Voiko säälivämpää lausetta olla?
Kaikkea hyvää sinulle
44
10696
Vastaukset
- Ettäsemmottiin
kerran vastakkaisen sukupuolen edustaja sanoi tuollain,,, en koe tuota kyllä säälittäväksi lauseeksi mutta eipä tuo imarrellutkaan
- KirjoitanNyt
Voi olla. Tieten tuo toivotus ei lämmitä, jos oli odottanut jotain muuta.
- totallow
Voi olla. 'Kyl se siitä' !
- KirjoitanNyt
Tai tiedän miltä susta tuntuu.....
- lähtemätönmuisto
Pyysin kerran että eräs ei sanois noin kun näimme ns. viimeistä kertaa, sanoi silti. Tuntui kun naamaa olis hierottu paskakasaan.
- IhminenOn
Ei muutakaan ihminen aina keksi;) vaikka tilanne voi olla toivoton "kaikkee hyvää":)
- Nfjfkflnf
Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu toivottaa ihmisille kaikkea hyvää.
- Sanojaitokarkkeja
Tietysti näin, mutta kun se ei tule sydämestä:) helppo sanoa.
- mistäloukkaannuit
Voi, tuohan on vain aidosti hyvää tarkoittava toivotus. Pakkien saaminen voi satuttaa mutta on sitä töykeämpiäkin tapoja kertoa ettei ole kiinnostunut.
- Voiolla.esim
Nähdään, ja toisen ilme jo kertoo ettei halua koskaan nähdä kun on kiire pois.
- Anonyymi
Ehkä tuo on jo liian rutiininomainen toivotus. Alunperin on tarkoittanut varmasti enemmän. Pitäisi muotoilla ehkä: "Toivottavasti nähdään lähiaikoina!" tai "Olisi todella kiva nähdä joskus paremmalla ajalla!"
- GermaaniVerinen
Suomalaiset, tuo small-talkin peränpitäjä vuosisadasta toiseen. Turha juron puhua onkaan, koska mitä hyvää sieltä tulisikaan, kuuluu kalsean suomalaisen, vuosisatainen ja tuhansinen itsesäälinen puhe.
- Elisiis
sinäkö? Kerro nyt ketä tarkoitat, vai oletko niin omahyväinen että haluat tämänkin omia?
- Peräpohjolan_kansa
Elisiis kirjoitti:
sinäkö? Kerro nyt ketä tarkoitat, vai oletko niin omahyväinen että haluat tämänkin omia?
Ehkä hän tarkoitti, että "Kaikkea hyvää sinulle" on small-talkia, ja vain aloittajan kaltainen SUOMALAINEN voisi siitä pahastua kaiken kattavassa vakavuudessaan. Ei suomalaista juntimpaa kansaa ole, eikä koskaan tule olemaan, päällä maan.
- rrytytryrtyurt
Peräpohjolan_kansa kirjoitti:
Ehkä hän tarkoitti, että "Kaikkea hyvää sinulle" on small-talkia, ja vain aloittajan kaltainen SUOMALAINEN voisi siitä pahastua kaiken kattavassa vakavuudessaan. Ei suomalaista juntimpaa kansaa ole, eikä koskaan tule olemaan, päällä maan.
Tuo on muuten totta, valitettavasti.
- vhiijgklv
Oletteko kiertäneet maailmaa ja tutustuneet eri kulttuureihin?
Luuletteko ettei suomalaisia juntimpia kansoja ole? Voi voi... - Cuux
Alles Gute, myös käännettynä, kuulostaa munkin korvaan vain lämpimältä toivotukselta.
- Jfrkhgci
Mä käytän tota sanaa ja myös tarkotan sitä. Ja jos mulle joku niin sanoo ni mulle tulee siitä hyvä mieli
- Anonyymi
Hyvä kommentti! Jos tulee sydämestä, on oikein mahtava toivotus. Antaa luvan toiselle myös lähestyä uudelleen, jos siltä tuntuu.
- pohojammaanakka
Mitäs säälittävää tai säälivää tuossa on. Sehän on toivotus tai toivomus jos ja kun ei enää tapaa toista.
Sitä käytetään paljon. - Naispallero
Itse olen käyttänyt tuota lausetta, kun sitä on todella toivonut hyvää tärkeän ihmisen elämään eikä ole oikein osannut sanoa muulla tavoin. Sääliä en löydä lauseesta ollenkaan.
- sopiinäin
Voishan toivottaa... kaikkee paskaa sulle
- 5cardcharlie
Jos "ikävä":sti haluaisi sanoa oikein, ja olisi tietoinen toisen esim. huonosta viime vuodesta, tai edellispäivästä, niin "Hyvää Viime Vuotta!", tai "Hyvää eilispäivää!".
- NäinAjattelen
Olen joskus sanonut noin ihmiselle, jota kohtaan olen kokenut negatiivisia tunteita aiemmin. Olen nainen, ja. voi olla, että olen joskus sanonut noin toiselle naiselle. En muista enää kovin tarkkaan, mutta kyllä minullekin on joskus sanottu noin, enkä loukkaantunut siitä.
Ehkä olen ollut kateellinen jollekin, tai jopa vihainen tai hän on käyttäytynyt minua kohtaan häiritsevästi, ärsyttänyt tahallaan tai muuten ajattelemattomasti tai itsekkäästi. Jos olen noin sanonut jollekin em. henkilölle, niin olen mielessäni halunnut tavallaan antaa hänelle anteeksi hänen ajattelemattoman käytöksensä, ja näin halunnut ilmaista asian, että toivon hänelle kaikesta huolimatta kaikkea hyvää, enkä halua muistella mitään vanhoja asioita tai kantaa kaunaa mielessäni. - Pieniele
Toivon, että tilanteesi paranee....soitan sinulle huomenna. Älä ole huolissasi.
Näin itse sanon jos joku ystäväni, läheiseni on masentunut tai jokin huoli painaa. . Itsekkin olen ollut hyvin masentunut ja saanut apua ystävältä. Pienikin huomionosoitus on tärkeää. - Anonyymi
Kaikkea hyvää tarkoittaa just sydämestä tulevaa toivotusta eli siunattua Jumalan hyvän tahdon toivomusta ja ihan käytännönkin asioiden sujumista.
- Anonyymi
Kiitos samoin. Pidetäänhän huoli toisistamme
- Anonyymi
Olen joskus käyttänyt tuota lausahdusta. Minä tarkoitan sillä todellakin mitä se kertoo, että kaikkea hyvää toivon toiselle. Se tulee silloin sydämestä, en sitä turhan päiten lausu. Outoa jos joku ottaa sen loukkauksena tai säälittävyyden ilmauksena. Ne keille toivonut noin, ovat sen hyvillä mielin ottaneet vastaan, mutta he ovatkin olleet minulle jollakin tavoin tärkeitä.
- Anonyymi
Mitä se vaikuttaa, kun sitä hyvää ei tule kumminkaan. Vaikutus on yleensä päinvastainen.
- Anonyymi
Kaikkea hyvää ja hyvää jatkoa, asiayhteydestä riippuen molemmat fraasit voi olla passiivisaggressiivista vittuiluakin tai sitten ei
- Anonyymi
Voi. "Koita pärjätä"
- Anonyymi
Seitsemänkymppiset käyttäö sitä, kun eivät enää kohtaa välttämättä toisiaan.
- Anonyymi
Minä sanoin noin eräälle miehelle liki 15 vuoden odotuksen jälkeen kun viimein oli mahdollisuus, mutta en hänelle ilmeisesti kelvannut. Liian köyhä, liian rauhallinen, liian kiltti, liian pyöreä... En tiedä miksei kun kaikki tuntui niin hyvältä ja oikealta kun häntä silloin tällöin aiemmin joskus näin ❤️. Tulkitsin niin ettei halunnut olla myöskään tekemisissä kun viesteihin vastaaminen tuntui hänelle olevan kovin vaikeaa, vaikka samalla laittoi kuvia matkoiltaan ym. Mn
- Anonyymi
Erikoista että otatte sen noin. Mitä pahaa siinä on jos toivottaa toiselle pelkkää hyvää?
- Anonyymi
Riippuu tulkitsijasta! Jollei usko kirjoittajan tarkoittavan sitä? tai sanovan koska ei tiedä mitä sanoisi? Kontekstista riippuu merkitys. Itse ainakin tarkoitan, jos niin kirjoitan ilman sääliä. Myötätuntoa voi osoittaa muutoin.
- Anonyymi
Voi. Mä haluun olla vain kaveri/ ystävä.
- Anonyymi
👆 Niinpä..
- Anonyymi
"Törmäillään niin, että päät kolisee. Siitä voi seurata todellakin jotain hyvää!"
- Anonyymi
Jeesuksesta on kirjoitettu hänen säälineen, mutta luonteensa mukaisesti se ei pelkästään riittänyt hänelle.
- Anonyymi
Todella ankea toivotus, ei sovi kellekkään. Ihan hirvee.
- Anonyymi
Ei mitään muuta kuin hyvää päivän jatkoa vaan kaikille teille.
https://m.youtube.com/watch?v=BY9hfvSbLHM - Anonyymi
Voi ymmärtää itse haluamallaan tavalla.Rehellinen ja kohteliaskin,lopullinen. Toki
käytetään yleensä tilanteessa, jolloin toinen on herkällä mielialalla ja toinen päätöksensä tehnyt. Mutta kannattaa aina muistaa,jos toinen ei koe halua olla lojaali toista kohtaan, se on oikea päätös. Ja oikeus,ei kenenkään tarvitse sitä tehdä vasten tahtoaan. Silloin kun kumppanit tuntee halua, olla toisilleen lojaaleja ja yhtä,sanotaan:
https://youtu.be/nZBKFoeDKJo - Anonyymi
Aloittaja!
Hei kaikkea hyvää sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349