Kaikkea hyvää sinulle

kaikkeahyvääInMyAss

Voiko säälivämpää lausetta olla?

44

10696

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettäsemmottiin

kerran vastakkaisen sukupuolen edustaja sanoi tuollain,,, en koe tuota kyllä säälittäväksi lauseeksi mutta eipä tuo imarrellutkaan

• KirjoitanNyt

Voi olla. Tieten tuo toivotus ei lämmitä, jos oli odottanut jotain muuta.

• totallow

Voi olla. 'Kyl se siitä' !

• KirjoitanNyt

Tai tiedän miltä susta tuntuu.....

• lähtemätönmuisto

Pyysin kerran että eräs ei sanois noin kun näimme ns. viimeistä kertaa, sanoi silti. Tuntui kun naamaa olis hierottu paskakasaan.

• IhminenOn

Ei muutakaan ihminen aina keksi;) vaikka tilanne voi olla toivoton "kaikkee hyvää":)

• Nfjfkflnf

Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu toivottaa ihmisille kaikkea hyvää.

• Sanojaitokarkkeja

Tietysti näin, mutta kun se ei tule sydämestä:) helppo sanoa.

• mistäloukkaannuit

Voi, tuohan on vain aidosti hyvää tarkoittava toivotus. Pakkien saaminen voi satuttaa mutta on sitä töykeämpiäkin tapoja kertoa ettei ole kiinnostunut.

• Voiolla.esim

Nähdään, ja toisen ilme jo kertoo ettei halua koskaan nähdä kun on kiire pois.

• Anonyymi

Ehkä tuo on jo liian rutiininomainen toivotus. Alunperin on tarkoittanut varmasti enemmän. Pitäisi muotoilla ehkä: "Toivottavasti nähdään lähiaikoina!" tai "Olisi todella kiva nähdä joskus paremmalla ajalla!"

• GermaaniVerinen

Suomalaiset, tuo small-talkin peränpitäjä vuosisadasta toiseen. Turha juron puhua onkaan, koska mitä hyvää sieltä tulisikaan, kuuluu kalsean suomalaisen, vuosisatainen ja tuhansinen itsesäälinen puhe.

• Elisiis

sinäkö? Kerro nyt ketä tarkoitat, vai oletko niin omahyväinen että haluat tämänkin omia?

• Peräpohjolan_kansa
        Elisiis kirjoitti:

sinäkö? Kerro nyt ketä tarkoitat, vai oletko niin omahyväinen että haluat tämänkin omia?

Ehkä hän tarkoitti, että "Kaikkea hyvää sinulle" on small-talkia, ja vain aloittajan kaltainen SUOMALAINEN voisi siitä pahastua kaiken kattavassa vakavuudessaan. Ei suomalaista juntimpaa kansaa ole, eikä koskaan tule olemaan, päällä maan.

• rrytytryrtyurt
        Peräpohjolan_kansa kirjoitti:

Ehkä hän tarkoitti, että "Kaikkea hyvää sinulle" on small-talkia, ja vain aloittajan kaltainen SUOMALAINEN voisi siitä pahastua kaiken kattavassa vakavuudessaan. Ei suomalaista juntimpaa kansaa ole, eikä koskaan tule olemaan, päällä maan.

Tuo on muuten totta, valitettavasti.

• vhiijgklv

Oletteko kiertäneet maailmaa ja tutustuneet eri kulttuureihin?
        Luuletteko ettei suomalaisia juntimpia kansoja ole? Voi voi...

• Cuux

Alles Gute, myös käännettynä, kuulostaa munkin korvaan vain lämpimältä toivotukselta.

• Jfrkhgci

Mä käytän tota sanaa ja myös tarkotan sitä. Ja jos mulle joku niin sanoo ni mulle tulee siitä hyvä mieli

• Anonyymi

Hyvä kommentti! Jos tulee sydämestä, on oikein mahtava toivotus. Antaa luvan toiselle myös lähestyä uudelleen, jos siltä tuntuu.

• pohojammaanakka

Mitäs säälittävää tai säälivää tuossa on. Sehän on toivotus tai toivomus jos ja kun ei enää tapaa toista.
      Sitä käytetään paljon.

• Naispallero

Itse olen käyttänyt tuota lausetta, kun sitä on todella toivonut hyvää tärkeän ihmisen elämään eikä ole oikein osannut sanoa muulla tavoin. Sääliä en löydä lauseesta ollenkaan.

• sopiinäin

Voishan toivottaa... kaikkee paskaa sulle

• 5cardcharlie

Jos "ikävä":sti haluaisi sanoa oikein, ja olisi tietoinen toisen esim. huonosta viime vuodesta, tai edellispäivästä, niin "Hyvää Viime Vuotta!", tai "Hyvää eilispäivää!".

• NäinAjattelen

Olen joskus sanonut noin ihmiselle, jota kohtaan olen kokenut negatiivisia tunteita aiemmin. Olen nainen, ja. voi olla, että olen joskus sanonut noin toiselle naiselle. En muista enää kovin tarkkaan, mutta kyllä minullekin on joskus sanottu noin, enkä loukkaantunut siitä.

Ehkä olen ollut kateellinen jollekin, tai jopa vihainen tai hän on käyttäytynyt minua kohtaan häiritsevästi, ärsyttänyt tahallaan tai muuten ajattelemattomasti tai itsekkäästi. Jos olen noin sanonut jollekin em. henkilölle, niin olen mielessäni halunnut tavallaan antaa hänelle anteeksi hänen ajattelemattoman käytöksensä, ja näin halunnut ilmaista asian, että toivon hänelle kaikesta huolimatta kaikkea hyvää, enkä halua muistella mitään vanhoja asioita tai kantaa kaunaa mielessäni.

• Pieniele

Toivon, että tilanteesi paranee....soitan sinulle huomenna. Älä ole huolissasi.
      Näin itse sanon jos joku ystäväni, läheiseni on masentunut tai jokin huoli painaa. . Itsekkin olen ollut hyvin masentunut ja saanut apua ystävältä. Pienikin huomionosoitus on tärkeää.

• Anonyymi

Kaikkea hyvää tarkoittaa just sydämestä tulevaa toivotusta eli siunattua Jumalan hyvän tahdon toivomusta ja ihan käytännönkin asioiden sujumista.

• Anonyymi

Kiitos samoin. Pidetäänhän huoli toisistamme

• Anonyymi

Olen joskus käyttänyt tuota lausahdusta. Minä tarkoitan sillä todellakin mitä se kertoo, että kaikkea hyvää toivon toiselle. Se tulee silloin sydämestä, en sitä turhan päiten lausu. Outoa jos joku ottaa sen loukkauksena tai säälittävyyden ilmauksena. Ne keille toivonut noin, ovat sen hyvillä mielin ottaneet vastaan, mutta he ovatkin olleet minulle jollakin tavoin tärkeitä.

• Anonyymi

Mitä se vaikuttaa, kun sitä hyvää ei tule kumminkaan. Vaikutus on yleensä päinvastainen.

• Anonyymi

Kaikkea hyvää ja hyvää jatkoa, asiayhteydestä riippuen molemmat fraasit voi olla passiivisaggressiivista vittuiluakin tai sitten ei

• Anonyymi

Voi. "Koita pärjätä"

• Anonyymi

Seitsemänkymppiset käyttäö sitä, kun eivät enää kohtaa välttämättä toisiaan.

• Anonyymi

Minä sanoin noin eräälle miehelle liki 15 vuoden odotuksen jälkeen kun viimein oli mahdollisuus, mutta en hänelle ilmeisesti kelvannut. Liian köyhä, liian rauhallinen, liian kiltti, liian pyöreä... En tiedä miksei kun kaikki tuntui niin hyvältä ja oikealta kun häntä silloin tällöin aiemmin joskus näin ❤️. Tulkitsin niin ettei halunnut olla myöskään tekemisissä kun viesteihin vastaaminen tuntui hänelle olevan kovin vaikeaa, vaikka samalla laittoi kuvia matkoiltaan ym. Mn

• Anonyymi

Erikoista että otatte sen noin. Mitä pahaa siinä on jos toivottaa toiselle pelkkää hyvää?

• Anonyymi

Riippuu tulkitsijasta! Jollei usko kirjoittajan tarkoittavan sitä? tai sanovan koska ei tiedä mitä sanoisi? Kontekstista riippuu merkitys. Itse ainakin tarkoitan, jos niin kirjoitan ilman sääliä. Myötätuntoa voi osoittaa muutoin.

• Anonyymi

Voi. Mä haluun olla vain kaveri/ ystävä.

• Anonyymi

👆 Niinpä..

• Anonyymi

"Törmäillään niin, että päät kolisee. Siitä voi seurata todellakin jotain hyvää!"

• Anonyymi

Jeesuksesta on kirjoitettu hänen säälineen, mutta luonteensa mukaisesti se ei pelkästään riittänyt hänelle.

• Anonyymi

Todella ankea toivotus, ei sovi kellekkään. Ihan hirvee.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voi ymmärtää itse haluamallaan tavalla.Rehellinen ja kohteliaskin,lopullinen. Toki
      käytetään yleensä tilanteessa, jolloin toinen on herkällä mielialalla ja toinen päätöksensä tehnyt. Mutta kannattaa aina muistaa,jos toinen ei koe halua olla lojaali toista kohtaan, se on oikea päätös. Ja oikeus,ei kenenkään tarvitse sitä tehdä vasten tahtoaan. Silloin kun kumppanit tuntee halua, olla toisilleen lojaaleja ja yhtä,sanotaan:
      https://youtu.be/nZBKFoeDKJo

• Anonyymi

Aloittaja!
      Hei kaikkea hyvää sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe