Peugeot 307 bensa ei lähde käyntiin, missä vika?

Tietoavaillaoleva

Toiminut aivan moitteettomasti tähän asti. Aamulla oli -15 ja lähti taas aivan hyvin käyntiin, sitten sammutin ja 10 min kuluttua taas starttasin uudestaan mutta ei käynnistynyt. Testerillä testasin, ei mitään vikakoodia löytynyt, uusi akku ja tankki täynnä, mutta aukaisin bensakorkin ja tankissa oli alipainetta, mutta ei silti enää käynnisty, mikä neuvoksi?

13

6113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuivaa

Katso, pumppaako pumppu polttoainetta. Letku irti moottorilta, ja virta päälle hetkeksi.

• TulipaMieleen

Muutama tsekkaus:

-jätä avaimet virtalukkoon ja avaa kuljettajan ovi, jos auto piippailee, ajonesto toimii, jos piippauksia ei kuulu, ajonesto ei tunnista avaimia

-käännä virrat päälle, tankissa olevan bensapumpusta pitäisi kuulua ääni, jos ei kuulu, pumppu tai pumpun ohjaus on vialla (voi olla jopa palanut sulake)

-starttaa, jos kierrolukumittarissa ei tapahdu mitään liikettä, vika voi olla kampiakselin asentotunnistimessa

• Feline307

Voipi olla myös ihan tietokonevika. Itsellä kävi juurikin pakkasella samoin, Otin akkukaapelit irti siksi aikaa, että nollaa moottorinohjauksen. Tuon voi muistaakseni nollata myös muilla konstein ilman akkukaapelin irroitusta, mutta en tähän hätään muista miten. Itselläni tuo auttoi, eikä vika ole edes uusiutunut.

• never_pösö_again

Ohje: kippaa/hinauta rottelosi romuttamolle. Säästät hermosi ja mielenterveytesi. Ranskanrauta on aina tällainen kuin kuvaat, joka hetki uusi ongelma entisen perään. Pösökuski pääsee taivaaseen koska on jo kokenut maanpäällisen helvetin. Kerron ihan omalla kokemuksella.

• KerroRohkeasti

Kerro ihan omalla kokemuksella sitten koko tarina. Ilmaan heitetyt kommentit ilman mitään faktoja, jää vain ilmaan heitetyiksi kommenteiksi.

Eli, mikä auto sinulla oli, ja mitä vikaa siinä oli. Sen jälkeen tiedämme että missä oikeasti mennään.

• never_pösö_again
        KerroRohkeasti kirjoitti:

Kerro ihan omalla kokemuksella sitten koko tarina. Ilmaan heitetyt kommentit ilman mitään faktoja, jää vain ilmaan heitetyiksi kommenteiksi.

Eli, mikä auto sinulla oli, ja mitä vikaa siinä oli. Sen jälkeen tiedämme että missä oikeasti mennään.

Mitä v...a sinä sillä tiedolla teet? Riittää että minä tiedän millainen oli omistaa pösö. Se riitti ranskalaisista autoista. Sinä voit pösöfanaatikkona ajaa sellaisilla ihan vapaasti. Kunhan tässä annoin vinkin vielä kärsivälle lähimmäiselle.

• KerroRohkeasti
        never_pösö_again kirjoitti:

Mitä v...a sinä sillä tiedolla teet? Riittää että minä tiedän millainen oli omistaa pösö. Se riitti ranskalaisista autoista. Sinä voit pösöfanaatikkona ajaa sellaisilla ihan vapaasti. Kunhan tässä annoin vinkin vielä kärsivälle lähimmäiselle.

Onpas sulla paha olla. Veikkaan että tuo ei johdu peugeotista vaan jostakin muusta tuo kärsimyksesi.

Tsemiii

• sitsepitäslähtee

Kierrä pääsi ympärille kinkkufoliota 2 kerrosta, ja kokeile käynnistää, pitäis lähteä. Toinen keino on kiertää alastomana auto 5 kertaa, ja hokemalla samalla "lähe ny, låhe ny" , lisätehoa saa jos sivelee itsensä Mobiloil 5-40w moottoriöljyllä.

• peupau

LOGOSSA

• Kauanko_käytit_konetta

Jos käynnistit lyhyeksi aikaa, sanotaan alle minuutiksi, niin tulpat aluksi nokeentuivat eiväkä ehtineet lämmetä tarpeeksi, että olisivat palaneet puhtaaksi. Kun yritit käynnistää seuraavan kerran, ruikattiin nokisiin tulppiin reilut käynnistysbensat, tulpat kastuivat ja kipinä hukassa.

Tällainen käynyt itsellä kahdelle eri autolle, kun on lumia kolatessa siirretty muutama metri, sammutettu ja vähän ajan päästä ajettu takaisin. Seuraavana päivänä ei meinannut käynnistyä millään. Molemmat viimein lähtivät piiiitkällä startilla kaasupoljin pohjassa (ruisku yleensä polkimen asennosta älyää, että on tarkoitus kuivattaa tulppia ja vähentää bensan määrää).

• Anonyymi

Tuo on toimiva konsti, kiitos

• häähähähähä

Paskoja kaikki, ihan jokainen.

• Anonyymi

Ei ranskalaista kannata ostaa kuin nakkikioskilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe