enkä ole koskaan kohdannut rasismia, sanoo uussuomalainen Alan Salehzadeh.
Sen sijaan olen kohdannut paljon epäkohteliaita ja huonokäytöksisiä ihmisiä, täällä kuten muuallakin maailmassa. Pitää osata erottaa rasismi ja huonot käytöstavat toisistaan.
Kannattaa eräänkin lieksalaisen lukea Salehzadehin blogi, voi tehdä hyvää. Salehzadeh voisi asua myös Lieksassa, eikä varmaan kohtaisi rasismia.
https://blogit.iltalehti.fi/alan-salehzadeh/2018/01/20/en-ole-kohdannut-suomessa-rasismia/
Olen asunut Suomessa 20v.
31
510
Vastaukset
- nottaJoo
Hyvää asiaa, noin se on.
"Esimerkiksi kehitysmaissa ja Lähi-idässä valitettavasti monet eri ihmisryhmät vihaavat toisiaan järjestelmällisesti. Rasismi eli tietyn ihmisryhmän järjestelmällinen syrjintä on kansainvälinen ilmiö, josta maailma on pullollaan esimerkkejä. Suomessa sitä vain on verrattain vähän muuhun maailmaan verrattuna. Esimerkiksi entisessä kotimaassani Iranissa rasismi rehottaa. Esimerkiksi afganistanilaiset vierastyöläiset (joita on miljoonia) eivät saa edes tulla julkisiin puistoihin. Puhumattakaan siitä, että monet uskonnolliset ja etniset vähemmistöt tai muut eivät saa harjoittaa omaa kulttuuriaan."- aika.nannaa
Aivan, Suomessa sitä on varsin vähän.
- puijauksen-puijauksia
Aloittajan ropakantaa, kun kaikeja vertaa ahertajiin, tämä on sitä rapaa millä elätettäviiä vedetään ja lisää...
Millonkahan eka rasse lieksasta uskaltaa tulla omalla nimellään julistamaan vakaumustaan? Vrikkaan , ettö ei IKINÄ.
🐃... ... ...😲- vrikkaatko-sinä
Aloita sinä ensin ja kerro nimesi ja miksi sinun vakaumuksesi on mitä on? vai laitako nyt heti ilmon asialle!
Minä kans vrikkaan ettet uskalla! - jetkaten-elämän-läpi
Mitäs täällä nimillä vapaassa foorumissa, mutta kyllä rasset nimilläkin asiaa turhasta ruokinnasta seremonisoivat, mitäs järkeä on täydellä ylläpidolla vierasmaalaisia kasvattaa ja vielä näitten omakultturismien mukaisesti, mitäs järkeä ruuhituputuksesta on.
Vaativat vain parempaa ylöspitoa aikaamyöten- - faktaa.vaan
Omalla nimellä kirjoittaminen olisikin hyvä juttu, sillä se takaisi esim. sen että sinä häipyisit täältä heti.
- kappas-vaan
Tässä sulle esimerkkiä tykkäämästäsi uskonnosta.
Koraani 5:51 Te, jotka uskotte! Älkää ottako juutalaisia tai kristittyjä ystäviksenne. He ovat toistensa ystäviä. Jos otat heitä ystävikseen, olet yksi heistä. Allah ei ohjaa synnintekijöitä. - näin.on
kappas-vaan kirjoitti:
Tässä sulle esimerkkiä tykkäämästäsi uskonnosta.
Koraani 5:51 Te, jotka uskotte! Älkää ottako juutalaisia tai kristittyjä ystäviksenne. He ovat toistensa ystäviä. Jos otat heitä ystävikseen, olet yksi heistä. Allah ei ohjaa synnintekijöitä.Suuri osa muslimeista uskoo tuohon.
- PissiäköPäässäsi
Liekö olleet huonokäytöksisiä ne tyypit jotka pieksivät ulkomaalaistatustaisen Joensuussa Sokoksen oven tuntumassa? Vai mahtaisko olla kuitenkin rasismia, koska nämä tyypit oli huudelleet rasistisia kommentteja tälle ulkomaalaiselle ennen päälle käymistä.
Aloittajalla olisi lääkärissä käynnin paikka. Saataisiin se kusi pois sieltä yläpäästä.- fakta.homma
Ja mitähän ne turvismuslimit olivat jotka tappoivat julmasti vanhemman suomalaismiehen(mikä paikkakunta se oli), joka oli täysin syytön mihinkään. Sitä paitsi tilastot kertoivat että mamut syyllistyivät suomalaisten pahoinpitelyihin enemmän kuin suomalaiset heidän 2016.
Pitäiskö sun mennä käymään siellä lääkärillä - ettänäintuassiisa
fakta.homma kirjoitti:
Ja mitähän ne turvismuslimit olivat jotka tappoivat julmasti vanhemman suomalaismiehen(mikä paikkakunta se oli), joka oli täysin syytön mihinkään. Sitä paitsi tilastot kertoivat että mamut syyllistyivät suomalaisten pahoinpitelyihin enemmän kuin suomalaiset heidän 2016.
Pitäiskö sun mennä käymään siellä lääkärilläJa mikähän tarve näillä laittomilla on raiskata jopa lapsia? Suomen oikeuslaitos ja kirkon johto, poliisin ylempi johto ynnä nämä rhc mummot ovat läpeensä mätää saastaa......
- etelän-varis
Olen täällä etelän suuressa kaupungissa tavannut monia mamuja, jotka sanovat etteivät ole kokeneet rasismia, koska kaikki ei ole rasismia vaikka suvakit niin väittää.
- täysin-tuloksetonta
Mites kauvan mankujia ruokithan suomessa.
- ei-hyvää-touhua
Eikös liekas ole mitään tajua tästä, vaankos ainavaan palijua lykätään näille etehen-
vielä varmaan satoja vuosia-
- kyllä.vain
Alan puhuu asiaa, sillä noin se juuri on. Suurin osa ns. rasismista ei oikeasti ole sitä, mutta vihervasemmiston suvakit haluavat sen siksi vääntää.
- hthghrhghthr
Hyvä että iltalehdessä Salehzadeh saa tuoda esiin näkemyksiään, Ylessä hän on pannassa.
- eiloputrasismi
rLiekassa on ainakin rajusti rasismia, huomaa jo näiltä saiteilta. Itsekin tulleet (siis mummonsa ja ukkinsa) pakolaisina Suomeen.
- aivan-suomen-syöntiä
Suomalaisia siirrelty ja itsensä elättäneet.
-toisin kuin jolokotelijat mitkä tänne suomeen nyt käyvät täyttä palveluamme loikoilemaan-
-täysin käsitämätöntä, miksei rajoilla jo tyssäty, kun on tietty näitten tarkoitukset-
Minä satuin kerran Chattanoogassa (USA) tulemaan alueelle, jossa oli juuri ollut hyvin raju, ja väkivaltainen mustien mielenosoitus valkoisia vastaan.
Onneksi poliisit huomasivat minut ja musta poliisi saattoi mustien asuinalueen ulkopuolelle.
Sanoivat, että olin todellisessa vaarassa.- just.joojoo
Olen kuullut jenkeissä asuneelta suomalaiselta, että mustien alueelle ei sovi mennä - hengenvaarallista.
- eieieieieiei
just.joojoo kirjoitti:
Olen kuullut jenkeissä asuneelta suomalaiselta, että mustien alueelle ei sovi mennä - hengenvaarallista.
Mutta sitä ei saa sanoa rasismiksi.
just.joojoo kirjoitti:
Kyllä se näin on ainakin öiseen aikaan, päivällä ei yleensä oli niinkään vaarallista.
- kokemusta_omaava
kamuttaja kirjoitti:
Kyllä se näin on ainakin öiseen aikaan, päivällä ei yleensä oli niinkään vaarallista.
Samanlaista se on aika pitkälle esim. Tukholman ghettoalueilla, joista parissa tuli joskus asuttua.
- tyhmiä.kuin.saappaat
Muutenkaan en ymmärrä noita muslimeita, kun kotmaansa pitää hajottaa sotimalla, sitten tullaan toisten elätettäviksi ja jopa kukkoilemaan ja vaatimaan milloin mitäkin etuutta? Harvinaisen tyhmää porukkaa!
- eivihata
Ei työssäkäyviä itsensä elättäviä vihata, vaan niitä, jotka tulevat loisimaan. Joista on vain hirvittävät kulut ja joista ei ole kuin riesaa ja harmia , jotka valehtelevat nimestään lähtien kaiken mahdollisen ja jotka ovat rikollisia ja terroristeja.
Pakolainen on eri asia kuin maahanmuuttaja. Pakolaisia otetaan leireiltä, eivät he juoksentele pitkin Eurooppaa eniten maksavaa maata etsien. Pakolaiselle riittää lähin turvallinen maa.
Maahanmuuttaja tulee omillaan ja elää omillaan, on työssä ja on hyvin koulutettu.
Nämä Suomen ja Euroopan valloitusta tekevät kollit ovat irti päästetty sonnilauma , joka etsii vain elättäjiä ja piilopaikkaa.- ööööhhhh
Olet oikeassa, mutta jopa eräät pressaehdokkaat tuntuvat olevan sitä mieltä, että ruotsista tulleet musut ovat hädässä olevia...höhöhööhöhöhööö!
- fgvgfgfgfgkk
Kyselyt ovat kertoneet selvästi, että kansa haluaa mm. laittomat musut pois maasta.
- kdhjghsgfhghgt
Kun olisi villinlännen meininki, niin voitaisiin hätä järjestääkkin, ja katsoa minne päin sitten menevät karkuun!
- shuwaggi
Voisko ne yhdistä'ä hirvilupiin jokaista hirveä konti kolme jullea vierivasikoita
- rikollisten.hätä
Irakilaisia rikollisia jo moottoripyöräjengissä suomessakin? Lienevätköhän miten hädänalaisia, tai hädänalaisina tulleet suomeen?
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802122200737838_u0.shtml
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592884Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052398Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731483
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181330TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos431014- 71983