17 pvä alkaa äänestys

Kepun.laariin.sekinMenee

Se on jo harvinaisen lähellä.
Joko ukoilla on ehdokkaat valmiina?
Itse äänestän Väyrystä.Kun katsonut ehdokkaitten vaaliesitelmiä,
Kyllä se Paavo on ykkönen ihan selvästi.Eikä Niinistössäkään vikaa
ole,menee hänkin toisen kauden,joka vaihtoehdoista todennäköisin.

7

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KekkonenUrho

Kekkonen, kirjoitan äänestyslippuun, Urho olisi ajat sitten hajottanut eduskunnan, olisi saattanut vihastuksissaan hajottaa koko eduskuntatalon, jos olisi joutunut nykyisiä tunareita katselemaan maan johdossa.

• Tavja

Minä laitan Hertta Kuusinen.

• talletusankka

Aku Ankka nimi vankka.

• Seiskaseollapitää

Paten onnenumero on 7 Myös minun.Vesa Keskisen ja Kimi Räikkösen.

• Lämpimään.lekottelemaan

Itse äänestän Haataista, kun työtön olen, ja heti 17 päivä.
        Sitten lähden Thaimaahan.

• Pitäisiköhän äänestää Svinhufvudia. Häntähän Niinistökin tentissään kehui.

• Jämerämies.oli

Mikä on Ukko-Pekan numero ?
        Siitä lähtien, kun kommunismi ja Neuvostoliitto romahtivat 1990-luvun alussa, on Svinhufvudin arvostus alkanut lisääntyä. Se on tosiasioita, ja Niinistökin vetoaa siihen myös.

"Svinhufvudin täyttäessä 75 vuotta joulukuussa 1936 hänen kunniakseen pidettiin suuri kansalaisjuhla edellisvuonna valmistuneessa Helsingin messuhallissa. Svinhufvudin ja hänen puolisonsa Ellenin kanssa eturivissä istuivat edelliset presidentit K. J. Ståhlberg ja Lauri Kr. Relander, pääministeri Kyösti Kallio sekä rouvat Ester Ståhlberg, Signe Relander ja Kaisa Kallio. Muista tulevista presidenteistä vieraiden joukossa nähtiin Suomen Pankin pääjohtaja Risto Ryti, Suomen Tukholman-suurlähettiläs J. K. Paasikivi ja oikeusministeri Urho Kekkonen. Marsalkka Mannerheim oli juhlan aikana Intiassa suurriistaa metsästämässä.
        Svinhufvud ei kuitenkaan onnistunut uusimaan paikkaansa vuoden 1937 presidentinvaalissa erityisesti siksi, että hallituskysymyksessä mielestään sivuutetuiksi tulleet sosialidemokraatit äänestivät häntä vastaan. Kivimäen hallituksen kaaduttua syksyllä 1936 SDP:n puheenjohtaja Väinö Tanner oli ilmoittanut presidentti Svinhufvudille sosialidemokraattien haluavan hallitukseen, mikä ei kuitenkaan presidentille käynyt. Toisella äänestyskierroksella Svinhufvud hävisi maalaisliiton Kyösti Kalliolle äänin 177–104. Kallio nimitti pian valintansa jälkeen Suomen ensimmäisen punamultahallituksen, jonka muodostivat maalaisliitto ja SDP."

"Presidenttikauden päättyminen merkitsi Svinhufvudin aktiivisen yhteiskuntapoliittisen päivätyön päättymistä. Hän siirtyi viettämään vapaapäiviä kotitilalleen Luumäen Kotkaniemeen.

Svinhufvud oli presidenttikautensa aikana saanut lahjaksi yksityiskäyttöä varten kaksi autoa, Chevroletin heti virkaan astuttuaan ja Studebakerin 75-vuotispäivänään vuonna 1936. Tämä herätti hänessä ajatuksen ajokortin hankkimisesta, ja jätettyään presidentin tehtävät hän ilmoittautui autokouluun Lappeenrannassa. Kesällä 1937 hän suoritti ajokortin kurssinsa vanhimpana oppilaana."
        -teki lipposet ja hankki ajokortin vanhana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3325
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      370
      3049
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      75
      2878
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2739
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2248
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1869
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1779
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1778
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1769
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1659
    Aihe