Prius PHV, ainoa toimiva ladattava hybridi

AinutToimiva

Kaleva koeajoi Ladattavan Kia Niron:

"Itse jättäisin Kia Niro -lataushybridin suosiolla vielä kauppaan ja jäisin odottelemaan tekniikan seuraavaa askelta."”

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

Myös tuulilasi-lehti kirjoittaa Hyundaista ja Kiasta:

”Loppusyksyn viileät kelit nostivat esiin seikan, joka voi tulla yllätyksenä Hyundain ja Kian ostajalle. Niiden hybridijärjestelmät pakottavat polttomoottorin käynnistymään jäähdytysnesteen lämmitystalkoisiin, vaikka ajotilaksi olisikin valittu EV-sähköajotila ja korkeajänniteakuissa olisi riittävästi energiaa.”

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

Vain Prius Plug-In hybrid toimi asianmukaisesti ja kulutti bensiinä hybridiajotilassa 4,2 l/100 km ja sähköajotilassa 0 l/100km.

139

2321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KalevaMitäänTestaa

      On se mukavaa kun Priuksista bensakone napsahtaa kylmänä peliin mukaan sitten joskus. Mitenkähän se oikein käy ja toimii Kon kone jääkylmä ajoviimasta ja parin kympin pakkasesta.

      • SeKestääJaKestääAina

        Se on Toyotan vapaasti henkingättä Atkinson työkierrolla varustettu raudanluja moottori, joka kestää mitä vaan.


      • Anonyymi

        Kylmän kone käynnistyy ensin sitten tuleen vasta sähkön ajoakku kun lämmennyt.


    • Prius.on.huono.auto

      Eipä riittäneet priusin eväät kuitenkaan jumbosijaa pidemmälle kun laskettiin pisteet yhteen. Muut ominaisuudet ovat niin heikot että yhden moodin pieni kulutus ei riitä muhun

      • Totuustestistä

        Autojen välillä oli vain 0,1 pistettä eroa. Eli täysin merkityksettömät erot. Piti laittaa Toyota viimeiseksi. Jos siihen olisi kirjoitettu totuus sellaisena kuin se oli niin noiden muiden hybridien myynti olisipysähtynyt kuin seinään. Tekstistä kyllä selviää mikä oli kuningas ja se oli Prius.


      • VW.ladattavien.kurko
        Totuustestistä kirjoitti:

        Autojen välillä oli vain 0,1 pistettä eroa. Eli täysin merkityksettömät erot. Piti laittaa Toyota viimeiseksi. Jos siihen olisi kirjoitettu totuus sellaisena kuin se oli niin noiden muiden hybridien myynti olisipysähtynyt kuin seinään. Tekstistä kyllä selviää mikä oli kuningas ja se oli Prius.

        Ladattavissa VW on selkeästi ladattavien kuningas sekä vertailuissa että kuluttajien valinnoissa.VW:n ladattavia ostetaan viisi kertaa enemmän kuin tojon.

        tojoterot höpöttävät tyhjää, todellinen maailma on muualla.


      • Seloppuinyt
        VW.ladattavien.kurko kirjoitti:

        Ladattavissa VW on selkeästi ladattavien kuningas sekä vertailuissa että kuluttajien valinnoissa.VW:n ladattavia ostetaan viisi kertaa enemmän kuin tojon.

        tojoterot höpöttävät tyhjää, todellinen maailma on muualla.

        Vw:tä ei osteta enää. Se loppui nyt.


      • näinseonvaan
        VW.ladattavien.kurko kirjoitti:

        Ladattavissa VW on selkeästi ladattavien kuningas sekä vertailuissa että kuluttajien valinnoissa.VW:n ladattavia ostetaan viisi kertaa enemmän kuin tojon.

        tojoterot höpöttävät tyhjää, todellinen maailma on muualla.

        Volkkari ei ole kuningas muussa kuin seisomaan korjaamolla vähän väliä.


      • Anonyymi
        VW.ladattavien.kurko kirjoitti:

        Ladattavissa VW on selkeästi ladattavien kuningas sekä vertailuissa että kuluttajien valinnoissa.VW:n ladattavia ostetaan viisi kertaa enemmän kuin tojon.

        tojoterot höpöttävät tyhjää, todellinen maailma on muualla.

        Toyotan vuoden 2022 uutuuksiin kuuluu muun muassa kuvan Corolla Cross. KUVA: HARRY KUURIO

        Tommi Lempinen
        3.1. 9:48
        AIEMPINA vuosina merkkiuskollisuuden ykköspaikkaa ovat Danske Bankin tutkimuksessa hallinneet saksalaiset BMW ja Mercedes-Benz, mutta nyt kärkeen on kiilannut Toyota.

        Käytännössä merkkiuskollisuus tarkoittaa tilannetta, jossa kansalainen hankkii samanmerkkisen auton kuin aiemminkin.

        Lue lisää: Volvo on jo melkein saanut Mersun kiinni äärimmäisessä merkki­uskollisuudessa – automerkkien haluttavuus on nyt muutoksen kourissa

        Toyotan nousu Dansken tutkimuksen uusien autojen merkkiuskollisuusykköseksi johtuu erityisesti Autobarometrissa tapahtuneesta muiden merkkien laskusta, sillä Toyotaa koskeva merkkiuskollisuus on nyt lähes sama kuin vuotta aiemmin tehdyssä vastaavassa kyselyssä.

        Tämän hetkisistä uuden auton hankintaa suunnittelevista Toyota-kuskeista peräti 58 prosenttia aikookin Danske Bankin Autobarometri 2021 –tutkimuksen mukaan hankkia seuraavaksikin autokseen uuden Toyotan.

        Lue lisää: Edullisista autoistaan tunnettu Dacia uusi logonsa – parempi kuin vanha?

        – Auto on harvoin hankittava hyödyke, joten mieltymykset muuttuvat hitaasti. Nyt näyttää, että merkkiuskollisuudessa on tapahtumassa muutoksia. Tähän voi osittain vaikuttaa myös kiinnostus sähkö- ja hybridiautoihin sekä globaalin komponenttipulan erilainen vaikutus eri automerkkeihin, sanoo Danske Financen autoliiketoiminnasta vastaava johtaja Altti Kuuri.

        Toyotan lisäksi korkea, yli 50 prosentin merkkiuskollisuus on Mercedes-Benzin, Audin ja BMW:n omistajilla.

        Lue lisää: Tässä ovat miesten automerkit – kauppiaan mukaan autovalinnoissa on selkeitä sukupuolten välisiä eroja

        Keskimääräinen merkkiuskollisuus autoilijoiden keskuudessa on 29 prosenttia.

        Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 21-79-vuotiaat suomalaiset miehet ja naiset. Aineisto on painotettu sukupuolen, iän ja asuinpaikkakunnan mukaan väestöjakaumaa vastaavaksi.

        Kysymyksiin, joissa ei tarvinnut omistaa autoa tai olla hankkimassa sellaista vastasi 1651 vastaajaa ja auton hankintaan liittyviin kysymyksiin 1216 vastaajaa.


    • Tojoton

      Miksi Kian ja Huyndain toiminta on muka väärin ja Priuksen ainoa oikea?

      Eikö ole hyvä, että kylmällä säällä käytetään polttomoottoria ja saadaan lämpöä sisään paremmin kuin pelkällä akkukäytöllä? Kun akuista etenkin kylmässä kuitenkin loppuu puhti aika pian, on käytössä lämmin moottori ja lämmityslaite.

      Vai onko suurikin rikos, että ei toimita tarkalleen samalla tavoin kuin tojo?

      Tietenkin, jos auton ainoa valintaperuste on polttoainetalous, niin tojon tapa on ehkä paras. Minulla ainakin on monia paljon enemmän merkitseviä valintaperusteita kuin polttoaineenkulutus, esimerkiksi jarrullisen peräkärryn vetokyvyn pitää olla yli 1700kg.

      • VainToyota

        Kun se sähkökään ei loppunut sieltä Toyotan akuista, koska se oli ainut auto jossa oli ilmalämpöpummpu ja se lämpöpumppu lämmittää autoa sisältä sähköajotilassa. Siksi Toyotalla pääsee sähköllä myös pisimmälle talvella. Lisäksi Priuksessa on jo toisen polven uusi vähän kuluttava hybridi järjestelmä. Muiden hybridijärjestelmä on pelkkä harjoitelma.

        Hybridi on luotu siksi, että se kuluttaisi mahdollismman vähän polttoainetta, joten sen on se tehtävä täytettävä. Vain Prius sen tekee.

        Hybridillä voi täysin hyvin vetää oman painonsa verran kärryä, vaikka sitä ei suositeltaisi.


    • mitattua.tietoa

      Tässä on taas höpisty tyhjiä juttuja ilman minkäänlaisia mittauksia oikeasta eläömästä.
      Kuluttajien kymmenien tuhansien kilometrien kokemukset kertovat että hidas lyllertäjä Prius vie yhtä paljon bensaa sataselle kuin alle kahdeksan sekunnin Golf GTE. Neljän litran pintaan molemmat.
      Golf ei ole pelkästään paljon nopeampi vaan myös käypänen perheautoksi. Prius on pikkukippo neljälle hengelle ja kahdelle pienelle matkalukulle.
      Tojolla voi olla hienoja mainoslauseita, mutta kun mitataan oikean elämän kulutusta niin Prius on tasan samalla viivalla GTEn kanssa.


      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&constyear_s=2016&powerunit=2

      • ÄläValehtele

      • ÄläValehtele

        Ladattava Golfhan kulutti noissa testeissä enemmän kuin pelkällä polttomottorilla varustetut autot.


    • kansa.kertoo.totuuden

      Spritmonitor on tavallisten kuluttajien todellisen elämän kulutustietojen kirjausjärjestelmä. Muut postaukset ovat tässä ketjussa pelkkiä puheita ilman minkäänlaista oikean elämän mittaustietoa kokonaiskulutuksesta.
      Laittakaa linkkiä jos teillä on parempaa todellisen elämän kulutustietoa kymmenien tuhansien kilometrien matkalta ja kymmenien eri kuljettajien ajamana.

    • sorry.vain

      Mersu is one and only, Tojo on köyhille Teroille.

      • B-rapun.taksi

        Oneksi nut tojo-kotterot on maalattu varoitusvärillä ettei niihin joudu vahingossa. Ei kai tuollaiset halpistaksit saa ajaa tolpalle oikeiden taksien ja asiakkaiden harmiksi?


      • Mikämerkitys

        Miksi ulkomailla kaikki taksit ovat Toyotia? Siksi, että siellä on vapaa kilpailu. Mitä kilpailun vapauttaminen merkitsee Suomessa?


      • ToyotanKalleinMainos
        MuutunutAika kirjoitti:

        Sorry vaan. Ajat ovat muuttuneet ja se on nyt Toyota.

        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/57462-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

        https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/

        Toyota on joutunut tekemään ison rahallisen uhrauksen, että saisi Priusta jotenkin esille ja liikenteeseen, no onhan tuo sitä markkinointia. Kuinkahan moni joka tuollaisen taksin kyytiin menee, enää edes harkitsee sellaisen auton ostamista?


    • MiksiOstaisit

      Miksi joku ostais ladattavan hybridiauton jonka moottori pyörii koko ajan kun Kiasa ja Hyundaissa? Hybridin johtava ajatus on pieni polttoaineen kulutus.

      • seOnTuhnu

        Sehän on vain filosofinen ero kuinka asian haluaa toteuttaa ja kumpi se on sitten parempi, niin maku asia. Kun moottori käy kokoajan hyvin kevyellä kuormalla ns. tyhjäkäynnillä, niin se pysyy kokoajan lämpimänä ja on valmis kaikkeen. Jos moottori ei ole käynnissä, niin moottori on kylmä ja siitä aiheutuu se ongelmia kun pitäisi lähteä kiihdyttämään ripeästi ja jouhevasti. Kone ei millään ole kovin taloudellinen ja onko se hyväksi moottorille jos kylmää konetta aletaan kierrättää kovilla kierroksilla? Nuo Toyotan patteriautot ovat tehty vain kaupungin kulmien pyöritykseen ja korkeitaan 80km/h vauhteihin tilapäisesti. Voi niillä motarillekin mennä, mutta ei siellä enää pienellä kulutuksella mennä ja se Priuksen huojuva kori ja melu tekee siitä melkoisen kärsimysnäytöksen.


      • ÄläValehtele
        seOnTuhnu kirjoitti:

        Sehän on vain filosofinen ero kuinka asian haluaa toteuttaa ja kumpi se on sitten parempi, niin maku asia. Kun moottori käy kokoajan hyvin kevyellä kuormalla ns. tyhjäkäynnillä, niin se pysyy kokoajan lämpimänä ja on valmis kaikkeen. Jos moottori ei ole käynnissä, niin moottori on kylmä ja siitä aiheutuu se ongelmia kun pitäisi lähteä kiihdyttämään ripeästi ja jouhevasti. Kone ei millään ole kovin taloudellinen ja onko se hyväksi moottorille jos kylmää konetta aletaan kierrättää kovilla kierroksilla? Nuo Toyotan patteriautot ovat tehty vain kaupungin kulmien pyöritykseen ja korkeitaan 80km/h vauhteihin tilapäisesti. Voi niillä motarillekin mennä, mutta ei siellä enää pienellä kulutuksella mennä ja se Priuksen huojuva kori ja melu tekee siitä melkoisen kärsimysnäytöksen.

        On sulla siinä todella filosofinen sepustus. Tuollaista ei usko kukaan.

        Huojuva??? Kaikkialla kehutaan kuinka vakaata ja jämäkkää kullku on:

        Tekniikan Maailma kirjoittaa:

        "AJO-OMINAISUUKSILTAAN Prius on toimiva kokonaisuus. Ajaminen on niin helppoa ja vakaata"

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajettua-toyota-prius-plug-hybrid-active-polttomoottorista-tuli-apupoika/

        Kauppalehti kirjoitaa:

        "Ajossa auto on vakaa, ohjaus tottelee nöyrästi ja jousitus on erittäin mukava."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/prius-plug-in-puurtaa-kolmella-moottorilla/zVvEgHrb


      • parantaa.kestävyyttä
        seOnTuhnu kirjoitti:

        Sehän on vain filosofinen ero kuinka asian haluaa toteuttaa ja kumpi se on sitten parempi, niin maku asia. Kun moottori käy kokoajan hyvin kevyellä kuormalla ns. tyhjäkäynnillä, niin se pysyy kokoajan lämpimänä ja on valmis kaikkeen. Jos moottori ei ole käynnissä, niin moottori on kylmä ja siitä aiheutuu se ongelmia kun pitäisi lähteä kiihdyttämään ripeästi ja jouhevasti. Kone ei millään ole kovin taloudellinen ja onko se hyväksi moottorille jos kylmää konetta aletaan kierrättää kovilla kierroksilla? Nuo Toyotan patteriautot ovat tehty vain kaupungin kulmien pyöritykseen ja korkeitaan 80km/h vauhteihin tilapäisesti. Voi niillä motarillekin mennä, mutta ei siellä enää pienellä kulutuksella mennä ja se Priuksen huojuva kori ja melu tekee siitä melkoisen kärsimysnäytöksen.

        Juurikin näin. On järkevää että kylmällä kelillä lämpö otetaan polttomoottorista ja pidetään moottori valmiina osallistumaan voimantuottoon jos tarvetta tulee.
        Umpikylmän koneen repäisminen tulille kuluttaa konetta. Korean pojat ovat olleet ässä asiassa fiksumpia kuin tojon insinöörit.


      • dfdsfdfdssa
        parantaa.kestävyyttä kirjoitti:

        Juurikin näin. On järkevää että kylmällä kelillä lämpö otetaan polttomoottorista ja pidetään moottori valmiina osallistumaan voimantuottoon jos tarvetta tulee.
        Umpikylmän koneen repäisminen tulille kuluttaa konetta. Korean pojat ovat olleet ässä asiassa fiksumpia kuin tojon insinöörit.

        Ajappa sitten sekä kesät että talvet pelkällä polttomoottoriautolla niin pääset pienemmällä polttoaineenkulutuksella. Ei tuollaisia voi kutsua hybrideiksi.


      • kajakki.ei.kiinnosta
        dfdsfdfdssa kirjoitti:

        Ajappa sitten sekä kesät että talvet pelkällä polttomoottoriautolla niin pääset pienemmällä polttoaineenkulutuksella. Ei tuollaisia voi kutsua hybrideiksi.

        Aivan sama kutsutko hybridiksi vai joksikin muuksi. Parempia autoja nuo muut kuitenkin ovat. Sen totesi Tuulilasi ja saman ovat todenneet myös kuluttajat.
        VW:n ladattavia ostetaan viisi kertaa enemmän kuin Tojon ladattavia hybridejä. Kertoo aika lahjomattomasti mikä toimii kuluttajalla ja mikä ei.


      • kansa.kertoo.totuuden
        dfdsfdfdssa kirjoitti:

        Ajappa sitten sekä kesät että talvet pelkällä polttomoottoriautolla niin pääset pienemmällä polttoaineenkulutuksella. Ei tuollaisia voi kutsua hybrideiksi.

        Golf GTE kuluttaa tavantallaajien kansalaisten mittaamana kesät talvet neljä litraa sataselle. Ei taida GTI Golf mennä samoihin lukemiin.
        Plugin-Prius kylläkin menee täsmälleen samaan neljään litraan kun lasketaan kokonaiskulutus kesät talvet.

        Tero teorisoi mielellään mutta kun katsotaan mitä tavalliset kuluttajat kirjaavat ympärivuotiseksi kokonaiskulutukseksi niin eipä Prius sitten olekaan yhtään GTE:tä pihimpi.
        Aika surkea suoritus kun ottaa huomioon kuinka Prius on lyllertävä vajaakokoinen säästöpossu ja GTE nimensä mukainen 7,5 sekunnin ripeä perheauto.


        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&constyear_s=2016&powerunit=2


      • Järkeä_kirjoitteluun
        parantaa.kestävyyttä kirjoitti:

        Juurikin näin. On järkevää että kylmällä kelillä lämpö otetaan polttomoottorista ja pidetään moottori valmiina osallistumaan voimantuottoon jos tarvetta tulee.
        Umpikylmän koneen repäisminen tulille kuluttaa konetta. Korean pojat ovat olleet ässä asiassa fiksumpia kuin tojon insinöörit.

        Minun hybridi käynnistyy aina kylmänä ja silloin kun akuston jännite on laskenut tarpeeksi tai kun tehoa tarvitaan enemmän kuin sähköllä on mahdollista saada.


    • kuin.Batmobil

      Ei ole tuosta ladattavasta näköjään autoksi, kun sitä ei kukaan osta. Yli 40000 euroa 4 hengen lelusta on liikaa.

    • EivätToimi

      Muiden kuin Priusin omistajat ovat järkytyksistä kalpeina kun ladattavat hybridit eivät toimikaan kuten pitäisi vaan syövät bensaa yhtä paljon kuin pelkällä polttomottorilla varustetut autot.

      • eivät.lue.Tojopalstaa

        Monikohan muiden merkkisten ladattavien omistajat lukevat sinun valituksiasi. Heillä ei ole ainoat rahat kiinni autossa.


      • feewrw4

        Ostin ladattavan hybridin, lyhyet ajot menevät pelkällä sähköllä pitemmällä matkalla palaa bensaa aika lailla, mutta tehoja onkin melkein neljä kertaa enenmän kuin priuksessa ja neliveto. ei todellakaan kaduta .


      • KuortinanKalle
        feewrw4 kirjoitti:

        Ostin ladattavan hybridin, lyhyet ajot menevät pelkällä sähköllä pitemmällä matkalla palaa bensaa aika lailla, mutta tehoja onkin melkein neljä kertaa enenmän kuin priuksessa ja neliveto. ei todellakaan kaduta .

        Täytyy siinä ihmisessä olla jotain todella pahasti vialla, jos Priuksen tehot eivät riitä. Nelivedostakaan ei ole mitään hyötyä vaan se nostaa rajusti polttoaineen kulutusta.


      • En_aio_kärsiä
        KuortinanKalle kirjoitti:

        Täytyy siinä ihmisessä olla jotain todella pahasti vialla, jos Priuksen tehot eivät riitä. Nelivedostakaan ei ole mitään hyötyä vaan se nostaa rajusti polttoaineen kulutusta.

        Priuksen tehot eivät todellakaan riitä jos koettaa normaalin liikenteen mukana pysyä. Sillä pilkkipalkinnolla kun rekkaa kokeilee ohittaa niin tulee mieleen astmainen lehmä. Sen verran tulee vuodessa kilometrejä ettei niistä nauti mutta Prius vain lisäisi sitä kärsimystä.


      • Trolli.kaivaa.hautaa
        En_aio_kärsiä kirjoitti:

        Priuksen tehot eivät todellakaan riitä jos koettaa normaalin liikenteen mukana pysyä. Sillä pilkkipalkinnolla kun rekkaa kokeilee ohittaa niin tulee mieleen astmainen lehmä. Sen verran tulee vuodessa kilometrejä ettei niistä nauti mutta Prius vain lisäisi sitä kärsimystä.

        Et taida trolli tajuta että kaivat näillä jutuillasi itsellesi hautaa. Aivan sama minkä näköinen tai kokoinen olet.


    • TehoRiittää
    • En_aio_kärsiä

      Niin suorituskyky sähköllä!!! Ja verrattuna mihin?
      Mihin ihmeeseen Toyota saanut tehot hukattua? Muilla hybrideillä kun pedaalin polkaisee pohjaan niin alkaa maisemat vaihtumaan. Toyotalla nousee vain kierrokset ja kuskin verenpaine.

    • huppistakeikkaa
    • AinoaToimiva

      Se oli ainoa Suomen talvessa asianmukaisesti toimiva ladattava hybridi.

    • AinutToimiva

      Onkohan tulossa testi siitä, että ainut toimiva ladattava hybridi Suomen talvessa on Toyota Prius Plug-In hybrid? Koeajot noilla ladattavilla hybrideillä ainakin kertovat tuon.

    • hirveä.pulkka

      Hybridi siinä saattaa toimia mutta muuten se on naurettava lelu.

      • älä.lyö.päätäsi

        Mistähän mokasta sekin kertoo, että Prius on ainoa taksiin kelpaava hybridimalli. Taksiin vaaditaan muutakin kuin pieni kulutus?


      • Aikoinaan_suhailin
        älä.lyö.päätäsi kirjoitti:

        Mistähän mokasta sekin kertoo, että Prius on ainoa taksiin kelpaava hybridimalli. Taksiin vaaditaan muutakin kuin pieni kulutus?

        Miten niin ainoa mahdollinen? Muitakin todella on ettei tarvi Priuksen katiskalla kärsiä.


    • VääräValinta
    • ArvotonHybridinä

      Mersunkin (Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid) täyteen latauksella pääse nyt helmikuussa vain 10 kilometriä. Mikä ladattava hybridi se sellainen on?

      • Aikoinaan_suhailin

        Valitsit listalta sen pienimmän toimintasäteen. Mutta mutta hybridi sekin. Se sitten hakkaakin ihan kaikissa muissa ominaisuuksissa.
        Tehty hybridiksi ihan vain verotus/imago syistä. Ihan kuten Toyotakin siirtyi "hybrideihin" aikoinaan koska eivät osanneet konetta tehdä mikä olisi muuten täyttänyt normit.


    • Aikoinaan_suhailin

      Heitäs Toyotalta eemeliä vastaava kampe niin voidaan sitten jatkaa jutustelua asian tiimoilta.

      • GS450h_rules

        Minäpä heitän voimalinjansa toimivuudessa Eemeliäkin paremman kamppeen. Tiedät kyllä mikä se kampe on. Tuossa yllä puhuttiin C-Mersun hybridistä mutta pomppasit taas sujuvasti E-mallin Mersuun. Kanssasi on vaikea keskustella kun ajatuksesi vaeltaa kuten jollain skitsolla eikä mistään meinaa saada otetta ennenkuin vaihdat taas aihetta. Tällaisilla luksusluokan isoilla ja tehokkailla hybrideillä ajetaan tyypillisesti pitkiä matkoja jolloin töpselilatausominaisuudella ja ensimmäisen 10 km halvoilla kilometreillä ei ole juuri minkäänlaista käytännön merkitystä. Se sen sijaan alkaa olla merkittävää, paljonko keskikulutus on vuoden tai vaikka yksittäisen matkan lopussa.


      • Ei_se_letkan_vetäjä

        No heitäs siihen c messeen verrata kalu tojolta. Huomaat varmaan et turha jatkaa asiaa. Sekin tehty nielemään kilometrejä.


    • SiinäpäTotuus

      "YKSI TÄRKEÄ pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä. Yksinkertaisimmillaan uutuusmalleissa moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku."

      Pienellä printillä kohti sähköistä tulevaisuutta! NAURAKAA!!!!!!!!!!!!!

      https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

    • Ei_se_letkan_vetäjä

      Irrotit tekstistä ainoan asian mikä koski Toyotaa. Kun lukee koko homman niin muut tekevät sitä mihin yksikään Tojon malli ei kykene.

      • LuepasUudelleen

        Ymmärsit väärin. Juuri tuolle ne Prius-insinöörit nyrpistävät nenäänsä. Nyrpistävät siksi, että sellaiset viritykset ovat pelkkää huijausta.


      • Ei_se_letkan_vetäjä

        Saahan sitä nyrpistellä kun eivät itse kykene vastaamaan kuin yhdellä ainoalla osa-alueella. Pistetty pellin älä isompi generaattori ja akusto. Oikea insinöörien taidonnäyte. Siihen se osaaminen loppunutkin.


    • SeonPrius

      Vain yksi ladattava hybridi toimii.

      • huonoin.jäi.viimeiseksi

        Prius toimii sen verran hyvin että käteen jäi viimeinen sija TL:n plugin-vertailussa. Se on nelipaikkainen kajakki johon mahtuu hätäisesti kaksi matkalaukkua. Hidas kuin mikä ja meluisa.

        Hitaudestaan huolimatta se vie yhtä paljon bensaa oikeassa elämässä kuluttajien mittaamana kuin GTE. Nelisen litraa.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=6&constyear_s=2016&powerunit=2

        Noilla meriiteillä se ei voi olla muuta kuin vertailun viimeinen.


      • Naurakaa

        Siinä Tuulilasi-Lehden vertailussa neljän auton välille oli tehty keinotekoiset yhden kymmenysosapisteen eli o,1 pisteen erot. Tekstistä kuitenkin paljastui tuo aloituksessa mainittu karmea ja kauhistuttava totuus, että ainut toimiva ladattava hybridi on Toyota Prius Plug In Hybrid.

        Tässä on myös tksti, joka varmentaa asiaa:

        "YKSI TÄRKEÄ pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä. Yksinkertaisimmillaan uutuusmalleissa moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku."

        Pienellä printillä kohti sähköistä tulevaisuutta! NAURAKAA!!!!!!!!!!!!!

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/


      • ymmärrys.kateissa
        Naurakaa kirjoitti:

        Siinä Tuulilasi-Lehden vertailussa neljän auton välille oli tehty keinotekoiset yhden kymmenysosapisteen eli o,1 pisteen erot. Tekstistä kuitenkin paljastui tuo aloituksessa mainittu karmea ja kauhistuttava totuus, että ainut toimiva ladattava hybridi on Toyota Prius Plug In Hybrid.

        Tässä on myös tksti, joka varmentaa asiaa:

        "YKSI TÄRKEÄ pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä. Yksinkertaisimmillaan uutuusmalleissa moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku."

        Pienellä printillä kohti sähköistä tulevaisuutta! NAURAKAA!!!!!!!!!!!!!

        https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

        Tässäkin näkee miten tojon hybidit ovat jämähtäneet reilut 20 vuotta vanhaan konseptiin. Uudet 48V-systeemit ovat fiksumpia ja käyttävät optimaalisesti tojon muka-hybridien ainoan oikean plus-puolen. KERSin.
        48V-systeemit ovat kevyempiä, halvempia rakentaa ja yksinkertaisempia. Kaikki kuluttajalle hyviä ominaisuuksia. TM:n kaveri joka tästä kirjoitti on joku hallintopuolen hemmo, ei autoinisinööri.


    • Taidan.vaihtaa.toyotaan

      Moi kaikille.
      Kävin pari viikkoa sitten eräässä lohjan seudulla sijaitsevassa moottori ja auto korjaamolla kyselemässä autoni
      (vw golf 1.4 tsi.vm2012 )
      Moottorin öljyn kulutus korjausta.
      Töiden vastaanottaja kertoi heillä olevan jonoja jo kesälle asti.
      Kuulemma tm lehden jutun jälkeen alkoi vag autojen omistajia olevan päivittäin kyselemässä hintoja.
      Kertoi että heillä alkaa noin 3000 tuhannesta eurosta korjauskulut.

      Myös autoliikkeet tuoneet vaihdossa ottamiaan vag merkkejä öljyn kulutus korjaukseen. .Hieman närkästyneenä siitä syystä että tappiota tulee.

      Töiden vastaanottaja kertoi että ovat korjanneet myös 1.2 1.4 tsi moottoreita,niinkuin tm lehtikin kertoi.
      No,täytyy lisäillä öljyä ja odotella syksyyn.

      Korjaus voi TM:n mukaan maksaa merkkikorjaamossa noi 6000 - 7000 euroa ja vaikka maahantuoja tulisi vastaan laskussa, niin korjaus voi olla kalliimpi kuin auton hinta. Moottorikoneistamoilla hinta puoliintuu.

      TM:n mukaan tehty öljynkulutusremontti näkyy auton huoltohistoriassa. Jos remonttia ei ole tehty, se näkyy auton hyvityshinnassa.

      Tästä linkistä löytyy tuo tm.n juttu asiasta

      https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml

    • kokemus.vanhasta.romusta

      "Nyt tajuamme palstalla, miksi sinun tekninen kompetenssi ei riitä mihinkään ja tukeudut oman kokemuksen sijasta aina kaikenmaailman testeihin ja vertailuihin. Syyhän on se että sinä olet saanut alemman tason kaupallisen koulutuksen etkä tajua oikeasti tekniikasta mitään."

      Vertailuissa mitataan faktoja, niiden rinnalla yksittäisen ihmisen omapohjaiset mielipiteet ovat aivan yks tyhjän kanssa. Varsinkin kun tojoterojen mielipiteet vuoden 2018 autotekniikan suhteen perustuvat 1990 luvun Carina E:llä saatuihin kokemuksiin.
      Tämäkään lainattu kaveri ei ole ajanut metriäkään vertailussa olleilla lataushybrideillä. Sen tietää kaikki.

    • VW.osaa.paremmin

      VW:n plugi-hybridit ovat tilavia perhautoja eivätkä mitään ahtaita neljän hengen kajakkeja. Iltasanomissa kerrottiin kuinka Golf GTE ei kuluttanut viikon normaaliajossa lainkaan bensaa. Isompi Passat kulutti keskimäärin alle kolme litraa.
      Kyllä tohjon testi-jumbous on täysin perusteltu.

      http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802132200740017_oa.shtml

    • iampera

      "Prius PHV, ainoa toimiva ladattava hybridi"

      Jo vuonna 2012 suomessa myynnissä ollut Opel Ampera lataushybridi vie edelleen tuota priusta
      6 - 0!
      Teho 150 hp, vääntö 370 nm. Ja aina vahvaa sähköistä voimaa.
      10kWh akkua käytettävissä eli pidempi toimintasäde sähköajossa.
      Kulutus ollut itsellä viimeisellä 10 000km. matkalla 0,5 L /100km.

      • Kysymys_oli

        TOIMIVASTA lataushybridistä. Opel ei oikein ole saavuttanut suosiota ja siihenkin on syynsä. Ainoa järkevä lataushybridi on Toyota Prius jos ladattavassa autossa nyt yleensäkään on tässä akkutekniikan vaiheessa mitään järkeä. Perinteinen Toyotan hybridi on sen sijaan jo nyt loppuun asti hiottu kestävä ja huoleton kokonaisuus.


      • PelkkäFloppi

        Ladattava Prius oli myös myynnissä Suomessa vuonna 2012. Amperassa on kova bensan kulutus, jos akut on ajettu tyhjäksi. Missään nimessä ei kannata ainakaan polttoaineen säästösyistä ostaa Ampeeraa. Prius kuluttaa sähkön loputtua 4,2 l/100 km. Amperan kulutus sähkön loputtua 6.2 l /100 km.

        Amperasta tuli floppi:

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/2014-07-22/Pistokehybridistä-tuli-floppi---Opel-lopettanee-Amperan-myynnin-3320778.html


      • Iampera
        Kysymys_oli kirjoitti:

        TOIMIVASTA lataushybridistä. Opel ei oikein ole saavuttanut suosiota ja siihenkin on syynsä. Ainoa järkevä lataushybridi on Toyota Prius jos ladattavassa autossa nyt yleensäkään on tässä akkutekniikan vaiheessa mitään järkeä. Perinteinen Toyotan hybridi on sen sijaan jo nyt loppuun asti hiottu kestävä ja huoleton kokonaisuus.

        Pakko kuitata että amperaa on tänäkin vuonna suomessa myyty enemmän kuin ladattavaa priusta. Näitä tuodaan käytettynä maahan runsaasti .
        Jos joku yrittää väittää että ampera ei olisi toimiva lataushybridi ei tiedä asiasta mitään.


      • Samppa_Oulusta
        PelkkäFloppi kirjoitti:

        Ladattava Prius oli myös myynnissä Suomessa vuonna 2012. Amperassa on kova bensan kulutus, jos akut on ajettu tyhjäksi. Missään nimessä ei kannata ainakaan polttoaineen säästösyistä ostaa Ampeeraa. Prius kuluttaa sähkön loputtua 4,2 l/100 km. Amperan kulutus sähkön loputtua 6.2 l /100 km.

        Amperasta tuli floppi:

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/2014-07-22/Pistokehybridistä-tuli-floppi---Opel-lopettanee-Amperan-myynnin-3320778.html

        Mulla Amperassa ollut 79 tkm aikana bensankulutus 3,4 litraa. just pyörähti 200tkm mittariin ja sen kun vaan pelaa... :) Säästäkää millä haluatte... Meikeläinen säästelee Opel Amperalla, kesät talvet.


    • osaoptimointia

      Terot vaahtoaa siitä kuinka paljon auto kuluttaa kun akut ovat tyhjät. Ymmärrän sen täysin koska se on ainoa plugin-Priusin kilpailukykyinen ominaisuus. Auto itsehän on vajaakokinen ja meluisa kippo jonka suorituskyky on potkukelkan luokkaa.

      Jos ajattelee asioita maalaisjärjellä niin kokonaiskulutus ratkaisee toimiiko plugin vai ei. Hyvänä esimerkkinä on Iltalehden jutun tapaus jossa testaaja ajoin Golf GTE:llä koko viikon kokonaan sähköllä. Bensakone ei pyörähtänyt kertaakaan.
      Tai tämän Opelistin 10.000 km matka keskikulutuksella 0,5 litraa sataselle.
      Passat GTE meni koko testijakson alle kolme litraa sataselle.

      Tojon hybridihölmöys näkyy siinä että hakee jotain yksitäisen tilanteen kulutuslukemaa ja vitut veisaa kokonaisuudesta. Se on hyvin ymmärrettävää kun tojon hybridit ovat kokonaisuutena surkeita kapistuksia.
      Sellaisen ostaa ihminen joka ei osaa hahmottaa kokonaisuuksia.

      • Hybrid_suunnitelmissa

        Hienoa. Joko osasi pukea asian pariin kappaleeseen asian kuten se on.
        Vielä kun käy ihan itse kokeile ma eri vaihtoehtoja niin huomaa niissä olevan eroja.
        Täällä vielä huudellaan suu vaahdossa 0,1 kulutustuseroja millä ei ole mitään merkitystä.
        Se kuka kauppoja tekee niin miettii luultavasti kokonaisuutta mihin viimeiset pennosensa iskee. Jos vielä osaa miettiä ihan itse niin käy koeajaa vastaavat tuotteet ja tekee vertailua johon toki vaikuttava myös tunteet. Jos tämän jälkeä tekee vielä kaupat Toyotasta voi sama luovuttaa kortti pois.


      • ÄläValehteleJaVapise

        Älä Valetele. Lue Tuulilasi-lehden neljän ladaatavan auton vertailu kulutuksesta.

        Kun tiedät ladattavan Vw:n hurjasta kuluksesta et varmasti osta sitä. Etkä muidenkaan valmistajien ladattavia hybridejä, joiden kulutus oli myös surkean korkea. Ainut markkinoilla oleva pienikulutuksinen ladattava hybridi on Prius Plug-In hybrid:

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vertailussa-lataushybridit-kia-niro-hyundai-ioniq-toyota-prius-vw-golf-gte-tuulilasi-118

        http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/suomen-talvi-pilaa-lataushybridin-saastotavoitteet-ken-paljon-odottaa-se-kaiken-kadottaa/780673/

        http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

        Kunnon ladattava hybridi ei kuluta paljon polttoainetta.


    • Tojohönö.käy.kuumana

      "Kun tiedät ladattavan Vw:n hurjasta kuluksesta et varmasti osta sitä. "

      Sinä juttelet hurjia, mutta sulla ei ole mitään juttujesi pohjaksi. Paljon pouhut TLn vertailusta mutta siinäkin tojo jäi kokonaisuudessaan kaikkein huonoimmaksi.

      Iltalehti kertoo kuinka taviskansalaisen käytössä Golf GTEllä ajettiin koko viikko ilman tippaakaan bensaa. Ei mikään lehtien testi vaan normaalia elämää.
      Samoin opelistin oikean elämän kokemukset puhuvat puolestaan.
      Tiedän etä tojohönö ei ole minkään avun tavoitettavissa, mutta muut varmaan ymmärtävät.

      • PriusAinoa

        Neljän vertailuun osllistuneen jokaisen auton välillä oli vain yksikymmenenosapiste eroa. Siis 0.1 pistettä. Eli täysin tehty erottelu. Vw:n kulutus oli aivan hirveä. Lukekaa. Tuulilasi-lehdessä on asia esitetty. Se on pohja. Teksti paljastaa, että ainut toimiva ladattava hybridi oli Prius.


      • Miksi.aina.näin
        PriusAinoa kirjoitti:

        Neljän vertailuun osllistuneen jokaisen auton välillä oli vain yksikymmenenosapiste eroa. Siis 0.1 pistettä. Eli täysin tehty erottelu. Vw:n kulutus oli aivan hirveä. Lukekaa. Tuulilasi-lehdessä on asia esitetty. Se on pohja. Teksti paljastaa, että ainut toimiva ladattava hybridi oli Prius.

        Jos TLn teksti paljastaa että ainut toimiva on Prius niin miksi Prius jäi kuitenkin viimeiseksi? Luulisi että toimiva hybridi pärjäisi paremmin. Loppuarvostelussa summataan kaikki yhteen ja tiivistetään olennainen.
        Toimiva hybridi olisi voittanut 0,1 pisteen erolla eikä hävinnyt niinkuin tohjolle taas kerran kävi.


    • KarmeaTotuus

      Kylmä helmikuu on osoittanut Mersun, Volvon, Kian ja Hyndain ostaneille karmean tottuden. Latauksella pääsee muutaman kilometrin ja moottori pyörii koko ajan ja polttoainetta kuluu.

      • jääkö.viimeiseksi

        Niitä on kuitenkin liikenteessä. Tojon pluginit ovat kaikki liikkeessä odottamassa ostajaa. Turhaan odottavat, Viimeisin Prius on ollut surkea floppi ja ostajat ovat kiertäneet sen kaukaa.
        Priusin taru alkaa olemaan ehtoopuolella.


    • PriusPHVreal

      Olen ajanut nyt Prius PHV melkein 20.000 km - ja oikeasti miellyttävä auto - jos siis neljä penkkiä riittää kuten meillä. Kesällä akustolla pääsee 40-55 km ja talvella sitten 30-35 km. Meidän normiajelussa suunnilleen 80 % menee sähköllä ja loput sitten bensalla 3,8 - 4,5 l kulutuksella. Plug-in hybridin järkevyys riippuu ihan ajokilometreista - kaupunkikilaiskäytössä ja pari kertaa kuussa pidemämmän matkan taittavalle ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

    • nauti.älä.nipota

      Ladattavat hankitaa niiden alemman autoveron vuoksi. Vain Tojokuskit mittailevat autonsa kulutusta kahden desimaalin ja senttien tarkkuudella. Muut viisveisaat latauksista ja käyvät mittarilla, kun tankki tyhjenee.

      • Jartsef

        Tänä päivänä yhdeksälle autoilijalle kymmenestä ympäristöaisat ovat tärkeitä. Siksi monet ostavat hybridin tai sähköauton.


      • Ojasta.allikkoon
        Jartsef kirjoitti:

        Tänä päivänä yhdeksälle autoilijalle kymmenestä ympäristöaisat ovat tärkeitä. Siksi monet ostavat hybridin tai sähköauton.

        Suomalaisten autovalinnoilla eiole ympäristön kannalta mitään merkitystä. Luonnonvaroja kulutetaan ja niiden jalostukseen kuluu fossiilista energiaa. Kierrätystä ei ole hoidettu läheskään kunnolla. Toivottavasti ei käy kuin muulle sähköromulle, että rahdataan kehitysmaihin aiheuttamaan pahoja saasteongelmien. Jatkuva kalliin tekniikan lisäys ei ratkaise maailman ympäristöongelmaa, se on ainoa varma juttu.


    • TämänOstan

      Golf GTE - aivan eri luokkaan kuin Prius, ei sille vaan mahda mitään - VW ylivoimaa.
      204hv. Volkswagen Golf GTE voitti Tuulilasin lataushybridivertailun - eikä syyttä.

      • Surkeakeksintö

      • Surkea_paketti

        Volkswagenin 1.4 Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma= varma katastrofi. Kuinka paketti jonka jokainen osa on todettu epäluotettavaksi ja kestoltaan heikoksi vaisi pakettina olla osiaan parempi. Pikemminkin riski kasvaa moninkertaiseksi. Se että auto toimii uutena testissä, ei takaa että se toimii enää kunnolla 50 tkm ajettuna. Jos paketti olisi hyvä, sitä näkyisi taksissa vaan eipä ole sattunut koskaan kohdalle.


      • TämänOstan
        Surkeakeksintö kirjoitti:

        Ei voittanut. Autojen välille oli laitettu vain 0,1 eli kymmenesosapisteen keinotekoiset erot.
        Tuosta samasta jutusta voi lukea, että VW kuluttaa lähet seitsemä litara ja Prius vain 4,2 litraa sadalla. Lehtikin kehottaa ostamaan mieluummin pelkällä polttomottorilla olevan Vw:n kun hybridiydestä ei ole mitään hyötyä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15198391/tojon-prius-insinoorit-nyrpistavat-niille-nenaansa
        .

        Höpö-höpö juttuja. Golf on viiden hengen auto, sillä on suuri merkitys. Prius ei ole viiden hengen auto.

        Golf voitti: " Golf GTE sai kiitosta erityisesti kärkitason ajettavuudesta, istuinmukavuudesta, ajoasennosta ja suorituskyvystä. Se todettiin tavallisten Golf-mallien tavoin erittäin päteväksi jokapaikan höyläksi, jossa on hyvä ajofiilis."

        Vertailu on luettavissa Tuulilasin numerossa 1/2018.

        DSG pelaa kuin enkeli ja sitä on myyty todella paljon, uudet DSG eivät ole vikaherkkiä. DSG vs kuminauha CVT vaihteisto menee VW:lle noin 6-0 mukavuudessa.

        Golfin varustelu ja ulkonäkö ovat vuosikymmenen Priusta edellä, ja kaukana nitisevästä futuristesta muovimukista.

        Itse ajan työmatkat liki kokonaan sähköllä, kulutus on silloin hyvin hyvin pieni....


      • TämänOstan

        Menikö herne vai soijapapu nenään - minä ajan autolla ja sinä jollain kierrätysmuoviastialla.

        En aja mersulla, ajan VW autolla ja muutaman viikon päästä ajan uudella GTE:llä. Koeajoin muutaman muunkin merkin - ajotuntuma vaan on paras Golfissa siitä ei pääse mihinkään.

        Toyota uskonto on ikävä asia - se saa ihmiset vääristelemään totuutta.


      • EnOlePentti

        Taisi mennä Pentit nyt sekaisin pahemman kerran, mutta se ei ollut ensimmäinen kerta.
        Pentti saa aja millä tahansa autolla vaikka harmaalla Toyotalla jos on jonkin sortin masokisti.


      • Kansa.tykkää.kansa.ostaa

        VW:n tekninen etumatka näkyy myös myyntitilastoissa. Trafin tilastot kertovat kuinka surkeasti tojon pluginit menestyvät. Niitä ei varmaan paljon tojo-liikkeiden ulkopuolelle ole saatu myytyä.
        VW:llä sen sijaan on monipuolinen plugin-mallisto ja kruununa täyssähköiset mallit. Ne kelpaavatkin kuluttajille moninverroin paremmin kuin tojon vaparivariaattori-viritys. Ja kun sellaista on kokeillut niin tietää miksi Volsu on voittaja tuossakin kategoriassa.

        Tojo on taas niin takamatkalla vitsi-hybrideineen. Niissä ei ole hybridiä kuin mainosmiesten puheissa. 100% bensa-autoja.


    • pari.bittiä.vinossa

      "Toyota uskonto on ikävä asia - se saa ihmiset vääristelemään totuutta."

      Jos tarkkoja ollaan niin nämä tojohönöt eivät vääristele totuutta vaan elävät omassa totuudessaan. Se on astetta vakavampi vamma.

    • dfdsfasdffd

      Ainut toimiva hybri oli Prius Plug-In

      • Valveutunut.kuluttaja

        Tuulilasin vertailun mukaan se on huonoin plugineista ja trafin mukaan sitä ei osteta kuin hajakappaleita.
        Ei vaikuta kovin toimivalta. Se että toimii tojon mittapuun mukaan ei riitä muut osaavat asiat paremmin.


    • Auto-Eino

      Vain ladattava Prius toimi Suomen talvessa asiaanmukaisessti.

    • LadatttavatKiinnostavat

      Automyyjä katso koneelta tänä aamuna. Tammikuussa on tilattu 43 ladattavaa Priusta.

      • Tojo.nilkuttaa.perässä

        Oletko joulupukilta kuullut mitä aikoo tuoda ensi jouluna?
        22 plugin priusta on laitettu kilpiin tänä vuonna. Loput on haihattelua.

        Surkea lukema kun vertaa eurooppalaisten lukuihin.


    • OdottivatRomutuspalkkiot

      Tammikuussa noita ladattavia Priuseja on tilattu yhteensä 42 autoa joista 31:een saa romutuspalkkion.

      • hohoihhhoihoih

        Saas nähdä kuinka monta kuukautta menee ennenkuin tulevat rekisteriin. Olisihan tässä ollut jo aikaa. Toimitusvaikeuksiakaan ei pitäisi olla kun maailmanlaajuisesti Priusin myynti on pudonnut neljässä vuodessa puoleen.


      • LueppasSiitä
        hohoihhhoihoih kirjoitti:

        Saas nähdä kuinka monta kuukautta menee ennenkuin tulevat rekisteriin. Olisihan tässä ollut jo aikaa. Toimitusvaikeuksiakaan ei pitäisi olla kun maailmanlaajuisesti Priusin myynti on pudonnut neljässä vuodessa puoleen.

        Ladatttavan Priusin myynti on ollut hurjaa ja Toyta ei ole voinut nostta tuotantokapasiteettiaan kysyntää vastaavaksi. Ladattava Prius on tällä hetkellä USA.n toiseksi myyduin sähkö auto ja oli viime vuoden alkupuoliskon eniten myyty sähköauto maailmaas. vaikka Toyotan tuotantokapasiteetti oli putteellinen.

        https://insideevs.com/in-december-every-fourth-prius-was-plug-in-prime-version/


      • turhaa.selittelyä
        LueppasSiitä kirjoitti:

        Ladatttavan Priusin myynti on ollut hurjaa ja Toyta ei ole voinut nostta tuotantokapasiteettiaan kysyntää vastaavaksi. Ladattava Prius on tällä hetkellä USA.n toiseksi myyduin sähkö auto ja oli viime vuoden alkupuoliskon eniten myyty sähköauto maailmaas. vaikka Toyotan tuotantokapasiteetti oli putteellinen.

        https://insideevs.com/in-december-every-fourth-prius-was-plug-in-prime-version/

        Euroopassa myyty Q1/2018 vähän yli 1000 ladattavaa Priusta. Se tuskin aiheuttaa toimitusvaikeuksia.


      • ei.sovi.sinulle

        Mitä solvausta on kertoa totuus ladattavan Priuksen suosiosta Euroopassa.


    • TMnTotuus

      Tekniikan Maailma kirjoittaa eli Prius on muihin verrattuna toisenlainen tapaus:

      "Jos akun varaus on kunnossa, polttomoottori puuttuu etenemiseen vain täyskiihdytyksissä tai hyvin kylmällä säällä."

      "Voimaa ja sähköenergiaa riittää nyt lähes joka tilanteeseen, ja polttomoottori on enää pelkkä apulaite. Ja akun tyhjennyttyä bensiininkulutus on pientä."

    • dgfgsgfdgsfd
      • VähälläMenee

      • kymmenen.kertaa.enemmän

        Kansa tietää mikä toimii. Tojon ladattavia on ostettu Suomessa tänä vuonna noin 30 kpl. VW;n ladattavia on ostettu yli 250.
        On aivan eri juttu jos tarjolla on yksi vajaakokoinen kajakki tai laaja mallisto jossa on myös täyssähkö-autoja.
        VW:n etumatka ympäristöystävällisten autojen mallistossa ja myyntimäärissä on valtava.


      • leluautoharjoitus

        Nimikin sanoo tällä merkillä, eli jos lelun haluat lelun otat, "Toy Ota".
        -ota leluauto aluksi.


    • onkohanvarmastikin

      Onko tässä autossa kiihtyvyys 0-200km/h alle 2.7sekuntia?

    • ÄläValehtele

      Toyota on tuskaillut uusien Priusien julkistamisen jälkeen sekä perus- että ladattavan Priusin tuotantokapasiteetein kasvattamisen vuosi, jotta kapasiteetti saataisiin vastaamaan kovaa kysyntää.

      Ladattava Prius Plug-In hybrid, jota USA:ssa myydään nimellä Prius Prime on USA:n toiseksi myydyin sähköauto Teslan jälkeen tammi-huhtikuun aikana, kuten tästä taulukosta näkyy:

      https://insideevs.com/wp-content/uploads/2018/05/April-2018-monthly-sales-report-card-final.png

      Se on siis maailman ostetuin ladattava hybridi:

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/yllattava-auto-nousi-maailman-myydyimmaksi-sahkoautoksi

      Se oli myös vuoden 2017 alkupuoliskon maailman myydyin sähköauto:

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tassa-ovat-alkuvuoden-myydyimmat-sahkoautot

      Perus-Prius on yksi suuri automaailman ikoni ja maailman myydyin hybridi, jota maailmanlaajuisesti myydään hurjia määriä:

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/prius-on-yha-erikoisuus-maailman-autokartalla/5830040#gs.4W5q0lY

      TOYOTAA JA SEN OMISTAJIA PILKKAAVA TROLLI, ÄLÄ VALEHTELE.

    • ei.kelpaa.kenellekään

      "Toyota on tuskaillut uusien Priusien julkistamisen jälkeen sekä perus- että ladattavan Priusin tuotantokapasiteetein kasvattamisen vuosi, jotta kapasiteetti saataisiin vastaamaan kovaa kysyntää."

      Tuskinpa on ollut toimitusvaikeuksia kun tuotantomäärä on pudonnut puoleen neljän vuoden aikana. Oikeassa maailmassa tuo tarkoittaa menekkivaikeuksia.

      http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/toyota/toyota-prius/

      2017 108.661
      2016 136.629
      2015 184.779
      2014 207.372

    • Asman

      Luulisi olevan pettynyttä porukkaa, jotka ostavat muun kuin ladattavan Priuksen.

      • päättele.itse

        Jepjep. On se kumma kun noinkin hyvää autoa ostetaan vain pari-kolme per kuukausi.
        Herää kysymys olisiko se kuitenkin vain ylihintainen laiska kajakki?


    • kommentissatietoa

      ToyotaTero taas ei tiedä yhtään mitään asioista. Tuon artikkelin kommentissa olikin asioista tietävämpi vastaus.

      Kyllä tuolla autolla (Kia Niron pistokehybridimalli) pystyy ajamaan myös talvella pelkällä sähköllä, jos haluaa. Olen ajanut kyseisellä mallilla 3,5 kk ajan. Viimeksi olen tankannut marraskuun alussa, jonka jälkeen olen ajanut n. 2800 km ja bensaa on kulunut n. 25 litraa. Auton sisätilan lämmittämiseen ajon aikana tarvitaan bensamoottoria. Sähkö liikuttaa autoa ja bensamoottori käy tyhjäkäynnillä samalla lämmittäen auton sisätilaa. Jos haluaa ajaa pelkällä sähköllä, tarvitsee vain kytkeä lämmityslaite "LOW"-asentoon, tällöin bensamoottori ei käynnisty.

      • 345345345

        Pitääkö tänä päivänä ajaa pakastin kaapilla?

        Kian tuotehallinta on päättänyt että tämä lämmitys on se mistä säästetään. Suurin osa autosita myydään oloihin missä ei kovin paljon tavi lämmittää joten onhan se ymmärrettävää. Ominaisuuslistassa tämä ei näy joten Kia on joukon paras mutta tosielämässä asia muuttu eikä hybridistä ole Kiassa järkeä täällä pohjoisessa.


      • miksi.aina.tojotisti
        345345345 kirjoitti:

        Pitääkö tänä päivänä ajaa pakastin kaapilla?

        Kian tuotehallinta on päättänyt että tämä lämmitys on se mistä säästetään. Suurin osa autosita myydään oloihin missä ei kovin paljon tavi lämmittää joten onhan se ymmärrettävää. Ominaisuuslistassa tämä ei näy joten Kia on joukon paras mutta tosielämässä asia muuttu eikä hybridistä ole Kiassa järkeä täällä pohjoisessa.

        "tosielämässä asia muuttu eikä hybridistä ole Kiassa järkeä täällä pohjoisessa."

        Mietipä nyt vähän mitä kirjoitat. Juuri kaveri kertoi että on ajanut alle litran per satanen. Ei ole merkitystä milloin moottori käy ja milloin ei kun lopputulos on kuitenkin tuo. Bensaa ei ole mennyt juuri lainkaan.
        Tojotistien tyhmyys on taas kerran käsinkosketeltavan konkreettista.


      • Tojota-trollipoju_Pentti
        miksi.aina.tojotisti kirjoitti:

        "tosielämässä asia muuttu eikä hybridistä ole Kiassa järkeä täällä pohjoisessa."

        Mietipä nyt vähän mitä kirjoitat. Juuri kaveri kertoi että on ajanut alle litran per satanen. Ei ole merkitystä milloin moottori käy ja milloin ei kun lopputulos on kuitenkin tuo. Bensaa ei ole mennyt juuri lainkaan.
        Tojotistien tyhmyys on taas kerran käsinkosketeltavan konkreettista.

        Tyhjäkäynnillä Kia ei lämpiä pakkasella ikinä. Miksi Pentti valehtelee.


      • Anonyymi
        Tojota-trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Tyhjäkäynnillä Kia ei lämpiä pakkasella ikinä. Miksi Pentti valehtelee.

        Jos auto ei lämpiä tarpeeksi vaihda termostaatti 90-92 asteiseen
        Jos ei vieläkään auta niin nokalle peitto ilmanottoaukon eteen.
        Bensalämmitin hyvä vaihtoehto tietysti. Mun mielestä kaikissa autoissa pitää olla sellainen.


    • h.anuri

      Ainoa teidentukko. Auto on sitä varten että sillä päästään paikasta toiseen. Priuksellakin pääsee, ilmeisesti sitten halvalla? Toisille lienee tärkeämpi asia että perille pääsee nopesti ja mukavasti. Nämä eivät ole Priuksen ominaisuuksia.

    • Prius_petti_nolosti

      Prius PHEV ei toiminut ollenkaan!
      Piti lähteä kädettömän naapurini mökille viikonlopuksi tekemään pientä remppaa hänen uudella ladattavalla Priuksellaan. Matka tyssäsi ennen kuin oli alkanutkaan. Mukaan piti mahtua naapuripariskunnan lisäksi vaimoni ja minä, pojanpoikani, eväiden lisäksi aggregaatti ja sähkötyökaluja. Eipä mahtunut!
      Ilmeni, että auto on nelipaikkainen ja takapaksiltaan niin vaivainen ettei aggregaatti olisi mahtunut mukaan pystyasennossa (öljyjen ja bensan takia ei voinut kuljettaa kyljellään).
      Niinpä ihmiset ja kamat piti pakata rippikouluikäiseen farkku-Golfiini, johon kaikki mahtuikin vaivatta ja reissu tuli heitettyä.
      Lauantai-iltana kaljalasin ääressä naapuri oli vähän nolona autonsa takia, jonka hienouksia olisi esitellyt matkalla, mutta kun siihen pirulaiseen ei mahdu kuin terveisiä. Oli jo lievästi katumapäällä hankinnastaan. Ehdotin kuitenkin selvittämään saisiko siihen asennettua vetokoukun. Voisi sitten lainata tarvittaessa allekirjoittaneen perävaunua.

      • Kirjoita

        Kirjoita laste satukirja. Sinullahan on lahjoja.


      • anonyymi_SW0

        Siinäpä oli tarinaa kerrakseen, ihan itteäkin nauratti vaikka ajan tojotalla enkä pidä volkkaria minkäänlaisessa arvossa.


    • AinoaToimiva

      Toyota Prius Plug in on ainoa Pohjolan oloissa asianmukaisesti toimiva ladattava hybridi.

    • OikeaaTietoa

      Talven tullen tämä on hyvä tietää.

    • OikeaaTietoa

      Perehtykää ihmiset ennenkuin ostatte ladattavan.

    • ToimiiOikeinTalvellakin

      Ainut oikea ladattava auto tammi- ja helmikuun pakkasiin on Toyota Prius.

    • Tutkiensin

      Yritykset ostaavat täyttä töhnää kun eivät perehdy ladattaviin hybrideihin ennen ostoa. Prius on täysin ylivoimainen ladattava hybridi.

    • Ominaisuudethinta

      On se ihme, kun parasta ladattavaa ei myyty Suomeen kuin 67 kpl. Eikö Tojo pysty toimittamaan enempää, vai mikä mättää ?

    • PyöreäNolla

      Viime kuussa eli tammikuuss 2019 rekisteröitiin ladattavia hybridejä:

      Prius Plug in Hybrid 7 autoa
      Volkswagen Golf 0 (nolla) autoa
      Volkswagen Passat 0 (nolla) autoa

      • PyöreäNolla

        Samoin Volkswagenin sähköautoja rekisteröitiin tammikuussa 0 (nolla) ritsaa.

        Missä ne on ne sähköautot, josta on niin pirun kova meteli?? Mitään ei tapahdu.


    • anonyymi_SW0

      Joillekkin tämä asia on liian vaikea ymmärtää mutta tottakai kylmällä plugin hybridillä kannattaa ajaa polttomoottori käynnissä sen aikaa että auto lämpiää sisältä, on meinaa polttoaineen hyötysuhde aivan omaa luokkaansa kun lämpökään ei mene harakoille kun sillä lämmitetään sisätilaa. Sähköautoissa kesäkulutus saattaa olla kesällä 15kWh/100km ja talvella 25kWh/100km, jostakin se lämmityksen kulutuskin pitää ottaa, ellei nyt satu olemaan niin saatanan kova masokisti että -20celssiusta auton sisällä on ok.

      • OikeaaTietoa

        Väärin!

        Toyota lämmittää ne sisätilat lämpöpumpulla ajossa ja tarvittaessa jo lähdettäessä 10 minuutissa auton ollessa latauksessa. Eipä ole koskaan ladattavan Priuksen kulutus ollut talvellakaan 16 kWh enempää. Toyota lämmittää myös akkunsa pakkasella, joten ne latautuvat täydemmiksi kuin muilla autoilla.

        Kotona lataus maksaa viidesosan bensiinin hinnasta joten polttomottorilla sisätiloja ei pidä eikä kannata lämmittää. Kauppakeskuksissa lataus on ilmaista.


      • anonyymi_SW0
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Väärin!

        Toyota lämmittää ne sisätilat lämpöpumpulla ajossa ja tarvittaessa jo lähdettäessä 10 minuutissa auton ollessa latauksessa. Eipä ole koskaan ladattavan Priuksen kulutus ollut talvellakaan 16 kWh enempää. Toyota lämmittää myös akkunsa pakkasella, joten ne latautuvat täydemmiksi kuin muilla autoilla.

        Kotona lataus maksaa viidesosan bensiinin hinnasta joten polttomottorilla sisätiloja ei pidä eikä kannata lämmittää. Kauppakeskuksissa lataus on ilmaista.

        Juu ei pidä paikkaansa sun 16kWh, on sähköautoissakin lämpöpumput ja koko vuoden keskikulutus pyörii 18,5kWh tietämillä.
        Tottakai polttoaineen energia kannattaa käyttää silloin kun sen saa tyyliin 80% talteen eikä ensin imeä akkuja kuivaksi että autoon saadaan peruslämpö ja sitten vasta moottorilla kun akku on jo tyhjä, sen takia ne käymään lähtee.


      • Kerro
        anonyymi_SW0 kirjoitti:

        Juu ei pidä paikkaansa sun 16kWh, on sähköautoissakin lämpöpumput ja koko vuoden keskikulutus pyörii 18,5kWh tietämillä.
        Tottakai polttoaineen energia kannattaa käyttää silloin kun sen saa tyyliin 80% talteen eikä ensin imeä akkuja kuivaksi että autoon saadaan peruslämpö ja sitten vasta moottorilla kun akku on jo tyhjä, sen takia ne käymään lähtee.

        Missäsä sähköautoissa on lämpöpumput? Ei juuri missään. Toyotalla on aivan Toyotan oma kehittämä huppulämpöpumppu.

        https://blog.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug


      • anonyymi_SW0
        Kerro kirjoitti:

        Missäsä sähköautoissa on lämpöpumput? Ei juuri missään. Toyotalla on aivan Toyotan oma kehittämä huppulämpöpumppu.

        https://blog.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug

        Vaikeampi nimetä missä sähköautossa ei ole lämpöpumppua, esim. Teslassa ei ole kun akku on niin iso ettei tartte.


      • EiMissään
        anonyymi_SW0 kirjoitti:

        Vaikeampi nimetä missä sähköautossa ei ole lämpöpumppua, esim. Teslassa ei ole kun akku on niin iso ettei tartte.

        Missään muussa kuin Priuksessa ei ole lämpöpumppua.


    • Anonyymi

      Jos perehdyt huolellisesti ladattaviin autoihin ennen ostoa niin huomaat, että on vain yksi ainut ja oikea ladattava hybridi. Se on Prius Plug in Hybrid. Muut on rakennettu pudottamaan autoveron alas. Sähköllä ajomatka on tehty niin, että se juuri riittää pudottamaan päästöarvon alas. Sähkön loppumisen jälkeen polttoaineen kulutus on kin hirveä. Täss yksi esimerkki:

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149f

      Mersujen sähkölläajomatka on vain 10 km helmikuun kylmällä säällä.

      • Anonyymi

        Kaksi vuotta vanhoja juttuja joudutte jo kaivelemaan. Surkeaa.


      • Anonyymi

        Ne verothan onkin hyvä saada pudotettua mahdollisimman pieniksi. Bensaa saa sitten silläkin rahalla, vaikka veroistahan sekin on suurimmaksi osaksi tehty. Omasta pistokkeesta lataamalla pääseen kaikista edullisimmin tällä hetkellä. Tosin, nuo Toyotan, Kian ja Huyndain ladattavat ovat melko lussuja. Säästävät liikaa kulussakin. Kyllä auton täytyy sentään liikkua ripeästi, mieluiten nelivedolla.


    • Anonyymi

      Nirolla nyt 23800km/v ja keskikulutus 1,7 litraa. Pitkillä matkoilla (800-1000km/päivä) kulutus on talvinopeuksilla ollut 3,8l /100km ja kesärajoituksilla 4,6l /100km.
      Kyyti on viileää mutta tehokas istuinlämmitys (myös takapenkeillä) ja lämmin ratti auttavat. Talvellakin pääsee pelkällä sähköllä yli 50km. Lisälämpöä voi myös halutessaan hankkia 200w lisälämmittimellä (esim pakkasvahti tai muu kosteiden tilojen lämmitin, Nirossa kun on 240v pistorasia. se tosin sitten lyhentää rangea).

    • Anonyymi

      Aika paha moka, taidan sittenkin ostaa Prius PHEV:n , vanhassa vara paree !

    • Anonyymi

      61000 km kulutus 2.9l 100km

    • Anonyymi

      Ainoa onkin hyvä kuvaus autolle, jota myydään yksittäisiä kappaleita silloin tällöin. Ensin ne on liikkeen esittelyautoina ja sitten joku saattaa jopa ostaa. Olisiko viime vuonna saldo 10 kpl.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe