Huoran maine pilasi elämäni 2

mariannen-

Tässä ketjussa kirjottelen jatkossa kuulumisiani. Koska tuolla aikaisemmassa keskustelussa jostain syystä poistetaan mun viestit sääntöjen vastaisena, en tajua miksi? ei ainakaan ennen s24 oo valittanut kiroilemisesta esimerkiksi ja jos ketju on liian pitkä niin luulisi että se ennemmin lukittaisiin. Mulle tämä julkisen päiväkirjan pito on henkireikä!

Eli uusi vuosi, uudet kujeet, uusi alku ja uusi keskustelu. :)

Haluan tukea muita kiusattuja kertomalla tarinani ja että kiusaajat tuntisi piston sydämessään.

95

6883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovainen.nainen

Kerro vain. Otsikon perusteella minusta ainakin olisi ihan kiinnostavaa lukea, mitä sinulla on sydämelläsi. Toivottavasti tekstejäsi ei poisteta.

• mariannen-

Tänään mulla ois ollut tapaaminen sossun kanssa, mutta se peruuntui kun en muistanut aikaa monelta mun piti mennä sinne. Yritin kyllä selvittää asiaa jo eilen päivällä jättämällä hänen vastaajaan viestin kun en saanut puhelimitse kiinni ja yritin soittaa vielä tänään päivällä, mutta en saanut sillonkaan kiinni. Sitten puol tuntia ennen tapaamista sossu soittaa mulle, että on vasta nyt kuunnellut viestini ja kysyy pääsenkö tulemaan, olin silloin mennyt jo kylpyyn ja sanoin että voin lähteä kyllä äkkiä tulemaan, mutta sossu oli silleen että nauti rauhassa kylvystä ja meidän tapaaminen siirtyi maanantaille...

Pelkään vaan ettei se maanantaikaan onnistu, koska sossu valitteli tänään flunssasta oloo ja jos hän tulee kunnolla kipeäksi ja on maanantaina töistä pois niin ei ehkä saada ajoissa hoidettua mun asioita... sossun kun täytyisi puoltaa Kelaan sitä että saisin toimeentulotuen nopeammin jne jne jne jne..

Sellanen fiilis on nyt, että on monta rautaa tulessa, paineita, aina menen vaikeimman kautta, mutta olen yrittänyt olla aktiivinen ja hoitaa asioitani parhaimpani mukaan!

Sitten tuli tänään vielä paha mieli siitä, kun ajauduin chatissa keskusteluun yhden entisen tuttavan kanssa ja kun en lämmennyt hänelle romanttisessa mielessä niin hän haukkui minut pinnalliseksi ja syytti mua myös siitä kun exä ollut väkivaltainen minua kohtaan! törkeää. Mitenniin se on liian pinnallista jos en syty hänen ulkonäöstään, eikö meillä jokaisella ole oma mies/nais ihanne, toisen ulkonäkö viehättää kun taas jotakin toista pitää epämielyttävänä. Olisiko se ollut sitten oikein että oisin valehdellut tälle jätkälle rakastavani häntä, siitäkö hän ei ois vetänyt hernettä nokkaan?

• eienäänuori

Kiva kuulla kuulumisiasi. Olen ajatellutkin että minne olet häipännyt, mutta ei sitä aina tietenkään tule kirjoitelleeksi. Kyllä asioiden pukeminen sanoiksi auttaa ja on terapeuttista. Ja sinä haluat antaa toisille vertaistukea. Ei kaikkiin kivoihin tyyppeihin voi ihastua ja ei siitä mitään tule jos ei ole molemmin puolin tunteita, mutta ystävä voisi silti olla.

• mariannen-

Kiva nähdä että sinä kirjottelet myöskin vielä täällä. :) mitä kuuluu?

En jaksanut pitkään aikaan kirjotella koska ryömin pohjamudassa ja ei ollut mitään uutta kerrottavaa. Ajattelin että kuulenko sinusta enää ollenkaan, kun en jaksanut kirjottaa ja harmitti jos en olisi kuullut, mutta en voi velvoittaa myöskään muita ihmisiä päivystämään täällä minua varten.

14.12.2017 aloitin siis elämässäni uuden alun viimeisen kerran, tällä kertaa on onnistuttava jos on mahdollisuus onnistua, koska muuten mulla jää nuoruus ja koko elämä elämättä! en ole siis ottanut enää takapakkia, vaikka vaikeitakin hetkiä on ollut vaan pitänyt päätöksestäni kiinni että tuo oli uusi alku. Syy mikä sai minut tuolloin ottamaan elämästä kiinni, niin sanotaan vihjeenä vaikka niin että rakkaus on voimista suurin.

Asiat joissa olen edistynyt niin oon kyennyt viemään roskat ajoissa ulos, sossun kanssa pestiin mun talvitakki, olen hoitanut aktiivisesti raha-asioitani, ollut 2-3 päivän jaksoja jolloin olen kyennyt syömään, juomaan, liikkumaan, nukkumaan terveellisesti ... mutta vielä ei ole tullut sellasta läpimurtoa jotta saisin elettyä joka viikko terveellistä ja normaalia elämää.

Psykiatrisen sairaanhoitajan luona mun käynnit loppui ja hoito jatkuu Laaksossa. Nyt vaan oottelen millon mulla kutsu tulee sinne.

Viime yö meni tosi huonosti. En ole nukkunut tuntiakaan. Oon ollut todella vainoharhainen. Tai en tiedä varmaksi onko ne kaikki harhoja. Joku osotteli minun ikkunaan taskulampulla ja pelkään että minut tapetaan ens yönä, puukotetaan, tai tapetaan ainakin lähiaikoina, tappaja tunkeutuu kotiini kun tuo ulko-oven lukko on niin huono. Pelkään kuollakseni puukotuksesta aiheutuvaa kipua ja suurta veren vuotoa. Pelkään että tämä tappaja tulee olemaan yks tuntematon jätkä, joka lähetti mulle 100e postissa rahaa, sanoi etten jää velkaa ja ois halunnut alkaa seurustelemaan mun kanssa, minä en hänen kanssaan, niin pelkään että on katkera ja tappaa minut sen takia. Hän näyttääkin tappajalta.

• Älyä.kehiin

Oletpa aika harhainen. Kuka sinut muka tappaisi? Et ole antanut mitään syytä, joten senkus alat nukkumaan. Lue iltarukous ja rauhoitu.

• mariannen-

Tänään ois ollut tapaaminen sossun kanssa, kun ei onnistunut tuo viime kerta, mutta ei onnistunut tämäkään. Mulla oli niin kovat kuukautiskivut etten jaksanut tapaamiseen lähteä. Mutta puhelimitse hoidettiin asioita ja sossu lupasi soittaa kelaan, pyytää kelan virkailijoita nopeuttamaan mun toimeentulotuki hakemuksen käsittelyä ja sossu myönsi rahaa myös talvivaatteisiin.

Voin sanoa suoraan että tiedän mitä helvetti on, vuonna 2014 mulla ei ollut rahaa edes talvitakkiin, villatakki päällä kävelin ulkona -20 asteen pakkasella ja sain ihmisiltä katseita tyyliin " mikä tuossa likassa on vikana " . Ei tunnu sellaset katseet mukavalle, koska en minä haluaisi olla köyhä ja sairas, elämä on vaan pakottanut minut tähän rooliin!

Tänään ei oo ollut enää niin pahasti vainoharhaisuutta, sain selvitettyä ihmissuhde asioita, se toi mieleen levollisuutta ja turvallisuuden tunnetta.

• zinderellanen

Hei! En ole lukenut linkkiäsi,niin entiedä tarinaasi, mutta hienoa että on nyt lämmintä ja mieli vähän rauhallisempi :) Iso halaus täältä yhdeltä tuntemattomalta telluslaiselta asioiden hoitoon- kaikki jotenkin järjestyy, kun ei luovuta vaikkei heti onnistuisikaan ja kaikki inhottavat juoksevat asiat, eivät ne yleensä niin helppoja olekaan- mukavaa kun kirjoitat :)

• mariannen-

Täytyy ainakin toivoa ja luottaa siihen että kaikki asiat järjestyy vielä parhain päin tai jos ei parhain päin niin hyvinkin riittäisi.

Mikä on sinun tarinasi, mikä tuo sinut tälle palstalle?

• Laistaasiaa

Kiitos aloittelijalle, vaikkakin aktiivimalli saattaa avata vanhoja arpia.

• mariannen-

Miksi se avaisi? mua vissiin ei tuo aktiivimalli edes kosketa kun en elä työmarkkinatuella tms. Mutta vastustan sitä kyllä ja olen allekirjoittanut aloitteen aktiivimallin kumoamisesta, koska se ei ole reilua että köyhistä yritetään tehdä entistä köyhempiä ja työnhakijaa on turha myöskin rangaista siitä jos työnantaja ei palkkaa ja pienemmillä paikkakunnilla ei ole edes mahdollista tarjota samanlaisia työllistymismahdollisuuksia kuin isommissa kaupungeissa, joten siihenkään ei voi työnhakija vaikuttaa ja silti häneltä leikattaisiin tukea. Se ei ole oikein!

Ja on erittäin hyvä, että perjantaina on tulossa lakko tämän aktiivimallin takia ja ne jotka kiroaa sitä kun eivät pääse töihin, eikä lapset päiväkotiin kun julkiset ei kulje... niin voivat osoittaa syyttävän sormensa niitä päin jotka tämän paska lain keksivät!!

• mariannen-

Tänään sain jälleen terveellisistä elämäntavoista kiinni. Kävin lenkillä nauttimassa aurinkoisesta säästä, syön ja juon terveellisesti, pesen hampaat, rentoudun ja viime yön olen nukkunut ihan ookoo.

En tiedä miksi oma sosiaalityöntekijäni ei soittanut mulle tänään, vaan joku toinen sossu, mutta niinku arvasin Kela hangoittelee sen asian kanssa vastaan että nopeuttaisivat mun toimeentulotuki päätöksen tekemistä ja eivät osanneet yhtään sanoa millon tuki on mun tilillä... ei auttanut vaikka sossu soitti sinne ja pyysi nopeutusta koska pian asiakas eli minä oon täysin rahaton. Sillon kun tuki tuli vielä sosiaalitoimistosta, niin tälläset asiat onnistui hetkessä.

Onneks mulla on kuitenkin vielä sen yhden tyypin antamaa rahaa jäljellä ja sossu lupasi tehdä vaateraha päätöksen perjantaille, josta saan osan käyttää ruokaan jos tulee oikeen tiukka tilanne.

• mariannen-

Tälläsiä päätöksiä oon myös elämässäni tehnyt ja kirjoitin ne kans yhdelle kaverille sähköpostiin:

Mä tein sellasen päätöksen että jatkossa aion olla täysin oma itseni.

En lähde esittämään enää mitään muuta tai muuttamaan esimerkiks kenenkään miehen takia itseäni.

Sen miehen täytyy tykätä minusta tälläisenä kun oon.

Mulla on oikeus olla ainutlaatuinen ihana itseni.

Meille jokaiselle ihmiselle on luotu erilaiset luonteet ja täytyisi olla ylpeä etenkin niistä hyvistä puolissa itsessään!

Mulla on ollut aikaisemmin suhteita väkivaltaisiin miehiin ja sekin on ollut syy, miksi joudun etsimään identiteettiäni uudelleen, koska jos on tekemisissä väkivaltaisuuteen taipuvan ihmisen kanssa, ei ehkä täysin uskalla/pysty olemaan oma itsensä. Alkaa rajoittamaan omaa persoonallisuuttaan. Sitä en halua itselleni enää tehdä, se ei ole oikein.

Toki on järkevää olla itsesuojelu vaistoa, mutta kun lähden ajattelemaan että mun täytyisi hillitä tempperamenttiäni niin mulle tulee sellanen puristava tunne keskivartaloon, menen lukkoon, en osaa olla enää oma itseni koska koen etten pysty olemaan vapautuneesti.

Joten, what ever, päädyin mä minkälaisen miehen kanssa tahansa tulevaisuudessa parisuhteeseen tai tulee mulla olemaan minkälaisia ystäviä tahansa, mä aion olla oma itseni hyvässä sekä pahassa ja mä mielestäni elän oikealla tavalla, silleen kuten kuuluu, en nauti riitelystä tai ole syyttä kellekkään ilkeä mutta jos mun kumppani esimerkiksi pettää minua, koen että mulla on oikeus suuttua ja haukkua hänet kusipääksi ja haistattaa paskat tuli turpaan sitten miten pahasti tahansa!

Olen valmis ottamaan sen riskin että tulee turpaan. Ei elämässä selviä ilman että ottaa riskejä. Jokainen ihmissuhde on aina riski kun sä et voi olla 100% varma minkälainen ihminen se toinen on, jopa ulos lähteminen on riski, joku piripää saattaa yllättäen seotessaan vaikka puukottaa sut.

Niinpä ois tärkeää että pystyy nauttimaan jokaisesta hetkestä tässä elämässä, sillä koskaan ei tiedä millon elämä päättyy.

Luotan siihen että elämä ja kohtalo tuo ne oikeat ihmiset minun elämään, koska emmä nää mitään muutakaan oikeampaa tyyliä elää? toisaalta tunnen itseni tyhmäksi kun luotan sokeasti tuollaseen. Mutta elämää ei kannata tuhlata pelkäämiseen ja oon aatellu mennä itsepuolustus kurssille myös.

• mariannen-

Viime yönä ei tullut nukuttua sitten yhtään, koko ajan olin erittäin ahdistunut. Tämä ahdistus kumpusi siitä kun satuin juttelemaan chatissa erään henkilön kanssa, joka muistutti minun väkivaltaista exää. Jos tämä ihminen tulee puhumaan vielä mulle, niin täytyy suoraan sanoa etten halua olla missään tekemisissä, jospa hän sitten jättää minut lopullisesti rauhaan, sanoin jo eilen, mutta silti hän jatkoi puhumista ja jos tuollanen jatkuu että ottaa yhteyttä vaikka toinen osapuoli ei sitä toivo, niin menee häiriköinnin puolelle! Muutenkin olen ärsyyntynyt tähän nykyajan netti keskustelu tapaan, suurin osa haluaa vaan harrastaa nettiseksiä, eikä jutella enää mistään muusta ja tutustua ihmiseen, tuntuu että ihmisten älykkyys on laskenut ja joka kerta kun avaan chatin, pelkään ja ahdistun jo valmiiksi millon joku kysyy " Ootko tuhma? ;) " tämänkin takia ois hirmu tärkeetä että tulisin terveeksi, jotta pääsisin elämään sitä normaalia sosiaalista elämää tuonne ulos...

Tuntuu että nykyisin mulla ei oo mitään suojakuorta enää, kaikki menee ihon alle... Eilenkin joku nainen katsoi mua kieroon kun kuljin ulkona legginseissä, kun joidenkin mielestä ne näyttää kalsareille. Mutta eipä oo ollut nyt varaa ostaa muita housuja, jos tuokin akka tietäisi miten paljon oon jo kärsinyt niin ei ehkä enää katsoisi kieroon.

• kulit

Millon viimeksi joku harrasti "nettiseksiä"? 2000-luvun alussa mukulat sitä harrastivat.

• mariannen-

Tänään sossu ja asumisneuvoja kävi kylässä. Hävetti näyttää sille asumisneuvojallekin miten huonossa kunnossa oon henkisesti, koska vaikka oon saanut vietyä nyt roskat jatkuvasti ulos, niin on täällä ympäri asuntoa silti kaikkia papereita jotka pitäis tsekata läpi ja heittää turhat roskikseen. Nuita papereita mulla on kertynyt varmaan vuodesta 2014 ja aina tulee nivaska vaikka mitä lippu lappusia kun asioi noissa virastoissa kuten sosiaalitoimisto, kela, työkkäri. Asumisneuvoja lupasi alkaa auttamaan mua uuden kodin hommaamisessa ja laittaa mulle sähköpostiin vuokranantajien yhteystietoja jotka vuokraa asuntojaan pelkästään sossun asiakkaille ja toki rupean tässä itsekkin aktiivisesti kattelemaan eri sivustoilta uutta kotia, onneks kesään ja putkiremonttiin on vielä aikaa, mutta muistan että tätä nykyistäkin kämppää sain etsiä päälle vuoden ajan. Yleensä jokaisen vuokranantajan vastaus oli kielteinen, lähes kukaan ei halunnut ottaa vuokralaiseksi henkilöä jonka vuokran maksaa sossu, joillakin vuokranantajilla on tosi paha asenne vamma. Sitten kuulemma asunnon vuokraaminen on pelkkää liiketoimintaa, eikö löydy mitään inhimillisiä arvoja kun on kyseessä kuitenkin jonkun ihmisen koti? Tuli puhetta myös sossun ja asumisneuvojan kanssa mitä ne kriisiasunnot on, jos en mitään muuta kattoa pääni päälle löydä ennen putkiremonttia niin minut todennäköisesti sijoitettaisiin tuollaseen, niin ne on soluasuntoja.................................... joo, pitäis olla kiitollinen siitä ettei kadulle joudu, mutta ei huvita kyllä joutua vieraiden ihmistenkään kanssa asumaan saman katon alle! tiedä minkälaiset hullut saa kämppikseksi ja oma rauha mulle tärkeetä jo sen suolistosairauden takia, osaatte varmaan jokainen päätellä miksi... Nyt täytyy vaan luottaa siihen, etten ikinä kans mokaa sillä tavalla että jättäisin vahingossa hellan tai hanan päälle, koska jos tulis tulipalo/vesivahinko, niin minut saatettaisiin sijoittaa justiisa tuollaseen kriisiasuntoon. Tää on just niin tätä kun ei oo ketään perheenjäseniä tai ystäviä kenen luokse mennä hätätilanteen sattuessa! Aikoisin tuollasessa tilanteessa kyllä myös anella jos sossu tai työkuraattori ottais minut luokseen asumaan, mutta veikkaan ettei onnistuisi, koska eivät ole velvollisia sellaseen ja tuolla periaatteella saisivat majottaa varmasti aika monta muutakin tyyppiä. Kotivakuutus mulla on voimassa ja se saattaisi pelastaa minut niin että sijottaisi hotelliin asumaan korjaustöiden ajaksi, mietin että soittaisinko vakuutusyhtiöön ja varmistaisin tämän asian, mutta en taida sitä tehdä koska jos vastaus olisikin etteivät hommaa mitään kattoa mun pään päälle jos oon itse aiheuttanut vahingon... Tieto lisää välillä tuskaa ja parempi elää vaikka valheessa ja uskotella itselleen että vakuutusyhtiö auttais, niin voin ehkä joskus vielä parantua tästä pakko-oireisesta häiriöstä kun saan turvallisuuden tunnetta edes jostain.

Vaikuttaa siltä että vakuutusyhtiöt myy ihmiselle monesti vaan katteetonta turvaa, katoin jokin aika sitten sääntö suomi - ohjelmaa ja siinä käsiteltiin aivovammaisen Saaran tapausta ja Saaralla oli muistaakseni 4-5 neurologin lausunto että hänellä on vakava aivovamma, niin vakuutusyhtiön lääkäri teki päätöksen tapaamatta edes potilasta että potilaalla on korkeintaan lievä aivovamma ja on työkykyinen. Eikä tuon lääkärin erikois osaamisaluetta ole edes aivot! Nyt Saara joutuu sitten sairaana taistelemaan vakuutusyhtiötä vastaan jotta sais ne korvaukset jotka hälle kuuluu. Törkeetä. Tää on tietty eri aiheeseen liittyvä tapaus, mutta luultavasti minäkin joutuisin vääntämään vakuutusyhtiön kanssa korvauksista jos olen itse unohtanut hellan päälle ja aiheuttanut tulipalon.

• mariannen-

Mä toivon niin kovasti että tämä henkinen kipu minun sisällä loppuisi, mutta tuntuu etten saa siltä katkaistua mitenkään siipiä poikki! Viimeistään tämä kipu loppuu sillon kun riistäisin itseltäni hengen, mutta täältä pois pääseminenkin on nykyään tehty niin vaikeaksi, jos sulle tuntuu esimerkiksi oikealta tavalta lopettaa elämä lääkkeiden yliannostuksella, niin se on tehty nykyään tosi vaikeaksi... Ihminen yritetään pitää väkisin hengissä, vaikka hän ei enää haluaisi edes olla tässä maailmassa! Jos sun elämä lähtee raiteiltaan, niin yleensä kukaan ei ota sillon kiinni ja harvoja kiinostaa auttaa, jos edes pystyvät auttamaan, yleensä ihmiset on niin omahyväisiä että varsinkin vihamiehen syöksykierrettä katsotaan innoissaan....

• mariannen-

Oon niin kovasti miettinyt taas sitä miten tähän pisteeseen tuli päädyttyä. Kun mietin esimerkiks sitä kun minua kiusattiin niin en osannut reagoida siihen mitenkään muuten kuin hirveästi stressaamalla. Äidiltä opittu tapa. Äiti stressasi kaikkea mitä isä sanoi ja teki... hyi että mua ihan oksettaa ajatella miten epänormaali lapsuus mulla on ollut ja millä kaikin tavoin se on voinut muhun vaikuttaa! Mä olen niin katkera. Jos olisin saanut kotoa paremmat aseet puolustautua kiusaamista vastaan, sillein että mun vanhemmat ois rakastanu ja tukenu mua niin olisinko kestänyt kiusaamisen sairastumatta? Nyt sen himo stressaamisen takia mulla on ärtynyt suoli, kaljuuntumista ja vaikka mitä, sairauksia joita ei välttämättä koskaan saada parannettua...................... Kiitos äiti ja isä, te ehkä mun koko elämän pahimmat pilaajat.

Eikö se ois jo riittänyt että mulla oli perhe-ongelmia, oliko mua pakko vielä kiusatakkin!?

Ainiin ja tiedättekö miltä tuntuu ostaa maksusitoumuksella ruokaa kaupasta? senkin olen joutunut kerran elämässäni kokemaan. Todella nöyryyttävää. Pohjalla mä oon....................... jee jee ...

• hdlsp87

En tiedä missä paikkakunnalla asustelet, mutta varmaan jossain aika kehittymättömässä, mikäli joku kunnan mielipiteenmuodostaja kykenee vaikuttamaan yhden laiminlyödyn tytön maineeseen noinkin vakavin seurauksin. Ehkä sinun tulisi vaihtaa johonkin isompaan kaupunkiin missä olisi ehkä vaikuttavampia palveluita, ja ihmisiä keillä on muita arvoja ja arvostuksia mielessä kuin yhden pikkutytön seksuaalimaine ja käyttäytyminen.

Minkäköhänlaisia aseita pitäsi sitten olla tuollaista hyökkäystä vastaan? Eikö ole parasta tehdä johtopäätös tuollaisen yhteisön moraalisista kyvyistä ja vaihtaa yhteisöä, jossa vallitsee toisenlaiset painopisteet ja missä naisten seksuaalisuus ei ole mikään erityisesti toisille kuuluva asia kaikkine moninaisuuksineen ainakaan negatiivisesti. Kirppiksiltä saa muuten ihan kivoja ja vähän käytettyjä vaatteita kassillisenkin parilla kympillä...

Voi kunpa löytäisit jonkun tervehdyttävän viiteryhmän, jossa voisit vapautuneemmin suhtautua itseesi ja muodostaa paremman pohjan tulevaisuuden valinnoillesi, arvostelmillesi ja arvostuksillesi. Tsemppiä sulle :)

Tässä vielä jotain asiaasi liittyvää jo kaaaauan sitten tiedettyä ja monissa piireissä sisäistettyä itsestäänselvää:

http://www.nic.fi/~raijakoo/ex.htm

• vaikeanäärellä

Tämä yllä oleva linkki voi sopia kokemuksiisi yhteisössäsi, mutta tulee muistaa että toisissa yhteisöissä on sitten muut ongelmat, vaikkei mailma jäsentyisikään niissä noin muinaisen vanhanaikaisesti. Eikä oikestaan juuri missään ole sen kummempaa kiinnostusta tai ymmärrystä alkuperäiseen ongelmaasi riittämättömästä ja huonosta vanhemmuudesta, se on vähän tabuaihe. Kokemukset ja käsittelyt on aika visusti monopolisoitu psykologeille yms. toimijoille.

Vanhemmuuden puuttuminen taustalta asettaa valtavat haasteet jo itsessään niin että on syytä valita seuransa ja ulkoistaa nopeasti kärsimystä tuottavat ihmiset vaikutuspiiristään. Sinulla olisi oikeus nuorena ihmisenä etsiä ja löytää itseäsi turvallisesti välillä tyhmyyksiäkin tehden ilman sen kummoisempia seurauksia. Niinhän ne tekee muutkin vanhempiensa tuella hoiviin palaten.

Se että sinä saat kantaaksesi ylimääräistä taakka siitä mitä monet ns. kunnon perheen lapset ja nuoret tekevät itseoikeutetusti isommallakin volyymillä on erittäin valitettava sosiaalinen fakta joissain yhteisöissä, johon auttanee vain ensinnäkin itsesi pelastaminen junttilasta ja sittemmin vaikeissa tilanteissa ja pahoinpitelyn kohteena olevien lasten ja nuorten asioiden esiin tuominen buuausseuraamuksineen. Koska vanhemmilla on oikeus jne.

• kirjoitteletaas

Luin tekstisi ja rukoilen että saat kivan asunnon. Kun on pohjalla niin sieltä on tie vain ylöspäin.

• mariannen-

Sun rukous auttoi, en tiedä rukoilitko mulle pelkästään kivaa asuntoa, mutta viime yönä kun menin nukkumaan mulla oli mukavan rauhallinen ja seesteinen olo ja sain hyvin nukuttua! ihmettelin sitä itsekkin. Enkä tiennyt edes että oot rukoillu mun puolesta, koska siinä vaiheessa kun kirjotit tuon viestin niin en enää ollut edes täällä palstalla. Voisitko rukoilla myös että parantuisin kaikista sairauksistani? :) en tiedä pitäisikö mun myös itse uskoa jeesukseen tai jumalaan jotta ihmeparantuminen voisi tapahtua. Ja onko sillä merkitystä kuinka monta ihmistä rukoilee mulle hyvää? koska mulle on varmaan 50 ihmistä toivonut pahaa ja kironnut minua, niin onko 1 ihmisen rukous sillon tarpeeksi voimakas pelastamaan minut?

• oikeusavustukseen

50 ihmistä yhtä ihmistä vihaamassa? Onko kyse jostain sairaasta lahkosta, rikollisjengistä, vai mitä ihmettä? Kuulostaa siltä että tarvitsisit ehkä rikosoikeudellista neuvontaa ja avustusta.

• kirjoitellaantaas

Kyllä Jumala näkee ja hallitsee tilanteen vaikka on satoja tuhansia kilometrejä etäisyyttä ja vaikka henkilö jonka puolesta rukoillaan ei itse tietäisi tai jaksaisi uskoa. Kyllä ihmeparantuminen voi tapahtua ja itse olen parantunut kertarukouksessa vuosikymmeniä kestäneestä suolistovaivasta. On sitten asioita joihin se selkeytyminen on vienyt pitkän aikaa ja eteenpäin on menty hitaasti pienin askelin. Kaikella on täällä tarkoitus ja meitä opetetaan vaikeuksien niistä poiskasvamisen kautta. Jumalan siunausta on kyllä niin voimallinen mahti että se peittoaa kaikki pahan palavat nuolet. Kyllä uskon että ei ole sattumaa että tässä kirjoitellaan. Jatkan taistelua puolestasi, että hyvä saa tilaa ja voitto tulee.

• rukousauttaa

Minäkin rukoilen aloittajan puolesta, että löytyisi uusi hyvä asunto ja kaikki kääntyisi parhain päin.

• kirjoitellaantaas

Hienoa että rukoilet aloittajan puolesta ja siunaat häntä.

• mariannen-

Kerroin tänään mun traumoista ja peloista yhdessä chatissa. Mustasukkaisesta miehestä ja tapetuksi tulemisen pelosta. Ei muut jaksaneet sitä kuunnella, käskivät vaan unohtaa ja päästä peloista yli. Helpommin sanottu kuin tehty. Tuli entistä kurjempi olo kun sanoivat noin ja nyt ei huvita enää koko chatissa ees käydä, en halua rasittaa ja hermostuttaa muita peloillani...

• Näinseonk

Oletko muuten kertonut kavereillesi tästä sinun tilanteestasi? Tarkoitan siis ihan rehellisesti kaiken, mitä olet elämässäsi kokenut? Sieltä päästä luulisi kyllä jotain apua tulevan. Eikö muutto toiseen paikkaan olisi myös hyvä ratkaisu kohdaltasi? Voisit myös ruveta harrastamaan jotakin, missä löytäisit mukavia ihmisiä ympärillesi.

Eihän tuossa ole mitään järkeä että nuori nainen kuluttaa aikaa miettiessään, minkälainen maine hänellä mahdollisesti on. Sinun kuuluu nauttia elämästä ja unohtaa jo menneet. Olet hyvin fiksu nainen ja toivottavasti löydät elämääsi paljon positiivista energiaa. Se edesauttaa unohtamaan nuo ikävät vääryydet, mitä olet valitettavasti tässä elämässäsi kohdannut.

• mariannen-

Nyt ajattelin taas pitkästä aikaa kirjotella kuulumisiani, jäänyt tämä kirjottelu kun ei oo tuntunut olevan sopivaa hetkeä siihen, eikä voimia!

Mulla siis alkoi taas tutkimusjakso tuolla sairaalassa, mielenterveys osaston puolella ja tämä tutkimus suoritetaan avohoidossa. Olen käynyt tapaamassa lääkäriä, sairaanhoitajaa ja toimintaterapeuttia. Heti ensimmäisellä kerralla kun tapasin lääkärin niin tulosti mulle jo kaksi lääke reseptiä eli pillereitä naamaan vaan, en alkanut syömään niitä koska oon lukenut että mielialalääkkeet tuhoaa aivoja lopullisesti ja tekee monesta ihmisestä zombien, eikä lääkärit tietenkään kerro rehellisesti haittavaikutuksista, söisin pillereitä vasta kun on ihan pakko tilanne. Nuo lääkäri ja sairaanhoitaja eivät vaikuttaneet mukaville ihmisille, lääkäri on jotenkin kylmä ja sairaanhoitajalle kun kerroin väkivaltaisesta parisuhteestani, peloista mustasukkasia miehiä ja tapetuksi tulemista kohtaan niin sain syyllistämistä että onkohan kaikki vaan mun mielikuvituksen tuotetta... Törkeää! vaikka olisin kaivannut tukea ja lohtua, kun olen kärsinyt niin paljon monien ilkeiden ihmisten takia että ei ihme että alkaa päässä sekoamaan.

Toimintaterapeutin kanssa synkkasi heti, hän on mukava ja lämmin ihminen, tykkään käydä hänen luonaan ja mulla on huhtikuussa kaksi seuraavaa tapaamista hänen kanssaan.

Psykiatrinen sairaanhoitaja jota tapasin terveyskeskuksessa niin häntä en enää tapaa, mutta hän oli myös mukava ihminen, hänen luonaan jostain syystä sai käydä vaan maximissaan 6 kertaa.

Viime yöt oon saanut nukuttua ihan hyvin ja viime päivät syötyä myös terveellisemmin, mutta oli tuossa taas pitkä jakso kun olin täysin pohjalla, tuntuu että oon tampannu viime vuoden heinäkuusta jolloin aloitin kirjottamisen tänne palstalle niin ihan samassa tilanteessa, edistymistä ei oo tapahtunu kunnolla! :( paitsi siinä mielessä että oon kyennyt viemään roskat säänöllisesti ulos...

Eilen oli työkkäri tapaaminen jossa mun kanssa oli myös uraohjaaja ja siellä vaan päivitettiin tilanne, mua ei velvoitettu nyt hakemaan mitään työpaikkoja kun on menossa tuo mielenterveyden tutkimusjakso. Eikä mulla nyt riittäis ees voimat revetä joka paikkaan niin kuin terveellä ihmisellä..

Oon stressannut enemmän tässä siitä tulevasta putkiremontista, sain kuulla että kesän sijasta sen pitäis alkaa vasta syksyllä, joten onneks mulla on enemmän aikaa etsiä uusi koti, oon käynyt 12 asuntonäytössä enkä oo saanut niistä kämpistä yhtäkään........................................................................ Vissiin sen takia mua ei haluta vuokralaiseksi koska oon työtön ja elän tuilla. :( vaikka kelalta oiskin varma vuokranmaksu ja nykyiseltä vuokranantajalta saan myös suositukset!

Pelkään että jään kodittomaksi, koska mulla ei oo ketään läheisiä/ystäviä kenen luo mennä ja joudun johonkin kodittomien asuntolaan jota kutsutaan helvetin esikartanoksi ja siellä minut raiskataan ja hakataan. Täytyy ihmisen olla alas vajonnut jos sellaseen paikkaan joutuu.

Vituttaa ettei aktiivisuudella saa mitään, kun yrität puolikuntoisena löytää itsellesi uuden kodin, suurin osa yksityisistä vuokranantajista tuijottaa vaan omaa napaa, koti ei oo mikään inhimillinen asia vaan pelkkää bisnestä... ! ja oli senkin kanssa arpomista että minkä suuruista vuokraa Kela suostuu maksamaan, onko se raja 700e/kk, 720e/kk, 730e/kk vai 675e/kk, joka suunnasta sossulta, asumisneuvojalta ja kelalta saa erilaista informaatioo ja kun kelalla on tapana kans nipottaa muutamista kympeistä! että jos vuokra menee muutaman kympin yli rajan, niin käsketään etsiä halvempi koti...

Sitten mulla saattaa lähiaikoina hajota läppäri ja kännykkä, kun läppärillä jo ikää 8v ja puhelimella 4v, nää on alkaneet vähän temppuilemaan ja kiva jos molemmat hajoaa samaan aikaan........................................................ Eikä sossu suostu kustantamaan uusia, eikä mulla oo varaa toimeentulotuella elävänä hankkia niin sit kun ei oo puhelinta niin ei nykymaailmassa pysty mitenkään hoitamaan työjuttuja tai soittamaan vuokranantajille, läppäri on mun ainoita iloja yksinäisyyteen kun saan kuunnella musiikkia ja kahtoa leffoja... Kaikki viedään köyhältä eikä kukaan auta !!!

Osamaksu on yksi vaihtoehto, mutta jos mulla meinaa loppua rahat muutenkin kesken, niin miten maksan nuita osamaksuja ja sitten menee luottotiedot, joka taas vaikeuttaa asunnon hankintaa ja montaa muuta asiaa !!!

• mariannen-

Enkä voi mennä enää tuonne lähi kauppakeskukseen kun siellä on alkanut nyt joku tummaihoinen mies stalkkaamaan minua... Pelkään häntä, rukoilkaa ettei KUKAAN pääse enää koskaan satuttamaan minua väkivalloin!

Ja olen valmis tulemaan myös uskoon, jos se auttaisi minut terveeksi, jatkossa jos minulta kysytään uskonko jumalaan/jeesukseen niin vastaan kyllä, mutta haluan kokea ensiksi sen jumalan/jeesuksen parantavan voiman jotta mun on helpompi uskoa... voiko näin vaatia? ja sitten kun olen terve ja mulla on uusia ystäviä ja parisuhde niin en ehkä hehkuta heille sitä että jumala/jeesus paransi minut, en toimi näin koska häpeäisin jumalaa/jeesusta vaan suurin osa ihmisistä nyt on vaan sellasia että pitävät sua hulluna jos alat tuollasesta kertomaan, enkä halua joutua enää pilkatun ja oudon ihmisen asemaan koska olen sen roolin jo tässä elämässä kokenut ja se on aiheuttanut mulle suunattomasti tuskaa ja kärsimystä... Lupaan kuitenkin netissä jakaa jeesuksen/jumalan ilosanomaa ja näin ollen pystynkin sitä sanomaa levittämään suuremmalle väkijoukolle. :) Onnistuuko tälläinen vai pitäiskö olla kaikkien edessä avoimesti uskovainen, lopettaa päihteiden käyttö, seksikäs pukeutuminen... Saako siis enää olla oma itsensä jos on uskovainen?

Ja siis vaikka mä tykkäisin bilettää ja pukeutua seksikkäästi, niin oon silti hyväsydäminen ihminen, avoin = ihmiset saa jakaa mulle huolensa ja kuuntelen heitä ja neuvon, aika ymmärtäväinen = ymmärrän erilaisia elämäntilanteita, aidosti haluan auttaa ja suurimmalle osalle ihmisistä hyvää ellei he ole mua tai jotain läheistäni pahasti loukanneet, siinä tapauksessa osaan olla kipakka, puolustaa itseäni ja läheisiäni henkeen ja vereen ja suusta tulee sellasta tekstiä että sen sais pestä saippualla......................................... Enkä kadu silloin, koska en tajua ihmisiä jotka on luonteeltaan k*sipäitä ja saavat siitä nautintoa, minä en nauti ilkeilystä, mutta satutan jos on pakko, koska mun asenne on se että maksan takaisin potut pottuina. Oon ärsyttävyyteen saakka oikeudenmukainen, vaikka maailmassa ei mee kaikki tasan ja sitten kiukuttelen maailman epäoikeudenmukaisuutta koska en voi yksinkertaisesti sietää sitä ! Ja tottakai minäkin oon syntinen ja tehnyt vääryyksiä ja tulen varmasti eläessäni myöskin vielä tekemään, mutta jos mun täytyy rehellisesti katsoa ja mitata kumpaan suuntaan vaaka enemmän kallistuu, niin kyllä se kallistuu sen puolelle että olen hyvä ihminen. En tapa, en pahoinpitele, en raiskaa, en ryöstä ja haluan ihmisille enimmäkseen hyvää.

Mulle ois todella tärkeä tuntea, että vaikka olisin uskossa, niin saan olla myös oma itseni ja tehdä niitä asioita joista nautin.

• mariannen-

Sain vihdoin aloitettua sen prosessin jota pitkään yritin, siis selvittämään hoitoja terveyteni parantamiseksi, siinä on niin paljon tutkittavaa ja pohdittavaa ettei se onnistu yhdessä päivässä, mutta annan itselleni sen ajan minkä tarviin ja kun olen päätökseni tehnyt, niin toivottavasti olen yhteydessä sitten oikeisiin henkilöihin ja terveyteni lähtisi paranemaan!

Laitoin esimerkiksi jo pitkän sähköpostin hiusextra heinilälle joka valmistaa peruukkeja, mutta myös tekee tutkimuksia mikä aiheuttaa hiustenlähdön ja kun mulla on tukkaa vielä jäljellä niin toivon ja luotan siihen että tähän jokin hoito löytyisi ja saisin hiustenlähdön loppumaan ja osan kasvamaan takaisin menetetyistä hiuksista jotta mun ei tarvii esimerkiksi koko loppuikää joutua käyttämään peruukkia... Omat hiukset on kuitenkin aina omat <3 .

Henkisesti olen valmistautunut jonkin verran jo siihen, että joudun hommaamaan peruukin. Aidot ja hyvin istuvat peruukit ovat kuitenkin kalliita, enkä haluaisi mikään pilailu puodin peruukki päässä kulkea, en tiedä suostuuko sossu maksamaan peruukin... vai täytyykö mun peruukkiinkin yrittää saada osamaksu. Sitten joutusin toimeentulotuesta maksamaan osamaksulla peruukkia, läppäriä, kännykkää... rahat loppuu kesken!

Terveyskeskus antaa maksusitoumuksen peruukkiin vain henkilöille jotka syövän takia menettää hiukset, mutta jos menettää muusta syystä niin yhtä paljon se satuttaa ja tuntuu tosi kurjalle jos ei ole varaa hoitaa itseään.....

Tänään soitin myös maistraattiin ja varmistin kauan mun turvakielto on voimassa, onneksi on ensvuoden puolelle. :)

• mariannen-

Tästä päivästä eteenpäin tein sen päätöksen, että lopetan pelkäämisen. Siis nämä pelot oli tapetuksi tai murhatuksi joutuminen.

En usko että pelot sormia napsauttamalla katoaa, varsinkin kun nämä ovat kyteneet sisälläni niin kauan ja syvällä, mutta pikku hiljaa, siitä luulisi olevan jotain hyötyä mielenterveydelle että on kevät ja aurinkoista! ja täytyy vaan harjottaa mieltään positiivisilla ajatuksilla ja realismilla, positiiviset ajatukset pitäis vetää positiivisia asioita puoleensa... eiks niin!?

Inhottaa kun aina säpsähdän kun rappukäytävästä kuuluu ääniä, pelkään että nyt siellä hiipii murhaaja...

Sitten peloista johtuva ahdistus ja stressi laittaa jumiin hartiat ja niskan, josta seuraa päänsärky. Tuntuu ettei ajatus myöskään juokse, pää jumissa. :SS inhottaa kun on näin huono olo. Haluaisin kyetä rentoutumaan, lopettaa kontrolloimisen ja nähdä ettei mitään pahaa tapahdu, nukkua hyvät yöunet!

Pelkään myös kun kevät ja kesä näyttäisi nyt tulevan nopeasti, ilma siis lämpenee nopeasti, kohta ei voi käyttää enää pipoa, kerkeänkö hommaamaan peruukin ajoissa ja millä rahalla!

Olen hakenut 15 asuntoa, enkä ole saanut niistä yhtäkään, kukaan ei halua työtöntä vuokralaiseksi vaikka Kelalta ois varma vuokranmaksu, pelkään putkiremontin alkaessa olevani koditon.

Ja sitten yhdet tyypit raivonnu mulle taas kuinka narsisti oon ja jouduin heidän kanssa väittelyyn, joka sai mun verenpaineen kohoamaan, kun sanoin että helsingissä vuokrat on liian pilvissä, oon kuulemma itsekäs ja ikinä en nää vikaa itsessäni, tälleen yleensä muut minut näkee, mun pitäis saada aina vaan kaikki haluamani jne . . . Itse en kykene kuitenkaan näkemään itseäni liian itsekkäänä, vaan useimmiten hyvänä ihmisenä, ehkä se on sitten sitä narsismia, haluaisin vaan hyvän terveyden, ystäviä, parisuhteen... tuollasista perus asioista minun mielestä koostuu ONNI ja jos ei oo perus asiat kunnossa niin ei voi olla onnellinen ! :((

Moni asia jälleen painaa mun niskassa, niin kuin aina. Pelottaa myös olla onnellinen, pelkään että jos oon onnellinen niin tapahtuu jälleen jotain todella pahaa ja tuun entistä korkeammalta alas ja mitä korkeemmalta tipun alas, sitä pahemmin muhun sattuu... En ole enää vuosiin tottunut olemaan onnellinen ja rento.

Mutta hyvääkin on tapahtunut, oon tän kuun alusta lähtien saanut syötyä terveellisesti ja toivottavasti saan nyt jatkettua tätä linjaa koko loppuelämän ajan, tietty välillä herkuttelu on sallittua! ja olen alkanut selvittämään hoitomuotoja mitkä voisi parantaa sairauteni, huomenna jos voimia riittää niin jatkan selvittämistä ja toivottavasti saan huomenna kaiken työn tehtyä liittyen tuohon asiaan tai ainakin taas edistyttyä jonkin verran! :) Haluan keskittyä nyt itseeni ja omaan hyvinvointiin erityisesti, haistatan paskat muiden ilkeilylle ja yritän olla stressaamatta niistä asioista joihin en voi vaikuttaa! <3

• fgfgdgdg

Kuulehan, sinun pitää pysyä poissa sellaisten ihmisten vaikutuspiiristä ketkä näkevät sinut noin ikävässä valossa. Ei toiveet terveydestä ja normaalista elämästä ole narsismia. Ehkä he haluaisivat nähdä sinun asuvan sillan alla, joka kertoo vain heidän pahasti kieroutuneesta luonteesta. Sinne päädytkin mikäli alat heitä pokkuroimaan. Ei tällaiset kykene tuntemaan mitään pistoa sydämessään vaikka kuinka toivoisit. Sellainen on mahdollista vain normaali omatunnon omaaville, jotka kykenevät näkemään osuutensa kurjuuteesi ja heitä saattaa olla vähän, jos ketään. Normaali ihminen kun ei kiusaamiseen ihan heti edes ryhdy, yleensäkun ihmiset saavat tyydytystä ja huvitusta aivan muista asioista.

Kiva kuulla että olet reippaalla ja päättäväisellä mielellä. Minusta osoitat ryhtiä ja selviytymistä tilanteessa, joka montaa kiusaajaasi heikottaisi.

Hyvää kevättä sinulle :)

• Hyvä.neuvo

Huonosti ovat asiat aloittajalla! Kyllä tuo huoran maine seuraa sinua ikuisesti!
        Et ikinä pääse eroon siitä.
        Toisekseen tarviiko päästä eroon?
        Nainen istuu "pankin" päällä, joten käytä sitä hyväksesi!
        Sillä voi tienata sievoiset summat, kun osaa sijoittaa rahat oikein.
        Ota yhteyttä pankkisi sijoitusneuvojaan, jolloin voit valita korkean riskin, vähemmän korkean jne

• mariannen-

Haluan päästä eroon, koska se tuhoaa minun mielenterveyttä.

En halua myydä itseäni, vaan olla normaali työssä käyvä perheen äiti ja hyvä vaimo. Kauneudestaan ja terveydestään huolehtiva nainen. Niistä asioista koostuisi minun onnellisuus.

• mariannen-

Tänään oli taas toimintaterapiaa ja ihan mukavasti meni päivä vaikka olikin perjantain kolmastoista! :) onneks ei kokattu mitään broileri/vihannes pataa tai vuokaa, vaan tehtiinkin tulinen thaimaalainen kookos broileri keitto ja lettuja!

Tänään tuli myös 6v mun ystävän kuolemasta huumeiden yliannostukseen ja tuolla aikasemmassa keskustelussani suunittelin että tämä ois se päivä jolloin teen itsemurhan, mutta en tehnytkään, en oo vielä luopunut täysin toivosta!

Ja onnistuin tänään, ensimmäisen kerran tänä vuonna polttamaan itseni auringossa, nyt on tuommonen punainen kolmion muotoinen jälki kaulassa kun avasin vähän hupparia ja kävelin ulkona. :D

• tätilätinä

No ei sinulla kummoisia kunnianhimoja ole: pyrkiminen eroon huoran maineesta ja saada miehen
      ja lapsia? Toivottavasti et tee turvallisuuden tarpeessasi ja yksinäisyydessäsi huonoja valintoja. En nyt halua olla pilvi aurinkosi edessä, mutta ihminen on muuttuvainen ja rohkeus ja immuniteetti tuommoiselle huoramutinalle kasvaa iän myötä. Samoin kuin arvot ja arvostukset muuttuvat ihmisten ja asioiden suhteellistuessa. On hieonoa, että opettelet pitämään huolta itsestäsi, koska kukaan muu ei tule sinun sitä tekemään eikä parastasi ajattelemaan. Miehillä, niin kuin kaikilla muillakin, on yleensä omat kunnianhimonsa ja tarpeensa, joita he pyrkivät toteuttamaan ja parhaissakin suhteessa käydään valtataisteluja tarpeiden ja toiveiden toteuttamista. Mutta älä missään tapauksessa katsele sekunttiakaan miestä, joka pyrkisi käyttämään tuollaista huora-asiaa sinua vastaan tai nujertamaan itsetuntoasi moisella soopalla.

• Kyllnäinon

Ihmettelen miksi täällä annetaan "hyviä" neuvoja. Että pitäisi päästä horon maineesta eroon?
        Jos olisi apn housuissa, käyttäisin "mainetta" hyväkseni.
        Saisin koottua sievoisen summan vanhuuden päivien varalle.
        Jos on horon maine, ei siitä pääse eroon millään ilveellä.
        Joten kannattaa käyttää tilannetta tienaamiseen.

• jyvät.akanoista
        Kyllnäinon kirjoitti:

Ihmettelen miksi täällä annetaan "hyviä" neuvoja. Että pitäisi päästä horon maineesta eroon?
        Jos olisi apn housuissa, käyttäisin "mainetta" hyväkseni.
        Saisin koottua sievoisen summan vanhuuden päivien varalle.
        Jos on horon maine, ei siitä pääse eroon millään ilveellä.
        Joten kannattaa käyttää tilannetta tienaamiseen.

Eikä, kun kannattaa käyttää sitä karkottamaan ja kartoittamaan seuran idiootit, esim. yllä olevat näkemykselliset.

• mariannen-

Miksei horon maineesta pääse eroon? kun en ole ikinä ollut edes aidosti prostitoitu ja horon maineeni johtui 12-vuotiaana tehdyistä ihmissuhde sotkuista. Kuka 12v osaa toimia aina oikein?

Mitkä olisi sitten hyviä kunnianhimon kohteita? lukea akateeminen ammatti ja olla uraohjus? tulla menestyneeksi urheilijaksi? Miksi ei tavallinen elämä riittäisi eli hyvä terveys, aviomies, 2 lasta, työ josta nauttii ja palkka jolla tulee hyvin toimeen, omakotitalo, koira? Nämä asiat jotka tässä viimesimmäksi luettelin tekisi minut onnelliseksi ja tuolloin kokisin eläväni tasapainoista elämää, en tarvitse kuuta ja tähtiä taivaalta, tai toivo lotossakaan miljoonia enää... Kun kaiken on menettänyt niin elämän arvot menee uusiksi, haluaisi että on vaan ne perus jutut kunnossa, ei haaveile enää miljoonien eurojen lottovoitosta jne. Eiköhän jokaisella ole ne omat kunnianhimon kohteet ja saa olla, ei lähdetä kilpailuttamaan niitä että kellä ne on parhaimmat, sillä niin ei voi edes tehdä koska ihmiset toivoo ja haluaa eri asioita, eri asiat tekee ihmiset onnelliseksi ja sillon kun on onnellinen niin elämä on tyydyttävää ja sitä haluaa elää.

Kun puolestaan on kaikki asiat päin persettä ja mikään ei ota onnistuakseen enää vuosiin, ihmiseltä katoaa elämänhalu. Tai ainakin aika usein tulee näitä masennus jaksoja.

Täytän pian 23v ja ei mua enää tuommonen huorittelu niin paljon satuta. Katson vaan alaspäin ja säälin sellasia ihmisiä jotka huorittelee naista joka ei ole prostitoitu, kertoo tarpeeksi heidän älykkyyden vähäisyydestään. Kun koko ylä-asteen sain kuulla olevani huora ja vielä sen jälkeenkin, niin siihen tavallaan tottuu ja turtuu, se tulee osaksi nuoren identiteettiä ja sitä alkaa pitämään itseään likaisena ja halpana, mikä on aivan sairasta koska ei 13-15v lapsen tulisi joutua ikinä ajattelemaan itsestään niin... Tuossa iässä itsetunto on haavoittuvimmillaan ja kyllä tuommonen kiusaaminen, huorittelu jättää todellakin jälkensä ja uhri joutuu sitten korjaamaan jälkikäteen ne kiusaaminen aiheuttamat jäljet ja parantelemaan itseään terapiassa joka on aivan perseestä! Kiusaajat ne kuuluisi avohoitoon ja lukkojen taakse, heillä on paljon päässä vikaa kun ylipäätään alkavat kiusaamaan.

Mutta vaikka huoritteluun tottuu ja turtuu, niin ei se siitä ikinä täysin kivutonta tee, terveelle ihmiselle on luotu sellainen sisäinen järjestelmä että kehuista tuntee iloisuutta ja haukuista surullisuutta ja kun huora - sanalla ei ikinä mikään positiivinen katku ole niin tottakai se loukkaa! Se loukkaa sellaisessakin tilanteessa kun joku tuntematon jätkä baarissa huorittelee naisen humalassa, kun nainen ei suostu lähtemään hänen mukaansa kämpilleen ja antamaan seksiä. Ei tarvitse aina kiusata, haukkuminen pystyy satuttamaan ihan vain kerrankin sanottuna.

Ja kun olen luonteeltani herkkä, tunteellinen, impulsiivinen, pitkävihainen.. niin mun on paljon vaikeampi käsitellä tälläsiä huoritteluun ja kiusaamiseen liittyviä asioita.

- Herkkä ja tunteellinen puoleni tuntee kipua huorittelusta, saa kääntymään sisäänpäin, masentumaan ja pelkäämään. Stressaan myös helpommin.

- Impulsiivinen puoleni tekisi mieli vetää kiusaajia turpaan, mutta herkkä puoleni tulee tässä vaiheessa esteeksi.

- Pitkävihaisena ihmisenä en anna anteeksi koskaan sitä että minut on tuhottu.

Joo ja en kyllä ala enää ikinä suhteeseen miehen kanssa joka huorittelee minua, sellaset potkasen heti elämästä ulos, oon onnellisempi yksinkin kuin suhteessa jossa on henkistä väkivaltaa!

• kuioltopi

Ehkä kunnianhimon kohde on vähän väärä sana tässä kohtaa, kun tarkoitin enemmänkin jotain sinua elähdyttäävää ja sykähdyttävää elämänlaatuasi kohottavaa kiinnostuksen kohdetta, jossa voisit kehittyä ja jota voisit kehittää. Se voi olla mitä vain. Ymmärrettävästi juuri nämä aitoa tyydytystä tuovat asiat jäävät varjoon, jos perusturvallisuuden varmistelu tai muut ulkoiset seikat ei anna tilaa niille.

Sinulla on aivan oikea ja terve asenne kiusaajiasi kohtaan. Tuommoisista limanuljaskoista tulee isoa laskua veronmaksajille.

• Älytöntä.touhua

Tällaiset mariannet ovat suuren luokan huijareita.
        Trolleja parhaasta päästä.
        Kertovat näitä nyyhkytarinoita suoli24 palstoilla.
        Jotkut ääliöt vielä uskovat kokonaan potaskaan.
        12v tuli huoran maine jne.
        Voi pyhä sylvi sentään!!!

• mariannen-

Kyllä se vaan tuli. 10v alkoi menkat ja murrosikä jo todennäkösesti sitä aiemmin. 11v aloin seurustelemaan ensimmäisen kerran ja sain ensisuudelmani, sitten homma lähti lapasesta ja niitä poikaystäviä vaan kertyi, annoin vapaasti myös kuvata mun persettä ja lähettelin naku kuvia pojille sen toivossa kun yks poika sanoi että tehdään musta nettiin mallisivusto ja minusta tulee sitten julkkis. 12v ihastuin varattuun poikaan ja kerroin ihastumisesta yhdelle ystävälle, joka ei osannut pitää salaisuutta ja kertoi asiasta tyttöystävälle ja huoran maine oli taattu, kiusaaminen alkoi.

Pukeuduin myös paljastavasti ja meikkasin suttusesti, olin tottunut saamaan tahtoni läpi joka asiassa, vanhemmat ei asettaneet mulle mitään rajoja ja seurauksena tästä kaikesta on rikkinäinen ihminen aikuisena.

Ei tarvittu panemista tai että olisin suoraan kertonut sille varatulle pojalle tunteistani, huoran maineen pystyi saamaan näköjään ilman näitäkin. Halusin olla hyvä tyyppi ja saada suosioo, siks mielytin niitä poikia seksuaalisesti, mutta eipä pentuna tajunnut että tuosta saa vain huonon maineen loppupeleissä... koin olevani kaikessa muussa aina täys nolla, en menestynyt liikunnassa tai musiikissa niin kuin moni ikätoverini menestyi ja sai sitä kautta suosioo, ainut millä minä pystyin ratsastamaan niin kauniilla ulkonäölläni ja seksuaalisuudella... Ei riitä lahjat muuhun.

• hhio
        mariannen- kirjoitti:

Kyllä se vaan tuli. 10v alkoi menkat ja murrosikä jo todennäkösesti sitä aiemmin. 11v aloin seurustelemaan ensimmäisen kerran ja sain ensisuudelmani, sitten homma lähti lapasesta ja niitä poikaystäviä vaan kertyi, annoin vapaasti myös kuvata mun persettä ja lähettelin naku kuvia pojille sen toivossa kun yks poika sanoi että tehdään musta nettiin mallisivusto ja minusta tulee sitten julkkis. 12v ihastuin varattuun poikaan ja kerroin ihastumisesta yhdelle ystävälle, joka ei osannut pitää salaisuutta ja kertoi asiasta tyttöystävälle ja huoran maine oli taattu, kiusaaminen alkoi.

Pukeuduin myös paljastavasti ja meikkasin suttusesti, olin tottunut saamaan tahtoni läpi joka asiassa, vanhemmat ei asettaneet mulle mitään rajoja ja seurauksena tästä kaikesta on rikkinäinen ihminen aikuisena.

Ei tarvittu panemista tai että olisin suoraan kertonut sille varatulle pojalle tunteistani, huoran maineen pystyi saamaan näköjään ilman näitäkin. Halusin olla hyvä tyyppi ja saada suosioo, siks mielytin niitä poikia seksuaalisesti, mutta eipä pentuna tajunnut että tuosta saa vain huonon maineen loppupeleissä... koin olevani kaikessa muussa aina täys nolla, en menestynyt liikunnassa tai musiikissa niin kuin moni ikätoverini menestyi ja sai sitä kautta suosioo, ainut millä minä pystyin ratsastamaan niin kauniilla ulkonäölläni ja seksuaalisuudella... Ei riitä lahjat muuhun.

No mutta nuo lajit ovat suosittuja huomion kohteita ehkä tuossa iässä. Onhan sitä lajeja ja kiinnostuksen kohteita vaikka kuinka paljon joissa voi kehittää asiantuntemustaan. En itsekään ole koskaan ollut mikään musiikki tai liikuntaihminen, enkä tiedä niistä asioista mitään, mutta ei kai sitä siksi jostain asiasta todella kiinnostuta että se nyt ei satu nauttimaan jotain laajempaa suosiota.

Vaikutat ihan fiksulta tytöltä niin että varmasti monet asiat voivat aueta sinulle mikäli päätät niihin perehtyä. Kunhan vaan saat ensin asioitasi järjestykseen ja sitä kautta ehkä turvallisuutta vapautuu voimavaroja muuhunkin.

• mariannen-

Nyt oon onnistunut taas hankkimaan itseni ongelmiin ja kuumottelen tuleeko ehdollista vankeutta ja sakot.

Tässä samaan aikaan yritän nyt pitää terveellisistä elämäntavoista kiinni.

Emmä osaa tähän muuta sanoo kuin että tyhmästä päästä kärsii koko keho!

• kivakuullasinusta

Voi rakas Jumala armahda tätä ihmislasta.

• mariannen-

Ehkä en ansaitse sitä?

• mariannen-

Nyt näet noista alapuolelle tulleista kiusaaja - tyylisistä kommenteista, että harva ymmärtää minua... näin meni käymään kun avauduin yhdessä chatissa menneisyydestäni ja näytin tämän keskustelun...

Ei heru armoa, eikä myötätuntoa... se on nykymuotia tuo turhan päivänen v*ttuilu

Eli totuus on se että harva rakastaa tällästä h*oraa, eikä kavereilta todellakaan saa mitään tukea...

Oon aika varma etten tuu ikinä selviimään ongelmistani, oon liian syntinen ja pilalla. :(

• mariannen-

En tiedä kauan pystytään enää täällä keskustelemaan, mutta tarviin jonkun tukihenkilön, laita mulle sähköpostia [email protected]

• tietäjä

Hyi vittu nyt se on pedari!

• mariannen-

Päätit tulla sitten kiusaamaan tänne, eikö näytä että olisin kärsinyt jo tarpeeksi...?

Ei tää kyllä uus yllätys oo ettei kukaan tykkää minusta, mutta en minäkään kestä kaikkee, eikä tarviikkaan kestää kaikkea paskaa jota mun niskaan ammennetaan. Aika noloa tuo sun huutelu, oot jäänyt samalle tasolle kuin ne mun ylä-aste aikaiset kiusaajat! :(

Mutta olkaa onnellisia nyt siellä tukarissa, tää on ilon päivä teille kun pääsitte lopullisesti eroon minusta. ;)

• vakoilulaite

Kerto olevansa myös neitsyt.

• mariannen-

Tässä vaan näkee ettette ikinä oikeesti välittäneet minusta siellä tukarissa. :)

• moimesieltä

Et vaan tyttönen koskaan kuunnellut ketään.

• mariannen-

Oon kuunnellu kyllä, mutta yleensä mulle auotaan vaan päätä ja tuli selväks ettei minua sinne enää kaivata kun käskettiin mennä jo ja sanottiin heipat pedarihuoralle!

Itkettää. Ja mä kannan tän kaiken tuskan yksin, joudun kamppailee teidän kanssa, joudun kamppailee sen kanssa että saisin terveyteni takaisin, joudun kamppailee köyhyyden kanssa, joudun kamppailee sen kanssa että saisin uuden kodin pään päälle ennen putkiremonttia...

Tavallaan chattaily teidän kanssa oli ihmissuhde testi, se vaan todisti saman minkä oon nähny oikeassakin elämässä, eli oon niin persoonallisuushäiriöinen etten tuu toimeen kenenkään kanssa...

Samanlaisen hylkäyksen koin ylä-asteella kun ainoat ystävät käänsi mulle selän kun aloin eristäytymään ja en osannu sillonkaan toimia oikein, he kanssa tiesivät miten paljon kannoin tuskaa jo siitä kun kiusattiin. Kyllä Maria kaiken kestää, ei se ikinä sorru itsemurhaan, hän vaan huomiohuoraa...

Nyt jättäkää minut rauhaan ja älkää tulko pilaamaan tätä keskustelua asiattomilla kommenteilla, sillä tää on yks ainoo henkireikä joka mulla on! kadun että näytin teille ees kaiken tämän.

• jeesuseirakastasinua

Mene hoitoon sekopää

• munis

pese naamas fly

• ukipupu_ja_ekipupu

lissulla on ikävä lassua

• mariannen-

Haluatte tosiaan riistää multa tänkin paikan, etten pysty avautumaan missään enää tuntemuksistani, kun kirjotatte tänne koko ajan asiattomia viestejä?

• hyi

netti pois namutädiltä

• mariannen-

Joo, tää kommentti kertoo sinusta aivan tarpeeks. :) edelleenkään en oo oman moraalin mukaan mitään kamalan pahaa tehnyt, enkä oo muutenkaan. Noinko pahasti jotkut minun ilkeet kommentit on satuttanu sua, kun lyöt heti vyön alle kun on mahdollisuus ja auot päätäs? ootpa katkera...

Voin vaan sanoo sen että tuollasella huorittelulla ja pedariks haukkumisella voi olla aika kauas kantoiset seuraukset, joku kun on oikeen synkällä mielialalla eli masentunut, muut vaan tylyttää ja haukkuu... niin siinä oikeesti voi tulla fiilis että tekee mieli vetää ranteet auki yksinäisyys boostaa entisestään tätä tunnetta. Missä on sun omatunto? Eikö hävetä???

En aio luovuttaa vielä, vaan aion voida paremmin ja osittain oon voinutkin kun olen saanut skarpattua taas ruokavalion suhteen ja sitä rataa, sinä eikä kukaan muukaan vihaaja pysty langettamaan mun päälle sellasia kirouksia etten selviäisi, rukouksen voima on aina vahvempi vaikka ois vaan yks ihminen joka rukoilee mun puolesta! :) Hyvä voittaa loppujen lopuksi Pahan.

Häpeä, tuki turpasi ja olkaa tyytyväisiä että saatte olla nyt sillä porukalla jossa on hyvä pössis...

• mariannen-

PS. Toi namutädiksi ja huoraksi haukkuminen on jo aika kulunut läppä, on mulla nimikin olemassa ja se on Maria!

• mariannen-

Louskuta leukojas, mua ei vois kiinostaa enää paskaakaan! Ei voi muuta kuin nauraa, eka käskette mun lähtee tukarista, mutta sitten tuutte aukoo ite päätä tänne. :DDDD NOLOOO hei!

• mariannen-

Tänään yritän saada mun elämän taas takaisin raiteilleen ja ottaa terveistä elämäntavoista kiinni! Oli suuri riita vähän aikaa sitten, niinku kommenteista näkyy täälläkin mutta jospa nyt kaikki alkaisi tasottumaan...

En jaksa että mun elämä on sellasta tunteiden vuoristorataa jatkuvasti!

Haluaisin tasapainoisen olotilan ja elämän.

Jos täällä joku vielä trollaa, niin yrittää olla välittämättä siitä. En tajua ihmisiä jotka alkaa trollaamaan, vaikka paljastin kivuliaimmat henkiset haavani, missä on näillä ihmisillä omatunto ja käytöstavat?

Eilen sain kuulla etten ehkä saakkaan tuomioo mistään, siis ehdollista vankeutta tai sakkoja yms, on hyvä ja helpottunut olo siitä. :) nukuin pitkästä aikaa myös levollisesti koska stressi laski...

Terveelliset elämäntavat merkitsee minulle terveellistä ja hyvää ruokavaliota, liikuntaa, riittävää unta, rentoutumista ja stressistä/ahdistuksesta irti päästämistä, traumojen käsittelyä.

• ykstyttönentäällä

Hei! Lukaisin taas viimeisimmät kirjoituksesi. Rukoilen sinulle voimia ja taitoa uudistaa elämäsi paremmaksi. Jumala kyllä kuulee rukoukset. Olet menossa parempaan päin!

• Usko.jo

Et sinä ole menossa mitenkään parempaan suuntaan.
        Sanoisin että olet menossa päin h*lvettiä.
        Tuolla menolla et IKINÄ tule pääsemään paratiisiin!
        Minä ja me muut OIKEASTI uskovat emme anna sinulle PARATIISIN avaimia!
        Vaikka kuinka rukoilisit niitä, et sitä autuutta saa!
        Tee parannus, niin saat toisen mahdollisuuden!

• Mariellah chattaa tukikeskustelussa ja hänen tilanne eskaloituu kokoajan pahemmaksi.

• mariannen-

Mitenniin pahemmaksi? viime yönäkin nukuin hyvät yöunet, rentoutunut, olen syönyt terveellisesti, käynyt lenkillä.

• Arvosinouseevarmasti

Ihmiseen menee riivaajia ja ne myllertävät ja aiheuttavat pahaa oloa.Riivaaja etsii parhaimman
      kodin ,joten jos käännyt uskoon tulet näkemään kuika riivaaja kehossasi vastustaa ja tekee
      olotilasi levottomaksi.Kun omatuntoosi olet puhdistanut lähtee riivaaja pois ja se hakee uuden
      kodin ,mutta varo jos se palaa se tulee entistä voimakkaampana.Kaikki riivaajat ei lähde kerralla
      on olemassa myös todella pahoja henkiä.

• mariannen-

Minkä takia mun sisään on mennyt riivaaja/paha henki? Välillä olen kokenut itsekkin niin, että LÄHES AINA kun yritän onnistua asioissa tulee jokin esteeksi, mikä pilaa mun onnistumisen... näin käy usein tervehtymiseen liittyvissä asioissa. Sitten hakkaan päätäni seinään ja mietin taas että mikä meni pieleen, vaikka omasta mielestäni lähdin yrittämään parhaani!

Tuntuu että jokin paholainen estää mua onnistumasta, yrittää tehdä elämästäni mahdollisimman vaikeaa/surullista, laittaa minut tekemään vääriä valintoja.

Tuo juttu minkä takia uhkasin saada ehdollista vankeutta, niin tapahtu silleen että tuntui kun pää olisi sumussa mennyt ja vasta jälkeen päin havahduin että " mitä helvettiä mä oon oikeen mennyt tekemään!? "

Tuntuu että jokin ois kontrolloinut minua alitajunnan kautta ja laittanut tekemään vääriä valintoja, koska tarkotus ei ollut todellakaan mokata. :(

Haluaisin tulla uskoon sen takia, koska ehkä mun pitäisi itsekkin rukoilla paranemista, ei riitä pelkästään muiden rukoukset ja haluan käyttää kaikki keinot tullakseni terveeksi. Tottakai jakaa myös sitä ilosanomaa sitten muille että jumala tai jeesus paransi minut ja jos jatkossa kysytään uskonko jumalaan tai jeesukseen, niin vastaan kyllä. En lähde kieltämään enää heitä. Mutta kumpaan minun pitäisi siis uskoa, jumalaan vai jeesukseen ja vaikuttaako uskoon tulo siihen että minun pitäisi jotenkin muuttaa omaa tyyliäni ja tekemisiäni?

• Uusielämäalkaa

Omantunnon puhdistus alkaa anteeksiannolla kaikkia menneitä ja tulevia kohtaan,sekä
      vastaamalla pahaan hyvällä.Pyri aina olemaan iloinen kun näet vastustajasi ja vihamiehesi.

• mariannen-

Yritän sitä anteeksiantoa itseäni ja kiusaajiani kohtaan, ei se tuu helppoa olemaan, enkä usko että ikinä pystyn kaikkea täysin anteeksi antamaan koska kiusaajat teki niin törkeitä temppuja, mutta jos ois mahdollista elää menneisyytensä kanssa tasapainossa niin se ois hienoa ja anteeksiannon teen vaan oman hyvinvointini takia, mua ei kiinosta pätkääkään tehdä mitään hyvää niille kiusaaja p*skiaisille... Pahaan ei pysty aina vastaamaan hyvällä jos joutuu vaikka itsepuolustustilanteeseen jossa ei sanat enää auta vaan on vaihtoehtoina taistele tai kuole, sillon on taisteltava! Tottakai yrittäisin eka hyvällä hoitaa tilanteen ja saada sen loppumaan puhumalla. Iloinen en pysty olemaan nähdessäni ne ihmiset jotka ovat rääkänneet mua henkisesti ja fyysisesti, se ois luonnotonta, olen iloinen kun nään niitä ihmisiä jotka ovat kohdelleet mua hyvin kuten esimerkiksi sossu ja työkuraattori. Kun ihmistä on rääkätty tarpeeks paljon ja hän on mennyt täysin rikki, niin raja nousee vaan sillon vastaan ja liian isoja pahoja tekoja ihminen ei kykene vaan antamaan anteeksi, jos antaa anteeksi kaiken ja antaa muiden ihmisten kohdella mua miten huvittaa, niin alistun sillon kynnysmatoksi ja siihen rooliin minä en sovellu! Mulla on vahva oikeudentaju ja ilkeiden ihmisten tulee antaa maistaa omaa lääkettään ja joskus on ihan suotavaa käyttää oman käden oikeuttakin. Jos se vaaditaan uskoon tuloon että pitäis olla kuin laupias samarilainen vihamiehiäänkin kohtaan, niin anteeks minä en pysty siihen, mulla on liian tempperamenttinen luonne ja mä en edes halua pystyä, kun sotii mun oikeustajua ja ajatusmaailmaa vastaan. Voinko minä silti rukoilla jumalalta parannusta, onko siitä mitään hyötyä ja voisinko kelvata hänelle tälläisenä kun olen? koska aina kuitenkin ensisijaisesti pyrin olemaan hyvä ihminen, ystävällinen itseäni ja muita kohtaan.

Tänään kokeilin jotain uutta, aloitin mun päivän sitruunavedellä, sillä pitäisi olla kehoa puhdistavia vaikutuksia! :) suosittelen muillekkin.

http://www.elisamattila.com/sitruunavesi-antaa-potkua-paivaasi/

En tiedä miks tuolta poistettiin taas yks mun kirjottama viesti, koska kyllä mun mielestä julkisuuden henkilöstä saa kirjottaa nimellä jos ei kirjoita mitään törkyä, tuntuu että tää keskustelu alkaa olla taas sekava sillisalaatti kun täällä pyörii asialliset kirjottelijat ja sit trollit. Ahdistaa! Ja saa jatkuvasti pelätä, antaako suomi24 mun avautumisten olla täällä vai poistaako, en viitsisi nähdä vaivaa purkaessani syvällisesti ajatuksiani ja sitten ne kaikki lähtee kuitenkin poistoon. Noh, voin lohduttautua sillä että ehkä ees suomi24 moderaattori näki sen mun avautumisen, mutta tuskin ajatteli siitä mitään tai tuskin herätti mitään tunteita, kunhan heitti suoraan roskikseen...

Kirjotin siinä siis, että usein on elämässäni ollut sellasia tilanteita että tuntuu että oon kävellyt veitsen terällä ja täpärästi selvinnyt asioista, kun ei oo esimerkiksi henki lähtenyt. Suojelusenkeleitä vissiin ollut matkalla mukana.

Tälläkin hetkellä tuntuu siltä, että mä haluaisin olla tekemässä ihan jotain muuta kuin avautumassa tänne palstalle... toivon siis että mun elämä ois mennyt täysin toisella tavalla ja en ois ikinä vajonnut pohjalle... Tää on niitä harvoja paikkoja jossa voin avautua ajatuksistani/tunteistani, tietty suomi24 tukikeskustelu chatin lisäksi ja avohoidon lisäksi... avohoidossa mulla on se sairaanhoitaja ainakin ihmisenä sen tyyppinen ettei sille huvita oikeestaan avautua... Eikä oo ystäviä, poikaystävää tai perhettä niin kaipaa sitä ihminen joitain tavallisiakin ihmisiä keiden kanssa kirjotella, siks kirjottelen täällä.

Ja niin kuin tuossa Koppijakuolluttyttö - nimimerkki jo mainosti ja yritti hankkia mulle lisää julkisuutta, niin sinne suomi24 tukikeskustelu chattiinkaan en viitsi aina kaikesta avautua, koska porukalla menee hermot jos valitan koko ajan... vaikka paljon olenkin sieltä apua ja tukea saanut, kiitos siitä <3

Tää keskustelu ja suomi24 tukikeskustelu on mun ainut henkireikä!

• mariannen-

En tiedä lähteekö tämäkin viesti poistoon, mutta haluan sanoa silti tämän, tässä viestissä kaikki henkilöt on kuvitteellisia!

Koska mulla ei oo ollu sellasta ehjää perhettä minkä olisin halunnut olevan, niin pakenen usein mielikuvitus maailmaan. Saan sieltä lohtua.

Tällänen on mun mielikuvitus perhe<3 :

Isä: Jouni Tapio Heikkinen, s.30.5.1966.

Äiti: Katri Susanna Heikkinen, s.28.2.1966.

Lapset: Maria Ellinoora Heikkinen, s.23.6.1995. (Minä)

Mikko Eemeli Heikkinen, s.30.8.2003.

Mun isä ja äiti olisivat tavanneet 24-vuotiaina v.1990 ja alkaneet seurustelemaan. 25-vuotiaana muuttaneet yhteen. 27-vuotiaana menneet naimisiin. 29-vuotiaana saaneet minut eli esikoisensa. Ollessani 6-vuotias ja eletään vuotta 2001, vanhempani 35-vuotiaana ostavat maaseudulta nätin ja kivan omakotitalon jonne muutetaan, tähän asti asuttiin kaupungissa kerrostalo kaksiossa. 37-vuotiaana vanhempani saavat toisen lapsen, olen 8-vuotias tullessani isosiskoksi ja saan rakkaan pikkuveljen. Ollessani 14-vuotias, saan pitkään toivomani mustan labradorinnoutajan pennun jolle päätetään yhdessä perheen kanssa antaa nimi Oliver.

Isäni työskentelee hitsaajana metallitehtaalla ja äiti tekee kotisiivous työtä, ollaan keskituloinen perhe. Isäni ja äitini rakastavat oikeasti toisiaan, näyttävät kanssa sen rakkauden välillä vaihtamalla suukkoja, heillä on hyvä suhde ja eivät raivoa pahasti lasten kuullen. Minä rakastan oikeasti todella paljon pikkuveljeäni, se oli pitkään unelmani tulla isosiskoksi ja haluan olla maailman paras isosisko. Vanhempani ovat sellasia jotka pitää hyvin huolta itsestään ja heitä ei tarvitse häpeä, etenkin ihailen äitin kauneutta ja hän laittaa välillä myös meikkiä, pukeutuu naisellisesti ja seksikkäästi, ajattelen että haluan olla isona tuollainen nainen kuin mun äiti.

Meillä lapsilla on sopivasti rajoja ja rakkautta lapsuudessa, saadaan harrastaa toivomiamme asioita, minä esimerkiksi ratsastusta ja tankotanssia, veljeni jääkiekkoa tai jalkapalloa.

Meillä on onnellinen ja tavallinen perhe. :)

• eienäänuori

Ei kai se ole väärin, jos lohduttaa itseään jossain määrin vaikka kuvitella mielikuvitusperheellä. Tuossa on todella perää, että sinua kontrolloin jokin konkreettinen paha henki (demoni taikka useampiakin). Kyllä uskoontulo on ratkaisu tuollaiseen pahuuden ongelmaan, Rukoile Jeesusta Kristusta pudistamaan sinua ja vapauttamaan. Ne pahat voimat voivat estää sinua rukoilemasta, mutta yritä silti vaikka ajatuksin pyytää apua Jeesukselta ja Jumalalta. Älä mieti että sinun pitää tulla hyväksi ihmiseksi ja kyllä sitten Jumala antaa voimaa ja vaikuttaa että voit olla tehdä sovintoa menneisyyden kanssa. Jumalan voima on se joka saa aikaan ihmeen että voi antaa anteeksi pahantekijöilleenkin. Ei siihen ihminen omissa voimissaan pysty. Kyllä uskovainenkin voi tarvita sielunhoitoa ja ammatillista apua elämänsä rikkinäisyyteensä.
      Mariannen ihan oikeilla jäljillä olet, ja sinullakin on mahdollinen ihan oikea tavallinen ja hyvä elämä. Kun Jumala tekee uutta niin ihmisen menneisyyttä ei enää muistella.
      Siunausta ja tsemppia taas edelleen.

• kutkaus

Seksi
      Jo muinaiset roomalaiset.
      Kuvassa Suomen seksikkäin mies, Matti Vanhanen.
      Adult neon trans.gif Tämä artikkeli on luokiteltu K18-materiaalia sisältäväksi,
      joten jos olet alaikäinen, tulet oppimaan jotain uutta!

”Anoppikin hiljeni.”

~nimim. Kokeilin sukujuhlissa

”Ja niin hiljeni vaimokin.”

~nimim. Kokeilin toiseen kertaan sukujuhlissa

”Vauvantekohomma se on simppeli,
      siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli.”

~Kapteeni Ä-ni

Seksi on maailman yleisin ajankäytön muoto. Seksi on vähän niin kuin vaivalloista masturbointia, jonka lopuksi käsi valittaa vääränlaisesta kestosta ja tekniikasta sekä puutteellisista emootioista. Seksin alkuperäinen idea oli hyvinkin yksinkertainen, sillä tarkoitusperänä oli vain lisääntyminen. Vuosien saatossa aktiin on lisätty kaikenlaista huuhaata kuten naisen orgasmi. Alkuperäinen akti toimi kaikessa yksinkertaisuudessaan näin:

Uros asettaa pippelinsä pimppiin
      Pippeli vedetään ulos pimpistä
      Toistetaan tarvittaessa

Seksiä voi harrastaa autossa, pianon päällä, ulkona, avaruusaluksessa tai huvipuistossa. Sänky ei ole suositeltava paikka, sillä siihen liittyy useita erilaisia riskejä, kuten jousten uppoaminen selkärankaan. Seksi on harrastuksena suosittu, mutta hyvin kallis harrastus. Alkuun pääsee ostamalla halvan muutaman ruplan hintaisen paketin, joka sisältää erilaisia tarvittavia välineitä, kuten dildoja, käsiraudat, alapäälävistyksiä ja sinisiä pillereitä.

Seksi kiinteyttää pakaroita ja reisiä, jonka takia sitä suosivat niin mummot kuin papatkin. Erityisesti nuorten keskuudessa se on suosittu vapaa-ajan harrastus, sillä se auttaa keskittymään ja on loistava liikunnanmuoto.

Seksi voi olla pelottava kokemus ensikertalaiselle, ja niinpä lapsien olisi hyvä pyytää jompaa kumpaa vanhemmista valvomaan ensimmäisiä kertoja. Mikäli tämä ei ole mahdollista, lapsille turvallista seksiä voi ostaa tai vuokrata tavallisista kodinkoneliikkeistä tai Internetistä.

Toisaalta seksin suomaa nautintoa ja sen merkitystä ollaan ehkä liioiteltukin. Kuuluisa stoalainen filosofi, Rooman keisari Marcus Aurelius kirjoitti osuvasti teoksessaan "Itselleni" seksistä seuraavalla tavalla:
      S. Spielberg: Kolmannen asteen sukupuoliyhteys

»Kalaherkkujen ja sen sellaisten ruokien keskellä voi muodostaa vaikutelman, että tässä on kalan kuollut ruumis,(...) tai yhdynnästä, että se on vain sisuskalujen hankaamista ja liman erittämistä tietyn kouristuksen kera»

Aurelius siis ymmärsi sen, minkä monet seksin ensikertalaisetkin havaitsevat hyvin nopeasti: yhdyntä (yläkoululaiset: se tarkoittaa sitä panemista) on aika sotkuista ja haisevaa hommaa, eikä siihen tule ryhtyä kevein perustein!

Tunnetuimpia seksin harrastajia ovat naapurin eläimellisen äänekäs pariskunta, Paula Koivuniemi, Paris Hilton, Muumipappa, Matti (hinu) Vanhanen, Mikko Leppilampi, Seksi-Seppo ja äitisi.

Steven Spielberg ohjasi vuonna 1977 aiheesta fantasiaseikkailun nimellä "Kolmannen asteen sukupuoliyhteys".
      Hikiaineisto2.png Hikiaineistossa on lähdeteksti Nykykulttuuriin liittyviä filosofisia kysymyksiä: sukupuoli ja sukupuolisuus.
      Sisällysluettelo

1 Seksin merkitys
      1.1 Tilastomatemaattisen voyerismin tarkentaminen
      2 Erilaisia seksejä
      3 Antamisesta ja saamisesta
      4 Seksi ja laki
      5 Seksiin liittyvät markkinataloustieteelliset ongelmat
      6 Katso myös
      7 Viitteet

Seksin merkitys

”Tulin, nain ja voitin.”

~Julius Caesar

Seksin merkitys näkyy siitä, miten paljon sitä harrastetaan. Koska ihmiset pitävät seksiä tärkeänä ja mukavana, he pyrkivät harrastamaan sitä paljon. Arvioidaksemme seksin merkittävyyden, ensinnäkin unohdamme keskeisen aksiooman siitä, että "Jos jaat, et saa kertoa", ja lähdetään arviosta, että suomalainen aikuinen harrastaa seksiä kerran viikossa. Kun puhutaan keskiarvoista, ei väliä että jotkut elävät selibaatissa ja jotkut naivat joka päivä kuin kaniinit. Valitsemamme luku on mukavan pyöreä, mutta kuitenkin uskottava/mahdollinen arvio/likiarvo. Oletetaan että seksi kestää suoritteena keskimäärin 10 minuuttia. Tämäkin on mukavan pyöreä, mutta kuitenkin uskottava/mahdollinen arvio/likiarvo.

Kun lasketaan aikuisten ihmisten määrä Suomessa, saamme tiedon siitä, kuinka paljon Suomalaiset yhteensä minuuteissa harrastavat seksiä / päivä:
      10[min/jööti] * 1,25*106[aikuisväestön määrä] / 7 [viikossa on seitsemän päivää] ~ Suomessa harrastetaan seksiä noin 1.8 miljoonaa minuuttia/päivä.

Päivässä on 24*60 = 1440 minuuttia.

-> 1,8 * 106/1440= 1250.
      -> joka minuutti tapahtuu 1250 yhdyntää.

Koska valtaosa yhdynnöistä tapahtuu käytännön syistä -esim. työssä olemisen, koulussa olemisen ja selvin päin olemisen- vuoksi, öisin, voimme olettaa että päiväsaikaan tapahtuu esim. 25% yhdynnöistä ja 75% tapahtuisi öisin.
      ->Jos nyt on päivä, niin juuri tällä hetkellä Suomessa harrastaa seksiä noin 312 paria (yhdessä yhdynnässä on yleensä kaksi ihmistä) = Likimain 624 ihmistä.
      ->Jos nyt on yö, niin juuri tällä hetkellä noin 937 paria, eli 1874 ihmistä.

• JasserAdafsasad

Miun mielestä kaikki huoran maineessa olleet tytöt koulussa oli just niitä hotteimpia ja ihailtuimpia ^^

• mariannen-

Ihailtuja siinä mielessä, että monet halusi päästä panemaan heitä, mutta onko sellanen nainen sitten tyttöystävä tai vaimo materiaalia? Ei.

Ja mitä se huoran maine ja pilkkaamisen kohteena oleminen tekee loppujen lopuksi tytön mielenterveydelle? Ei ainakaan mitään hyvää. Minä olen esimerkki siitä.

Mun kokemus on osoittanut myös sen, että suurin osa miehistä aikuisiälläkin kiertää kaukaa sellaisen naisen joka on ollut teininä huoran maineessa eli rangaistaan lapsena tehdyistä virheistä, ei ketään kiinnosta olla armollinen. Oma napa on vaan tärkein ja ettei itseltä mene maine seurustelemalla huono maineisen naisen kanssa, pilkkaaminen on kivempaa kuin olla ystävällinen!

Naiset yhtä julmia. Naiset halveksuu myös huoran maineessa olevaa naista ja ei sellasen ystävä haluta olla, ainakaan aidosti.

• mariannen-

Olen taas ajautunut ongelmiin tai itseasiassa jo tämän ongelman kehittämisen aloitin viime vuoden loppupuolella.

Tutustuin netissä yhteen jätkään, flirttailin hänen kanssaan, en tiennyt että hän on helposti pakkomielteen kehittävä persoona ja kun pikku hiljaa tajusin totuuden hänestä, aloin irrottautumaan vähin äänin ja tuntuu ettei se silti toimi! Sai ihme mustasukkasuus raivareita jne. Ihan hullu ja pelkään häntä.

Antoi mun olla 2kk rauhassa, kunnes otti jälleen yhteyttä eli ei oo vieläkään unohtanut minua. Kaduttaa että lähetin hänelle itsestäni useita kuvia, luotan siis liian helposti ihmisten hyvyyteen ja ne kuvat on varmasti vieläkin hänen koneellaan joilla lietsoo pakkomielteistä rakkauttaan minua kohtaan.

Yrittää vetää oikeista naruista ja käyttää hyväkseen mun kiltteyttä ja ystävällisyyttä. Laittamalla viestiä että tarvii minun apua johonkin ja kaipaa mua... sitten kun en vastannut niin laittoi " kiitos rakkaani kun et vastaa :( " hän siis ilmeisesti pitää mua oikeesti rakkaanaan vaikka ei olla oltu ikinä ees parisuhteessa, ei tulla menemään naimisiin, ei tekemään lapsia, ei asumaan yhdessä. Hyi saatana!

Mitä liikkuu tuommoisten ihmisten päässä jotka kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen kuin tavaran?

Tämän viikon maanantaina tapahtui tuo yhteydenotto ja siitä lähtien olen ollut enemmän ja vähemmän paniikissa. Vaistoan siitä ihmisestä todellisen pahuuden ja vaaran. Aloin jo toipumaan hänestäkin, niin nyt repi yhteydenotollaan uudestaan haavat auki. Millä oikeudella, eikö se v*ttu yhtään kuuntele mitä minä tahdon, narsistilla vaan oma napa mielessä ja omat halut???

Kun täällä aikasemmin puhuttiin siitä, että minun sisällä saattaa olla demoni tai useampikin sellainen, niin tulee koko ajan sellanen olo että aina kun yritän lähteä parantumaan ja voida hyviin, tapahtuu jotain pahaa mikä sotkee sen. Ihan niinku en sais parantua ja voida hyvin! Tuntuu että paholainen houkutteli minut ansaan, kun ajauduin taas tekemisiin yhden hullun kanssa. Miten äärirajoille asti tilanteet voi mennä jos en luovu yrityksestäni parantua? . Pelkään että paholainen käyttää kaikki korttinsa hyväkseen saadakseen minut lopettamaan parantumis yritykset, jos ei muuten niin vaikka henkirikoksen avulla koska tollaset mustasukkaiset omistushaluiset pakkomielteiset ihmiset yleensä tappaa ex-kumppaninsa tai ihastuksensa jos eivät voi saada heitä!

• eienäänuori

Kyllä ihmisellä omaa mieltymystä on sotkea asioitaan, mutta tuollainen pakonomainen toiminta voi olla tosiaankin pahojen henkien painostusta. Rukoile itse Jumalaa ja Jeesusta apuun. Muistan sinua rukouksin ja vetoan vapautesi puolesta Korkeimman puoleen.

• mariannen-

Kiitos että rukoilet mun puolesta <3 ja voisitko niissä rukouksissa pyytää ettei minun tarvitsisi joutua kokemaan enää henkistä tai fyysistä väkivaltaa? <3

Olisi tosi tärkeää että pystyn kokemaan olevani turvassa.

Kerroit, että parannuit aikasemmin jostain vatsavaivasta/sairaudesta rukouksen avulla, haluaisitko kertoa koko tarinan?

• eienäänuori
        mariannen- kirjoitti:

Kiitos että rukoilet mun puolesta <3 ja voisitko niissä rukouksissa pyytää ettei minun tarvitsisi joutua kokemaan enää henkistä tai fyysistä väkivaltaa? <3

Olisi tosi tärkeää että pystyn kokemaan olevani turvassa.

Kerroit, että parannuit aikasemmin jostain vatsavaivasta/sairaudesta rukouksen avulla, haluaisitko kertoa koko tarinan?

Olin kärsinyt varhaisteinistä ärtyvästä paksusuolivaivasta noin 45-vuotiaaksi. Vaiva oli todella riesa, kaksi päivää maha kouristeli, oli turvonneena kolme kertaa kuussa. En voinut olla aina koulussa ja tuli töistä poissaoloja. Aamuisin piti tarkkaan miettiä mitä suuhun laittaa ja silti vaiva yllätti.
        Sitten kesällä v. 2000 olin Kuusamossa hengellisillä juhlilla ja sielläkin kärsin vaivasta. Puhujana oli Pirkko Vesavaara (ei Jalovaara). Rukousjonossa ei oikeastaan sanonut mitään mutta tuli sanat Pirkon kautta "tulet kokonaan terveeksi". Vielä kotimatkalla (300 km) mahaan sattui, mutta aamulla ei tuntunut enää. Sen jälkeen en ole kärsinyt mahavaivasta pian 18 vuoteen. Myös esiintymispelon on Jumala ottanut pois ja minua ei jännitä pitää yhtään puheita yleisön edessä.
        Jumala ei aina paranna, mutta antaa voiman elää ongelmien kanssa. Sinkin olet Jumalalle rakas ja Jumala ei näe sinua huorana vaan rakkaana lapsenaan. Vapahtajassa Jeesuksessa Kristuksessa on jokaiselle tarjolla kaikki taivaalliset aarteet. Todellakin Jumala on voimallinen antamaan sinulle fyysisen ja henkien turvan, levon ja rauhan. Saamme myös iankaikkisen elämän kerran taivasten valtakunnassa. Ja Jumala tahtoo antaa myös tulevaisuuden ja toivon ajalliseen olemassaoloomme maan päällä. Rukoilen että saat vapautuksen tuosta alemmuuden tunteesta vaan saat kokea olevasi arvokas Taivaan Isän prinsessa ja alat kokea itsesi kuin uudessa valossa.

• mariannen-

Viime päivinä on tapahtunut outoja asioita. Tunsin kylmän virtauksen kotonani kättä pitkin, olen haistanut sellaisen hajuveden tuoksun kotonani jota en edes käytä ja eilen löysin höyhenen! En tiedä onko suojelusenkeli vieraillut luonani, mutta kun etsin netistä tietoa niin nämä asiat viittaisi ainakin siihen. :) En tiedä onko rukouksesi vaikuttanut siihen että enkeli on vieraillut luonani vai mistä se johtuu, jotain pahaa uhkaa tapahtua ja enkeli tuli suojelemaan?

Olen ihmisenä yhdistelmä skeptikkoa ja taikauskoista, olen pohtinut tätä asiaa ja kyllä mulle hiukan sellainen tunne tulee että tuolloin tapahtui kyllä jotain yliluonnollista.

• eienäänuori

Olen kuullut että Jumalan kohtaamisessa voi olla joskus hienoa tuoksua. Sinun kannattaa ihan itsekin rukoilla Jumalalta apua. Rukoilen edelleen sinun puolesta.

• mariannen-

Tänään sain kuulla jälleen surullisia uutisia ja niissä riittää käsiteltävää. Sossu ei suostu kustantamaan mulle peruukkia... Peruukkiin kuulemma saa vaan maksusitoumuksen jos kärsii esimerkiksi syövästä! Perinnöllinen kaljuuntuminen ei käy syynä. Onko sillä väliä mistä syystä naisella lähtee hiukset kun se satuttaa kuitenkin aina yhtä paljon? Kukaan ei auta mua... Nyt joudun miettimään mistä revin rahat aitoon peruukkiin joka näyttää hyvälle ja on paremman tuntuinen käyttää, osamaksu on yks vaihtoehto mutta ei huvittais olemattoman pienestä toimeentulotuesta maksella osamaksulla peruukkia ... jos hajoais myös tää vanha läppäri ja kännykkä niin kohta niitäkin joutusin kustantamaan toimeentulotuesta osamaksulla, ei mulla riitä rahat ...

Enkä haluais tuolla kadulla kaljuna naisenakaan kulkea tai käyttää kesähattuja sillä ne ei sovi mulle yhtään. Etenkin naiselle on tärkeää, että ois ees jotkin hiukset joita laittaa!

Pelkään että jos joudun tuolla kadulla kulkemaan kaljuna naisena niin joudun jälleen naureskelun, huutelun ja kiusaamisen kohteeksi. EN JAKSA SITÄ ENÄÄ!

Miksei kukaan auta mua ja miks mulle on annettu kohtuuttomasti kärsimyksiä kannettavaksi?

• mariannen-

Niin ja tajusin muuten tuossa että gynekologi ja ihotautilääkäri on yksityisellä puolella, joiden apua varmasti tarvitsisin kun lähdetään selvittämään mun hiustenlähdön syytä/hoitoa ja jos on hormonaalista häiriötä... Gyne käynti mukaan lukien vatsan, kohdun, munasarjojen kuvaus tulis maksamaan varmaan 400e ja ihotautilääkäri käynti 250e. Sossu ei auta noissakaan, sossu hyväksyy vain julkisen sairaanhoidon menot, eikä oo ketään läheisiäkään tai ystäviä auttamassa. Ei ole köyhällä varaa hoitaa itseään, joten ei auta kai muu kuin tyytyä huonoon kohtaloon. :(

• Terve.vaanmenoa

On se hyvä- ettei lehmät lennä.
        Just sinunlaiset sossueläjät ovat yhteiskuntamme syöpä.
        Kalvava mato, jonka vuoksi maan hiljaiset elävät köyhyydessä.
        Sinunlaisesi p*skat ovat vaatimassa kaikki etuudet.
        Rasittavat jo muutoinkin kiireisiä sostyöntekijöitä mitä hulluimmilla vaatimuksilla.
        Jos olisit mies, sanoisin: mene metsään ja ota köysi mukaan ja etsi(tiedät kyllä mitä)

• toivonparasta

Jospa se tukkasi alkaa vielä kasvamaan ja voit käyttää ensi alkuun nättejä huiveja päähineitä. Niitähän monet käyttävät vaikka olisi vahvat hiuksetkin.

• mariannen-

Tänään kävin terveyskeskuksessa ja sain ajan lääkärille 31.5. Mulla menee nopeasti istuessa jalkaterät violetin värisiksi ja viileiksi, täytyy selvittää mistä siinäkin on kyse... Ei kai tässä ajassa jalat kuitenkaan kuolioon mene.

Tästä päivästä, 9.5.2018 lähtien aion elää perus terveellisten elämäntapojen mukaan!

• eineäänuori

Ei jalat kuolioon mene. Kannattaa elää terveellisesti. Tsemppiä ja ihanaa kesää.

• Kipinkapinlääkäriin

Kyllä vaarana on kuolio!!!
        Jos on hoitamaton diabetes, niin ääreisverenkierto kärsii ja jalat on pakko katkaista, ettei tule sepsis!
        Huonolta näyttää tilanteesi, ikävä kyllä.

• mariannen-

Ei onnistunut tuo 9.5.

Eli tästä päivästä 11.5.2018 yritän nostaa elämäni entistä terveemmälle tasolle. Alkaa noudattamaan kaikkia perus terveellisiä elämäntapoja. Tähän asti edistyminen on ollut oikeastaan vaan ajatustyötä ja että olen saanut vietyä roskat säännöllisesti ulos. Jospa perus terveelliset elämäntavat auttaisi pitämään mun jalat paremmassa kunnossa sinne lääkäri aikaan saakka... Just tulin esimerkiks lenkiltä ja yritin nauttia auringosta vaikka stressaa ja masentaa nämä terveysongelmat. Syönkin tänään tavallista kotiruokaa eli lihapullia ja muussia, hedelmäsalaattia, fetajuusto kolmioita ja juomaks novelle vettä. Aamiaiseks join kaks actimel juomaa jotka sisältää myös vitamiinia ja maitohappobakteeria.

Itsekkin miettinyt tuota diabetesta, koska se on vahvasti sukurasitteena, isän puolen suvussa lähes joka toisella puhjennut aikuisiällä diabetes eikä oo tarvinnu olla välttämättä edes mikään hirveen lihava... Yks sukulainen oli kuin luuta ja nahkaa, hälle tuli haava varpaaseen ja ei vissiin lähteny diabeteksen takia parantumaan niin piti amputoida vanhukselta molemmat jalat, en tajua vaan miten se haava toisessa jalassa pystyi vaikuttamaan molempiin jalkoihin...

Mietin, että oonko itse tehnyt jotain väärin jos mulle on puhjennut diabetes tai erittäin huono verenkierto jalkoihin?

Terveyskeskuksessa vastaanottovirkailijan mielestä tää mun vaiva ei ollu sellanen mikä pitäis akuutisti hoitaa ja soitti lääkärille, niin kukaan ei tullu kahtoo ees mun jalkoja... pitäisköhän tuohon uskoo ettei oo mitään hätää... kyllähän hoitovirheitä tehdään usein.....

Loppuukohan nämä mun terveysongelmat ikinä, en jaksais enää...

• mariannen-

Mietin että pitäisköhän mun kirjottaa huvikseen Steen Christensenille vankilaan? Se toisaalta ois kuin paholaisen kans keskustelis... ja ehkä mulla on ollut jo liikaa näitä huonoja miehiä elämässäni jotka ovat aiheuttaneet mulle ongelmia... Mutta onhan Steenkin vain ihminen ja jos sellainenkin vaarallinen rikollinen kuin Lauri Late Johansson onnistui tekemään parannuksen elämässään ja tuli uskoon, niin vaikka Steen on diagnosoitu narsistiksi ja psykopaatiksi, niin olisiko se niin kamalaa jos juttelisi hänelle, ihminen hänkin kai kaikesta huolimatta on...

• toiseksijäät

Juttele mieluummin Late Johanssonin tyyppisten kanssa. Turhaan alat noiden narsistityyppien kanssa seilaamaan.

• Vitunpummi

Vähän alkua luin ja kyllä ihmettelen minkälaisia se tämäkin yhteiskunta elättää. Koko sosiaalitoimi pitäis lopettaa. Menisit saatana töihin.

• esupupu

vadelma pyyhi surut pyllystä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4807
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2168
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1812
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1445
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1351
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1279
    7. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      30
      1223
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      315
      1068
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe