Ubuntun ruma värimaailma

värisokeri

Ubuntugnome poistuu 18.04 version myötä, koska uusi Ubuntu perustuu Gnomeen taas muutaman vuoden tauon jälkeen. Tämä on harmi, koska Ubuntugnome oli väreiltään kaunis vaalea ja sininen. Ubuntu taas luottaa karseisiin tummiin sekä punaiseen ja purppuraan väriin.

Työpöytä on vain niin s**tanan ruma ettei sitä pysty käyttämään. Toki ulkoasua voi muuttaa, mutta kaikkien splashcreenien ja muiden muuttamiseen kuluu valtava määrä aikaa kun pitää etsiä ohjeet sen tekmiseen ja korjata menetelmän aiheuttamat ongelmat.

16

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No oma vikahan tuo. Olisit muokannut sitä normaalia Ubuntua etkä mitään viritelmää. Ubuntu 16.04 LTS:n tehdyt teemamuutokset siirtyvät melko pienellä vaivalla Ubuntu 18.04 LTS:n.

      • värisokeri

        Miten se voi olla minun vika, että Canoninal on valinnut käyttäjärjestelmän väreiksi rumia värejä?


      • värisokeri kirjoitti:

        Miten se voi olla minun vika, että Canoninal on valinnut käyttäjärjestelmän väreiksi rumia värejä?

        Ei se ole se vika.

        Vika on siinä, että jos kerran olet valinnut mielestäsi ruman värisen käyttöjärjestelmän niin miksi se teema ei ole tehtynä? Olet jostain syystä vaihtanut jonkun värin takia jonkun viritystyöpöydän siihen aiemmin sen sijaan että olisit korjannut ongelman tekemällä asianmukaisen teeman.

        Jos olisit tehnyt asian kuten pitääkin, sinulla olisi se teema jo tehty 8v sitten.


      • haukutväärääpuuta
        värisokeri kirjoitti:

        Miten se voi olla minun vika, että Canoninal on valinnut käyttäjärjestelmän väreiksi rumia värejä?

        Ei Canonical taida edelleenkään teeman värejä päättää, vaan sen tekee Ubuntu yhteisö (ubuntu community).
        https://community.ubuntu.com/
        Voisit varmaan itse olla mukana päättämässä, etkä täällä hihhuloimassa.


    • Higfhvg

      Mitenkähän joku voi olla noin s**tanan tyhmä ettei osaa valita järjestelmäasetuksista ulkoasua ja napsauttaa mieleistään värimaailmaa tai taustakuvaa...

      • tattiojossa

        90% Suomen väestöstä on noin "tyhmiä". Ei heitä kiinnosta säätää muna ojossa käyttöjärjestelmää.


      • Hfyhc

        No... tyhmästä päästä saa koko "tattiojossa" kärsiä - vai miten se nyt menikään.


      • taasnäitähmpeleita
        tattiojossa kirjoitti:

        90% Suomen väestöstä on noin "tyhmiä". Ei heitä kiinnosta säätää muna ojossa käyttöjärjestelmää.

        Ubuntu on tehty neutraaliksi, eli sopimaan suoraan 90% Suomen väestöstä ja muun maailman yritykset , koulut, ....
        Jokainen voi halutessaan vaihtaa teeman vaikkapa sateenkaariväreihin.


    • vituwinidiootti

      Pitäisi kysyä asiaa joltain värisokealta enne kuin aivopieraisee koko maailmalle?

    • Mä-olen-Ilpo

      Se on teeman vaihto edessä, ei taida tuo ubuntu taipua siihen.

    • Hyötypelitrulaa

      Mitä v:n väliä sillä on minkälaisia värejä tai muita kuvioita siellä on. Minulle kone on työkalu, enkä silloin ehdi ihmettelemään jotain ulkonäköjuttuja.
      Aloittaja näköjään joku naisellinen nörtti, jolle ulkonäköseikat myös omasta naamavärkistään korostuvat.

    • vaihdaraiteita

      Ei pidä luulla itsestään että on maailmanapa, jonka mieltymykset ovat ainoa ja oikea tie...
      Tuosta kuvasta varmaan osaat päätellä mitä teet teemaa vaihtaaksesi, jos kun ei oletuksina olevat kelpaa.
      http://aijaa.com/hzpUcC
      Ladatut teemapaketit puretaan käyttäjän Kotikansioon piilotiedostoon .themes (luot tuon). Tuossa nyt ei pitäisi kauan mennä, ellei ole tosi tumpelo.

      • prseikä

        Ei tuo muuta kuin teeman. Grub, splash-screen ja kirjautumisikkuna on vielä alkuperäiset. Kyllähän jokainen osaa teeman vaihtaa, mutta grubin puukottaminen ja muu voi aiheuttaa sen ettei kone enää boottaa normaalisti.


      • mikäolikaanpointtisi
        prseikä kirjoitti:

        Ei tuo muuta kuin teeman. Grub, splash-screen ja kirjautumisikkuna on vielä alkuperäiset. Kyllähän jokainen osaa teeman vaihtaa, mutta grubin puukottaminen ja muu voi aiheuttaa sen ettei kone enää boottaa normaalisti.

        Eikö tässä Ubuntun teemasta ollut kyse? Grubia muokataan erikseen. Ubuntussa se on oletuksena piilossa, joten turha sitä on muokata.


    • Ei minua värit haittaa. HTPC:ssä voisi noita ikkunoita vähän virittää kun niitä on hankala suurentaa ja vieritellä. Unohtu taas miten ikkunaa suurennetaan näppäimistöllä. No etänä pääsee sisälle. Kun pistää grubiin, työpöytään ja Kodiin saman taustakuvan ei käynnistyksen eri vaiheita juuri huomaa. Muistaako joku vielä miten ohjelma käynnistetään tietylle työpöydälle (autostartissa)?

      Minusta kuvakkeet vasemmalla on hyvä. Sen muutan aina, että jokaisella ikkunalla omat valikkonsa kun on iso näyttö. Turhia kilkkeitä en kaipaa.

    • WinUbMint

      Neljä napsautusta hiirellä niin Ubuntun työpöytä ja värit on muutettu - helpompaa siis kuin Windowsissa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe