Rompe ja toinen ?

VanhaMarkkinamies

Lieksa, rompetori
Nurmes, lomarompe, Hyvärilän rompe, Kuhmo rompe, Iisalmi kolme eri tapahtumaa,missä rompetori ?
Ja mitä muita niitä on.
Ihan mukavia tapahtumia harrastajien kannalta ja moni rompekauppias onkin eläkeukko
( niin itsekkin,mutta kun ei pääse irti kaupankäynnistä)ja tämä rompehuuma on se kesän kohokohta. ajetaan viikonlpuksi johonkin kylään toisia tapamaan.
Kaupallisesti asetan ?
Ajan kesässä muutamissa rompetapahtumissa, kun tavaraoiden joukossa on keräilytavaraa, mutta minulla on rasite alv ja ne hinnat mitä romppeella saa, ei peitä kuluja.
Mutta matkanvarella voi aina viikonlopuksi pysähtyä vaikka Lieksaan ja katsella rauhaisaa ihmseloa.
Mietin vaan sitä, että onko näinkin pienellä alueella tarvis monelle romppeelle ?

23

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastaja-autonkanssa

      On erittäin hyvä että tapahtumia on usealla paikkakunnalla , on mistä valita. Itse osallistun Lieksan, Kuhmon ja Nurmeksen Hyvärilän rompepäiville näyttelyyn harrasteauton kanssa.

    • inhokki

      Rompemyyjille pieni neuvo etenkin tälle Lieksan rompemyyjälle, kaljan juonti hoviporukan kanssa ja humalassa örvetäminen ei varmaan tuo kassaan rahaa.

      • kävijäraviradalla

        Toiset näköjään tarvitsevat yleisöä, muuten menee hyvä humala hukkaan. Olisi hyvä kitkeä tämmöiset pois tapahtumista!


      • pappi345
        kävijäraviradalla kirjoitti:

        Toiset näköjään tarvitsevat yleisöä, muuten menee hyvä humala hukkaan. Olisi hyvä kitkeä tämmöiset pois tapahtumista!

        Tuo on kyllä ongelmar omppeella ja monessa muussakin hommassa.
        porukka juo romppeella, urheilukisoissa, tansseissa, kotona, kylällä jne.
        Johtopäätös on, että osa Suomen kansasta on juoppoja.
        Juoppous pitää kriminalisoida.


    • närhitieltä

      Hienoa että Kuhmon mobilistit sai paikan lähempänä keskustaa. Pääsee huonojalkaisemmatkin tapahtumaan.

      • rompemyyjä

        Ja tuossa paikassa ei ole sitä pölyongelmaa, joka raviradalla valitettavasti oli.


    • voishan.näinkin.ajatella

      Mitäpäs sitä turhaan monia ravejakaan järjestämään, tai urheilukisoja, samaa paskaa vuodesta toiseen ja niissäkin myydään oheistuotteita!
      Ja onko näin pienillä paikkakunnilla tarvetta monille raveille ja urheilukilpailuille!

      • Talkoolainen

        ON tarvetta järjestää, ota huomioon moni haluaa harrastaa ja käydä näissä tilaisuuksissa. Näissä tapahtumissa osallistuminen on vapaaehtoista.


    • uihuigigyufg

      Kummat,,,rompepäivät vai ravit?

      • Talkoolainen

        Vastaus oli monikossa, tarkoittaa kaikkia tilaisuuksia. Rompepäivillä ja raveilla on vakaa harraste porukka joka käy ihan vapaaehtoisesti tapahtumissa ilman pakottamista.


    • lipunmaksanut

      Lieksa outo , jos jotkut järjestävät -tapahtumia niin eikö löydy näitä mielensä pahoittajia. Yläpuolella hyvin sanottu, eihän näihin tapahtumiin pakoteta. Mekin vaimon kanssa mennään ihan vapaaehtoisesti rompepäiville.

      • KylläOnKunEiOo

        Eikä kun ette saa mennä romppeille kun ei se ole minusta kiva. Paras olis kun ei olis mittään vaan katottas vaan ikkunasta. Se on hyvä ajanviete ja sen hyväksyn ja Cittarin aulassa istumisen ja tänne kirjottelun.


      • no.money

        Aivan oikein, minä en käy missään tapahtumissa, kaupassa korkeintaan! Kun en missään käy, niin nekin vähät rahat säästyy, ja eipä ole tulotkaan kummoiset!
        Ei mulla ole siitä ongelmaa, mutta ehkä toisilla on!


    • voishan.näinkin.ajatella

      Jonkun mielestä ei rompepäiviä tarvita, ja minun mielestä ei raveja eikä urheilukilpailuja,,,mielipide mikä mielipide!

    • HienoHomma

      Upea juttu että kuhmolaiset tuo tapahtuman Lieksaan uudelleen. Itse kävin eka kerran kyseisessä tapahtumassa tuolla raviradalla, ja yllätyin positiivisesti. Ravirata on muutoin kyllä tuttu, ja lähes kaikki muutkin Suomen raviradat.
      Kyllä pitää hattua nostaa Kuhmon harrastajille. On varmasti älytön työ tuoda tuollainen tapahtuma toiselle paikkakunnalle.

      • Talkoolainen

        Voit sitä hattua nostaa myös Lieksan talkoolaisille, tapahtuma on Lieksan ja Kuhmon harrastajien yhteistyötä.


    • Tehdäänyhdessä

      Pointtina tuolle Lieksan tapahtumalle on että Kuhmolaiset laittaa alulle ja Lieksasta löytyy innokkaita jatkajia.Ilmottautua voi Kuhmon mobilisteille.

    • HomoHomompiSapiens

      -Mietin vaan sitä, että onko näinkin pienellä alueella tarvis monelle romppeelle ?-

      Nythän se vasta onkin tarvis monille rompepäiville.
      Aatteleppa ite kun ihmiset on sukupolvien ajan keränny kaikenlaista tavaraa. No nyt isot ikäluokat kaatuu montuun ja romppeet jää lapsille ja lapsenlapsille ja... ja joka paikka on täynnä ruosteisia, pölyisiä, likaisia, homeisia, lahoja ja rikkinäisiä esineitä joita ei voi nakata jäteasemalle, koska ne ovat antiikkia, retroa, jollekin tarpeellisia.
      Vai eikö muka ole?
      Lisäksi jopa 60 -luvulla syntyneet ovat oivaltaneet, ihan oikein, että maailmasta loppuu tavara ihan kohtsillään ja nyt on kiire ostaa jotakin.
      Einhellin porakone, sirkkeli, smirgeli ja höylä kuuluu jokaisen omakotiasujan välttämättömyyksiin, vaikka peukalo on keskellä kämmentä. Kerrostalon asukkikin ostaa sellasia, vaikkei se sirkkelillä mitään teekään, mutta ne ovat halpoja ja kivanvärisiä. Muitakin halpoja on, mutta ne eivät ole kivanvärisiä.
      Kun niitä halpoja ja kivanvärisiä on kuoletettu siellä hyllyssä kolme vuotta, käyttämättöminä, ne ovat jo niin halpoja, että ne voidaan myydä rompepäivillä puoleen hintaan, jopa allekin.
      Näin se kierre jatkuu ja rompepäivien tuelvaisuus on taattu.
      Niin viisas on syrjäseudun ihminen - homo sapiens periferiensis.

    • Tule myymään kaikki tarpeeton pois ja osta saman verran tarpeetonta tilalle.
      Näin on monelle käynyt.

    • Harrastaja1

      Minulle harrastajalle on todella tarpeen rompetapahtumat, saa paikanpäällä tarkastaa ostonsa onko sopivat tai määrätyn vuosimallin mukainen osa. Olen harrastanut vuosikymmeniä eikä ole nurkat joutavaa täynnä, ostan mitä tarvitsen enkä luulen tarvitsevani. On siellä hyvääkin osaa tarjolla ja jollekin siitä ruosteisestakin osasta on malliksi minkä mukaan voi sitten tehdä ehjän osan. Kaikkeen tapahtumiin kuuluu myös rihkaman myyjät ja niillekin on ostajat. Todella mukavia tapahtumia kun harrastajat pääsevät katselemaan toisten aikaan saannoksia . Urputtajat löytyvät juuri näistä joilla peukalo keskellä kämmentä ja suurin saavutus puhua paskaa toisista.

    • Swingkyrpäjooseppi

      Piäisi saaha Jupiter Swingiin, 67 malliin polkimet, moottorikotelot ja nopeusmittari etuvaloineen ym..jotenka rompepäivät on tervetullut tapahtuma Lieksaan!

    • Onhan kaikki tapahtumat myös sosiaalisia tapahtumia joissa tavataan samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä,saa uusia ystäviä.Ei pelkästään marinaa ja valitusta.

      • eräsharrastaja

        Erittäin hyvin sanottu, suorastaan asian ytimeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe