Tanssipaikoilla näytetään opitut asiat

kyytionkylmäätansseissa

Nykyään tanssipaikat ovat enemmänkin suorituspaikkoja. Siellä käydään tarkistamassa tutut tanssikursseilta sekä tsekataan kuka tanssii miten hyvin. Piirit ovat pienet eli katsotaan tarkkaan kuka hakee ketäkin. Myöskin tekopirteys on arkea tanssipaikoilla. Jos et kuulu sisäpiiriin niin älä kuvittele, että sinua tervehditään tai tullaan hakemaan. Kyyti on kylmää
Taitaa tanssipaikkojen alasajo jatkua.
Pakko siteerata Raimo Piipposta joka lauloi aikanaan että oo mä kaipaan isoisän aikaa...

55

1363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainahauskaaollapittää

      Perusmeininkiä ainakin täällä päin
      https://youtu.be/12MJhikhd7A
      Kuuma ilta takana tanssien ihan sitä foksia, humpappaa , tangoa ja sampaa :-)

      • KovaJööti

        Ne ei nämä tanssivat "liivimiehet" kuulemma nussi ollenkaan, niille on tärkeämpää miltä näyttää.... ;)) Mielistelevät ja alentuvat kyllä näille kellohameille. Kellohameet valittavat että kun tanssipartneri ei nussi, tanssii kyllä hyvin ;D


      • Tammikuuhumpnppaa
        KovaJööti kirjoitti:

        Ne ei nämä tanssivat "liivimiehet" kuulemma nussi ollenkaan, niille on tärkeämpää miltä näyttää.... ;)) Mielistelevät ja alentuvat kyllä näille kellohameille. Kellohameet valittavat että kun tanssipartneri ei nussi, tanssii kyllä hyvin ;D

        Kukas niin on kertonut ????
        Ja kukas sitä kaipaa heiltä ;)

        https://youtu.be/l6ze9MY-K-U


      • Liivitönmies
        KovaJööti kirjoitti:

        Ne ei nämä tanssivat "liivimiehet" kuulemma nussi ollenkaan, niille on tärkeämpää miltä näyttää.... ;)) Mielistelevät ja alentuvat kyllä näille kellohameille. Kellohameet valittavat että kun tanssipartneri ei nussi, tanssii kyllä hyvin ;D

        Mistä tunnstaa "liivimiehen?"


      • SiveäMies
        Liivitönmies kirjoitti:

        Mistä tunnstaa "liivimiehen?"

        "Liivimies"
        Miehelle asennettu siveysvyö.
        Nai siinä sitten.
        Ainahan voit kysyä kielihoitoo. Sitä pystyy tarjoon.


    • seurannutseuraaja

      Naiset ovat ahkeria kursseilla kävijöitä. Siksi monet naiset menevät
      tanssipaikoilla kursseilla opituilla askelilla, viejästä välittämättä. Viimeksi
      huomasin huvittavan ilmiön. Daami otti salsan askelia ja viejä ei osannut
      salsaa ollenkaan. Mikä onkaan paritanssin perusajatus?

      • Perusajatus

        Aika monella naisella on paritanssin perusajatus hukassa. Monet lähtevät viemään vaikka vientivastuu onkin miehellä. Onhan se tietysti myönnettävä että kaikkien miesten taitotaso ei ole riittävä vähän osaavammille naisille mutta jos nyt kuitenkin pidettäisiin kiinni paritanssin perusajatuksesta.


      • ToinenkinPerusajatus

        Minut ehkä näit, yritin kyllä parhaani seurata, mutta aina ei tule 10 . Osalla miehistä tuntuu olevan käsitys, että naiset yrittäisivät viedä ihan tahallaan. Seuraaminen on myös taitolaji, joka pitää opetella. Jos nainen tuntuu yrittävän viedä, viet ehkä liian vaikeita kuvioita daamin seuraamistaitoon nähden tai sitten viennissä on puutteita. Tai sitten jotain ihan muuta, kuten erikoinen rytmi musiikissa.

        Voisiko kanssatanssijoita katsoa vähän hyväntahtoisemmin?


      • naamanorsunnahalla

        Kyllä olen samaa mieltä tosta naama norsunnahalla olemisesta. Suomalaistan naisten pitäisi mennä thaimaahan ottamaan oppia siitä, miten naamataulun kuuluu olla. Siellä ollaan naama ylöspäin ja täällä peräpohjolassa naama alaspäin.
        Oletteko kuulleet naamarukkasista? Se tarkoittaa sitä, että nainen näyttää vihaista naamaa miehelle että ÄLÄ VAAN TULE HAKEMAAN. Olen jopa törmännyt tilanteeseen jossa nainen lähtee "varmuuden vuoksi" karkuun kun vain menen naista kohti vaikken olisi edes menossa hakemaan. Miettikää naiset miltä tuollainen käytös vaikuttaa.
        Jos käytös on tuollaista niin jääkää naiset kotiin ja ottakaa dildo esiin ja leikkikää sillä.


      • En_kasvojas_muista

        Miehet osaa myös tämän ÄLÄ VAAN TULE HAKEMAAN-taidon, harvemmin näihin tosin törmää. Tanssittavat sitten suupielet alaspäin jos niitä hakee, eivät puhu mitään ja katselevat pitkin seiniä:)))
        En ota asiaa kovin vakavasti, jokaisella meillä on omat mieltymyksemme.


      • Hopeinenkuuluo

        Jotkut muodostaa ei sanan huulillaan, jos lähestyy hakiessa. Jotkut lähtee pakoon sivulle väistäen. Kyllä miehetkin osaa torjua naistenhaulla.


    • Syypääsunhymyynn

      Aloittaja on perus naama nurinpäin tanssija jolla on aina jotain valitettavaa tanssi iltaisin. Käännä sinäkin lärvisi oikeinpäin ja nauti tanssimisesta!

    • Seinusta

      Juuri noinhan se on. Valitettavasti. Satunnaiset kävijä eivät viitsi montaa kertaa seinäruusuiksi lähteä ja "tavallinen" tanssiväki sen kun vähenee. Kurssitetut mestarit saavat tosiaankin kohta veivata askeleitaan kaikessa rauhassa keskenään. Jos on tällä menolla vielä joku yleinen tanssipaikka kohta pystyssä.
      Surkeaa oon myös se, että aito tanssimisen ilo näyttää tässä rytäkässä hukkuvan johonkin ennalta opeteltujen kuvioiden jalkoihin. Otsasuonet pinkeenä mennään, ja hikiliinat on herroilla valmiina...
      Ei kyllä hyvälle näytä tanssipaikkojen tulevaisuus!

      • chachaaaaaa

        Voi kun Ruusussakin väki vähenisi edes pikkusen. Tuntuu vaan lisääntyvän oli sitten perjantai tai lauantai.
        Missä paikoissa nämä ihmiset käyvät jotka valittavat väen vähenemistä?
        Tosin nautin tanssista ruuhkassakin ja joskus se jopa lisää tunnelmaa. Harvemmin mitään isompia törmäyksiä sattuu.
        Ihan upeelta näyttää ainakin Ruusun tanssilavan tulevaisuus.


      • Einäytä
        chachaaaaaa kirjoitti:

        Voi kun Ruusussakin väki vähenisi edes pikkusen. Tuntuu vaan lisääntyvän oli sitten perjantai tai lauantai.
        Missä paikoissa nämä ihmiset käyvät jotka valittavat väen vähenemistä?
        Tosin nautin tanssista ruuhkassakin ja joskus se jopa lisää tunnelmaa. Harvemmin mitään isompia törmäyksiä sattuu.
        Ihan upeelta näyttää ainakin Ruusun tanssilavan tulevaisuus.

        Ei näytä kaivaa kun kirjasto kansa pilaa paikan


      • muistanviimekesän
        chachaaaaaa kirjoitti:

        Voi kun Ruusussakin väki vähenisi edes pikkusen. Tuntuu vaan lisääntyvän oli sitten perjantai tai lauantai.
        Missä paikoissa nämä ihmiset käyvät jotka valittavat väen vähenemistä?
        Tosin nautin tanssista ruuhkassakin ja joskus se jopa lisää tunnelmaa. Harvemmin mitään isompia törmäyksiä sattuu.
        Ihan upeelta näyttää ainakin Ruusun tanssilavan tulevaisuus.

        Uskon, että toiveesi toteutuu. Kevättä kohti pellon perällä hiljenee.
        Kun muualla kesälavat aukenee.


      • Kirjastoautoeipysähdy

        Eipä ole Ruusussa kirjastoväkeä näkynyt. Ei edes Saijan keikoilla.


      • Jääätelökesä
        muistanviimekesän kirjoitti:

        Uskon, että toiveesi toteutuu. Kevättä kohti pellon perällä hiljenee.
        Kun muualla kesälavat aukenee.

        Hiljenee ihan joka paikassa kesällä. On paljon muutakin kesällä tekemistä.


      • HyvästitLavoille

        Kesä tulee oleen hiljainen tanssien osalta.
        Ruuhkaa ei nähdä ja ensikesän jälkeen lopettaa kymmenet lavat.

        Ennen niin sanotut "tavitanssijat" täytti sadat kesälavat.
        Nyt näillä lavoilla käy enään himotanssijat ja kuntotanssijat.
        Eli sama porukka kuin talvilavoillakin. Ainoana poikkeuksena, tämäkin porukka keksii kesäsin jotain elämää ja tanssit jää vähenmälle, kuin talvisin.

        Kiitos kuuluu näille tanssikursseille.


    • Nuorikettu

      Eiiih, älkääs nyt. Vaikka olenkin ns. suorittaja , tunnen sisäpiiriläiset, kuulun tanssiseuraan ja olen tanssin suurkuluttaja, niin kyllä mulla riittää askelia myös tavistallaajan kanssa. Ja kyllä ne kuviot on harjoiteltava etukäteen, koska eihän niitä siellä tansseissa aleta harjoittelemaan. Ei jokainen voi kaikkea hallita ja tansseissa yritetään pitää hauskaa.

      • Tanssitaitoahaukutaan

        Näinhän se menee. Kaavojen mukaan harjoiteltuja ovat foksin, humpan, valssin, jenkan ja polkankin askeleet. Miksi moittia muiden lajien kuvioiden oppimisesta? Sisäpiiri tarkoittaa vain tanssimista kaltaistensa tanssijoiden kanssa, sisäpiiri vaihtelee lajista toiseen. Tanssista nauttii eniten, kun omat taidot joutuu ottamaan käyttöön, ei siis liian helppoa ja yksinkertaista, eikä liian vaikeaa. Parikin mielellään saisi olla sellainen sopusuhtainen vastinkappale.

        Ennen moitittiin, kun ei osattu tanssia, nyt ovat puheet enimmäkseen päinvastoin. Tämä ei varsinainen vastaus edelliseen, tuli vain mielee.


    • Kertajaniin

      Olen taituri tavikset katsovat silmät märkinä (housutkin) minun sulavaa liitoani parketilla
      Luon joskus heihin säälikatseen ovat onnessaan luulen et olen kiinnostunut
      Kerran oli tosi hyvän näköinen tavis niin sotkeennuin ja panin,nyt en ole tuntevinaan

      • tosimieseivalkkaa

        hyvä juttu että sait pesää. sinulle ilmeisesti on tärkeää liidellä parketilla ja luoda säälikatseita. Tosimies ei valkkaa vaan panee. Miksi et ole tuntevinaan? ilmeisesti tumputat kotona ja katselet tanssinopetusvideoita samalla?


    • eimennytpalaa

      "Ei kyllä hyvälle näytä tanssipaikkojen tulevaisuus!"

      Menneeseenkään ei ole paluuta. Itse kävin joskus Malmilla perjantaisin ja
      myös Satulinnassa, kun oli sopivaa musiikkia. Eipä käydä enää.

    • onsevähännäinkin

      Kyllä tanssipaikoilla ovat etenkin loistavalla itseluottamuksella varustetut henkilöt heti tilaisuutensa saatuaan tai jopa otettuaan valmiit näyttämään senkin, että mitään ei ole opittu.

      • hauskatkuviot

        Jos ei viihdy tanssipaikoilla niin ei sinne kannata tulla suu alaspäin murjottamaankaan. Kaikki siellä ovat omalla ahkeruudellaan tuttavansa hankkineet. Hauskaa siellä pitävät ainakin kaikku mun tuttuni.


      • ystäväeitulerahalla
        hauskatkuviot kirjoitti:

        Jos ei viihdy tanssipaikoilla niin ei sinne kannata tulla suu alaspäin murjottamaankaan. Kaikki siellä ovat omalla ahkeruudellaan tuttavansa hankkineet. Hauskaa siellä pitävät ainakin kaikku mun tuttuni.

        Niin mutta sinun kustannuksellasi. Nimittäin etkös vasta kirjoittanut, että he ovat jatkuvasti pummaamassa sinulta pientä tai jopa sitä suurempaakin pikavippiä? Niinkus tämä uskovainen luottobussikuskisikin?


      • valikoivaymmärrys

        Olen aika varma, että tuossa viitattiin itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismieheen. Eikö kenestäkään muusta ole käsittämätöntä, että vaikka itsekeksityn kuvion erikoismies ymmärtää sen, että tupajumi syö tupia sen takia, että tupajumi pitää tuvista (muussa tapauksessahan tupajumi söisi esimerkiksi kerrostaloja), niin erikoismiehelle ei vaan meinaa millään mennä jakeluun se, että tälläkin kellonlyömällä naiset ovat satsaamassa sievoisia summia standardikuvioihin ja lajien mukaisiin vientiseuraamisiin nimenomaan sen takia, että pitävät standardikuvioista ja lajinmukaisesta vientiseuraamisesta.


      • YksiErikoismies
        valikoivaymmärrys kirjoitti:

        Olen aika varma, että tuossa viitattiin itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismieheen. Eikö kenestäkään muusta ole käsittämätöntä, että vaikka itsekeksityn kuvion erikoismies ymmärtää sen, että tupajumi syö tupia sen takia, että tupajumi pitää tuvista (muussa tapauksessahan tupajumi söisi esimerkiksi kerrostaloja), niin erikoismiehelle ei vaan meinaa millään mennä jakeluun se, että tälläkin kellonlyömällä naiset ovat satsaamassa sievoisia summia standardikuvioihin ja lajien mukaisiin vientiseuraamisiin nimenomaan sen takia, että pitävät standardikuvioista ja lajinmukaisesta vientiseuraamisesta.

        "että pitävät standardikuvioista ja lajinmukaisesta vientiseuraamisesta."

        Sinä et edes itse usko tohon, niin miten jaksat?
        Oletko koskaan käynyt lavatansseissa?
        Ellet oikeesti tiedä. Etkä ole edes katsonut ympärillesi tansseissa.
        Suosittelen kokeileen käytännössä.

        Haet jonkun tuntemattoman naisen tanssiin vaikka heti ekoilla valsseilla.
        Viet alkuun ekan säkeistön, ihan valssinmaisella tanssiasennolla valssin "standardikuviolla" ja vaihdat tansssiasennon sekä askeleet vapaseen itsekeksimiisi ( tai ehkä Sinun kannattaa ottaa mallia lavoilla käyvistä mehistä) kuvioihin seuraavan säkeistön ajaksi.
        Tässä vaiheessa paljastuu totuus. Nainen ei enään tahdo ottaa edes valssimaista tanssiasentoa. Katsoo sinua hölmönä eikä anna enään tilaa mennä valssina, vaan teidän on jatkettava tiiviissä tanssiasennossa näitä itsekeksimiä kuvioita.
        Tanssin jälkeen ravistelet naisen irti, haet uuden ja kokeilet samaa seuraavilla tanssilajeilla.

        Tämä sama tulee toistuun lattareilla, tanhuissa, hitaalla valssilla, jivellä ja kaikilla muillakin.
        Eli jos sinä haluat tanssia lajinomaisesti.
        Älä näytä naisile osaavasi oikeesti tanssia. Naiset haluaa tanssia muusiikin mukaan ja tunteella. Eivätkä vaihda tätä nautintoon ropottimaiseen suorittajaan, joka ei edes tajua kuunnella musiikkia, eikä näytä ymmärtävän naisistakaan mitään. Pyörii vain hyvän tavaran ympärillä, vaikka siinä se olis tarjolla, lämmitystä vailla.

        Älä silti lannistu.
        Kyllä te ropotitkin kelpaatte....no jaa...ainakin nopeeilla kappaleilla, erikoismiesten istuessa kahvilla uusien valloituksiensa kanssa.


      • incognitoiskivajutska
        YksiErikoismies kirjoitti:

        "että pitävät standardikuvioista ja lajinmukaisesta vientiseuraamisesta."

        Sinä et edes itse usko tohon, niin miten jaksat?
        Oletko koskaan käynyt lavatansseissa?
        Ellet oikeesti tiedä. Etkä ole edes katsonut ympärillesi tansseissa.
        Suosittelen kokeileen käytännössä.

        Haet jonkun tuntemattoman naisen tanssiin vaikka heti ekoilla valsseilla.
        Viet alkuun ekan säkeistön, ihan valssinmaisella tanssiasennolla valssin "standardikuviolla" ja vaihdat tansssiasennon sekä askeleet vapaseen itsekeksimiisi ( tai ehkä Sinun kannattaa ottaa mallia lavoilla käyvistä mehistä) kuvioihin seuraavan säkeistön ajaksi.
        Tässä vaiheessa paljastuu totuus. Nainen ei enään tahdo ottaa edes valssimaista tanssiasentoa. Katsoo sinua hölmönä eikä anna enään tilaa mennä valssina, vaan teidän on jatkettava tiiviissä tanssiasennossa näitä itsekeksimiä kuvioita.
        Tanssin jälkeen ravistelet naisen irti, haet uuden ja kokeilet samaa seuraavilla tanssilajeilla.

        Tämä sama tulee toistuun lattareilla, tanhuissa, hitaalla valssilla, jivellä ja kaikilla muillakin.
        Eli jos sinä haluat tanssia lajinomaisesti.
        Älä näytä naisile osaavasi oikeesti tanssia. Naiset haluaa tanssia muusiikin mukaan ja tunteella. Eivätkä vaihda tätä nautintoon ropottimaiseen suorittajaan, joka ei edes tajua kuunnella musiikkia, eikä näytä ymmärtävän naisistakaan mitään. Pyörii vain hyvän tavaran ympärillä, vaikka siinä se olis tarjolla, lämmitystä vailla.

        Älä silti lannistu.
        Kyllä te ropotitkin kelpaatte....no jaa...ainakin nopeeilla kappaleilla, erikoismiesten istuessa kahvilla uusien valloituksiensa kanssa.

        Minun on nykyään kovin hankala hakea tanssimaan naista, joka ei tuntisi minua. Monia heistä, jotka ovat ainoastaan kuulleet minusta ja seuranneet jo jonkin aikaa standardikuvioitani tanssilavoilla, jännittää kovin ekalla kerralla tanssiessamme. Kuitenkin ylltävän monet heistäkin, jotka vipitivapisivat kuin haavanlehti hyppysissäni, ovat jälkeenpäin pöllämystyneenä tuumineet selvinneensä kertaakaan töppäämättä siitä niin, että olen joutunut heille ystävällisesti huomauttamaan töppäilyn olevan olennainen osa paritanssillista tunnelmankohotusta: nimittäin kysymyshän on siitä, kuinka sen tekee.

        Epäilen kuitenkin, että töppäilemättä selviämisen helpotusta eniten kokevat naiset ovat joutuneet useammin kuin kerran itsekeksittyjen kuvioittensa erikoismiehen uhriksi, sillä erikoismiehethän eivät voi sietää omiakaan töppäyksiään erinomaisen tärkeissä kuvioissaan, vaikka toki vierittävätkin syyn töppäyksistään muiden kuten esimerkiksi sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan sijoittaneiden naisten niskaan.


      • YksiErikoismies
        incognitoiskivajutska kirjoitti:

        Minun on nykyään kovin hankala hakea tanssimaan naista, joka ei tuntisi minua. Monia heistä, jotka ovat ainoastaan kuulleet minusta ja seuranneet jo jonkin aikaa standardikuvioitani tanssilavoilla, jännittää kovin ekalla kerralla tanssiessamme. Kuitenkin ylltävän monet heistäkin, jotka vipitivapisivat kuin haavanlehti hyppysissäni, ovat jälkeenpäin pöllämystyneenä tuumineet selvinneensä kertaakaan töppäämättä siitä niin, että olen joutunut heille ystävällisesti huomauttamaan töppäilyn olevan olennainen osa paritanssillista tunnelmankohotusta: nimittäin kysymyshän on siitä, kuinka sen tekee.

        Epäilen kuitenkin, että töppäilemättä selviämisen helpotusta eniten kokevat naiset ovat joutuneet useammin kuin kerran itsekeksittyjen kuvioittensa erikoismiehen uhriksi, sillä erikoismiehethän eivät voi sietää omiakaan töppäyksiään erinomaisen tärkeissä kuvioissaan, vaikka toki vierittävätkin syyn töppäyksistään muiden kuten esimerkiksi sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan sijoittaneiden naisten niskaan.

        "Minun on nykyään kovin hankala hakea tanssimaan naista, joka ei tuntisi minua. "

        Niin tosiaan. En tullut ajatelleeksi.
        Sinun kohdalla on vaikea saada ketään lähteen tanssiin.
        Tutut ei lähde toista kertaa ja naiset valistaa muita sisariaan, joten on vaikea saada ketään uhria tanssiin.


        Voisit kokeilla naamioasua.


      • näinnäyttäisiolevan
        YksiErikoismies kirjoitti:

        "Minun on nykyään kovin hankala hakea tanssimaan naista, joka ei tuntisi minua. "

        Niin tosiaan. En tullut ajatelleeksi.
        Sinun kohdalla on vaikea saada ketään lähteen tanssiin.
        Tutut ei lähde toista kertaa ja naiset valistaa muita sisariaan, joten on vaikea saada ketään uhria tanssiin.


        Voisit kokeilla naamioasua.

        Kyllä tässä nyt on vähän sellainen maku, että itsekeksimiensä vientiensä ja kuvioidensa erikoismies kävisi tanssipaikoilla härkäpäisesti näyttämässä sievoisia summia standardikuvoihin ja lajinmukaiseen vientiseuraamiseen satsanneille naisillekin, että ei ole oppinut lajinmukaista vientiä eikä standardikuviotakaan.


    • YksiErikoismies

      "että ei ole oppinut lajinmukaista vientiä eikä standardikuviotakaan"

      No ei näitä millään pysty piilotteleen.
      Oudoilla lavoilla voi yrittää huijata.
      Tutut tietää. On tanssittu iät ajat kursseillakin.

      Riippuu tietenkin mitä tanssii.
      Esim. Näillä ei pysty huijaan millään.

      Hidasta valssia tulee tanssittua joka toinen säe ihan "standardiviennillä."
      Tangot, joka tahti. Askelvariaatiot vaan määrää musiikki, ei kursienopettajat.

      Se on nääs sillai.
      Kursseilla kuuntelin opettajaa.

      Lavoilla musiikkia. Orkesteri on sielä meitä tanssijoita varten.

    • Lavoillas

      Tiätenkin ei sitä hakiksen torillakaan. Luulisivat hulluksi

    • Foximan

      Olet osittain oikeassa. Monesti näyttää siltä että ne jotka tanssivat perinteisen tyylin mukaan eivät oikein mahdu mukaan. Miksi näin? Veivaaminen ei sovi kaikille tanssilajeille tanssimuotona. Kysymys on siitä että ne jotka veivaavat eivät osaa tanssia vaihtoaskelilla niikuin pitää. Vaihtoaskelilla saadaan tanssiminen tosi nautinnolliseksi ja näyttäväksi kun siihen yhdistetään tunne, musiikin tulkinta ja taiteellinen puoli. Näin saadaan vasta oikea tanssi syntymään. Veivaaminen käy kyllä hyvin nopea rytmiseen musiikkiin. Kurseilla opitaan perusakellus ja kuviot mutta se on vasta se minimi. Tämän jälkeen alkaa askekten soveltaminen musiikkiin ym. edellä mainitsemani. Sitten kun tuntee olevansa ammattilainen niin mennään vain sen mukaan mitä haettu tanssikaveri osaa yhtään väheksymättä. Pitää aina muistaa sitä aikaa kun itse vielä opetteli ja askellus oli hakusessa.

    • LisääKivojaTansseja

      Mielestäni tanssipaikoilla pääasiana tulisi olla jakaa tanssinautintoja tanssipartnereilleen, eikä oman osaamisen näyttäminen.
      Paritanssissa on olennaisinta, että tanssipari tanssiessaan sekä musiikkia tulkitessaan tanssivat / "antautuvat" vain toisilleen.
      Surullisen usein näkee kahden ihmisen tanssivan keskenään, mutta eivät sopeuta omaa tanssiaan musiikkiin eikä tanssiparnerilleen.
      Paritanssin onnistuvuus suurelta osin perustuu sanattomaan viestintään, joten tulkitkaa sitä sekä sopeuttakaa tanssityylinne kulloisenkin tanssipartnerinne kanssa yhteneviksi ja toteuttakaa tanssiparnerinne lausumattomia toiveita.
      Tässä haasteita, mutta oikea asenne sekä perusasioiden tiedostaminen / oppiminen lisää onnistumisia.
      Terv. Aktiivitanssija.

      • Surullinensopeutus

        lainaus: "Surullisen usein näkee kahden ihmisen tanssivan keskenään, mutta eivät sopeuta omaa tanssiaan musiikkiin eikä tanssiparnerilleen."

        Noin varmasti usein on, koska kaikkien kanssa ei yksinkertaisesti halusta huolimatta löydy yhteisiä askelia, edes sosiaalifoksiin. Puhumattakaan siitä, että kaikki osaisivat tulkita hyvin musiikkia ja vieläpä samalla tavalla kuin pari. En ymmärrä kuinka tuollaisia väitteitä voi esittää. Se "yksinkertainen" mitä itse osaat tai luulet osaavasi, voi toiselle olla oikeasti vaikeaa. Vielä huolestuttavampaa, jos tuon sanoo hän, joka tyrkyttää omia erikoisia tapojaan muille.


      • rytht

        Yhtä mieltä. Jotkut toitottaa koko ajan, että pitäisi tanssia musiikkiin ja toisilleen, no tämähän on ihan oikea ajatus. Mutta sitten aletaan neuvoa miten OIKEASTI tulkitaan musiikkia jne, eikös se tulkinta ole ihan itsestä kiinni?


      • Tuputtaja

        "Puhumattakaan siitä, että kaikki osaisivat tulkita hyvin musiikkia ja vieläpä samalla tavalla kuin pari."

        Anteeksi. En tiennyt "tulkinnan" olevan noin vaikeeta?
        Itseltä tulkinta vaan kumpuaa ja lähes kaikki tanssitettavat antaa ymmärtää nauttivansa, josta olen päätellyt tulkinnan osuvan myös seuraajalle? Ja heidän kuulevan musiikn samalla lailla. Harvoja lukuunottamatta.

        "rytht"
        Tottakai saat tulkitta musiikkia kuten haluat.
        Täälä on vain annettu esimerkkejä, neuvoja/niksejä mitä musiikissa seurata.

        Missä ottaa breikin ja missä tikkaa nopeeta pitkää ohiaskelta.


        Voit ohittaa tämän minun tulkinnan. En halua tuputtaa.
        Se ei ole yhtään enenpää oikea kuin mikään muukaan.
        Vaan tästä NÄKEE mitä korvat kuulee ja sillä voi helpommin tiedostaa minun tyylisen tulkinnan.

        Perusrytmi.
        Esim. Tässä valssissa.
        https://youtu.be/12MCIbOFCN8
        Soitetaan lähes kokonaan vasenmalla kädellä ja matalilla soinnuilla.

        Valssina tanssiessa 123123... tyylillä, ei muuta tarvi kuunnella.
        Jos taas haluaa hiukan rikkoo tätä askellusta. Oikeankäden soinnuissa on paljon elementtejä tanssia väliin esim. 1askel tahtia kohden. Astuu pelkästään ykkösen ja siiihen tekee nousun ja laskun.

        Oikeakäsi soittaa välilä kokonuotteja (kestoltaan koko tahdin mittasia) ja puolinuotteja
        Tangovalssina ja valssin sekoituksena tämä kappale taas on aivan huippu tanssia.
        Hyvä seuraaja ja kappale loppuu aina aivan liian nopeesti.


    • Hupiherra

      Kyllä tanssipaikoille voi mennä myös kuntelemaan ja katsomaan bändiä. Ei oo pakko mennä tanssiin.

      • VaarallinenNainen

        Aivan samaa mieltä olen minäkin.
        Onhan tanssipaikoilla se kahvio josta saa ihania herkkuja kahvin kanssa ja kenties sieltä löytyy seuraa ;)
        Paikassa voi olla anniskeluoikeudet ja kuppia kumotessa voit taaskin saada seuraa pöytään ;)
        Musiikkia voi kuunnella ja orkkia fanittaa , mutta naisena täytyy olla tarkkana milloin uskaltaa
        lähestyä fanitettavaa (miestä) jos vaimo siinä rinnalla seisoo pienen kiukun näköisenä -
        Voipi tulla siitä olkalaukkukassista päähän jos menet halaamaan toisen miestä ;( Näin viimeksi -
        Sorry , en tullut teitä tervehtimään , kun oli vaimo ihan (vartijana) vierellä.

        Turhat rukkaset ....
        Miehet tanssipaikoissa - Jos nainen hakee vaikkette osaisi tanssia niin aina sopii lähteä
        yrittämään ......
        ja hienoa että olette lähteneetkin ! Siitä se tanssi lähtee , kun uskaltaa parketille ;)

        Erään bändin tarinaa ... ;)
        https://www.youtube.com/watch?v=xWCwN2IjVZA


      • Keikalle

        Hyviä artisteja on ilo seurata ja kuunnella! Joinakin iltoina pelkkä kuuntelu voi olla tosi antoisaa.


    • Eikylmätanssiessa

      Tanssipaikoilla ei näytetä opittuja asioita, tanssipaikoilla ainoastaan näkee mitä on opittu.

      • Paljontanssinut

        Toiset "näyttää" taitojaan. Vaikkei ne ketään kiinnosta.
        Yleensä nämä parit sijoittuu lavan reunalle, etenevien tanssijoiden harmiksi esitteleen taitojaan.

        Kai se sitten on katsojan silmissä, näkeekö siinä tanssissa toisilleen tanssivan parin...vai yleisölle. Itse en pysty parhaalla tahdollakaan näkeen toisillen tanssivia.

        Jos nämä parit pysyis keskialueella,(olisivat aina pysyneet) tanssilavoilla menis todella hyvin.
        Nythän tämä valtava "ei tanssia harrastava" joukko on aina vain vähenemässä.

        Taito ei riitä luoviin näiden huitojien välistä.
        Ilmeisesti eivät ole edes varmoja, mistä olis turvallisin mennä. Meneekö parin ja seinän välistä, parin ja keskialueen välistä, vai parin keskeltä.
        Moni tekee päätöksen. "Käytän aikani järkevämmin."

        Minä käyn paljon tanssimassa ja tiedän. Teihin "kädenalitanssijoihin" voi luottaa.
        Kolhuja tulee todella harvoin.
        Hiukan pelisilmää ja tietenkin tanssin alkutaipalella suurta varovaisuutta.
        Teiltä en (eikä seuraajjani) muista koskaan saaneeni mustelmaa. Tämä tanssityyli on vain hurjan näköistä näille "ei tanssia harrastaville"
        Useimmat osumat tulee takaapäin näiltä kilpahiihtäjiltä. Heitä tulee pahimmillaan kahta ja kolmee rinnan.
        Heidät kun huomaa ajoissa ja väistää. Saa taas hetken tanssia rauhassa. Ennenkuin nämä kisailijat on kiertänyt lavan ja taas henkittää niskaan.

        Nöyrä pyyntö olisi.

        Pitäkää ulkoreuna avoimmena.
        Jos on vain kourallinen eteneviä pareja.
        Voisitteko Te kaventaa hetkeksi hiukan tanssialaa ja päästää SEINÄN puolelta nämä vähän tanssineet ohi?
        Te osaatte ja pystytte lukeen muita pareja. Nämä vähemmän tanssineet eivät siihen pysty.
        Kohta on taas kesä tulossa ja toivottavasti paljon uusia tanssijoita.
        Huomioidaan ne..😀😀

        Hyviä iloisia tansseja kaikille.


      • karutotuusmonille

        Useat tanssijat käyvät kursseilla jossa opetetaan vain kädenalitanssimista. Sitten kun tullaan lavalle missä on näitä kokeneempia, usean tanssilajin omaavia tanssijoita, niin törmäilyähän siintä tulee, kun ei olla totuttu tanssimaan näiden parempien tanssijoiden seassa tanssimista.


    • Hopeinenkuuluo

      Miksi pitää tehdä ruuhkatansseissa yllättäviin suuntiin koukeroita ja pysähdyksii, kun siinä tulee vaaratilanteita. Varsinkin arkkutangon potkut ylös aiheuttaa ruuhkassa vaaratilanteita.

    • werhyw3rt

      Ööö... missäs sitten? Ei kait sitä kirkkoonkaan..

    • arkkutango

      Mikä hiton arkkutango? Pitääkö siinä tosiaan potkia ylöspäin? Mitä hittoa???

      • potkutpotkittu

        "Mikä hiton arkkutango? Pitääkö siinä tosiaan potkia ylöspäin? Mitä hittoa???"

        Tuli mieleen tänä keväänä sattunut tapaus.
        Tuttavapiirini kuului henkilö, joka oli hurahtanut Argentiinalaiseen eli arkkutangoon.
        Harjoitella piti monta kertaa viikossa ja eri tasoisten kumppanien kanssa. Tanssimatkalla
        sitten sai sydärin ja siihen loppui potkut ja taivutukset. En ole koskaan tykännyt
        arkkutangosta, mutta tämän tapauksen jälkeen olen ihan " kylmennyt"
        koko lajille.


      • myöshymypuuttuu

        Onko kukaan milloinkaan missään nähnyt iloista arkkutangoajaa?


      • hvhjvc

        No ei todellakaan.


      • Surullinentango
        myöshymypuuttuu kirjoitti:

        Onko kukaan milloinkaan missään nähnyt iloista arkkutangoajaa?

        Eipä juuri iloisemmalta näytä suomitangotanssijat. Silti huomattava osa tanssijoista kertoo tykkäävänsä tangosta. Ilo irtoaa helposti nopeasta musiikista. Valssit ja monet muutkin hitaat ovat hyvin mieluisia, vaikka niistä ei ulkoista iloa näy. Kun liikkeet menee täydellisesti yksiin, siitä tulee tosi hyvä olo.


      • katsetyhjyyteen
        Surullinentango kirjoitti:

        Eipä juuri iloisemmalta näytä suomitangotanssijat. Silti huomattava osa tanssijoista kertoo tykkäävänsä tangosta. Ilo irtoaa helposti nopeasta musiikista. Valssit ja monet muutkin hitaat ovat hyvin mieluisia, vaikka niistä ei ulkoista iloa näy. Kun liikkeet menee täydellisesti yksiin, siitä tulee tosi hyvä olo.

        Minä en muista, missä, mutta jossain internetissä näytettiin kaikille arkkutangoa ja siinäkin moni katselijoista kommentoi, että ompa siinä viejällä jotenkin tyhjännäköinen ja tilanteesta jokseenkin poissa oleva katse. Itellekin tuli sitä katsoessa heti parissa sekunnissa vaikutelma, että se olisi halunnut justiinsa silloin olla jossain muualla tai tanssia jotain muuta. Itellä on sellainen katse, kun tyhjennän ekokäymälää eli silmät ovat kyllä auki ja katsovat käymälää kouhivaa talikkoa, mutta aivot projisoivat näkymän päälle jotain aivan muuta.


    • MaalimaaNähnyt

      Paljontanssinut kirjoitti.

      "Nöyrä pyyntö olisi.

      Pitäkää ulkoreuna avoimmena.
      Jos on vain kourallinen eteneviä pareja.
      Voisitteko Te kaventaa hetkeksi hiukan tanssialaa ja päästää SEINÄN puolelta nämä vähän tanssineet ohi?
      Te osaatte ja pystytte lukeen muita pareja. Nämä vähemmän tanssineet eivät siihen pysty.
      Kohta on taas kesä tulossa ja toivottavasti paljon uusia tanssijoita.
      Huomioidaan ne..😀😀

      Hyviä iloisia tansseja kaikille."


      Näin kesän tullen lavoille tulee taas kokemattomampua tanssijoita. (Viejiä) Tanssiharrastuksen jatkuvuuden takia koitetaan huomioida heidät. Niin naiset, kuin miehet.

      Naiset, antakaa heille pala illasta. Osa heistä voi saada kipinän ja vuoden päästä kohdattessanne antaa jo upeat tanssit.

      Miehet, jos te vähänkään luotatte omiin tanssitaitoihinne. Ei teidän tarvitse peläätä kilpailua. Ymmärrän kyllä teitäkin jotka olette käyttäneet kaiken vapaa-aikanne kursseilla ettekä silti pääse naisten suosioon...edes talvilavoilla. Nyt kesän tullen lavoille tulee tanssitaidottomia miehiä hurmaan teidän vakitanssikaverinne ja jäätte taas nuoleen näppejänne. Harmittaahan se hukkaan heitetty aika ja raha. Vaan mitäpä mies ei tekisi naisen eteen. No on se hyvä kun sisua löytyy, eikä anneta periksi. "Standardikuviomiehen" sitkeyttä oikein arvostan. No toivottavasti hän ei yhtä sitkeesti yritä tiettyjä naisia. Vois vaikka onnistua, kun laitas uutta matoa koukkuun ja koittas vallottaa näitä vähemmän standardikuvioihin satsanneita kesäleskiä😉

      Rakkaat tanssi-ihmiset. Nähdään kesälavoilla ja pidetään hauskaa. Kaikille on paikka ja tilaa lavoilla. Huomioidaan ja annetaan tilaa näille vähemmän tanssineille.

    • Juuh

      Jyväskylä pullollaan kuppikuntia kun taas jotenkin jäänyt ihanasti mieleen että Kuoppijon porukka ihan eri maata. En mä tonne Jyskälään halaja, tietyt opettajat varsin kaksnaamasta ja juorukelloina muiden seassa tanssilattian reunalla. Ja opettamassa muka tasavertaisesti ja kannustavalla meiningillä.
      Kun nuoremmat naikkoset nappaakin tanssivan miehen matkaansa johan on poru. Ne on kova vastus oivalla tanssitaidollaan ja muullakin olemassa olollaan.
      Kun juorulaulut loppuu saattaa olla että kokonaisviilinkikin muuttuu paremmaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe