Itsellä bipo2, tullut taisteltua nyt useampi vuosi depiksessä. Pahimmillaan en ole astunut kämpästä ulos useampaan päivään, kaupassa käyminenkin tuntui joskus vaikealta. Itsetuhoiset ajatuksetkin pyörineet välillä päässä. Masennus on kyllä paha, ihan pikku asioidenkin tekemiseen pitää voittaa itsensä. Kuka kykenee monta kertaa päivässä voittamaan itsensä, varsinkaan masentuneena? Tulee kierre josta ei ole ulospääsyä.
Tänään oivalsin yhden perustavanlaatuisen asian. Ei kannata taistella itsensä voittamista vastaan. On helpompikin tie ulos masennuksesta! Kannattaa pyrkiä RYTMIIN! Tällä tarkoitan päivän täyttämistä rutiininomaisilla toimilla joihin vain mennään. Jos tarvitsee tukea rytmin löytämisessä niin sitä kannattaa ottaa vastaan. Kun saavuttaa rytmin, tapahtuu asiat omalla painollaan ja ikinä ei tarvitse voittaa itseään. Olen nyt ihan täpinöissä tämän oivalluksen kanssa, eka kerran moneen vuoteen on aitoa uskoa tulevaan.
Mielipiteitä, koetteko että ajatuksissani on järkeä?
Tajusin just yhden asian masennuksen voittamisesta
8
363
Vastaukset
- Terve.vaanmenoa
Kyllä on! Itse käyn seurakunnan tilaisuuksissa aina kun vaan jaksan. Paitsi että saan puhua kaltaiseni luusereiden kanssa, lisänä kahvitarjoilu (laihaa kahvia ja kuiva käntty), myös saan hyviä kristillisiä neuvoja ulkokullatulta palkkapapilta. Siunausta!
- ovallushantuo
En tiedä onko mulla se häiriö, mut yritän oivaltaa jo tässä iässä, että kaikkea ei tarvitse tehdä samana päivänä
. Jos koti ei ple ihan tiptop niin ei se maailmaa kaada ja ei mun pakko ole ketään kotiini päästää. Eli asia kerrallan , ei ne tiskit sieltä mikään katoa. - Stina
Kuulostaa hyvältä oivallukselta tuo rytmi ajatus. Olen miettinyt että kun monella ihmisellä työ muodostaa luontaisesti tuon rytmin elämään, työelämästä poissa oleva voi vahvistaa rytmin löytämistä ja säilyttämistä jollakin tietyllä mielekkäällä tekemisellä, joka toistuu. Omalla kohdalla nyt saikulla ollessa se voisi olla vaikka kuntosalitreeni 3-4 kertaa viikossa.. Kun pitää jostakin jutusta kiinni, se jo rytmittää elämää niin että muukin arkinen elo sirottuu siihen ympärille luontevammin.
- Koht45
Joten tuumasta toimeen!
- Stina
Niinpä! 😊
- Stina
Niinpä! 😊
- maniatuliko
Onko sinulla maaninenvaihe alkamassa tai joko se mania alkoi taas uudella oivalluksella.??????
- rytmimuna
Kyllä se rytmi masennusta saattaa vähentää, kun tulee tehtyä niitä tiettyjä asioita eikä niihin tule sitä kynnystä kun se on rutiinia. Ei ne kuitenkaan masennusta poista, ja yhtä hyvin voin heittää ne rutiinitkin roskakoriin kun uudestaan masennun tai masennus menee pahemmaksi. Mutta rytmi on tottakai huomattavasti parempi kuin rytmitön, itselle en vain ole kokenut apua tästä(kään) masennuksen kanssa - ainakaan niin että siitä hyötyä olisi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279