Neuvoja asuntosijoittamiseen

Rahhaa

Eli meillä on nyt yksi sijoitusasunto jonka laina maksetaan pois noin 5 vuoden aikana. Mutta kun halusisimme uuden asunnon jo poikimaan niin onko odotettava se 25 vuotta ennen kuin se alkaa myös tuottamaan ylimääräistä (laina maksettu pois) vai miten olette tehneet?
On toki kiva kun saa jo ylimääräistä rahaa tuosta yhdestä mutta olisi kivempi jos rahaa tulisi muistakin asunnoista :)
Vuokraa ei kumminkaan voi ylihinnoitella tosi korkeaksi jotta saa sinne pysyvän vuokralaisen tai saa sen edes vuokratuksi.

3

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainoamahdollisuus

Ainoa mahdollisuus on laittaa laina-aika niin pitkäksi, että vuokrasta jää yli jotain vastikkeen ja lainan jälkeen, toki erotuksesta menee vielä pääomatulovero, joten ei kannata. Kuulostaa kyllä hurjan pitkältä maksuajalta, joten neuvoisin ostamaan sen sijoitusasunnon ennemmin jostain pienemmästä naapurikunnasta, jolloin asunnon saa maksuun parhaimmillaan kymmenessä vuodessa, tai niin ainakin minä olen saanut.

• jupsista

Ostat sellaisen asunnon, jossa lyhennysten ja verojen jälkeen jää jotain tilillekin, siinä on sitä tuottoa. Joka vuosi tämä osuus kasvaa, kun rahaa menee vähemmän lainanmaksuun, näin sinun ei tarvitse odottaa kymmeniä vuosia.

• 2_tapaa

On olemassa 2 eri tapaa tehdä asuntosijoittamista.
      Pikavoitoissa ostetaan erittäin halpoja asuntoja, ehkä remontin tarpeessa olevia.
      Niihin tehdään mahdollisimman halvalla remppa, mielellään itse jolloin säästetään selvää rahaa.
      Sitten asunnot vuokrataan niille joille ne kelpaavat.
      20 - 25 v kuluttua asunnoilla ei ole välttämättä mitään jälleenmyyntiarvoa, joten tuotto on tullut heti nautittavaksi.

Toinen tapa on pitkäjänteisempi, ostetaan uusia asuntoja, mielellään rakenteilla olevia jolloin hyöty paras (varsinkin jos pääsee ostamaan ennen kohteen virallista julkaisua).
      Valitaan vielä luotettava rakentaja jottei tule yllätyksiä.
      Lyhyen aikavälin tuotto on pientä mutta kun lasketaan se että asuntojen vuokra on huomattavasti korkeampi kuin 1. vaihtoehdossa niin pääoman kuoletus tapahtuu vauhdilla ja 20- 25v kuluttua sulla on velattomat asunnot käsissä joilla on jälleenmyyntiarvoa, lisäksi hyvä vuokratuotto.

Kumpaakin tapaa käytetään, itse suosin tuota toista vaihtoehtoa.
      En tarvitse nyt lisätuloa, eläkkeelle jäätyäni tarvitsen lisätuloa jolloin voin nauttia vuokratuloista tai myydä asunnot pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2648
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82