Oletko saanut Hekan asunnon ollessasi työtön?

Hekasta_haaveileva

Eli oletko saanut Hekan asunnon, kun:
- olet ollut työtön (esim. opiskelija),
- hakenut asuntoa yksin ja
- ollut pienituloinen (esim. saanut toimeentulotukea)?
Jos edelläluetellut täsmäävät tilanteeseesi, silloin kun sait asunnon (tai edes asuntotarjouksen), niin kuinka nopeasti ja minä vuonna tämä on tapahtunut? Itse olen hakenut Hekan asuntoa pienituloisena kantasuomalaisena työttömänä/opiskelijana 9 vuotta ilman yhtäkään asuntotarjousta. Kun nykyään ei enää ole ara-asuntoihin tulorajoja, niin pienituloisten mahdollisuus saada Hekan asunto heikkenee entisestään. Ennen kaikkea kiinnostaa kuitenkin se, voiko työtön saada Hekan asuntoa?

11

2596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hekasta_haaveileva

      No, semmoista olen vähän uumoillutkin, ettei työttömänä saa asuntoa edes Hekalta, vaikka tarkoitettu pienituloisille.

    • Enole

      En ole. Aikoinaan kun sain Hekalta pikkukämpän, olin raskaana ja työsuhteessa, tosin niin pieni palkka ettei mitään mahdollisuutta maksaa vuokraa kokonaan itse. Hekan asunnot ei ole tarkoitettu pienituloisille vaan ihmisille jotka hakee Hekan asuntoa. Arpaonni ja hevonvtun logiikka. Joka ikinen jolla on varaa maksaa vuokransa itse, pitäisi ampua vapaille markkinoille samoin tein. Ensi sijaisesti kämpät sairaille, vanhuksille, lapsiperheille, yksinasuville, sellaisille joilla ei ole mitään mahdollisuutta saada vapailta markkinoilta asuntoa. Loput kämpät kiertoon määräaikaisiin vuokrasuhteisiin. Täyttä pskaa että jengiä asuu kaupungin vuokrakämpissä viiden tonnin tuloilla ja maksaa asuntolainaa omaan asuntoon samalla. Jokaikinen pitäisi ilmiantaa.

      • Anonyymi

        Tää *tuttaa mua.

        Itse olen matalapalkassa ja joudun tekemään paskaduunia ja en saa asuntoa.

        Sen sijaan tunnen pari elämäntapalooseria, jotka ei halua nähdä töitä, tekevät vitusti muksuja ja heka ottaa ne vastaan avosylin.

        Miksi työtätekevät joutuu aina kärsiä


    • Hekasta_haaveileva

      Itsekin olen hämmästellyt, että vanhempien luota muuttavat saavat kaupungin vuokra-asuntoja, vaikka tuon ikäisille on olemassa kimppakämpät, nuorisoasunnot ja opiskelija-asunnot. Hekahan vain "pyrkii" tarjoamaan asunnot pienituloisimmille, todellisuudessa "sosiaalisen sekoittumisen" nimissä asuntoja annetaan kuitenkin muille kuin ne on alunperin tarkoitettu.

      • tsadinasunnot

        Taas tuli todistettua tuttavapiirissä miten kotoa muuttava tyttö sai kaupungin asunnon Helsingistä paraatipaikalta parissa viikossa. Jos tuo on yleistä niin taitaa olla todennäköisin tapa saada asunto.


      • Hekasta_haaveileva

        Itse tiedän tuttavapiiristä 2 tapausta, joissa Hekan asunnossa lapsena asunut saa kotoa pois muuttaessaan Hekan asunnon. Kuinka yleistä tämmöinen mahtaa olla, onko lapsena Hekalla asuneet oikeutettuja asumaan Hekalla lopun elämäänsä?


    • Polvienpää

      Itse tiedän 129 tapausta, joissa lapsi saa Heka-asunnon. Asuu siinä rauhassa eläkepäivien ajan, kunnes ostaa Bmw:n ja lähtee Turunväylälle vähintään 122 km/h lasissa. Jopa Veikkola ohitetaan Vihtiä ei kuitenkaan. Kotiin päästyään, ajaa nurmikon ja hekottaa Heka-asuntoon pyrkiville.

    • Hekasta_haaveileva

      Edelleen toivoisin vastauksia, jos joku suomalaistaustainen on onnistunut saamaan Hekan asunnon työttömänä. Toistaiseksi ei näytä olevan ainuttakaan tällaista tapausta eli Heka näyttää syrjivän työttömiä asunnonjaossaan.

      • haaveilu.seis

        Kyllähän sen näkee jo kaukaa millaista porukkaa niissä asuu. Vai vielä yksinäinen työtön suomalainen sinne pääsisi..


      • ex-heka

        Olen saanut Hekalta asunnon (yksiön) erotilanteessa ollessani opiskelija, tosin vähemmän suositulta alueelta.


    • Anonyymi

      Mamut saa ensimmäisenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe