Kuinka kahvipakettia pitäisi oikein käyttää?

käytönaikainen.ongelma

Olen ostanut erimerkkisiä kahvipaketteja ja niissä kaikissa on sama ongelma. Ne eivät nimittäin pysy avaamisen jälkeen sillä mukana olevalla teipillä kiinni. Joka aamu kun alan keittämään kahvia on sama tilanne. Paketti on auennut itsestään ja kaikki aromit karanneet komeroon.

Miten ne pussit on tarkoitettu oikein suljettaviksi? Ainakin väittävät että se mukana tuleva teipin pätkä on tarkoitettu paketin kiinniteippaamiseen.

10

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awesrh

      Jaa'a... itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa suljettavan teipin kanssa. Kai irrotat sen ennen kiinnittämistä kokonaan niin, että voit siirtää sen oikeaan kohtaan? En jotenkin usko, että teipin käyttäminen voisi olla mitenkään ylivoimaisen vaikeaa kenellekään.

      • ongelmateippi

        Teippi on kokonaan irti. Sitten olen lusikoinut paketista tarvittavan määrän keittimeen, jonka jälkeen olen taivutellut pussin suun kiinni ja laittanut teipin takaisin. Kyllä se teippi on paikallaan kaappiin laittaessa ollut, mutta 90 % kerroista pussi on auennut itsestään, koska teippi ei ole pitänyt. Ja olen siis kokeillut eri valmistajien kahvipaketteja. Kaikissa on sama vika.


    • tummempaa

      Pane avattu paketti peltipurkkiin niin aromit säilyvät paremmin ja osta paahdettua kahvia.

      • aromit

        Ehkä tuo hidastaisi aromien haihtumista, mutta ei poista sitä kokonaan. Pakettihan saattaa aueta siellä purkin sisälläkin.

        Eikö kaikki kahvi ole paahdettua?


      • huonosti.pesty.kuppi
        aromit kirjoitti:

        Ehkä tuo hidastaisi aromien haihtumista, mutta ei poista sitä kokonaan. Pakettihan saattaa aueta siellä purkin sisälläkin.

        Eikö kaikki kahvi ole paahdettua?

        Tarkoitin sitä että näihin asti suomalaisia kahveja on vain käytetty paahtimon ovella. Viime aikoina on alkanut saada jopa paahdettua kahvia. Sen tuntee siitä että pussiin merkitty paahtoaste on jotain 3 tai enemmän.

        Kun turkkilainen kävi Suomessa ja joi 'kahvia' niin hän kysyi: minkä takia tämä vesi on värillistä.


    • pysyy-ainakin-kiinni

      Leveäleukainen paperipuristin toimii hyvin kahvipaketinsulkijana.

    • Minä olen leikannut kuminauhasta 2 eripituista pätkää ja tehnyt kummankin pääähän solmun. Pidemmän pujotan paketin ympärille kun se on vielä korkea ja lyhyempää noin puolivälistä lähtien. Kyllästyin teippiin ja olen huomannut tämän systeemin ainakin minulle helpommaksi.

    • Sumppimaakari

      Kannattaa ihan suosista laittaa pakettiin itse lisäteippiä.
      Vaikka käsittääkseni ainakin joissain liikkeissä myydään ihan tällaisia sulkijoitakin jopa kahvipaketteihin ja voihan sitä toisaalta kyllä itsekin laittaa vaikka pyykkipojalla paketin kiinni. Ajaa saman asian.

    • nohaloo

      Oasta keraaminen kannellinen purkki, kahvi siihen ja pussi roskiin.
      Onko tässä joku ongelma ?

    • Mocca.Master

      Samaa litkua niistä kaikista valmiiksi jauhetuista tulee. Kallis ulkomainen luomukahvi joka on jauhettu muutama viikko sitten voi ehkä olla vähän paremman makuista kuin joku Presidentti tai Juhlamokka mutta tiskivettä se on yhtä kaikki.

      Ne aromit haihtuvat oksidaation myötä sillä sekunnilla kuin jauhaminen on lopetettu muutaman prosentin päivävauhdilla.

      Jos siis haluaa oikeaa kahvin makua eikä vain 'aromia', teet kuten vanha kansa teki Suomessa ennen eli jauhat ne pavut omalla myllyllä kotonasi. Ero on näihin kaupan hyllyillä kuukausia maanneisiin ja hapettuneisiin tiiliskiviin kuin yö ja päivä.

      Osta sellaisia papuja joissa lukee 'Arabica' (ei Robusta) ja jauhat ne myllyllä kotona (käsin toimiva mylly maksaa ehkä 10€, koneellinen jokusen kympin). Sitten laitat ne suodatinpussiin ja nautit pian täydellisestä kahvista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe