Mitä mieltä moisesta:
Poikaystäväni oli yrittänyt eräästä elokuva-alan liikkeestä ostaa minulle joululahjaksi erästä dvd-boksia. Joka päivä hänelle sanottiin että boksi tulee huomenna, vaan jouluun mennessä sitä ei näkynyt. Sitten sanottiin että itseasiassa tammikussa ilmestyy samainen boksi halvemmalla ja suomenkielisin tekstein, eli voisit ostaa lahjakortin tyttöystävälle jolla hän saa sitten tammikuussa ko. boksin. Hän osti lahjakortin.
Boksia ei alkanut näkyä liikeen kotisivuilla joten tiedustelin millonkas se ilmestyy. Vastattiin ettei meillä ole moisesta tietoa, sellaista ei ole kai edes tehty tai ei ole ainakaan meille tulossa. Vastasin sitten että ok, voin varmaan tulla vaihtamaan lahjakortin sitten takaisin rahaksi. Liike vastasi ettei lahjakorttia vaihdeta ja että sillä pitää ostaa jotain muuta.
Mielestäni lahjakortin todellakin voi vaihtaa takaisin rahaksi! Yrittääkö liike nyt vedättää mua? Kuluttaja-asiamies ei palvele perjantaisin, soitan kyllä virastoon maanantaina mutta tiedustelen täältä jo yleistä mielipidettä.
Lahjakortin vaihto takaisin rahaksi
6
5768
Vastaukset
- myyjätär
Ei lahjakortin myymneellä liikkeellä oli mitään velvoitetta vaihtaa lahjakorttia takaisin. Todennäköisesti se on siihen vielä painettukin. Mutta mielestäni heillä tällä kertaa olisi moraalinen velvoite vaihtaa se takaisin jos on kerta luvattu että tulee tavaraa mitä sitten ei ole edes olemassa. Mutta normaalitilanteessa lahjakortilla ei ole mitään palautusoikeutta.
- tunnen tapauksen
Sen enempiä asiaa kaivelematta voisin väittää, että tiedän mistä liikkeestä on kyse...
- Alkup.
tunnen tapauksen kirjoitti:
Sen enempiä asiaa kaivelematta voisin väittää, että tiedän mistä liikkeestä on kyse...
En yhtään ihmettele jos tiedätkin, en ala täällä liikkeen nimeä huutelemaan mutta kavereiden kanssa keskusteltuani olen kuullut monelta taholta että palvelu on aina samanlaista, luvataan että tavaraa tulee ja sitä ei koskaan tule.
- myyjätär
Alkup. kirjoitti:
En yhtään ihmettele jos tiedätkin, en ala täällä liikkeen nimeä huutelemaan mutta kavereiden kanssa keskusteltuani olen kuullut monelta taholta että palvelu on aina samanlaista, luvataan että tavaraa tulee ja sitä ei koskaan tule.
Oletko ottanut yteyksiä liikkeeseen? Mikä oli vastaus?
ps. Minä en tiedä mikä liike on kysessä, enkä ole siellä töissä jos joku sitä epäili. - Alkup.
myyjätär kirjoitti:
Oletko ottanut yteyksiä liikkeeseen? Mikä oli vastaus?
ps. Minä en tiedä mikä liike on kysessä, enkä ole siellä töissä jos joku sitä epäili.En ole vielä ottanut yhteyttä, enkä ole vielä päättänyt että "riitautanko" asian, koska kuluttajaviraston kanta oli tyly: liikkeellä ei ole velvollisuutta vaihtaa lahjakorttia takaisin rahaksi jos lahjakortissa ei ole yksilöity tarkasti mikä tuote sillä pitäisi ostaa, ja mitä sillä ei sitten saakaan. Ja tässä lahjakortissa ei ole muuta yksilöity kuin summa, joten periaatteessa mulla ei ole casea.
Harmittaa. Saattaahan se olla että ne vaihtaisivat sen silti, jos selittäisin oman kantani asiaan (tai oikeastaan poikaystävä selittäisi).
No, mietin nyt että mitä teen/teemme.
- kokenut
Kyllä lahjakortti on varmuudella se kyseinen tuote niin kauan kun se on tuotteeksi muuttunut. Eli jos sitä ei ole eikä sitä toimiteta sinulle, olet joutunut huijaus petoksen kohteeksi. Rahaksi vaihtaminen on vähintä mitä yritys voi tehdä, ellei sitten maksaa sinulle myös korkoa rahojesi pitämisestä itsellään.( jos varsinkaan tuotetta ei ole valmistettukaan) Ei ole enää kysymys mistään kuluttajasuojasta vaan muusta.
ns: lahjakortti on vain kuitti maksetusta rahasta tuotetta vastaan, ei mikään ostopakkolappu tai vaihtovelkakirja. Vaadi rahasi pois. Toiminta on levinnyt kaikkeen kaupankäyntiin ja röykeydellä ei ole rajoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909