Olen aina ollut rikkuri.
En ole koskaan kuulunut liittoon, enkä mene!
tyämiäs
31443
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
Vastaukset 31
Vanhimmat
Valehteleva porvari sinä olet.
Aloittaja on vajaamielinen
En ole vaan tavallinen ahkera tyämiäs. Sairaslomaakin pidin viimeksi 90 luvulla.
On myös vähäpoika
Joka päivä on hyvä päivä erota liitosta.
Et sinä ole rikkuri, jos et kerran kuulu edes liittoon. Siinä tapauksessa olet jopa velvoitettu menemään töihin, vaikka ne liiton selän taakse piiloutuvat änkyrät lakkoilisivatkin.
Tosi tyämiäs ei homoliittoon kuulu.
Tyämiähellä on oikea periaate.
En mene minäkään!
valheet toimivat yhtä hyvin kuin niiden webbikamera.
Minä+olen+aina+kuulunut+liittoon.+Tehkää+kuten+minä+nostakaa+palkkaa+65%.
Kelan tukijoukoissa olet, vaan mithään töitä tehnä ikinä!
Minä kuulun YTK ja palkankorotukset on tullu pyytämättä millään liitolla ei ollu niihin mitään vaikutusta.
Turpaasi sinä olet aina saanut ja saat varmasti jatkossakin. Rikkurilta rikkoutuu aina kaikki luut kun sellainen toimestaan huomataan.
Kato ei tarvii olla missään koira duuneissa missä joku kyttää aina seläntakana liittoon maksaminen on aivan turhaa.
Erosin liitosta ja viimeiset neljä vuotta olin Loimaan kassassa. Nyt eläkkeellä. Oikeesti en näe mitään järkeä kuulua liittoon.....
itse olen ollut aika tasan 20 vuotta loimaan kassassa. ja säästänyt sinä aikana bruttona noin 8000€ jäsenmaksuissa, tuo ero tietysti vähän pienenee kun näillä maksuilla saa verovähennystä, mutta ihan kivasta summasta puhutaan tavallisenkin duunarin kohdalla. Nykyisestä palkasta maksaisin vuodessa 480€ enemmän liitolle kuin YTK:lle. Kiitos, pidän erotuksen mieluummin perheessä. emännällä on vähän pienempi palkka, mutta hänkin säästää yli 300€ vuodessa. Kaikennäköistä kivaa saa enemmän kun ei kuulu liittoon.
Jos+kaikki+Suomen+työllään+rakentaneet+polvet+olisivat+olleet+sinunlaisiasi,+olisi+nämäkin+ammattiliittojen+ajamat+työelämän+parannukset+jääneet+toteutumatta:
1889+Asetus+työväen+suojelusta,+ammattientarkastajat.
1895+Tapaturmakorvauslaki.
1917+8+tunnin+työaikalaki.
1922+Työsopimuslaki,+vuosiloma+4+-+7+päivää.
1923+Työehtosopimuslaki.
1939+Vuosilomalaki,+vuosiloma+vakinaisissa+töissä+5+-12+päivää.
1946+Työsopimuslain+uudistus,+laki+työriitojen+sovittelusta+ja+laki+työtuomioistuimesta.+Työaikalain+muutos+pidentää+vuosiloman+12+-14-päiväiseksi.
1947+Valtakunnalliset+työehtosopimukset+muotoutuneet+työehtosopimus¬järjestelmäksi.+Luottamusmiesjärjestelmä+luodaan.
1948+Lapsilisälaki.+Tapaturmavakuutuslaki.
1958+Työturvallisuuslaki
1959+Yleiseksi+työajaksi+45+t/viikossa.
1960+Vuosilomalain+muutos,+vuosiloma+18-24+päivää.+Työttömyysvakuutuslaki.
1964+Valtion+virkamiesten+työsuhteiden+neuvottelemista+koskeva+menettelytapalaki.
1965+Siirtyminen+40+tunnin+viikkotyöaikaan.
1966+Irtisanomissuojasopimus.+Valtion+eläkelaki.
1967+Lomapalkkasopimus.+Uusi+ammattitautilaki.
1968+Ensimmäinen+tulopoliittinen+sopimus,+ns.+Liinamaa+I.+Indeksiehtojen+poistaminen,+vuokrien+ja+hintojen+valvonta,+vapaa-ajan+tapaturmavakuutus,+työnantajat+alkavat+periä+jäsenmaksuja+suoraan+ammattiliittojen+jäsenten+palkoista.
1969+Luottamusmiessopimus.
1970+Työsopimuslain+uudistus.+Toinen+tulopoliittinen+kokonaisratkaisu,+ns.+Liinamaa+II:+erorahajärjestelmä.+Julkisen+sektorin+neuvottelu-,+sopimus-+ja+lakko-oikeuden+laajennus.
1971+Sopimus+työmarkkina-+ja+talouspoliittisesta+kokonaisratkaisusta+ns.+UKK-sopimus.+Koulutussopimus+ja+tiedotussopimus.+Vähimmäispalkkalaki.+Julkisen+sektorin+valtakunnalliset+työehtosopimukset.+Valtion+sektorin+luottamusmiessopimus.
1972+Tulopoliittinen+kokonaisratkaisu+ns.+Hämäläinen-Laatunen+-sopimus:+lomaltapaluuraha+10+%+lomapalkasta,+sairausajan+palkkaetujen+parantaminen.
1973+Vuosilomalain+uudistus.+Työsuojelunvalvontalaki.
1974+Tulopoliittinen+kokonaisratkaisu+ns.+Lindblom-sopimus:+lapsilisien+korotus,+äitiysloma+7+kuukautta,+verohelpotuksia,+ansiokehitystakuu.
1976+Työsuojelusopimus.+Ryhmähenkivakuutus.
1977+Talviloma
1978+Yhteistoimintalaki.+Työterveyshuoltolaki.+Talviloma+vuosilomalakiin.+Isyysloma+12+päivää.
1979+Talvilomaoikeuden+laajennus.
1980+Opintovapaalaki.+Äitiyspäivärahan+pidennys+ja+vanhempainloma.+Ensimmäiset+työehtosopimukset,+jotka+mahdollistivat,+että+sairaan+lapsen+hoitajana+voi+äidin+suostumuksella+olla+myös+lapsen+isä.
1981+Keskitetty+työehto-+ja+talouspoliittinen+ratkaisu,+ns.+Pekkanen+I.+Ansiosidonnaisen+sosiaaliturvan+parannus+äitiys-,+vanhempain-+ja+sairauspäivärahoissa.
1984+Tulopoliittinen+kokonaisratkaisu,+ns.+Pekkanen+II:+työajan+lyhennys+16/32+tuntiin+vuonna+1986.+Ansiosidonnainen+työttömyysturva.+Laki+irtisanomismenettelystä.
1985+Laki+kotihoidontuesta.
1987+Työturvallisuuslainsäädännön+uudistus.+Työsopimuslakiin+syrjintäkielto+työhönotossa.+Aikuisten+opintotuki.+Tasa-arvolaki.
1988+Työsopimuslain+ja+yhteis¬toimintalain+uudistukset.+Henkilörekisterilaki.+Kotihoidontuki+laajenee.+Tulopoliittisen+selvitystoimikunta+asetetaan.
1989+Työttömyysturvalain+muutos.+Uusi+yhdistyslaki.
1990+Henkilörahastolaki
1991+Laittoman+irtisanomisen+korvauksen+enimmäismäärän+nosto.+Vuosilomalain+muutos.+Ammattikoulutusraha.
1995+Ulkomaisten+työntekijöiden+työehdot.+Vuorotteluvapaa.+Työaikalaki.
1996+Päivähoitolaki.+Työaikalain+kokonaisuudistus.+Epätyypillisissä+työsuhteissa+olevien+eläketurva.+Vuosilomalain+osittaisuudistus.+Ulkomaalaisten+t+yöntekijöiden+työehdot.+Henkilöstörahastolain+uudistus.+Yhteistoimintalain+uudistus.
1998+Työttömyysvakuutusrahaston+perustaminen.
2000+Sopimus+ansiosidonnaisen+työttömyysturvan+tasokorotuksesta+vuonna+2002.
2001+Uusi+työsopimuslaki.+Neuvottelutulos+työeläke-+ja+työttömyysturvajärjestelmien+uudistamisesta.+Aikuiskoulutustuki
2002+Työturvallisuuslaki+uudistetaan.+Kuntoutusajan+palkkaus.+Valtion+henkilöstöä+koskeva+palkkaohjelma+Valpas+I.+Uusi+työterveyshuoltolaki:+Sopimus+helatorstaista+voimaan+(helatorstai+lyhentää+työaikaa+ansioita+alentamatta).
2003+Tulopoliittinen+kokonaisratkaisu.+Valtion+palkkaohjelman+jatko+Valpas+II.+Työttömyysturvalain+uudistus.+Uusi+työturvallisuuslaki.+Tapaturma-+ja+ammattitautilain+uudistus.+Perhevapaa-järjestelmän+uudistus.
2004+Työeläkeuudistus,+Ammatillisen+koulutuksen+uudistus.
2005+Tulopoliittinen+kokonaisratkaisu.+Vuosilomalain+kokonaisuudistus+–+virkamiehet+vuosilomalain+piiriin.+Työaikapankkijärjestelmä/+etätyöohjeet.+Työllistymisen+ja+muutosturvan+toimintamalli
2006+Sairausvakuutus-järjestelmän+rakenne-+ja+rahoitusuudistus.+Muutoksia+työttömyysturvalakiin.+Koulutuspäivärahan+määräyksiin+muutoksia.+Perhevapauksiin+parannuksia.
2007+Liittosopimukset.+Laaja+sosiaalipaketti+(sosiaalitupo)+eläke-+ja+työttömyysturvan+uudistamisesta+.
2008+Oppisopimuskoulutuksen+etuihin+muutoksia.
2009+Aikuiskoulutustuen+uudistus.+Muutosturvan+laajennus+koskemaan+myös+määräaikaisia.
2010+Vuorotteluvapaa+vakinaistetaan.
Ennen talvisotaa työläisen vuosiloma oli vain 4-7 päivää ja kaikki lauantait oltiin myös duunissa!
Noista kaikista liittoon kuulumaton voi sopia itse,ei se liittoa vaadi,kuten palkastakin.
Ja valittajat on joka vuosi lakossa oli syy mikä tahansa vuorotellen itketään vaikka on duunia mitä tehdä monelle ei ole edes töitä.
En ole ikinä kuulunut liittoon ja OLEN AINA MENNYT TÖIHIN LAKON AIKANAKIN. PALKKA JUOKSEE.
Lakkolaiset on persiistä!
Kehuskelkaa vai n sillä YTK:lla. Työnantajat kun äkkäävät tuon että suurin osa ei kuulukkaan liittoon niin alkaa eri meininki. Työnantaja saa siis kohdella teitä miten haluaa ja pudottaa palkkanne vaikka 1€/h. Ette tarvitse lomia eikä mitään 8h/ tyäaikaa. Ennen pantiin perseet penkkiin niiin kauaksi kun liittyivät liittoon tai savustettiin ulos. Miehet oli ennen miehiä nyt ne on lapasia.
Kyllä pitää olla ihmisen tyhmä.
Niinhän sitä luulis toiset on yksityisellä sektorilla töissä eikä julkisella maksa sinä vaan kalliita maksuja niin paljon ku haluut.
Kumma ettei nämä liitot ole matuja vastaan tekemässä lakkoja nehän vie suomalaisten työt.
Minulle riitti kun olin YTK:n jäsen, yli 30 vuotta kuitenkin raskaan metallin parissa työskentelin ennen eläkkeelle pääsyä.
Haluatko kustantaa liittopomojen jahdit, ökykellot ja lennot kaukomaille ykkösluokassa? En minäkään.
Olen joskus kuulunut liittoon mutta en enää. Pidän itseäni vapaana, en rikkurina.
Suurin osa ketjussa ruskeakielisiä kirjoittajia.
Työporukan yhteishengen hajottajia
Työkavereista pahaa pomolle puhuvia
Huonoa työnlaatua tekeviä
Työsuorituksilla kehuskelevia, vaikka mitään ei ole saatu aikaan
-Joudattekin saamaan sakinhivutuksen.
Tuossa ylempänä oli ylevä luettelo vuosiluvuista ja ammattiliiton saavutuksista, mutta kyseisen listan voi pitkälti luokitella valeuutisten kategoriaan. Koska:
Vaikka Suomessa kukaan ei olisi koskaan kuulunut ammattiliittoon, olisi todennäköisesti silti Suomessa suurin piirtein sama palkkataso kuin nyt, suurin piirtein sama työaika ja suurin piirtein sama määrä vuosilomaa. Miksi? Eduskunnassa on sellaisia henkilöitä joita kutsutaan kansanedustajiksi ja heistä työssäkäyvien äänestämät edustajat olisivat varmuudella pitäneet työssäkäyvien etujen ajamista varsin tärkeänä asiana ja ehkä jopa ammattiliittoa tehokkaammin. Jokunen työelämän säännös olisi varmasti erilainen kuin nykyisin, mutta todennäköisesti Suomi olisi toteuttanut läntisen Euroopan parhaita käytäntöjä, jopa jouhevammin kuin ammattiliittojen ajamana.
Aivan vapaasti kaikki haluavat voivat puolestani kuulua ammattiliittoon, mutta tosiaan "työläistenetu" nimimerkin saavutusluettelo ei välttämättä ole koko sen byrokratian ja työläisten kukkarolla käynnin arvoista, mitä annetaan ymmärtää. Vaaleissa äänestäminen on ilmaista ammattiliiton jäsenyys ei. Nykymuotoinen työttömyyskassan jäsenyyskään tuskin olisi työssäkäyville tarpeen, mikäli työläisten edun ajaminen olisi jätetty vaaleissa äänestettyjen kansanedustajien harteille.
Ainahan voidaan väittää, että Suomessa olot olisivat kuin Turkmenistanissa jos ammattiliittojen sanaa ei olisi kuultu, mutta silloin unohdetaan se, että neljän vuoden välein kansan sanaa kuullaan eduskuntavaaleissa.
Lakkoilijat tulisi korvata heti aloittajan kaltaisilla ahkerilla rikkureilla.