Minkälaisia määriä dieselpolttoainetta mahtoi mahtua toisen maailmansodan aikaisiin saksalaisiin u-veneisiin, puhutaanko jopa 300000 litrasta vaiko vielä enemmistä määristä???
UveneetIIsota
9
160
Vastaukset
- Googlekertoo
Pienellä googletuksella löytyi tällainen väite, jonka mukaan kapasiteetti olisi ollut noin 120 tonnia, eli noin 150 tuhatta litraa.
https://uboat.net/forums/read.php?3,26701,26708#msg-26708 - Hyväostostaas
Enpä oikein usko. Miksi valehtelet kun asiallisesti kysyn. Saatko jotain tyydytystä siitä?
- kunhan_lässytät
Jos et luota vastaukseen, miksi et asiallisesti perustele sitä ?
- Googlekertoo
Jos yllä oleva on alkuperäisen kysyjän kommentti, niin olet kyllä todellinen kusipää ja/tai mt-ongelmainen. Opettele käyttämään googlea ja selvitä itse asiasi.
- Hyväostostaas
Googlekertoo kirjoitti:
Jos yllä oleva on alkuperäisen kysyjän kommentti, niin olet kyllä todellinen kusipää ja/tai mt-ongelmainen. Opettele käyttämään googlea ja selvitä itse asiasi.
Eipä ollut avaajan kommentti, tuo on sama häirikkö joka palstalla varsinkin kellot saitilla NimiMerkinKirjoittaaNäin
- Googlekertoo
Ok, ei anneta sitten häirikön häiritä :)
Toivottavasti ketjun vastauksista oli jotain iloa. Varsinkin nimimerkki Joakim1 tarjosi taas kerran asiallista tietoa.
- Joakim1
Saksalaiset sukellusveneet kehittyivät vauhdilla toisen maailmansodan aikana ja malleja oli useita. Sodan lopussa oli varsin isoja ja itsenäisiä XXI-sukellusveneitä, jotka tosin eivät koskaan ehtineet varsinaisesti osallistua sotaan. Niissä oli jopa 250 tonnia polttoainetta, jolla saatiin yli 15 000 merimailin kantama 10 solmun nopeudella.
Eniten valmistettu oli malli VII, mutta siitäkin on useita versioita. Polttoainetta oli n. 100 tonnia ja kantama n. puolet XXI:stä. - Hyväostostaas
Kirja U-977 joka kertoo veneen matkasta argentiinaan kun ei antautunut mainittiin muistikuva mukaan nuo 300000 litran luvut ei ole kirjaa että voisi tarkistaa, kiitos muuten vastauksista. Kyllähän googlettaa osataan mutta ei Saksan kieltä.
- Joakim1
Aika vähän tietoa on saksaksi, suurin osa on englanniksi. Tuo on siis VIIC: https://en.wikipedia.org/wiki/German_submarine_U-977
Tuohon C-versioon kai mahtuu 120 tonnia polttoainetta, kun ottaa kaikki lisäsäiliöt käyttöön. Tässä on mainittu 114 tonnia: https://ww2-weapons.com/u-boat-type-7/
Ei siis 300 000 litraa, vaan tiheydestä riippuen enintään puolet siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989