Vanhat ihmiset

salamandi

Minun mielestä seitsemänkymppiset vaan istuvat kaffeella ja nisupullalla. Heidän mielestään ei ole soveliasta ottaa joskus lasillista viiniä.

60

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinitseajattelen

      No mutta, lasi viiniä silloin tällöin tekee hyvää sielulle ja ruumille.

      • Pätevä

        tuo salamandin takana on korppis eli korpikirjoittaja.


      • viinikin.käy
        Pätevä kirjoitti:

        tuo salamandin takana on korppis eli korpikirjoittaja.

        Tervetuloa vaan joukkoon salamandi, jokainen meistä on muu kuin nimimerkkinsä. Ei kannata välittää näistä täällä pitkään pesineistä juoruämmän läyskistä!


      • Pätevä
        viinikin.käy kirjoitti:

        Tervetuloa vaan joukkoon salamandi, jokainen meistä on muu kuin nimimerkkinsä. Ei kannata välittää näistä täällä pitkään pesineistä juoruämmän läyskistä!

        ei minun mielestä ole kyse täällä pitkään pesineistä läyskistä, jos toteaa aloittajan käyttävän korpikirjailija nimimerkkiä?


      • ainasamanlainen

        Kyllä kaikki tietää kuka ja mikä olet, älä yritä taas.


      • pei.li
        ainasamanlainen kirjoitti:

        Kyllä kaikki tietää kuka ja mikä olet, älä yritä taas.

        Ihmettelen näitä kirjoituksia? Pitääkö aina olla toista nimittelemässä tai toimia ennustajana.
        Vaikka palsta alkaa hyvin, niin pian sinne joku pahansisuinen riitapukari tulee.
        Voisitte katsoa kaikin peiliin, sieltä se riitapukari löytyy.


      • ala.arvoista
        pei.li kirjoitti:

        Ihmettelen näitä kirjoituksia? Pitääkö aina olla toista nimittelemässä tai toimia ennustajana.
        Vaikka palsta alkaa hyvin, niin pian sinne joku pahansisuinen riitapukari tulee.
        Voisitte katsoa kaikin peiliin, sieltä se riitapukari löytyy.

        ei tänne ole kenenkään pakko tulla jos ei tahdopysyköön vaan kuuskymppisissä


      • alkoikomukahyvin
        pei.li kirjoitti:

        Ihmettelen näitä kirjoituksia? Pitääkö aina olla toista nimittelemässä tai toimia ennustajana.
        Vaikka palsta alkaa hyvin, niin pian sinne joku pahansisuinen riitapukari tulee.
        Voisitte katsoa kaikin peiliin, sieltä se riitapukari löytyy.

        Tarkoitatko että ketju alkaa hyvin ? Salamandi väittää 70-kymppisiä kahvilla ja pullalla istujiksi ja viinin kieltäjiksi. Aloitus ei ole lainkaan rakentava eikä yhteistyöhön pyrkivä. Aivan tarpeeton ja mauton letkautus . Sitten on taas kiva narista, ettei uusia huolita.


      • maissiiii
        alkoikomukahyvin kirjoitti:

        Tarkoitatko että ketju alkaa hyvin ? Salamandi väittää 70-kymppisiä kahvilla ja pullalla istujiksi ja viinin kieltäjiksi. Aloitus ei ole lainkaan rakentava eikä yhteistyöhön pyrkivä. Aivan tarpeeton ja mauton letkautus . Sitten on taas kiva narista, ettei uusia huolita.

        Mielestäni aloitus on ihan hyvä.. Aloittaja esittää oman mielipiteensä, ketjuilijat sitten heittävät omansa jos haluavat.
        Semmoisiahan ne ovat, tässäkin rakentavasti ja yhteistyöhön pyrkivästi jopa provosoivasti houkuttelee muita mukaan.
        Jos siinä on mielestäsi väite, niin väitä hyvä ihminen vastaan.

        Miksi tuommoinen on mielestäsi mauton ja tarpeeton, olisithan sinä voinut siihen väittää vastaa maukkaasti ja mielenkiintoisesti.

        Mutta, mutta...
        Miksi aloitus halutaan aina viedä jonkin moisiin henkilökohtaisuuksiin. Mitä joku on jossakin sanonut ja tehnyt, niin kuin ne tekisivät kommentista jotenkin mielenkiintoisen, paljon mielenkiintoisempaa olisi ollut lukea
        ...istutkos sinä siellä kahvilla ja nisulla, jos et niin miksi jne

        kukakukin on ja mene sinne ja tänne...

        minä nyt kuitenkin olen tässä, enkä mene minnekkään... jonkun musiikin voisin heittää jos kivan ja kauniin keksisin...


      • älymystönkritiikki
        Pätevä kirjoitti:

        tuo salamandin takana on korppis eli korpikirjoittaja.

        Miksi heti ollaan arvioittelemassa ja utelemassa, kuka on kirjoittaja. ? Eikös tärkeämpää ole kirjoituksen sisältö?? Mitä älykkäämpi henkilö on niin sitä enemmän hän ottaa kantaa kirjoituksen asiasisältöön kuin siihen, kuka kirjoittaja n ollut!!!!!


    • kerttuleena

      Vanha ihminen kun olen, voin ottaa lasin ja kaksikin ruuan kanssa
      Ilman konjakkia en juo kahvia lain. Nisut eivät enää maistu.

      Ja aina yömyssyksi giniä.

    • Sivustaseurannut

      Vanhoilla ihmisillä on oletettua useimmin alkoholiongelmia, ettei vaan olisi mandillakin kun jaksaa jauhaa viinin lipittämisestä tuolla kuuskymppisissä?

      • joskus.luettukin

        Ilmankos se niin virkeä ja myöneteinen onkin. Kun ei kiellä itseltään ja muilta elämäniloja, voi mielellään lukea sellaisen ihmisen harrastuksista ja elämästä!


      • Pelos
        joskus.luettukin kirjoitti:

        Ilmankos se niin virkeä ja myöneteinen onkin. Kun ei kiellä itseltään ja muilta elämäniloja, voi mielellään lukea sellaisen ihmisen harrastuksista ja elämästä!

        AI niitä kivien pyörittämistä ja tappelua lumenluomisesta naapurin kanssa parkkipaikalla?


      • PuskaMummelit

        Alko-ongelmia on kaiken ikäisillä.

        Nisupulla on erikoisen hyvää, kun on oikeen laskiaispulla kyseessä. On hillot ja kermavaahdot mukana niin ei tartte enää suun kostukkeeksi viinaa vaan kunnon hyvän Juhla Mokan.


    • Me juomme viiniä ja harrastamme williä sexiä.

    • flegmaatti

      Kuurittelua ja kuntoilussa ja kupin kumoamisessa.

      Rentoutumisjaksojeni aikana en listaa juomisiani mutta viimekesän AI-risteilyllä jokainen nauttimani alkohiannos kirjaantui syntilistalleni. Viikon, tai oikeammin 6:n vuorokauden saldo osoitti laivalla nautituksi 65 annosta. Joukossa oli, visien lisäksi myös 12cl:n ruokaviinit ja 0,58l:n oluet. Satamakaupungeissa sammutin janoani arviolta 30:n annoksen verran mutta ne olivat etupäässä oluita täydennettynä paikallisilla tisleillä.
      Onnekseni en sortunut ryyppäämään joten krapulasta ei ollut tietoakaan ja nautin risteilystä täysin siemauksin.

    • Olet lukenut huonosti palstaa, jos oletat, että täällä vain nisupullaa syödään ja kahvia juodaan, tai sitten käsität väärin tuon Kahvipirtti ketjun ja oletat, että siellä niin tehdään?

      Toivottavasti olet huomannut, että meillä Kahvipirtissäkin on se nurkkakaappi ja sitä täydennetään säännöllisesti. Kyllä siellä joku käy, koska täydennystä tulee jatkuvasti.

      Sinulle olisi sopiva paikka tuo Kahvipirtti, jota aina mollataan, että siellä vain omia töitä kehutaan ja se ei ole muka keskustelua, mutta kuinka sitä toisten tekemisiä, tai mielipiteitä pitäisi arvioida, saadakseen keskustelua, sillä riitaahan siitä vain tulee.

      Minä sain ikuisen luopion maineen joltain, kun kerroin, että haen ilmaisjakelusta ruokaa ja lapsenikin tuo minulle heiltä ylijäämiä. Nyt erehdyin kirjoittamaan, että menin varovasti lapseni luokse, koska en ollut heillä kotimiehenä heidän lomalla ollessa ja hän oli jo soittanut, että nyt täytyy kaikki heittää roskiin? Siis minä olinkin joku jätesäiliö, vai mikä se nimitys olikaan, joka köyhiltä lapsilta varastan ruoan, kun käyn ilmaisjakelussa?

      Huvittavin tässä katkeran viestissä olikin, kun kerroin kauppareissustani, että sain ostettua viini tarvikkeet!D Ihmetys oli, kuinka minulla on varaa tuollaiseen? Tietty on, kun ruokani saan ilamiseksi!!D Viini pakkaus maksaa about 24,-€ ja siihen sokerit 6,-€, joten 25 litraa hyvää viiniä.

      Tervetuloa mandi

      ps. onhan täällä todettu jo nuo kuudenkupin kumaratkin!

      • flegmaatti

        Vain luonnon tuotteista.

        Pahimpina puutteen vuosina minulla oli 2 x 60l ja 2 x 30l pullot viinin valmistukseen.
        Tuttavien pansaiden mustaherukoista ja omenista joiden purietemehun älysin jättää pastoroimatta kirkastumisen vuoksi.
        Volyymin ansiosta koskaan ei ollut kiire vaan tuotteet saivat käydä ja kirkastua käyntipulloissa tarvittavan ajan.
        Myös pullotettua oli riittävästi sosiaalisia tapahtumia varten.
        Talvisin täydensin tuotantoa tekemällä viiniä kuivatuista luumuista.

        Kun talovelat iskivät täydellä teholla niskaan 70-luvun puolivälin jälkeen nostin jalostusastetta kahden tislauskerran verran.
        Tämäkin hyvä ja kannattava harrastus jäi päästyäni edustusviinojen pariin 80-luvun lopulla.

        Nyt on kulunut runsaasti vuosia viitsimättä edes tuoda viinaksia reisuilta.
        Ikääntymisellä on lamauttava vaikutus joihinkin aktiviteetteihin.


    • jonossa.köröttäjä

      Wanhat ihmiset , ainakin jotkut ovat autoilijoina liikenteenjarruja. Ajellaan alinopeuksia vaikka jono takana kasvaa. Vai onko siinä pelko peltipoliisin sakotusuhasta?

      • kaahari.ex

        Se on kuulkaa parempi antaa niiden vaan ajaa hiljaa. Se on ihan laillista.
        Parempikin kun eivät ala kaahailemaan. Eikö?


      • yrti

        Koettu, nopeusrajoituksista joku viisveisasi.


      • einkirj

        Ajoinhan minäkin riihimäen liittymässä joka oli minulle outo siinä tuli auto vastaan ajattelin joku kahjo ajaa väärään suuntaan. Vastaan tuleva pysähty ja huuti minulle, ajat väärään suuntaan. Kiihytin ja tein käsjarrukäännöksen. ei senkummempaaHuonosti merkitty oli se tie.


      • pyrynen

        Eilen illalla ajelin kymmenen maissa moottoritiellä suosiolla sopivan matkan päässä rekan takana kasikymppiä. Höytälumi lennähteli ohittajien painellessa. Minun ei tarvinnut valoja vaihdellella, kun rekka hoiti sen jutun. Lienen jonkun mielestä ajanut alinopeutta?


      • 1235t

        Ja taas kerran, laissa ei puhuta mitään mistään alinopeudesta, mitä autokoulua olet jos olet aikanasi käynyt ja toiseksi vauhti pitää sopeuttaa vallitseviin oloihin ja tilanteisiin joten ei tarvii vedellä satasta huonolla kelillä.


      • 4543381132

        Miten autoiluaihe nyt NISUPULLAAN liittyy?


    • Kohtapuoliin, helmikuussa täytän 70v ja saa nähdä vieläkö kaffe ja nisupulla maistuu entiseen malliin, vai loppuuko sekin lysti 😊☕️🍰

      • vai.mitä.ne.on

        Kyllähän se nisupulla ja kaffe maistuisi, muta kun se tuppaa jäämään laardiksi vyötärön seutuun. Se on jo härskiä jos kirkkaassakin valtion viinassa on niitä jouleja


    • vainiinsinulla

      Omassa piirissäsi et varmaan muuta ole nähnyt. Eikö se sinun poikakaverikin jo melkein 80?

      • taas-viini-maistuu

        jo melkein 80?

        Tänävuona Paul täyttää 83-vuotta.


    • pensionaatti

      Yritin katsoa miten paljon meitä 75v on suomessa kirjoissa ja kansissa, varmaan satojatuhansia henkilöitä. Uskon että naisia heissäkin enemmän.

    • Aloittaja on ilmaissut mielipiteensä. Siihen hänellä on oikeus.
      Meidän asiamme ei ole puuttua siihen.

      • vm39

        "Aloittaja on ilmaissut mielipiteensä. Siihen hänellä on oikeus.
        Meidän asiamme ei ole puuttua siihen."

        Päinvastoin, Makriina-kiltti. Meidän pitää puuttua aloitukseen kuten muihinkin ilmaistuihin mielipiteisiin, ottaa niihin kantaa. Se on täällä tarkoitus. Senhän kirjoittajat tällä palstalla hyväksyvätkin; tosin siellä missä nikki ruor...ki liikkuu, pitää olla varovainen.


      • vm39 kirjoitti:

        "Aloittaja on ilmaissut mielipiteensä. Siihen hänellä on oikeus.
        Meidän asiamme ei ole puuttua siihen."

        Päinvastoin, Makriina-kiltti. Meidän pitää puuttua aloitukseen kuten muihinkin ilmaistuihin mielipiteisiin, ottaa niihin kantaa. Se on täällä tarkoitus. Senhän kirjoittajat tällä palstalla hyväksyvätkin; tosin siellä missä nikki ruor...ki liikkuu, pitää olla varovainen.

        Tarkoitan sitä, että jokaisella täällä on oikeus mielipiteeseensä. Jos joku ikäihminen tuntee tarvetta lausua käsityksensä tästä aiheesta, sen voi tietysti tehdä.
        Mutta minun mielestäni aloittaja saa pitää oman käsityksensä, jonka hän on tietenkin muodostanut laajan kokemuksen pohjalta ja esittää sen vakaumuksella.

        Me , hänen arvostelemansa kohderyhmä, voimme itseksemme ajatella, että luonnehdinta ei oikein sovellu kaikkiin seitsemänkymppisiin, mutta mielestäni aloittajalla pitää olla mahdollisuus tarkistaa vapaaehtoisesti mielipidettään sitten, kun on ehkä itse samassa iässä tai tapaa uusia ikäihmisä.

        Minusta on soveliasta ottaa lasi valkoviiniä, ikä ei ole siinä esteenä. Se on minun mielipiteeni.


      • samaasakkia
        Makriina kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että jokaisella täällä on oikeus mielipiteeseensä. Jos joku ikäihminen tuntee tarvetta lausua käsityksensä tästä aiheesta, sen voi tietysti tehdä.
        Mutta minun mielestäni aloittaja saa pitää oman käsityksensä, jonka hän on tietenkin muodostanut laajan kokemuksen pohjalta ja esittää sen vakaumuksella.

        Me , hänen arvostelemansa kohderyhmä, voimme itseksemme ajatella, että luonnehdinta ei oikein sovellu kaikkiin seitsemänkymppisiin, mutta mielestäni aloittajalla pitää olla mahdollisuus tarkistaa vapaaehtoisesti mielipidettään sitten, kun on ehkä itse samassa iässä tai tapaa uusia ikäihmisä.

        Minusta on soveliasta ottaa lasi valkoviiniä, ikä ei ole siinä esteenä. Se on minun mielipiteeni.

        Se on itsekkin jo 70 ja poikakaverinsa 83.


      • semmonense
        vm39 kirjoitti:

        "Aloittaja on ilmaissut mielipiteensä. Siihen hänellä on oikeus.
        Meidän asiamme ei ole puuttua siihen."

        Päinvastoin, Makriina-kiltti. Meidän pitää puuttua aloitukseen kuten muihinkin ilmaistuihin mielipiteisiin, ottaa niihin kantaa. Se on täällä tarkoitus. Senhän kirjoittajat tällä palstalla hyväksyvätkin; tosin siellä missä nikki ruor...ki liikkuu, pitää olla varovainen.

        Sinä oletkin siihen kykenevä, jopaärsyttämään ruorikosken ja monta muuta.
        Olet oikein esimerkki siitä kuinka palstan saa kuohumaan.

        Eloahan vanhat kaipaa.
        ja kopsareita


      • vm39
        semmonense kirjoitti:

        Sinä oletkin siihen kykenevä, jopaärsyttämään ruorikosken ja monta muuta.
        Olet oikein esimerkki siitä kuinka palstan saa kuohumaan.

        Eloahan vanhat kaipaa.
        ja kopsareita

        Mainitun ruorikosken ärsyttämiseen ei tosiaankaan paljon vaivaa vaadita.

        Riittää kun kehuu jotakuta palstalaista tai jopa toteaa vain, että ulkona sataa, niin pianpa saa tekstistä lukea, että on tuhatnikki, hovinarri ja älykääpiö!


      • noinhan.se.väitti
        vm39 kirjoitti:

        "Aloittaja on ilmaissut mielipiteensä. Siihen hänellä on oikeus.
        Meidän asiamme ei ole puuttua siihen."

        Päinvastoin, Makriina-kiltti. Meidän pitää puuttua aloitukseen kuten muihinkin ilmaistuihin mielipiteisiin, ottaa niihin kantaa. Se on täällä tarkoitus. Senhän kirjoittajat tällä palstalla hyväksyvätkin; tosin siellä missä nikki ruor...ki liikkuu, pitää olla varovainen.

        vm-39 puhui vastoin parempaa tietoaan unelmiensa willistä sexistä,sehän pyörtyi kun naisen näki,


      • että.muutti.nikkiä
        noinhan.se.väitti kirjoitti:

        vm-39 puhui vastoin parempaa tietoaan unelmiensa willistä sexistä,sehän pyörtyi kun naisen näki,

        Ei ole paljon epäilyjä siitä, millä nikillä kirjoitteli vielä muutama päivä sitten edellä oleva "noinhan.se.väitti". Siinä ei ole salapoliisiainesta.


      • Kiitos Makriinan! On se vaan niin mukavaa kun joku, tässä tapauksessa Sinä,sanookin jotakin. Ja taas syyllistynyt sano maan.


    • ei_iästä_kiinni

      Vanhoissa kuten nuorissakin ihmisissä näkee mielen puhtautta, me henkeä ja luontaista hyvyyttä.

    • melkeinvanha

      Maistuuhan se kahvi hyvälle vanhankin suussa, pullakin, kun ei ole imeläpullaa.
      Imeläpulla on sellainen jonka vihamies tarjoaa hyvityksenä koppavuudestaan, sellaista en syö, syököön pullansa.

      Harvemmin ennätän istua kaffeekupin kanssa ja pullaa en oikeastaan edes tykkää syödä, mieluummin kiireessä nautitun kahvikupin seurana ruisleipää ja voita reilusti päälle.
      Eihän ikääkään ole kun liki 80 vuotta joten kiirettä pitää että kaiken ennättää mitä on eläissään aikonut tehdä. Nythän se vasta on kiireet lykänny.

      Kuuma toti saunan jälkeen, kunhan ole taas aamulenkiltä palannut, silloin sauna on jo kuuma ja minä hikinen.

    • noinhan.se.on.käsitett

      Kahvia ja pullaa syövät nuoremmatkin, miksi sitten eivät 70 -ikäiset niin tekisi? Suuhan on niilläkin.

      Alkoholipitoiset juomat ovat vähän toinen asia. Usein puhutaan niiden hyödyllisyydestä ikäihmisellä. Toisaalta vaietaan niiden vahingollisuudesta. No jos elämästä jotakin keskeistä puuttuu, vaikkapa seksiä, niin kai pieni lohturyyppy on sallittava.

      • melkeinvanha

        noinhan.jne...
        Voi hellan lettas sentään, joiltaki kun puuttuu jopa seksiä, keskeisin asiahan se ikäluokassa, tottakai.
        Ei tule raskaaksi, saa naatiskella ja laakasta ihan ilman estoja.
        että ja tuota, seksihän se elämän tärkein, se suola joka pitää vireenä!

        Olihan se tuotava esiin, ja minä onneton jatkan, kun niin harmittaa ja pitää ottaa toti saunan jälkeen.
        Ne ottaa joilla on vara!


      • lääkäriRommi

        Alkoholijuomat ov vahingollisia kaiken ikäisille. Mutta iäkkäilä ihmisillä maksa ja munuaisetkaan niinkuin haima eivät toimi enää yhtä hyvin kuin nuorilla, joten haimatulehdus ja maksakirroosi ovat iäkkäillä alkoholinkäyttäjillä melko tavallinen kuolinsyy.


    • Ihanaaaaaaa

      Jopas olikin kiva kun saatiin tämmönen laatukas alotus, ihan sexistä pästään puhumaan. Mehän voitaan naattia monen kanssa kun ollaan villejä ja vapaita. Kimppakivaakin.

      • vm39

        Erinomainen kirjoitus, Ihanaaaaa!


      • näinhän.se.sanoi

        Uskallatko siellä seinän takana kuunnella?


    • Minä nyt olen hieman alaikäinen tänne, mutta haitanneeko se kamalasti.
      Kyllä täytyy varmaan äänestyspäivänä, kun on kansalaisvelvollisuutensa/oikeutensa täyttänyt ottaa parit oluet tuolta viinakaapista, kun se on niin täynnä, että saisi oven kunnolla kiinni.

      • Tehdasmies

        Ei haittaa pätkääkään eikä ap:n pitäisi huolehtia muiden juomattomuudesta. Usein se että näkee siitä vaivaa, viittaa jonkinasteiseen omaan alko-ongelmaan.


    • ihailen.vanhuksia

      Iäkkäiden psyykessä ja katseessa on voimaa ja viisautta. Heidän ei tarvitse sanoa mitään. He näkevät ihmisestä enemmän kuin tiedämmekään.

    • ainanäinollut

      Tiedetään; vanhoilla padoilla on isot korvat. Se on hauskasti sanottu että pikkupadoillakin on korvat. Molemmilla korvilla voi olla parapsykologisia kykyjä.

    • Kun olin lapsi, kaikki 50 vuotiaat olivat mielestäni vanhoja.
      He istuivat syntymäpäivälahjaksi saamissaan soututooleissa ja hissuttelivat (miehet) pissalla aitan kulmalla. Naiset kehräsivät rukkeinensa lankaa, kertasivat ja kutoivat ukoillensa villahousuja.
      Nyt ovat 80 vuotiaatkin useimmiten nuoremman olisia kun sen ajan 50 vuotiaat, kun sitä muistelee silloin aikana nuoren silmillä nähtynä.
      Voipihan se olla että vanhoja ovat nämäkin, mutta liikkuvat enemmän kuin omat isovanhempani, mutta heillä oli raskaat työt ja vähemmän huveja.

      Istahdan tuohon lepotoliini ja otan kaffeemukin.
      Karjalanpiirakkaa haukkaan samalla iltapalaksi.

      • Ps. Hämärän hyssykkä ja näppis, virheitä vilisee, sorry.


      • tapaus.14400

        Liekö Japanissa ja Italiassakin maailman pitkäikäisimmät ihmiset elinikäodotteen mukaan katsottuna.
        Suomen nälkävuodet sattuivat 1860 luvun seutuville. Ainakin 30.000 ihmistä kuoli nälkään. Jo 60 vuoden ikäisenä ihminen oli, jos eli, hyvin vanha.
        Nykyään 100 vuotiaiksi elää eyhä enemmän ihmisiä. Sotaveteraani Hannes Hynynen kävi vielä linnanjuhlilla 101 vuotiaana.
        Itse tunnen olevani kovan työuran tehneenä 77 vuotiaana melko raihnainen ukkeli.
        Silti ihmisiä menehtyy jo minuakin nuorempana jokaikinen päivä.


    • noinhan.me.tanssiinkin

      Joku mainitsi edellä 70 -ikäisten osuudesta Suomen väestössä.

      Vuosien 1917 ja 2016 lopun tilastot näyttivät seuraavilta; ensin kokonaismäärä, sitten miehet ja viimeksi naiset:

      1917 2016
      70–74 54 100 23 000 31 100 274 915 128 014 146 901
      75–79 32 700 13 400 19 300 211 742 92 022 119 720

      Siis 31.12.2016 oli 70 -ikäisiä kaikkiaan 486657.

      Jos nykyään kaikille 70-74-ikäisille järjestettäisiin tanssit, niin joka seitsemäs nainen jäisi ilman partneria.
      Sitä vastoin 75-59-vuotiaiden joukossa kannattaisi naisten pitää vauhtia, sillä hitain neljännes joutuisi seinäruusun asemaan.

      Parempaan päin on kuitenkin menty. Vuonna 1917 70-74 vuotisilla olisi neljännes naisista joutunut katsomaan, kun vierestä viedään.
      Kun on kyse 75-79-vuotiaista, silloin peräti yksi kolmannes ei pääsisi kiitämään parketilla.

      Niin muuten onkos tullut käydyksi karkeloissa? On meikäläisenkin käynnistä kulunut jo lähes kolme viikkoa, todella ennätyksellisen paljon.

      • tapaus.14400

        Noinhan me tansittiinkin, 1917 2006. Tästä lähin listasi on hyvin sekava. Laita linkki, josta listasi teit.


      • noinhan.tanssiinkin

        Oli vähän vaikea kopioida. Yksinkertaisinta on antaa seuraava ohje:
        luvut 70-74 ja 75-79 viittaavat ikävuosiryhmiin
        Ensimmäiseltä riviltä
        1917 tulee numeroiden 54 10 yläpuolelle, jolta tasolta alkaa vuoden 1917 tilasto ja
        2016 tulee numeroiden 274 9 yläpuolelle, jolta tasolta alkaa vuoden 2016 tilasto.

        Tilastosta voi esim. todeta, että ikävuosissa 75-79 on ollut 92 022 miestä ja 119 720 naista.

        Yritän kuitenkin vielä kerran saadaan tulemaan taulukon asianmukaisena:

        1917 2016
        70–74 54 100 23 000 31 100 274 915 128 014 146 901
        75–79 32 700 13 400 19 300 211 742 92 022 119 720


    • eiteetä

      Kahvin juonti, 3 kuppia päivässä pitäisi juoda mutta kahvia jossa on koffeiinia.

    • Ruuneman

      Me selvästi vanhemmat istumme kyllä ihan tuolilla ja omalla perseellämme Vinaksiksii käytämme mitä sattuu. Kotiviinimme on tuhti
      a, selvästi väkevämpää kuin viinihiivalla kypsytetty. Pullaa pitää kyllä syödä kun hampaat ei parempaan pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe