Miten selittää Lempäälä muille

Kalle-eläintenystävä

Hei, tarvitsisin hieman neuvoa muilta ketkä ovat Lempäälästä muualle muuttaneet.

Miten te sanotte ihmisille mistä olette kotoisin? En kehtaa sanoa totuutta. Hävettää niin paljon.

Tampere olisi helppo ratkaisu, mutta kun en tiedä sieltä muuta kuin Koskikeskuksen. Mikäli tulee lisäkysymyksiä niin olen pulassa.

Olen yleensä sanonut Keravan, jos on kysytty. Vähemmän noloa eikä herätä lisää kysymyksiä.

Mitä te käytätte? Serkkuni käytti aiemmin Forssaa ja se toimi iha hyvin myös.

16

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkisukuakeskenään

      Sekin hävettää jos on kotoisin Vesilahdelta ja varsinkin Narvasta tai valkkisista siellä eniten sukulaisten kesken tehtyjä viisaista.

    • Kysyvä

      K-eläinystävä. selitähän miksi Lempäälä on noin hävettävä paikka asua ? Jäi vähän avonaikseki, arvoitukselliseksi tuo kirjoituksesi.

      • parempi-ihminen

        Eihän tuossa ole mitään epäselvää, Lempäälän kuntalaisten hyvinvointi aiheuttaa tämän ketjun avanneelle kateutta, reppana kun ei edes asu Lempäälässä.

        Lempäälä on Pirkanmaan eliittiä, myös valtakunnallisella tasolla. Tilastojen ja tutkimusten mukaan täällä asuu keskimääräistä terveempää, onnellisempaa ja paremmin tienaavaa porukkaa. Kehtaa missä tahansa sanoa, pientä ylpeyttä tuntien asuvansa Lempäälässä.
        https://www.aamulehti.fi/uutiset/lempaala-pirkkala-ja-vesilahti-ovat-pirkanmaan-terveimmat-kunnat-200372883/


    • kysyvä

      Tasan samaa mieltä parempi-ihminen kanssa. Kyllä Lempäälä päihittää monen asuinpaikan mennen tullen. Hyvät liikenneyhteydet, jäähalli, kohta on hiihtoputki, josta voi suoraan pulahtaa uima-altaaseen, Ideapark monenmoisine kauppoineen on monen lähikauppana ilman pysäköinnin parkkimaksuja, vesireittiä kahteen suuntaan, vaikka kuinka pitkälle, Uoti kuhneammeineen, maailman suurin Tikkataulu Piipon alueella, harmaakivikirkko 1500- luvulta ja vielä saaressa, Lempäälässä tehdään poria kaivosteollisuudelle, luonto likellä, niin myös Tampere; veneellä, junalla esim. 11 min, vesibussilla tai sitten autolla, hyvät terveyskeskuspalvelut, Ajanpyörä graniittinen Yrjö Kokon muistomonumentti Myllyrannassa, kanava, Heraskoski lohen pyydystäjille, Birgitan- teatteri, tämmöistä kaikkea on, jotain mainitakseni Lempäälän kunnassa.

    • kysyvä

      Niin kuule Kalle-eläinteystävä, tiettävästi Koskikeskuksessa ei asu kukaan.Kaskikeskus on kauppakeskus, joten eipä sitä oikein voi mainita paikaksi mistä on kotoisin. edellisestä jäi pois: Lempäälässä on myös Mattilan näköalatorni mahtavine maisemineen. Kesken jäänyt Rikalan kanava, kannatta silti pyöräillä tutustumaan. Vaihmalanhovi laadukasta ruokaa, hotelli ja voi vaikka saunoa rantasaunassa ja vieressä on golfrata ja hevostallit. Vaihmalanhoviin pääsee myös veneellä ja vesibussilla. Kahvila Siiri lenkkipolun varressa, pääsee myös veneellä, Siiri on terveyskeskuksen alapuolella. Täähän on loputon lista, jatkakoon joku muu. Eikä tää ole mainos.

    • Kalle-eläintenystävä

      Kyllä nää perustelut lämmittää nyt yhtä paljon kuin pakastemansikat povitaskussa. Kamala paikka, jos tämä on parasta. Pysyn jatkossakin kaukana. Ahdistaa oikein koko ajatus, että osa on siellä noin vitsillä äänestänyt parhaaksi paikaksi.

    • Moisionpoika

      Itse olen käyttänyt , kun on kysytty kotikontuja niin suoraan vain Lohja Lyhyt ja helppo kertoa hätävalheena. Kerran sanoin vahingossa Lempäälä niin en voinut olla enää ulkona tupakalla että ihmiset katsoivat säälien tai nauroivat.

      • parempi-ihminen

        Ihmiset katsovat sinua ja nauravat sen takia, kun olet niin heikkoluonteinen, että pitää ulkona käydä tupakalla ja myrkyttää itseään savulla, vieläpä maksaa siitä, haisetkin pahalta ja näytät narkilta.
        Jutuistasi käy ilmi, kuulut alimpaan ihmisluokkaan, ilmeisesti myös vailla vakituista asuntoa ja työtä. Onko tupakanhimo vienyt sossun ja kelan asumistuet? Epärehellisyys on sinulle luonteenomaista, hätävalhe, valhe, pitää useammalla nimimerkilläkin kirjoitella.


      • Moisionpoika
        parempi-ihminen kirjoitti:

        Ihmiset katsovat sinua ja nauravat sen takia, kun olet niin heikkoluonteinen, että pitää ulkona käydä tupakalla ja myrkyttää itseään savulla, vieläpä maksaa siitä, haisetkin pahalta ja näytät narkilta.
        Jutuistasi käy ilmi, kuulut alimpaan ihmisluokkaan, ilmeisesti myös vailla vakituista asuntoa ja työtä. Onko tupakanhimo vienyt sossun ja kelan asumistuet? Epärehellisyys on sinulle luonteenomaista, hätävalhe, valhe, pitää useammalla nimimerkilläkin kirjoitella.

        Tuo ei ollut kovin kivasti sanottu... on minulla katto pään päällä ja työpaikka. Enkä nyt narkkarista käy ulkonäön perusteella.


    • Lembäälä

      Lempäälä on paras paikka maailmassa.

    • Tietäväinen789

      Lähetään nyt vittuun täältä Lempäälästä! Siinä on sanonta mikä kertoo mitä kannattaa tehdä.

      • LempääläKiittää

        Potku sinua perseelle.... lennä hervantaan kaltaistesi luo.


      • Tietäväinen789
        LempääläKiittää kirjoitti:

        Potku sinua perseelle.... lennä hervantaan kaltaistesi luo.

        Mieluummin Hervanta kuin Lempäälä. Sentään Tampereen puolella. Sivistyksessä.


    • Eläinkalle

      En oikein nyt saa apua ongelmaani kun viestinne poistetaan hävyttöminä. Koittakaaas siistiä suunne.

    • Lempplä

      Lempäälän kansallispeli on saunaklonkkuilu. Siinä on yksi syy miksi olen ylpeä lempääläinen! Painu takaisin sinne Tampereelle kun ette jääkiekkoakaan Tampereella osaa pelata!

    • odotellaan

      lempäälä on tosi vitsi. Kaikki tulevat sen 30 vuoden kulutua näkemään. Nyt vaikka aavistavat eivät voi myöntää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe