Taksi on kysymysmerkki

Mitä täällä oikein tapahtuu?

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/taksikyytien-saannot-yha-auki-vaikka-laki-tulee-voimaan-heinakuussa-oulussa-ei-uusia-kuljettajaluvan-suorittajia-ole-juuri-ollut/781692/
Ilmianna
Jaa

29 Vastausta


Niin, kuka kertoisi, mitä TULEE tapahtumaan? Kun tällä hetkellä oikein kukaan ei tiedä mistään mitään ja uusi laki astuu voimaan 5,5 kuukauden päästä. Kiire oli kova saada uudistus aikaan, nyt ei oikein tiedetä, mikä uudistuu ja miten. No, en jää katselemaan, jään eläkkeelle, katsokoon joku, jolla riittää resursseja investoida epätietoisuuteen ja ehkä rankastikkin heikkenevään alaan.

Asiakas ei tule olemaan voittaja, vaikka juuri asiakaskunnassa uudistusta ajettiin läpi. Isona syynä ole se kuuluisa taksikateus. Sitä saa mitä tilaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Eikö tämä kerro oikeastaan kaiken taksialasta ja taksiyrittäjistä. Tähän asti ei ole tarvinnut tehdä mitään, ei markkinointia, ei hinnoittelua, ei tarjouksia, ei tinkimistä. Nyt muuttu kaikki ja odotetaan valmiita ohjeita. Niitä ei tule, nyt pitää itse tietää mitä tekee. Näinhän toimii muutkin yrittäjät. Tervetuloa markkinatalouteen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Menetkö parturiin ja alatko tinkiä?Tingitkö marketin kassalla.ravintolassa hammaslääkärissä,apteekissa bussiasemalla,junaasemalla.............ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖ
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ääääääliöööööööööö kirjoitti:
Menetkö parturiin ja alatko tinkiä?Tingitkö marketin kassalla.ravintolassa hammaslääkärissä,apteekissa bussiasemalla,junaasemalla.............ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖ
No, miksi vitussa rakennus-sähkö-putki- ym. firmat joutuvat kilpailemaan
keskenään? Partureissa löytyy 10 eur. firmoja, joita tulee myös takseihin.
Vertaat itseäsi paikkoihin joilla on kiinteistö-sähkö-vesi-lämmityskulut ym.
Jos et pärjää alalla, ala siivoojaksi, koulutus tuskin riittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ääääääliöööööööööö kirjoitti:
Menetkö parturiin ja alatko tinkiä?Tingitkö marketin kassalla.ravintolassa hammaslääkärissä,apteekissa bussiasemalla,junaasemalla.............ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖ
Taksiala on ollut tähän mennessä ainoa ala jossa asiakaan hommaa joku
toinen taho. Olisi hienoa leikkiä yrittäjää, jos joku muu hommaa asiakkaat.
Kaikilla muilla aloilla yrittäjä joutuu itse haalimaan itse asiakkaansa.
Tällöin asiakas myös itse päättää mitä maksaa työstä. Jos et ole huomannut,
niin suomalaiset jonottavat ilmaisia ämpäreitä. Tämä kansa on päättäjien
toimesta saatu pihtaamaan joka asiassa, joten halvin tarjous voittaa.
Sulo Wilenin sanoin "sain halvalla".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ääääääliöööööööööö kirjoitti:
Menetkö parturiin ja alatko tinkiä?Tingitkö marketin kassalla.ravintolassa hammaslääkärissä,apteekissa bussiasemalla,junaasemalla.............ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖ
Jos haluan paikasta toiseen, en halua parturointia.....ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tätä_tulossa kirjoitti:
Taksiala on ollut tähän mennessä ainoa ala jossa asiakaan hommaa joku
toinen taho. Olisi hienoa leikkiä yrittäjää, jos joku muu hommaa asiakkaat.
Kaikilla muilla aloilla yrittäjä joutuu itse haalimaan itse asiakkaansa.
Tällöin asiakas myös itse päättää mitä maksaa työstä. Jos et ole huomannut,
niin suomalaiset jonottavat ilmaisia ämpäreitä. Tämä kansa on päättäjien
toimesta saatu pihtaamaan joka asiassa, joten halvin tarjous voittaa.
Sulo Wilenin sanoin "sain halvalla".
Ämpäreitä? Ei siellä kaupassa pelkkiä ämpäreitä jaeta, siihen ämpäriin on pantu mukaan pikku annos myymälän tavaroita. Ei ne tyhjiä oo...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tätä_tulossa kirjoitti:
Taksiala on ollut tähän mennessä ainoa ala jossa asiakaan hommaa joku
toinen taho. Olisi hienoa leikkiä yrittäjää, jos joku muu hommaa asiakkaat.
Kaikilla muilla aloilla yrittäjä joutuu itse haalimaan itse asiakkaansa.
Tällöin asiakas myös itse päättää mitä maksaa työstä. Jos et ole huomannut,
niin suomalaiset jonottavat ilmaisia ämpäreitä. Tämä kansa on päättäjien
toimesta saatu pihtaamaan joka asiassa, joten halvin tarjous voittaa.
Sulo Wilenin sanoin "sain halvalla".
Todellisuudessahan taksit eivät tähän asti ole olleet mitään varsinaisia yrittäjiä ,vaan eräänlaisia nykyajan torppareita, jotka on höynaytetty pikkurahalla istumaan mersuissaan joulut ja juhannukset vailla mitään mahdollisuuksia tehdä todellista voittoa.
Kannattamaton toiminta tulee uuden lain myötä pikkuhiljaa loppumaan, eli "asiakas itse päättää, mitä maksaa työstä" tulee toteutumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ääliööööööööö kirjoitti:
Jos haluan paikasta toiseen, en halua parturointia.....ÄÄLIÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.
Haluan tinkiä jos haluan paikasta toiseen...........
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos miettii niin kyllähän tuo kouluttautuminen on edelleen melko kallista siihen nähden että pääsee matalapalkkaiseen työhön, vaikkakin helppoa moneen muuhun alaan nähden kouluttautuminen onkin. Varmaan kesällä ja syksyllä onkin sitten jonkinlainen buumi kouluttautumisessa, mutta siihen asti varmasti moni odottelee mitä tapahtuu.

Saa muuten nähdä mitä käy hinnoille takseissa ainakin näin alkuun, tietyn verran vain alalle pystyy kerralla kouluttautumaan kerralla ja tällähetkellä taitaa olla aika isokin kuljettajapula, varsinkin jos vielä osa nykyisistä rengeissä siirtyy yksityisyrittäjiksi elokuussa niin voi olla että taksien taksat nousee aika paljonkin, tietenkin se siitä ajan kanssa tasantuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tilanne tulee alkuun olemaan äärimmäisen sekava. Paljon on lopettavia, paljon tulee uusia yrittäjiä, ulkolaisia firmoja, automäärä tulee lisääntymään ainakin alkuun todella rajusti. Kustannustaso ei tule ainakaan halpenemaan ja miksi tulisikaan? Jokainen saa sitten siinä katsoa, saako tuloja edes sen verran, että selviää kuluista ja pitäisi sitä kai saada itsellekkin jotain, että selviää elämisestä.

Asiakas ei varmasti tule olemaan voittaja, hinnat tulevat nousemaan, mikäli autoilijat mielivät itse selvitä, se on varmaa. Tähän hermostuneeseen epätietoiseen tilanteeseen kun saatte muutaman jullikan ja juoksutaksin, alkaa ala syömään kuskia oikein kunnolla. Tiedän tämän, olen ollut alalla jo yli 40 vuotta, enkä ko. syystä ole ajanut yövuoroja enää pariinkymmeneen vuoteen.

Ei muuta kun kauhiast onnee vaan jatkajille. Siinä asiakaskin on enemmän kuin ihmeissään, kun ei olekkaan enää tiedossa, mitä matka maksaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SaatMitäTilasit kirjoitti:
Tilanne tulee alkuun olemaan äärimmäisen sekava. Paljon on lopettavia, paljon tulee uusia yrittäjiä, ulkolaisia firmoja, automäärä tulee lisääntymään ainakin alkuun todella rajusti. Kustannustaso ei tule ainakaan halpenemaan ja miksi tulisikaan? Jokainen saa sitten siinä katsoa, saako tuloja edes sen verran, että selviää kuluista ja pitäisi sitä kai saada itsellekkin jotain, että selviää elämisestä.

Asiakas ei varmasti tule olemaan voittaja, hinnat tulevat nousemaan, mikäli autoilijat mielivät itse selvitä, se on varmaa. Tähän hermostuneeseen epätietoiseen tilanteeseen kun saatte muutaman jullikan ja juoksutaksin, alkaa ala syömään kuskia oikein kunnolla. Tiedän tämän, olen ollut alalla jo yli 40 vuotta, enkä ko. syystä ole ajanut yövuoroja enää pariinkymmeneen vuoteen.

Ei muuta kun kauhiast onnee vaan jatkajille. Siinä asiakaskin on enemmän kuin ihmeissään, kun ei olekkaan enää tiedossa, mitä matka maksaa.
Joo ja automäärä voi nousta mutta ei välttämättä kuljettajien määrä ainakaan ennan 1.7 joka aiheuttaa vähän epäsuhdetta autojen määrässä ajossa, todennäköisesti on ajankohtia jolloin autoja on todella paljon taksitolpalla ja sitten varmaan todella hiljaisia hetkiä. Mukana on sitten varsinkin osa-aikaisia kuskeja jotka todennäköisesti ajavat ilta ja viikonloppu painotteisesti ja ehkä pystyvät vähän kilpailemaan hintoja alaspäin (toisaalta näillä on myös mahdollist hinata hintaa ylöskin kun ei ole pakko olla päivystämässä kokoajan tolpalla.

Lisäksi näyttäisi että pääkaupunkiseudulle ajottuisi tuo kovin sota, voi olla jopa että täytyy olla kymmeniä sovelluksia ja puhelinnumeroita puhelimessa että saat sen taksin perille ja isoimmaksi kysymykseksi lopulta kuinka hyvin eri yhtiöt saa välitettyä sen taksin paikalle. Asiakas varmaan ainakin jaloillaan äänestää jos taksia ei saa heti silloin kun sitä on tilaamassa, toinen absi käyttöön ja tuskin vanhaan palaa. Ja meneek ala lopulta edes mobilisointiin kuinka vai tapahtuuko sittenkin tilaaminen puhelimella. Paljon jää kysymyksiä kyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joku.uu kirjoitti:
Joo ja automäärä voi nousta mutta ei välttämättä kuljettajien määrä ainakaan ennan 1.7 joka aiheuttaa vähän epäsuhdetta autojen määrässä ajossa, todennäköisesti on ajankohtia jolloin autoja on todella paljon taksitolpalla ja sitten varmaan todella hiljaisia hetkiä. Mukana on sitten varsinkin osa-aikaisia kuskeja jotka todennäköisesti ajavat ilta ja viikonloppu painotteisesti ja ehkä pystyvät vähän kilpailemaan hintoja alaspäin (toisaalta näillä on myös mahdollist hinata hintaa ylöskin kun ei ole pakko olla päivystämässä kokoajan tolpalla.

Lisäksi näyttäisi että pääkaupunkiseudulle ajottuisi tuo kovin sota, voi olla jopa että täytyy olla kymmeniä sovelluksia ja puhelinnumeroita puhelimessa että saat sen taksin perille ja isoimmaksi kysymykseksi lopulta kuinka hyvin eri yhtiöt saa välitettyä sen taksin paikalle. Asiakas varmaan ainakin jaloillaan äänestää jos taksia ei saa heti silloin kun sitä on tilaamassa, toinen absi käyttöön ja tuskin vanhaan palaa. Ja meneek ala lopulta edes mobilisointiin kuinka vai tapahtuuko sittenkin tilaaminen puhelimella. Paljon jää kysymyksiä kyllä.
Aiotko sinä jatkaa ja jos aiot, oletko sitä mieltä, että kannattaa jatkaa? Verrataanpa tilannetta vaikka ruotsissa aikoinaan tapahtuneeseen vapautukseen, automäärät räjähtivät käsiin ja tilanne oli äärimmäisen sekava. Kävin jokunen hetki vapautuksen jälkeen siellä ja ihmettelin, kun eri firmojen kuskit kävivät käsirysyä hirveän huudon myötä taksiasemalla. Tai miten Tallinnassa, sielläkin ihan mahdoton määrä autoja ja eri firmoja, joista osa on jo laittanut lapun luukulle, kun ei riitä ajoja kaikille. Jos näitä kympin kyytejä joutuu ajamaan, riittääkö tulot laskujen maksuun ja elämiseen? Kaverini ajaa Tallinnassa, asuu suurinpiirtein autossa ja nukkuukin siellä, kotona käy vaan pesulla ja vaatteita vaihtamassa, sekö on nykypäivän taksiyrittämistä? Isot firmat, jotka tulevat Helsinkiin, heillä riittää rahaa ajaa aluksi hieman tappiollakin emoyhtiön kassasta rahoitetaan, vaan riittääkö piskuisella yhden auton yrittäjällä? Tässäpä tätä pohtimista jatkajille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Katsotaan vuoden kuluttua miten näitten vapautus vouhkien ja uusien yrittäjien suu pannaan. Voipi olla mutrulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Niillä, joilla taksin saldo on vielä plussalla, kannattaa tarkkaan seurata tilannetta. Jos vaikka miinukselle on lipsahtamassa, kannattaako alkaa syömään jo saatua tulosta - vai heittääkö hanskat kehään? Tunteet pois - järki tilalle ja heti!

Täällä näitä mutumiehiä tuntuu olevan loputtomiin, samat ukot väittelee kokeneita konkareita vastaan. Ottakaa asioista selvää, uskokaa kokeneita ja laskekaa nyt tarkkaan, ettei tulis pettymyksiä.

Ei mulla muuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KokenutKaikenTietää kirjoitti:
Niillä, joilla taksin saldo on vielä plussalla, kannattaa tarkkaan seurata tilannetta. Jos vaikka miinukselle on lipsahtamassa, kannattaako alkaa syömään jo saatua tulosta - vai heittääkö hanskat kehään? Tunteet pois - järki tilalle ja heti!

Täällä näitä mutumiehiä tuntuu olevan loputtomiin, samat ukot väittelee kokeneita konkareita vastaan. Ottakaa asioista selvää, uskokaa kokeneita ja laskekaa nyt tarkkaan, ettei tulis pettymyksiä.

Ei mulla muuta.
Sepä se. Innovaatiot tähän asti ovat olleet : "hei, jätetään laskut maksamatta, ei ilmoiteta toiminnasta (uber), tai "viedään 8 henkeä samalla kyydillä, asiakas joustaa, ei taksi" (kyyti), tai "ylivoimainen reititys ja ilmainen wifi" (?) tai paras kaikista "maksat vaan osan, ja kaupunki maksaa loput" (kutsuplus).
Mikään näistä ei oo toiminut, mutta täällä tosiaan mutumiehet on valmiita ajamaan euron/kilsa ja paaluttamaan ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ksdfncuf kirjoitti:
Sepä se. Innovaatiot tähän asti ovat olleet : "hei, jätetään laskut maksamatta, ei ilmoiteta toiminnasta (uber), tai "viedään 8 henkeä samalla kyydillä, asiakas joustaa, ei taksi" (kyyti), tai "ylivoimainen reititys ja ilmainen wifi" (?) tai paras kaikista "maksat vaan osan, ja kaupunki maksaa loput" (kutsuplus).
Mikään näistä ei oo toiminut, mutta täällä tosiaan mutumiehet on valmiita ajamaan euron/kilsa ja paaluttamaan ?
Näin se tuntuu menevän. Vaikka mitä vittua se meille lopettaville kuuluu, mitä meinaavat tehdä, kokeilkoon rauhassa, omat perseensä siinä polttavat, ei meidän. Jos eivät usko kokeneita, tai eivät tiedä hitustakaan kulutasosta, tehköön minun puolestani mitä lystäävät. Sittenpähän näkevät, ei se ole minulta pois.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos tänne Suomeen on tulossa ulkomailta hirveä määrä isoja taksifirmoja niin kuka näitä autoja ajaa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Rekrytointi on jo päällä. Kovanen (jonka ruottalaiset osti) hakee kuskeja täyttä päätä. Kovanenhan hakee tunnetusti maalaiskuntien lehdissä kuskeja, kouluttaa heidät, antaa asunnot ja sitouttaa pitkiksi ajoiksi firmaan. Aika hyvin on onnistunut tähän asti, miksei onnistuis edelleenkin? Et varmaan tiedäkkään, miten halukkaasti maakunnista tulevat stadiin taksikuskiksi ja alipalkattuna tietty, sehän on Kovasen meininki. Niillä on millä mällätä, siihen ei tyhjätasku yhden auton taksari kykene. Kovasella on aina ollut hyvä kuskitilanne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TietoiskuaPukkaa kirjoitti:
Rekrytointi on jo päällä. Kovanen (jonka ruottalaiset osti) hakee kuskeja täyttä päätä. Kovanenhan hakee tunnetusti maalaiskuntien lehdissä kuskeja, kouluttaa heidät, antaa asunnot ja sitouttaa pitkiksi ajoiksi firmaan. Aika hyvin on onnistunut tähän asti, miksei onnistuis edelleenkin? Et varmaan tiedäkkään, miten halukkaasti maakunnista tulevat stadiin taksikuskiksi ja alipalkattuna tietty, sehän on Kovasen meininki. Niillä on millä mällätä, siihen ei tyhjätasku yhden auton taksari kykene. Kovasella on aina ollut hyvä kuskitilanne.
Kovasella on oma taksikoulu, siellä kuulemma on mukavasti koulutettavia. Taksihelsingin taksikoulu kuulemma kumisee tyhjyyttään. Kunpa olisi edes tiedossa, miten mennään, vaan ei. Miksi alkujaan oli sellainen kiire?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TietoiskuaPukkaa kirjoitti:
Rekrytointi on jo päällä. Kovanen (jonka ruottalaiset osti) hakee kuskeja täyttä päätä. Kovanenhan hakee tunnetusti maalaiskuntien lehdissä kuskeja, kouluttaa heidät, antaa asunnot ja sitouttaa pitkiksi ajoiksi firmaan. Aika hyvin on onnistunut tähän asti, miksei onnistuis edelleenkin? Et varmaan tiedäkkään, miten halukkaasti maakunnista tulevat stadiin taksikuskiksi ja alipalkattuna tietty, sehän on Kovasen meininki. Niillä on millä mällätä, siihen ei tyhjätasku yhden auton taksari kykene. Kovasella on aina ollut hyvä kuskitilanne.
"Rekrytointi on jo päällä"... voi kulta pieni, takseilla on ollut (epätoivoinen) rekry päällä jo vuosikausia, joo'o Kovasella kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TietoiskuaPukkaa kirjoitti:
Rekrytointi on jo päällä. Kovanen (jonka ruottalaiset osti) hakee kuskeja täyttä päätä. Kovanenhan hakee tunnetusti maalaiskuntien lehdissä kuskeja, kouluttaa heidät, antaa asunnot ja sitouttaa pitkiksi ajoiksi firmaan. Aika hyvin on onnistunut tähän asti, miksei onnistuis edelleenkin? Et varmaan tiedäkkään, miten halukkaasti maakunnista tulevat stadiin taksikuskiksi ja alipalkattuna tietty, sehän on Kovasen meininki. Niillä on millä mällätä, siihen ei tyhjätasku yhden auton taksari kykene. Kovasella on aina ollut hyvä kuskitilanne.
Kovasella on jatkuva haku päällä. Kuskit vaihtuvat tiuhaan. Muualla tieaa paremmin ja vaihtuvuus ko. talossa on suurin Stadissa.

Lisäksi Helsingin Taksipalvelu ja Kajon. Kukaan fiksu ei pysy/mene niihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JatkuvaHaku kirjoitti:
Kovasella on jatkuva haku päällä. Kuskit vaihtuvat tiuhaan. Muualla tieaa paremmin ja vaihtuvuus ko. talossa on suurin Stadissa.

Lisäksi Helsingin Taksipalvelu ja Kajon. Kukaan fiksu ei pysy/mene niihin.
Vaihtuvuus on suurta, tottakai. Kuskit lähtee litoon heti, kun on oltu talossa sen sopimusajan, yleensä vuoden. Osa saattaa jopa jäädä taksiduuneihin, moni kuitenkin vaihtaa tältä matalapalkaa-alalta muualle, vaikka pakukuskiksi. Päiväduuni ja parempi liksa. Vaan koko ajan koulutetaan lisää kuskeja Kovasen taksikoulussa, maalaiskundit tulee landelta, koska syrjäkylillä ei ole duunia.

Siltikin ihmettelen, kuka uskaltaa alkaa jatkossa taksiautoilijaksi? Niin paskaa duunia, että.... eikä mitään takeita ajojen riittävyydestä. Vai meinaako joku, jos automäärä tuplaantuu, tuplaantuu myös asiakasmäärät?

Jos oikein sanotaan, kukaan fiksu ei mene yleensäkään mihinkään taksiduuniin, parempaakin tarjolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NäinSeMenee_ kirjoitti:
Vaihtuvuus on suurta, tottakai. Kuskit lähtee litoon heti, kun on oltu talossa sen sopimusajan, yleensä vuoden. Osa saattaa jopa jäädä taksiduuneihin, moni kuitenkin vaihtaa tältä matalapalkaa-alalta muualle, vaikka pakukuskiksi. Päiväduuni ja parempi liksa. Vaan koko ajan koulutetaan lisää kuskeja Kovasen taksikoulussa, maalaiskundit tulee landelta, koska syrjäkylillä ei ole duunia.

Siltikin ihmettelen, kuka uskaltaa alkaa jatkossa taksiautoilijaksi? Niin paskaa duunia, että.... eikä mitään takeita ajojen riittävyydestä. Vai meinaako joku, jos automäärä tuplaantuu, tuplaantuu myös asiakasmäärät?

Jos oikein sanotaan, kukaan fiksu ei mene yleensäkään mihinkään taksiduuniin, parempaakin tarjolla.
Täälähän näitä tulevaisuuden voittajareitittäjiä hilluu pilvin pimein. Ne sanoo asiakkaalle, että meet sinne kentälle 2 tuntii aikasemmin kun se sopii mun reititykseen paremmin, ja jos asiakas ei suostu, niin ei muuta kun someen möyhäämään että "asiakkaat pilas mun loistavan startupin".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NäinSeMenee_ kirjoitti:
Vaihtuvuus on suurta, tottakai. Kuskit lähtee litoon heti, kun on oltu talossa sen sopimusajan, yleensä vuoden. Osa saattaa jopa jäädä taksiduuneihin, moni kuitenkin vaihtaa tältä matalapalkaa-alalta muualle, vaikka pakukuskiksi. Päiväduuni ja parempi liksa. Vaan koko ajan koulutetaan lisää kuskeja Kovasen taksikoulussa, maalaiskundit tulee landelta, koska syrjäkylillä ei ole duunia.

Siltikin ihmettelen, kuka uskaltaa alkaa jatkossa taksiautoilijaksi? Niin paskaa duunia, että.... eikä mitään takeita ajojen riittävyydestä. Vai meinaako joku, jos automäärä tuplaantuu, tuplaantuu myös asiakasmäärät?

Jos oikein sanotaan, kukaan fiksu ei mene yleensäkään mihinkään taksiduuniin, parempaakin tarjolla.
Vaihtuu nopeammin kuin vuodessa. Vaihtavat taloa kun tajuavat kuinka surkealla prossalla ajavat ja kuinka katteetomia ovat olleet puheet omista keikoista. Heti kun kokemusta ja tietoa on karttunut niin ovi käy tosiin talleihin.

Osa toki lopettaa mutta suurin osa jatkaa muualla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olisiko tässä kuitenkin järkeä?

http://www.iltalehti.fi/autot/201612192200042904_au.shtml

Olen tavallinen taksinkäyttäjä ja taatusti tilaisin tällaisen, jos saisin valita.
Syinä voisin mainita ajon rauhallisuuden ja kiireettömyyden, jotka tuovat mukanaan turvallisuuden.
Olin jokunen aika sitten taksilla menossa tutussa kaupungissa paikasta A paikkaan B. Kuski ajoi ruutukaupunkialueella risteykset läpi mittarin ( navigaattorin) nopeudella 42km/h. Sivukaduilta oli kyllä kolmiot, mutta tunsin oloni aivan turvattomaksi. Mitä kuski olisi tehnyt, jos tällaisessa eriarvoisessa risteyksessä joku olisikin tullut kolmion takaa eteen?
Vanhoilla mersuilla ja muilla on niin paljon tunnearvoa, että jokainen koettaa välttää onnettomuudet viimeiseen saakka. Tunnekysymys on myös taksin tilaajalla.
Kannatan!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Turvallisuus kirjoitti:
Olisiko tässä kuitenkin järkeä?

http://www.iltalehti.fi/autot/201612192200042904_au.shtml

Olen tavallinen taksinkäyttäjä ja taatusti tilaisin tällaisen, jos saisin valita.
Syinä voisin mainita ajon rauhallisuuden ja kiireettömyyden, jotka tuovat mukanaan turvallisuuden.
Olin jokunen aika sitten taksilla menossa tutussa kaupungissa paikasta A paikkaan B. Kuski ajoi ruutukaupunkialueella risteykset läpi mittarin ( navigaattorin) nopeudella 42km/h. Sivukaduilta oli kyllä kolmiot, mutta tunsin oloni aivan turvattomaksi. Mitä kuski olisi tehnyt, jos tällaisessa eriarvoisessa risteyksessä joku olisikin tullut kolmion takaa eteen?
Vanhoilla mersuilla ja muilla on niin paljon tunnearvoa, että jokainen koettaa välttää onnettomuudet viimeiseen saakka. Tunnekysymys on myös taksin tilaajalla.
Kannatan!!!
Huono, huonomp,i huonoin provo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Turvallisuus kirjoitti:
Olisiko tässä kuitenkin järkeä?

http://www.iltalehti.fi/autot/201612192200042904_au.shtml

Olen tavallinen taksinkäyttäjä ja taatusti tilaisin tällaisen, jos saisin valita.
Syinä voisin mainita ajon rauhallisuuden ja kiireettömyyden, jotka tuovat mukanaan turvallisuuden.
Olin jokunen aika sitten taksilla menossa tutussa kaupungissa paikasta A paikkaan B. Kuski ajoi ruutukaupunkialueella risteykset läpi mittarin ( navigaattorin) nopeudella 42km/h. Sivukaduilta oli kyllä kolmiot, mutta tunsin oloni aivan turvattomaksi. Mitä kuski olisi tehnyt, jos tällaisessa eriarvoisessa risteyksessä joku olisikin tullut kolmion takaa eteen?
Vanhoilla mersuilla ja muilla on niin paljon tunnearvoa, että jokainen koettaa välttää onnettomuudet viimeiseen saakka. Tunnekysymys on myös taksin tilaajalla.
Kannatan!!!
Tulepa Helsinkiin katsomaan, miten retrocabin Saabia ajetaan. Ei o sitten ihan kiireetöntä eikä rauhallista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Se on oiken että heinäkuussa taksiala saa uuden käänteen. Silloin ne jo taloudellisessa vaikeuksissa tai ne jotka on sinetöityneet 70v haamurajaa jää vihdoin pois,ja antavat uuden sukupolven tulla tilalle. Itse olen hankkinut volvo s90 taksi ja toinen tulee heinäkuussa, ja kun kokemusta on yli 25 ajalta,niin nyt kun ei ole muuta ajovelvoitteita kun ilmoitat 08.00-16.00 ja sen teet ja saat ajaa kaikkialla suomessa,ja ottaa kyydin kun kyydin, kelaan teemme tarjouksen varmasti. Mitään yöpäivystysksiä eikä muitakaan kotoa ajetaan, ja kulut saadaan vähentää verotuksessa ja kun on osakeyhtiö,niin tuskin voittoa suuremmin tulee. Nyt kaikkien kuskien kannattaa hommata oma lupa ja auto, se kannattaa, löysäraha plakkariin, kun töitä tekee niin kyllä pärjää. Turha muuten maksaa suomen taksiliitolle jäsenmaksuja, se on katoavaa kansaperinnettä.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta