MITÄ ON PAHEET JA MITÄ HYVEET

Sumayyah

Nawwas b. Sim'an al-Ansiri raportoi: "Kysyin Allahin lähettiläältä (rauha hänelle) hyveistä ja paheista. Hän sanoi: "Hyve on ystävällinen luonne ja pahe on jotain, mikä ärsyttää sydäntäsi ja jota et sallisi ihmisten tietävän."
(Sahih Muslim, kirja 32, hadith 6195)

Hyve on ystävällinen luonne hyvine käytöstapoine! Se on islamin a ja o.

15

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alhamdulillah

      Ja hyvään luonteen merkitykseen ja hyviin käytöstapohin me tiedämme mitä ne on, kun Jumala on meille kertonut

      Abu Huraira kertoi, että mies tuli Allahin lähettilään luo ja sanoi: "Opeta minulle jotain, mikä ei ole liikaa minulle, jotta saattaisiin ehkä kestää sen".
      Profeetta (rh) sanoi: "Älä suutu."
      Hän toisti pyyntönsä monia kertoja ja joka kerta Profeetta (rh) vastasi: "Älä suutu."
      (Jami` at-Tirmidhi, vol 4, kirja 1, Hadith 2020, sahih)

      Hän toisti sen niin monta kertaa koska se on niin tärkeää siihen pitää panostaa

    • Äläsuutu

      Muslimit ne vasta herkästi suuttuvatkin.

    • Anonyymi

      Hyveitä on tietysti kärsivällisyys ylipätään niin kuin profeetta Job (aleihissalam) oli (kristityillekin tuttu tarina!) ...

      Niin kuin tässä hadithissa pahe on jotain mitä ihminen syystä häpeää... zina (aviorikos), varastaminen....

    • Anonyymi

      Hyve on ystävällinen luonne hyvine käytöstapoine! Se on islamin a ja o.

      Valitettavasti tämä ei pidä. Näet mitä kauheimpia asioita maailmalla.
      Itse näin sotilaana ja tiedän.
      Islam on mies valtainen ja kiihko on suurta. Siinä ei ole mitään pyhää.
      On vain väkivaltaa ja todella suurta pahaa. Ei kaikissa, mutta valitettavasti näin sitä sotilaana.
      Ihmiset ovat ns.lukemattomia(oppimattomia),eivät osaa. Imaami määrää miten tehdään.
      Hekin kun osaisivat lukea ja ymmärtää,niin brutaalia ei tapahtuisi.
      He luulevat,että on taivaan käsky,mutta ei ole. Miesvaltainen papisto tai Imaamit määräävät toisten ihmisten tahdon omaan elämään.
      Alistetaan,määrätää..yksilöoikeutta ei ole,kun Koraani määrää,mutta miten he vanhat parrat lukevat sitä ja muut ei tiedä.
      En koskaan ymmärrä,kun sanotte rauha hänelle?
      Onko hänellä hätä tai levoton olo?

    • Anonyymi

      Enää muutama päivä Ramadaniin! Silloin jos koskaan on aika harjoittaa hyveitä ja ottaa ne tavaksi.

    • Anonyymi

      Hyve olisi poistua suomesta

    • Anonyymi

      Israelin juutalaisten oikeudet ovat yhteinen vastuumme.
      Meidän on muistettava se tosiasia, että Israel kuuluu vain juutalaisille ja Israelin juutalaiset ovat nykyisen Israelin ja sitä ympäröivien alueiden alkuperäiskansa.

      Rukoilemme juutalaisten puolesta

      Inshallah

    • Anonyymi

      Ikuinen pahuuven kirjojen ladaaminen - siinä se pahuus piilee kun ei ees tajuta miten asiat ovat ihmis elmän lyhykäisyydessä, sillä ihminen vain nostelee kiveä paikasta toiseen, mistään muusta mitään tajuamatta

    • Anonyymi

      Ibn-Rushd-Goethe- moskeijoita pitää saada lisää ja lakkauttaa kaikki muut. En suostu enää rukoilemaan moskeijassa toisenluokan muslimina.

      • Anonyymi

        Käveles sinne mihin kuulutkin


    • Anonyymi

      Niin, itse koen olevani muuten hyveellinen tuossa , vaan sydäntä kalvaa kun puhun ja ajattelen usein rivosti.
      Sunna on täynnä käytöstapaa rakkaudellista ja nuhteetonta, mutta mä oon tullut rivoksi ajatuksilta kun en ole sitä saanut lukea.
      Kai se ei ole tekopyhää että SANAN VOIMASTA PIDÄTTÄYTYY rivoudesta, joka on pesiytynyt syvälle henkeen. Ja voihan rukoilla Jumalaa puhdistamaan hengen, joka on pilaantunut.
      Jeesus sanoi revi silmä päästä jos se viettelee sinua, tai hakkaa kätesi poikki.
      Toisaalta ILMESTYS sanoo: saastainen rypeköön saastassaan. Onko neuvoja?

    • Mitä Jumala meiltä haluaa, etenkin nyt Ramadanin kovaa lähestyessä sitä on syytä miettiä vielä suuremmalla syyllä.

    • Anonyymi

      Jumala odottaa ja edelyttää meiltä uskoa HÄNEN YLLÄPITÄMÄÄN KAIKEUTEEN

      Usko on ihmisen ikuista elämän voimaa ja se luo suloisuutta elämään matkana
      - kaikki muut kumartelut ei tähän kuulu mitenkään eikä tapahöpöttelyt.

    • Anonyymi

      tämä PORUKKA ON MAILMASSA ENITEN IHMISTÄ PISTÄNYT TILASOJENKIN MUKAAN MAAN-POVEEN

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe