Mitä mieltä?
Kauna
30
3661
Vastaukset
- hmm...
"pelottavat kohtaukset ja efektit" saa melkein unohtamaan paskan juonen.
- vans off the wall
En nyt sanoisi Kaunaa kauhuleffaksi, ainoat "kauhupisteet" leffa saa yllättävistä kohtauksista ja säikyttelystä. Pikemminkin elokuva oli oksettava, ja juoni oli menettelevä. En myöskään pitänyt siitä kun koko ajan siirryttiin ajassa taaksepäin tai eteepäin. Täytyy kyllä myöntää, että muutamassa kohdassa täytyi laittaa silmät kiinni ja pistää kädet korville, mutta onneksi sitä ei pimeässä leffateatterissa nähnyt kukaan muu kuin ystäväni joka istui vieressäni yhtä valkoisena. :DD Ääniefekteistä tulee kyllä leffalle ISOT pisteet, vaikka se narina olikin niin tavattoman ällöttävää, ja vaikka kamalan kimeä ujellus jätti korvat soimaan.
Suosittelen.
- oikoj
Väsynyt versio, Ju-On the Curse taitaa olla paras versio?
- siplas
juu jos vampyyrinlahtaaja on pääosassa niin kyllä maku menee heti leffasta =)
- Yoko
- juoni hieman epäselvä
- ns. "säikähdyskohdissa" todellakin säikähti
- äänitehosteet hurmaavan pelottavia
- missään vaiheessa elokuvaa ei näytetty miten uhrit kuolevat
Oma mielipiteeni : Pidin elokuvasta, koska rakastan säikähtämistä. Mielestäni on jännittävän ihanaa kun osaa aavistaa, että kohta säikähtää... se tunne on vaan niin ihana...
Ärsyttävää elokuvassa oli kuitenkin se, että ihmiset siinä toimivat niin tyhmästi. Jos ullakolta kuuluu pelottavia ja epäluonnollisia ääniä, niin pitääkö sinne sitten mennä?
Arvosana 8-- Kaunainen
Joo totta kai ullakolle pitää mennä jos sieltä kuuluu pelottavia ääniä! Hyvä leffa, ei mitään yököttäviä suolenpätkiä tai limaisia örvelöitä vaan hiipivää kauhua, yllätyksiä. Juuri siksi ei tarttekaan näyttää raakuuksia kun jännitys luodaan tunnelmalla. Se on aivan loistavan karmiva jakso missä "kaunat" seuraavat naista toimistosta kotiin. Japanilaisversio on ihan OK, vähän erilainen kuin jenkkiversio (ehdottomasti kauniimmat naiset muuten!) mutta jenkkiversion kummitukset ovat karmeamman näköisiä ja ehkä siksi pelottavampi.
- miSs
Kaunainen kirjoitti:
Joo totta kai ullakolle pitää mennä jos sieltä kuuluu pelottavia ääniä! Hyvä leffa, ei mitään yököttäviä suolenpätkiä tai limaisia örvelöitä vaan hiipivää kauhua, yllätyksiä. Juuri siksi ei tarttekaan näyttää raakuuksia kun jännitys luodaan tunnelmalla. Se on aivan loistavan karmiva jakso missä "kaunat" seuraavat naista toimistosta kotiin. Japanilaisversio on ihan OK, vähän erilainen kuin jenkkiversio (ehdottomasti kauniimmat naiset muuten!) mutta jenkkiversion kummitukset ovat karmeamman näköisiä ja ehkä siksi pelottavampi.
Yllätyin, että nykyään tehdään näinkin hyviä kauhuelokuvia. Elokuva oli todellakin pelottava. Säikyttelyä oli paljon, ja se on hyvä koska rakastan sitä, vaikka samalla se onkin kamalaa. :D
Leffalle paljon plussaa siitä että alussa ei oo turhia selittelyjä, vaan toiminta alkaa heti. En kyllästyny missään vaiheessa. - eeva
miSs kirjoitti:
Yllätyin, että nykyään tehdään näinkin hyviä kauhuelokuvia. Elokuva oli todellakin pelottava. Säikyttelyä oli paljon, ja se on hyvä koska rakastan sitä, vaikka samalla se onkin kamalaa. :D
Leffalle paljon plussaa siitä että alussa ei oo turhia selittelyjä, vaan toiminta alkaa heti. En kyllästyny missään vaiheessa.ihanan pelottava!!! pitkästä aikaa leffa jossa ei ole ihme limalöllöjä =)
- QueenOfTheDawn
Kaunainen kirjoitti:
Tämä kans mun mielestä oli hyvä ettei ollut liiaksi limaa kuolaavia vihreitä ällötysolioita. Muutamat leukaluut vain irronneet eli ei sinänsä vääntänyt vatsaa vaan tämä aiheutti enemmän psyykkisiä "aistimuksia". Itse nukuin tämän nähtyäni valot päällä aika kauan..
- sandy
Kauhee ja pelottava, mutta samalla tosi typerä!
- -Z-
...mutta ei kovin huonokaan. Ei ollut kovin pelottava, katsoja tietää mitä hetken päästä tapahtuu, mutta itse kohtauksia ei tavallaan näytetä. Likan naksuttelu lopussa antoi aluksi hyvän tunnelman, mutta alkoikin hetkellisen ajan kuluttua ottaa päähän tosissaan ja tunnelma katosi kokonaan. Takaumat haihduttavat juonta ilkeästi, eikä siitä meinaa saada millään hyvää otetta. En suosittele ainakaan kauhun ystäville, mutta ihan ok pätkä jos ei hyllyiltä hyvää horroria löydy. 6 1/2
- Järkyttävän huono
Typerä juoni, 2 "pelottavaa kohtausta", hah, ja kun loppui niin jäin suu auki ihmettelemään että aha, että semmonen... kaikkee p****a ne tekeekin!
- Tazy
Odotin jotenkin paljon enemmän, mutta ei ollut kyllä yhtään pelottava. Kotona ei varmaan pelota sitäkään vähää mitä leffateatterissa. Siellä sentään äänet saivat vähän sydäntä hyppimään :)
- Sami79
Yks parhaimmista ja pelottavimmista kauhuelokuvista mitä olen ikinä nähny!!!!!!!!!
- Kaunainen
Kauna on parempi kuin The Ring johon petyin pahasti kun sillä on hyvän kauhuleffan maine mutta eihän siinä ollut pelottavia kohtauksia kuin pari. Tunnelma Ringissä oli kyllä onnistuneen painajaismainen, mutta kun mitään ei tapahdu niin ei tapahdu. Kaunassa on onnistuttu juuri siinä että otukset ovat koko ajan liikkeellä mutta hiipivästi, vilahtelemalla ja yllättäen.
- devilived
Kaunainen kirjoitti:
Kauna on parempi kuin The Ring johon petyin pahasti kun sillä on hyvän kauhuleffan maine mutta eihän siinä ollut pelottavia kohtauksia kuin pari. Tunnelma Ringissä oli kyllä onnistuneen painajaismainen, mutta kun mitään ei tapahdu niin ei tapahdu. Kaunassa on onnistuttu juuri siinä että otukset ovat koko ajan liikkeellä mutta hiipivästi, vilahtelemalla ja yllättäen.
...aloitti "japanilaisbuumin", tai siltä musta ainakin tuntuu. Hatunnosto sille, ja mun mielestäni se oli (ainakin ekaa kertaa katottuna, kun yksityiskohtia ei vielä tiennyt) Kaunaa jonkin verran parempi. Jos etitte loistavaa kauhuleffaa, katsokaa 1 puhelu tullut.
Karmiva... - kaunainen
devilived kirjoitti:
...aloitti "japanilaisbuumin", tai siltä musta ainakin tuntuu. Hatunnosto sille, ja mun mielestäni se oli (ainakin ekaa kertaa katottuna, kun yksityiskohtia ei vielä tiennyt) Kaunaa jonkin verran parempi. Jos etitte loistavaa kauhuleffaa, katsokaa 1 puhelu tullut.
Karmiva...Onhan Ring OK mutta se olisi parempi jos kauhu "vilahtelisi" taustalla läpi koko leffan, nyt siinä on mielestäni liian pitkään tyyntä. Juonessa kyllä on valtavasti semmoisia kohtia joissa tunnelma lupailee että kohta tulee jotain (esimerkkinä tavarahissikohtaus) mutta kun ei tulekaan niin pelottavuus hiipuu. Kaunassa vilahtelu on jatkuvaa. No mutta makuasioitahan nämä ovat. Ringinkin loppu kyllä säväyttää, sille pisteet.
- Jii
Itse pidin enemmän kaunan japanilaisversiosta. Kannattaa katsoa myös grudge 2. Japsiversion juoni erosi jenkkiversion juonesta.
- Uanaa...
Hyvä on vaikka en olekkaan nähnyt ihan loppuun..
mutta alussakin olin jo kuset housuissa...
Menkääs käväsee sivuilla www.doyouhaveagrudge.com
ja sieltä vaan se viiminen enter the site. Se on kauna-peli jossa liikut itse talossa. HUIIH!- isay
Tosi monet arvostelevat hankalaa aikarakennetta. Elokuvassahan on vain muutama (mieleen ei tule kuin 2) aikahyppäys ja ne ovat niin alleviivattuja, että teatterissa rupesi jo hermostuttamaan, että kai yhden aikahyppäyksen nyt pienemmilläkin vihjeillä tajuaa. Rautalankaa oli väännetty oikein urakalla, mutta ei vieläkään näköjään tarpeeksi.
Jos tässä jonkun mielestä oli hankalasti seurattava juoni, niin ei todellakaan kannata vaivata aikaansa katsomalla japanilaisia Ju-on -leffoja. Suosittelisin kuitenkin laajentamaan elokuvien katselua hieman hollywoodtuotannon ulkopuolelle, sillä tarinan kerronta ei juuri missään ole yhtä yksinkertaista kuin hollywoodperinteessä. Menetätte elokuvista paljon, mikäli ette ymmärrä monimutkaisempia rakenteita. - minä vaan
eksyin pelaamaan sitä peliä siellä kauna-sivuilla ja mua pelottaa jo nyt vaikken ole nähnyt koko elokuvaa! :( Ei ehkä kannata katsoakaan,kun näin herkkä olen pelkäämään? :(...mut silti kyseinen elokuva kiinnostaa ihan hirveesti:)
- tyttönen vain
Voi pässi! Mie tuhahtelin turhautuneena koko muun leffan ajan... minusta on tylsää kun Sarahin epätoivoisesta mullistelusta on HYVIN vaikea arvata että kummitus on tulossa =) Kokonaisuutena lässähtänyt kakka, mutta lopussa pelotti.
Se loppu... mie menin peiton alla... hyyii... ja laitoin kädet korville... ja laulelin etten kuulis mitään! Ja näin tietysti painajaisia. Seuraavana päivänä koulussa kaveri rupes tekee sitä narina-ääntä tupakkapaikalla ja mie meinasin lähteä juoksemaan karkuun =) - QueenOfTheDawn
Äikän tunnilla koulussa eksyin noille sivuille ja melkein teki mieli kiljua...
- devilived
Hmmm. Olihan se ihan jees kerran katottavaks kaveriporukalla. MUTTA:
-amerikkalaisuus vesittää hyvät kauhuleffat. AINA.
-loppu oli NIIIIN ennalta-arvattava; en nyt kirjoita tähän, jos joltakulta vielä näkemättä, mutta jokainen aavisti miksi se hoitaja siinä seisoskeli... ;)
-niinkuin kaikki hokee, säikäytteli ihan kiitettävästi mut ei ollu koko ajan sellasta pelottavaa fiilistä josta hyvän kauhuleffan tunnista
-pitkät, mustat hiukset möröllä on näköjään The Ringin jälkeen älyttömän muodissa??
Nykyajan surkeisiin kauhuleffoihin verratuna kuitenkin yli keskitason.- eräs pelästynyt
Säikky kun olen, en meinannut Ringin jälkeen uskaltaa suihkuun... itsellä pitkät hiukset ja märkinä melkein mustat. Piti laittaa käsipyyhe peilioven päälle etten säikähtelisi itseäni.
- kolffi
eräs pelästynyt kirjoitti:
Säikky kun olen, en meinannut Ringin jälkeen uskaltaa suihkuun... itsellä pitkät hiukset ja märkinä melkein mustat. Piti laittaa käsipyyhe peilioven päälle etten säikähtelisi itseäni.
sairaan hyvä... kaikki ei tietenkään tykkää
- hiuksia viemäriin
Japsit kyl osaa tehä kauhuleffoja.kandee kattoo.Oikeesti kauhee.
- QueenOfTheDawn
Kamalaa, siis todella. Olin juuri nettisivuilla ja siellä tuli tämä kuva tästä "oliosta" näyttöön ja kuului tätä "örinää" niin melkein läimäsin kannettavan kiinni siinä vaiheessa ja kun vielä tuli kaiuttimista tämä musiikki niin hyi olkoot! Todella saa väreet kulkemaan selässä... Eli en tiedä aivan loistava elokuva ja juuri niin äärettömän sairas että miten kukaan jaksaa pelotella itseään keksimällä moista?!?!
- suvi
Näyttää olevan suosittuja kauhuleffoissa noi pitkätukkaset tytöt joilla hiukset silmien edessä..
Ringissä,Kaunassa ja Gothigassa...
Onhan se silti pelottavampaa kun joku hullu äijä riehumassa puukon kanssa tms..ei aina tarvii veri lentää älyttömästi et syntyy jotain pelottavaa..
Itse pidin noitsta kaikista edellämainituista.- QueenOfTheDawn
Olis muuten aika siistiä jos joskus olis joku blondi tyttö... Elottomat siniset silmät, vaaleet hiukset arpisilla kasvoilla... miksei se toimisi? Blondit yhdistetään aina komedioihin; miettikää nyt kauhuleffojen pääosanesittäjä naisia; se kauhea olio on aina brunette ja tosi fiksu ja voittamaton mutta sitten se tavallinen ihminen joka ei tajua edes yrittää pakoon on blondi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854