Katsastusvälit harvenee??

olenko.oikeassa

11

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_jaksa_pöljiä

      Kannattaa varmaan lukea se artikkeli kokonaan uudestaan vaikka kolmeenkin kertaan... Selkeästi sielläkin sanottu että vasta 20.5.2018 jälkeen tehdyt katsastukset muuttavat väliä. Muuten normaalisti

      • Ei_mitään_iloa

        Minun autoni täyttää kahdeksan vuotta nyt huhtikuussa. Silloin se pitää myös katsastaa. Koska tämä katsastus tapahtuu ennen muutospäivää 20.5.18, seuraavakin katsastusväli määräytyy vanhan lain mukaan. Yhdeksän vuoden ikäinen autoni siis pitää katsastaa ensi vuoden huhtikuussa. Ja seuraavana vuonnahan se sitten täyttää kymmenen, jolloin se pitää joka tapauksessa katsastaa.

        Olisinpa ostanut kaksi kuukautta nuoremman, niin ensi vuoden vaivalta säästyisin.


      • vasemmistoanarkistit
        Ei_mitään_iloa kirjoitti:

        Minun autoni täyttää kahdeksan vuotta nyt huhtikuussa. Silloin se pitää myös katsastaa. Koska tämä katsastus tapahtuu ennen muutospäivää 20.5.18, seuraavakin katsastusväli määräytyy vanhan lain mukaan. Yhdeksän vuoden ikäinen autoni siis pitää katsastaa ensi vuoden huhtikuussa. Ja seuraavana vuonnahan se sitten täyttää kymmenen, jolloin se pitää joka tapauksessa katsastaa.

        Olisinpa ostanut kaksi kuukautta nuoremman, niin ensi vuoden vaivalta säästyisin.

        Voit katsastaa sen myöhässä 20.5.


      • jepap

        Ei ole hyötyä katsastaa myöhässä, välivuotta ei saa enää yhdeksän vuotiaalle autolle, pitää katsastaa kymmenvuotiaana.


    • hfhfhfh

      Aja polkupyörällä väliaika ja katsasta kun laki tullut voimaan ja saat välivuoden.

    • näin.minä.ymmärsin

      Jos on katsastusaika 5/18-9/18 niin kyllä sen mielästäni voi silloin katsastaa 6/18, ihan miten vaan sopii. Mutta silloinhan ei tarvitse katsastaa.

    • sitsesiirtyy

      Alkuvuoden katsastukset kannattaa siirrtää kesäkuulle, poliisikin ymmärtää kun on pätevä syy siirtoon. Eikä uutta autoa kannata ostaa ennen kesäkuuta 2018, jolloin tulee se 4 vuoden tauko.

    • ugihoi

      No ei valvonta mitään siirtoja ymmärrä ja jos auton osto pitää siirtää muutaman kympin takia niin kannattaa jättää ostamatta.

    • kuka.ottaa.selvää
      • tietääkö.ne-itsekään

        Siis mitä tämä sekoilu käytännössä tarkoittaa.

        ""Jatkossa auton katsastusajankohtaan pystyy itse vaikuttamaan. Jos esimerkiksi haluaa siirtää autonsa katsastusajankohdan kesälle, niin auton voi käydä katsastamassa kesällä, jolloin katsastusaika ajoittuu jatkossakin samaan vuodenaikaan”, kertoo yksikönpäällikkö Olli Ahtola Trafista tiedotteessa."

        Missä se joka toinen vuosi käytännössä sitten on, siitä ei ole vieläkään mitään selkokielistä informaatiota tullut.


    • LaatuaOnkoSitä

      Nämä ns. "välivuodet" tekevät helposti sen, että vakaviakin uusia tyyppivikoja saattaa jäädä huomiotta, kun autoa tuskin paljon huollossa käytetään, johtuen pidentyneistä öljynvaihtoväleistä.Vika voi olla sellainen joka vaatisi esim. takaisinkutsun.
      Tällainen vika sitten saattaa yllättäen tulla ilmi tilanteessa, missä korjaaminen on sitten jo turhaa, eli liikenneonnettomuudessa.
      Jos minä ostaisin uuden auton, niin kyllä veisin sen vuosikatsastukseen, vaikka ei tarvitsisi. Ihan oman henkirievun takia. En luota sokeasti nykytekniikkaan, koska uusien varaosien laaduissakin on suuria eroja, niin varmasti niitä on myös autoissakin. Alle satanen on pieni hinta vuodessa auton turvatarkastuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe