Hei, miksi aspergerlapseni sai diagnoosin f98.8 tunnehäiriö, eikä aspergeria tai autismikirjon häiriötä? Johtuuko tästä uudistuksesta, joka on nyt tulossa/tullut?
Diagnoosi?
4
468
Vastaukset
F98.8 Muu eritelty käyttäytymisen tai tunne-elämän häiriö, joka yleensä puhkeaa lapsuus- tai nuoruusiässä.
Yksinkertainen vastaus on, ettei lapsellasi olla todettu aspergeria tai autismia, vaan yo. kehityshäiriö.
Aspergerin oireyhtymä on poistumassa/poistunut sairausluokituksesta, mutta sillähän ei ole mitään tekemistä lapsesi tilan kanssa.- Matlokk
Lapsella kuitenkin tutkittiin asperger ja todettiin, että kriteerit täyttyy ja pisteet ylittyy. Tässä uskossa elimme siihen asti hoitotiimin keskustelujenkin osalta kunnes lääkärinlausunto tuli.
- Matlokk
Google kertoo, että saman koodin alla toisinaan ADD, sitä oireilua kyllä lapsella ollut myös muttei sanallakaan mainita lausunnossa... Täytyy kysellä hoitotiimiltä vielä.
- Sotehoitoa
Kuulostaa sote-diagnoosilta! Diagnoosilla ohjataan lasta jatkohoitoon, Tämä tarkoittaa, että diagnoosin tekijä voi ohjata diagnoosilla potilaansa haluamaansa paikkaan. Sote-mallissa vaikka omaan yritykseensä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851788Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201204YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46810Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116773