minimikulut, minimikatteen ja minimiriskivarauksen. Puhutaan Di- tason ihmisistä. Ensi vuonna otamme jo siivun katteeseen

    • InvaSuomi

      Olen ollut yrittäjä tässä saatanan maassa 20 vuotta. Mutta vasta nyt nautin, kun ryhdyin kevytyrittäjäksi, voin pitää vapaata ja matkustella ilman tressiä. Pässi ken yrittäjäksi ryhtyy tässä maassa. Mene ennemin vaikka Viroon, niin saat tulosta työllesi.

      • Vaihdossa

        Millä tavalla kevytyrittäjyys poistaa stressiä ja luo nautintoa?


      • Tästä-on-kyse

        Tietääkeni sieltä saa suoraan asiakaskontakteja ja tilauksiakin. Lisäksi ne hoitaa markkinointirekisteriensä avulla myös omien asiakasyritystensä suorapostitusta ja markkinointia myös.
        Hyvin edullista ja tehokasta toimintaa, ja sellainen luo sitä nautintoa ainakin minulle.


      • Pekkajapätkä
        Tästä-on-kyse kirjoitti:

        Tietääkeni sieltä saa suoraan asiakaskontakteja ja tilauksiakin. Lisäksi ne hoitaa markkinointirekisteriensä avulla myös omien asiakasyritystensä suorapostitusta ja markkinointia myös.
        Hyvin edullista ja tehokasta toimintaa, ja sellainen luo sitä nautintoa ainakin minulle.

        Siis kevytyrittäjyyshän tarkoittaa, että hoidat laskutuksen jonkin laskutuspalvelun kautta eikä sulla ole omaa y-tunnusta. Yleensä laskutuspalvelu/kevytyrittäjyys on kysymyksessä silloin kun toiminta on pientä ja ollaan palkkatöissä muualla, nimensämukaisesta yrittäminen on kevyttä ja helppo aloittaa ilman y-tunnuksellisen velvoitteita sekä pysyt vielä yhteiskunnan turvaverkossa kiinni.

        Tehokas markkinointi vaatii yrittäjän ja markkinoinnin totuttavan tahon yhteistyötä, jos laskutuspalvelun markkinointitoimenpide on automaattisesti mainostaa kevytyrittäjää jossain palvelussaan niin ei se nyt kovin tehokkaalta kuulosta. Edullisesti (halvalla) ei koskaan oo saanu hyvää, mutta kaikki on toki suhteellista.


      • Työkkäriltä-salaa

        "Siis kevytyrittäjyyshän tarkoittaa, että hoidat laskutuksen jonkin
        laskutuspalvelun kautta eikä sulla ole omaa y-tunnusta."

        Eihän näistä Kevyt-sotkuista ota enää erkkikään selvää. Tuo OP-Kevytyrittäjyys nimenomaan edellyttää että perustat oman Toiminimen, ja saat sitä kautta Y-tunnuksen.

        Ilmeisesti jotkut työttömänä olevat tai tuösuhteessa olevat musikantit, puheopettajat, tulkit ym. sitten pitää noita Eezy-Ukko-Ope-kevytyrittäjä hommia niin hitsin kätevinä kuitenkin.

        En ymmärrä mitä kautta se helppous tai keveys tulee. Mutta ehkä jossain elämäntilanteessa ja tilapäisesti, ja Työvoimatoimistolta salaa toimien, silloin sellainen tarve sitten ehkö matchaa.


      • Pajayrittäjä
        Työkkäriltä-salaa kirjoitti:

        "Siis kevytyrittäjyyshän tarkoittaa, että hoidat laskutuksen jonkin
        laskutuspalvelun kautta eikä sulla ole omaa y-tunnusta."

        Eihän näistä Kevyt-sotkuista ota enää erkkikään selvää. Tuo OP-Kevytyrittäjyys nimenomaan edellyttää että perustat oman Toiminimen, ja saat sitä kautta Y-tunnuksen.

        Ilmeisesti jotkut työttömänä olevat tai tuösuhteessa olevat musikantit, puheopettajat, tulkit ym. sitten pitää noita Eezy-Ukko-Ope-kevytyrittäjä hommia niin hitsin kätevinä kuitenkin.

        En ymmärrä mitä kautta se helppous tai keveys tulee. Mutta ehkä jossain elämäntilanteessa ja tilapäisesti, ja Työvoimatoimistolta salaa toimien, silloin sellainen tarve sitten ehkö matchaa.

        Tuossa on hyvä blogi aiheesta.
        https://omapaja.fi/kevytyrittajyys-kannattaa/


    • Pajayrittäjä
    • Poutiainen

      OP Kevytyrittäjänä nyt puoli vuotta y-tunnuksella. Kaikki pelannut aivan loistavasti. Vuosiliikevaihto arvioitu 20 000 euroa, josta tonni menee OP-kuluihin. Kuka tekee kirjanpidon, laskutuksen, viranomaismerkinnät, alv-liikenteen huojennuksineen ja palautuksineen tuolla vuosihinnalla. Y-tunnuksella saan vähentää hankinnat.

      • ExcelOnKing

        Ei mene vastaavalla liikevaihdolla tätäkään summaa, kun pyörittää luvut Excelissä ja heittää kerran vuodessa omaveroon. Ja pysyy samalla ajan tasalla mikä on tulo-/ ja kulurakenne.


      • YrittäjäksiSiirtynyt

        Minulla kirjanpitäjä velottaa hiukan yli tonnin vuodessa sisältäen kirjanpidon, ALV-ilmoitukset, veroilmoitukset ja palkanmaksun. Liikevaihto yli 100 tonnia. Laskutuksen teen itse, mutta jouduthan kai sinäkin laskun sisällöt määrittelemään. Vai mistä OP sen tietäisi?

        Tuskin kirjanpitäjäni on halvimmasta päästä, mutta tyytyväinen olen ollut.


    • musta_hevonen

      Ite löysin mun nykyisen laskutuspalvelun täältä: https://vuorenvarma.fi/blogi/page/9/. Eli Kassavirtanen on nyt käytössä. Vaihdoin, kun tarjosivat saman palvelun 2% hintaan. Ukko ja OP myös toimivia, ainakin Ukko ollut mulla aikaisemmin käytössä, mutta miksi maksaa jo valmiiksi korkeista kustannuksista vielä korkeampaa maksua? Mä otan kaiken mitä saan - itelleni. 8)

    • Anonyymi

      Helpoin vaihtoehto on ryhdy kevytyrittäjäksi. Itselleni koitti vapaus yli 20 vuoden yrittäjäputken jälkeen. On lomaa, ei turhia perihommia, saa hyvää palkkaa kun hinnoittelee työnsä niin kuin yrityksen kuulukin. Ja parasta, aina vakuutukset voimassa ja kunnossa, myös luotettava kumppani.

      Paras mainospaikka sinulle kevytyrittäjä ja ilmainen. www.kevytyrittäjä.com

      • Anonyymi

        Tämä sama yllä oleva teksti on spämmätty ainakin 10 eri keskusteluketjuun.

        Kyseessä on jonkun Kevytyrittäjäfirman postaama, perättömiä palkanmaksamisia lupaileva roskaposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama yllä oleva teksti on spämmätty ainakin 10 eri keskusteluketjuun.

        Kyseessä on jonkun Kevytyrittäjäfirman postaama, perättömiä palkanmaksamisia lupaileva roskaposti.

        Ei ole roskaposti. Mutta tuntuu tekevän kipeää jollekin.


    • Anonyymi

      tulee kyllä halvemmaksi yrittäminen kun ei käytä mitään kevytyrittäjä juttuja tai eezyä tms.... kaikki on halvempaa tuolloin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe