ihmeellinen olo kannabiksen jälkeen

asafff

Hei! Minä olen 14 vuotias poika. Olen noin kuusi kertaa poltellut kannabista. Ensimmäiset kolme kertaa ei vaikuttanut varmaankin huonon laadun takia. Sitten minulle tulikin överit neljännen kerran. Viikon päästä uudestaan. Sen jälkeen lupasin että en enään ikinä aio poltella. Sitten minullle tulikin passiivinen vaikutus kahden päivän jälkeen kun tuli överit. Siitä on nyt noin kolme viikkoa kun oli passiiviset. Minulla on siitä asti ollut semmoinen vähän epärealistinen olo. Aluksi se oli paljon pahempi. Sitten oli muutama päivä kun ei ollut niin outo olo. Nyt olen huomannut että kun olen ystävien kanssa niin en keskity niin paljon heihin vaan johonkin muuhun. Tiedän että olen ystävien kanssa mutta siltikin joskus ns. "unohdan" ne
Tietääkö kukaan että mikä minulla on ja meneekö tämä ohi?

75

8698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhtiähyvälapsi

Vaikea sanoa mikä on,mutta kannattaa olla polttamatta. En todellakaan voi suositella noin nuorella iällä päihteitä. Itse alotin oman "urani" 12 vuotiaana ja nyt ikää on jo hitusen vajaa 33v. En suosittele tätä kenellekkään. Keskity vain nuoruuteesi,tuo viattomalta tuntuva polttelu voi viedä todella pahaan maailmaan. Vaikka se hamppu ei olekkaan pahimmasta päästä niin noin nuorella iällä alotettu päihteily voi todella viedä mukanaan,sitä sä et halua.

• asaff

Juu lopetan sillä ei ole mun juttu.

• jakomielitautia

Sen takia sitä tuprutellaan että ollaan ihan pihalla, maailmanmenosta! Ei liukene verenkierrosta, nopeasti!

• asaff

Jos siis oikein ymmärsin niin olo on outo koska ei ole aine lähtenyt verenkierrosta????

• buiobscaio
        asaff kirjoitti:

Jos siis oikein ymmärsin niin olo on outo koska ei ole aine lähtenyt verenkierrosta????

Hamppu vaikuttaa vain muutaman tunnin ja sen jälkeen tulee "ns" "jälkitila " joka voi kestää poltetusta määrästä riippuen vaikka loppupäivän,voi tuntua vielä seuraavana päivänäkin mikäli on polttanut enemmän. Se ei vaikuta enään kahden päivän jälkeen. Ota ihan rennosti vain,liiku ulkona ja syö hyvin,kyllä se siitä :)

• asaff
        buiobscaio kirjoitti:

Hamppu vaikuttaa vain muutaman tunnin ja sen jälkeen tulee "ns" "jälkitila " joka voi kestää poltetusta määrästä riippuen vaikka loppupäivän,voi tuntua vielä seuraavana päivänäkin mikäli on polttanut enemmän. Se ei vaikuta enään kahden päivän jälkeen. Ota ihan rennosti vain,liiku ulkona ja syö hyvin,kyllä se siitä :)

Kaveritkin sanoivat että "jälkitila" kestää päivän. Mutta kolme viikkoa tätä kuitenkin on jatkunut.

• Kohos
        asaff kirjoitti:

Kaveritkin sanoivat että "jälkitila" kestää päivän. Mutta kolme viikkoa tätä kuitenkin on jatkunut.

Ei se johdu sitten kannabiksesta lainkaan.

• peruuttamatonta

Pian totut tuohon "jälkitilaan" ja siitä tulee normaali olotila.

• JukkaRiippakives
        peruuttamatonta kirjoitti:

Poikasi "jälkitila" oli siis skitsofrenia, jonka hän puhkaisi päihteiden runsaalla sekakäytöllä. Sinullakin on harhoja kuten pojallasikin, joten ei ole ihme, että poikasikin sairastui. Ainakin teit kaikkesi sen eteen, kun riehuit ja räyhäsit.

• asaff
        JukkaRiippakives kirjoitti:

Poikasi "jälkitila" oli siis skitsofrenia, jonka hän puhkaisi päihteiden runsaalla sekakäytöllä. Sinullakin on harhoja kuten pojallasikin, joten ei ole ihme, että poikasikin sairastui. Ainakin teit kaikkesi sen eteen, kun riehuit ja räyhäsit.

nyt en ymmärtänyt mut ok

• asaff
        peruuttamatonta kirjoitti:

Okei no se on hyvä

• alanammattilainen

Hyvät amatöörit. Kannabiksessa on ainesosia kuten THC ja CBD. Niistä on vielä eri "alalajeja" joten tämä on vain suuntaa-antava ohje.

Kannabis on luonnonlääke josta ihmiset sitten alkoi uuttamaan pelkkää THCtä ja siitä ne ongelmatkin sitten alkoi. THC ilman CBD ominaisuuksia on todella huono idea. Luonnollinen kannabis on kuin hyvää olutta tai viiniä. THC uutettuna on se pelkkä "alkoholi". Alkoholimaailmassa se vastaa pirtua.

Onhan oluessa ja viinissäkin alkoholia. Ei se tarkoita että jokainen olutta nauttiva on sama kaveri kuin se joka vetää pään täyteen pirtulla joka päivä. Siitä huolimatta THC on ihmiselle turvallisempaa kuin pirtu.

Kumpaa antaisit lapsesi nauttia mielummin, pirtua vai THCtä? Siitä tässä kaikessa on kysymys. Vastuulliset käyttäjät ottaa vähän olutta ja vähän hamppua. Osa ei olekaan vastuullisia käyttäjiä.

Jos poltat hyvää kukkaa niin siitä ei tule todellakaan mitään jälkioloja jotka kestää viikkoja. Seuraavana päivänä olet täysin normaali, joskin kokeneempi.

• mop737_iherh_alekoodi

Kannabis kuuluu aloittaa viimeistään 7-vuotiaana. Silloin sen käytössä tulee mestariksi

Eihän huippu shakinpelaajaksikaan tulla, jos aloittaa vasta 14-vuotiaana.

Tai opettelee lukemaan 14-vuotiaana, mitä siitäkin seuraisi.

• Anonyymi
        asaff kirjoitti:

Onko olo lähtenyt jo?

• eihuolia

Menee ohi yleensä muutamas päiväs. t. 16v hippi

• asaff

okei kiitos.

• Lonnus

"Tietääkö kukaan että mikä minulla on"

Olet patologinen valehtelija.

• asaff

Arvasin että tämmöinen kommentti tulee ja itsekin luulin että itse teen nämä oireet päästäni mutta ei kolmessa viikossa ole helpottanut vaikka olen yrittänyt olla ajattelematta tätä.

• Lios
        asaff kirjoitti:

Arvasin että tämmöinen kommentti tulee ja itsekin luulin että itse teen nämä oireet päästäni mutta ei kolmessa viikossa ole helpottanut vaikka olen yrittänyt olla ajattelematta tätä.

Kannabikseen asia ei liity millään tavalla. Noin vähäisellä käytöllä on täysin mahdotonta, että kannabiksella olisi jotain tekemistä asiassa. Varmaan sinulla murrosikä tulee kun on passiiviset.

• asaff
        Lios kirjoitti:

Kannabikseen asia ei liity millään tavalla. Noin vähäisellä käytöllä on täysin mahdotonta, että kannabiksella olisi jotain tekemistä asiassa. Varmaan sinulla murrosikä tulee kun on passiiviset.

Hyvä että ei liity kiitos paljon

• mehukattia

Euforian jälkeistä depressiota korvien välissä

• asaff

Unohdin muuten mainita että minulle ei tule kannabiksesta hyvä olo ja sen vaikutilsen alaisena alkaa vain ahdistamaan.

• ollaanvaan_

On totta, että pahimmillaankannabis voi laukaista psyykeongelmia. Lopeta ihan kokonaan, niin kyllä se vähitellen menee ohi tuo olo :) Tsemppiä!

• asaff

Kiitos paljon. Hyvä että ei pitäisi olla huolen aihetta.

• kaikkeamenestystäsinulle

Jos tulee ongelmia, niin käy lääkärin luona. Ei siinä ole mitään häpeämistä, lääkäri on vain hyvillään että olet lopettanut ja hänellä on vaitiolovelvollisuus. Ja lääkäri tietää mitä saattaa sattua ja osaa antaa etukäteen neuvot. Ottaa kokeet jos tarvitsee. Tulet tuntemaan itsesi turvalliseksi.

Miten hyvä että et aio enää jatkaa, olet todella järkevä nuori mies!

• asaff

Ehdottomasti aion mennä jos tämä tästä pahenee. Kiitos neuvosta!

• Kruto
        asaff kirjoitti:

Ehdottomasti aion mennä jos tämä tästä pahenee. Kiitos neuvosta!

Kannattaa mennä jos pahenee.

• tietää_

Monet ei tiedä, että lähisuvussa on ollu psykoottisuutta, koska niistä asioista ei yleensä kerrota eteenpäin. Monet siis tupruttelee hyvillä mielin kannabista vaikkei tiedä, että esim. isoisän sisaruksessa oli ollut skitsofrenia.

Kannattaa siis olla polttelematta. Etenkin jos polttelusta tulee vain huono olo, niin hälytyskellojen pitäisi soida päässä.

• asaff

Juu alussa tulikin mieleen ennen kuin koitin että onkohan meillä suvussa ollut joskus jotain psykoosia sairastavaa mutta annoin olla.
        Ensimmäisinä päivinä ajattelin että minulla on ehkä jotain psykoottisia oireitä, mutta nyt olen jo aika varma että ei minulla semmoisia ole. En tiedä että voiko olla että keksin oireita päästäni sillä kun en ajattele tätä niin kaikki on suunilleen kunnossa. Kun tulee mielee että on outo olo niin sitten kaikki pahenee ja ajattelen sitä aika kauan.

• jatkuwuus
        asaff kirjoitti:

Juu alussa tulikin mieleen ennen kuin koitin että onkohan meillä suvussa ollut joskus jotain psykoosia sairastavaa mutta annoin olla.
        Ensimmäisinä päivinä ajattelin että minulla on ehkä jotain psykoottisia oireitä, mutta nyt olen jo aika varma että ei minulla semmoisia ole. En tiedä että voiko olla että keksin oireita päästäni sillä kun en ajattele tätä niin kaikki on suunilleen kunnossa. Kun tulee mielee että on outo olo niin sitten kaikki pahenee ja ajattelen sitä aika kauan.

keksit ihan höpöjuttuja, etkä osaa hävetä

• asaff
        jatkuwuus kirjoitti:

keksit ihan höpöjuttuja, etkä osaa hävetä

Jos keksinkin niin en pysty kuitenkaan lopettamaan sitä

• jatkuwuus
        asaff kirjoitti:

Jos keksinkin niin en pysty kuitenkaan lopettamaan sitä

vaikea on sinun valehteluasi lopettaa.

• Teneres
        jatkuwuus kirjoitti:

vaikea on sinun valehteluasi lopettaa.

Patologinen valehtelu on vakava mielisairaus.

• reippaastiyhteys

Moikka, ja hyvää huomenta!

Aloitetaanpa viikko reippaasti!
      Sinulla aloittaja on nyt huolia, mutta haluat päästä eroon tuosta kaikesta kannabiskokemuksesta.
      Olet 14-vuotias ja sinulla on elämä edessäsi.
      Ei kannata ruveta huumeporukkaan ja pilata elämäänsi!
      Tiedät mitä se on, katsele ympärillesi niitä jotka käyttävät huumeita. Ei ole hyvää elämää, ei ole!
      Kokeilit ja nyt tiedät.

Eli mitä nyt?
      Lopettaa ja hakea apua heti, kun vielä on helppoa päästä irti huumeesta!
      Mutta pitää ottaa se eka askel itse.
      Mene joko lääkäriin ja ota yhteys Päihdelinkkiin, nuorille on oma osasto:
      https://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/vanhemmille/apua-ja-tukea/nuorelle

Siellä auttavat sinua ja neuvovat.
      Sitten teet vain niin kuin sanotaan, luet mitä kirjoitetaan ja ymmärrät että ei kyllä todella kannata käyttää huumeita ja että niistä voi päästä eroon kun vain itse tahtoo.
      Vaihda myös ne piirit joissa sinulle tarjottiin kannabista!
      Mitä keljuja tyyppejä kun tarjoavat 14-vuotiaalle.

Toimi nyt ihan viikon alusta, jo tänään!
      Ei täällä olijat osaa auttaa ja eivät tiedä miten.
      Mutta Päihdelinkissä osaavat!

Kaikki muuttuu kyllä hyväksi ja pääset oikeaan elämän alkuun, nuoren elämän alkuun jolla on kaikki mahdollisuudet hyvään tulevaisuuteen!

Toivon kaikkea hyvää ja menestystä sinulle!
      Iso hali minulta!
      Jo tänään yhteys Päihdelinkkiin!

• asaff

Kiitos todella paljon. Loputkin porukasta olivat saman ikäisiä. Huumeesta olen päässyt helposti eroon ja olen helposti pystynyt olla polttamatta vaikka muut vielä jatkavatkin. Aion ehdottomasti ottaa yhteyttä. Kiitos.

• NukkuvaTiedustelija

"Huumeesta olen päässyt helposti eroon ja olen helposti pystynyt olla polttamatta vaikka muut vielä jatkavatkin."
        Outoahan tuo olisikin olla pääsemättä irti kannabiksesta kun se ei edes aiheuta riippuvuutta.
        Itse lopetin 4 vuotta kestäneen päivittäiskäytön vuoden taitteessa ja viikon hikoilutti ja oikein mikään ei tuntunut hyvältä ja se oli sitten siinä.

Miten muuten, oliko siinä kannabiksen seassa tupakkaa? Jos se polttamasi edes oli kannabista eikä jotain sitä muistuttavaa tutkimuskemikaalia kuten Spicea.

Ja jos menet "hoitoon" kannabiksen käytön vuoksi, niin siellä sinut pakotetaan kusemaan purkkiin joko kameroiden edessä tai olan takana vehjettäsi katselevan keski-ikäisen elämäänsä kyllästyneen tantan toimesta, joka kohtelee sinua kuin viinaa ja mielialalääkkeitä sekakäyttävää lähikaupan ryöstäjää.

Nimimerkin "reippaastiyhteyttä" kommentti: "Ei täällä olijat osaa auttaa ja eivät tiedä miten." on taas ihan puhdasta tietämättömyyttä ja perustelen sen nyt lyhyesti:
        He tietävät miten asia on teoriassa ja puhuvat käytännön kokemuksesta vaikka näkevät vain yhden ääripään.

• asaff
        NukkuvaTiedustelija kirjoitti:

"Huumeesta olen päässyt helposti eroon ja olen helposti pystynyt olla polttamatta vaikka muut vielä jatkavatkin."
        Outoahan tuo olisikin olla pääsemättä irti kannabiksesta kun se ei edes aiheuta riippuvuutta.
        Itse lopetin 4 vuotta kestäneen päivittäiskäytön vuoden taitteessa ja viikon hikoilutti ja oikein mikään ei tuntunut hyvältä ja se oli sitten siinä.

Miten muuten, oliko siinä kannabiksen seassa tupakkaa? Jos se polttamasi edes oli kannabista eikä jotain sitä muistuttavaa tutkimuskemikaalia kuten Spicea.

Ja jos menet "hoitoon" kannabiksen käytön vuoksi, niin siellä sinut pakotetaan kusemaan purkkiin joko kameroiden edessä tai olan takana vehjettäsi katselevan keski-ikäisen elämäänsä kyllästyneen tantan toimesta, joka kohtelee sinua kuin viinaa ja mielialalääkkeitä sekakäyttävää lähikaupan ryöstäjää.

Nimimerkin "reippaastiyhteyttä" kommentti: "Ei täällä olijat osaa auttaa ja eivät tiedä miten." on taas ihan puhdasta tietämättömyyttä ja perustelen sen nyt lyhyesti:
        He tietävät miten asia on teoriassa ja puhuvat käytännön kokemuksesta vaikka näkevät vain yhden ääripään.

Ei ollut tupakkaa seassa.

• flaise
        asaff kirjoitti:

Ei ollut tupakkaa seassa.

saatto olla jotain synteettistä thc:tä mukana.

• Bardi

Tämä aloitus on ns. "Fake"

• Trunnwals

Ihan täysin. Sama tyyppihän näitä paskajuttuja on keksinyt vuosikausia.

• asaff
        Trunnwals kirjoitti:

Ihan täysin. Sama tyyppihän näitä paskajuttuja on keksinyt vuosikausia.

Miten niin alku on fake mitä vittua selität

• trolloli
        asaff kirjoitti:

Miten niin alku on fake mitä vittua selität

sulla kaveri alkaa murrosikä, ihan turhaan selittelet kannabiksesta.

kasva aikuiseksi.

• Somerotar

Hyvä ihminen! Lähde hakemaan apua lähimmästä terveyskeskuksesta! Olet todella vaaravyöhykkeessä. Nyt sinulla on vielä mahdollisuus palata normaaliin elämään. Kerro asioistasi vanhemmillesi, vältä näiden ihmisten seuraa, jotka haluat vetää sinut huumemaailmaan. Pelasta itsesi! Mene juttelemaan koulusi kuraattorille ja terveydenhoitajalle. Hae uusia kavereita, hae uusia harrastuksia. Mene käymään paikkakuntasi seurakuntanuorien piiriin, jos kaipaat uusia ystäviä.

• vaihdasuuntaa

Samaa mieltä Somerottaren kanssa.

Hae aloittaja uusia harrastuksia ja siirry terveelle palstalle.
      Täällä tosiaan yrittävät vetää sinua suohon. Heti jos joku todella yrittää päästä eroon, niin on liuta nälväilijöitä. Ehkä ovat kateellisia kun toinen yrittää ja itse rämpivät huumeissa ja ovat sen orjia?

Mene terveyskeskukseen, päihdelinkille, lääkärille, puhu vanhemmillesi, koulun kuraattorille, seurakuntanuoriin ja lähde pois tästä seurasta!
      Vaihda kaveripiiriä, pelasta itsesi ja nuori elämäsi.

Kun on kivojakin harrastuksia, tässä terveellisempi palsta oleilla:
      https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset/luonto-ja-retkeily (paljon eri otsikoita),
      https://keskustelu.suomi24.fi/urheilu-ja-kuntoilu
      https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset
      kun pläräät eri aiheita niin jo löytyy tekemistä!

Kunpa muutkin nuoret löytäisivät hyvän harrastuksen!
      Elämä on niin mielenkiintoista, jännää, antoisaa ja hauskaa.
      Miksi valita itsensä tuho ja huumeet muut riippuvaisuudet? - Ei kannata!

Onnea sulle!

• asaff

Minulla on harrastus jota harrastan joka päivä. Ketään ei minua painostanut testaamaan vaan iham itse olin innokas kokeilemaan. Kyllä kaikki ymmärtävät että minua alkaa ahdistamaan kannabiksen vaikutuksessa eikä minua vedä mukaan pakolla.

• Migabryte
        asaff kirjoitti:

Minulla on harrastus jota harrastan joka päivä. Ketään ei minua painostanut testaamaan vaan iham itse olin innokas kokeilemaan. Kyllä kaikki ymmärtävät että minua alkaa ahdistamaan kannabiksen vaikutuksessa eikä minua vedä mukaan pakolla.

"Minulla on harrastus jota harrastan joka päivä."

Valehtelu on harrastuksesi? Se on huomattu.

• Bardi

Niin, fiktiivinen vaiko todellinen 14-vuotias. Ei 14-vuotiaana kannata sotkeutua päihteisiin, ehkä jonkinlainen kokeilu kuuluu asiaan. Onhan tiedossa että useimmilla se ei johda mihinkään. Vanhempiesi pitäisi pystyä tukemaan sinua ,jos kerran vain välit ovat terveellä pohjalla. Ammatti apua kannattaa vielä tuossa vaiheessa välttää. Siinä kun tahtoo käydä niin että terveyden hoitaja muuttuu terveydenhoito viranomaiseksi, eikä muuta.

• asaff

Juu kokeiluksi se vaan jäikin ja taidan ainakin nyt jättäää väliin ammattiavun. Ehkä myöhemmin jos en tätä enään kestä

• MarioBoss
        asaff kirjoitti:

Juu kokeiluksi se vaan jäikin ja taidan ainakin nyt jättäää väliin ammattiavun. Ehkä myöhemmin jos en tätä enään kestä

"Ehkä myöhemmin jos en tätä enään kestä "

Jaa että et jaksa valehteluasi? En ihmettele.

• fiktifuktifokta

No sittenhän kaikki on oukei.

Tästä ketjusta kannattaisi muitten nuorten ottaa oppia.
      On ollut hyviä vihjeitä ja neuvoja.
      Olipa sitten fikti, fukta tai fokta.

Fakta on kuitenkin, että älkää ruvetko huumeilemaan.
      Jos kuitenkin kokeilette, niin lopettakaa ajoissa - silloin kun vielä on mahdollisuus.

• haluankannabista

mistä saat kannabista

• asaff

K supermarketista saa priimaa. Salesta ei kannata ostaa

• Tämäseon

Älä pelästy. Kyseessä on luultavasti Depersonalisaatio (englanniksi Depersonalization), mikä on dissosiatiivinen häiriö. Aiheuttaa epätodellisuuden tunnetta yms, yleisin aiheuttaja kannabis ja muut päihteet (varsinkin kannabis).

Voit testata juomalla paljon kahvia jos oireet tulee helpommin pintaan niin tästä on varmasti kyse eikä mistään vakavammasta. Kyse ei ole siis skitsofreniasta yms älä pelkää vaan tämä on todella yleistä (jopa 20-30% käyttäjistä), netistä löytyy järkyttävästi aiheesta ja että juuri kannabis laukaisee sitä. Polttelijat ei vaan halua aiheesta edes mainita vaikka kärsisivätkin koska se pilaa yrtin mainetta ja kukaan muu ei usko asiaan tai halua keskustella siitä.

Jos nyt lopetat niin menee varmaankin ohi pikkuhiljaa, mutta jos jatkat polttelua niin suurella todennäköisyydellä oireet palaa ja kestää taas kauemmin.

Lopeta tai vähennä kahvin juontia, älä käytä ainakaan kannabista niin olet selvillä vesillä parissa kuukaudessa.

• Arttori

Ei ole tuolla mitään tekemistä passiivisen kanssa, joka tuli. Kahvipsykoosi voi olla.

• Tämäseon

Tuo Depersonalisaatio/Derealisaatio tekee juuri passiivisen olon ja heikentää keskittymiskykyä. Iso määrä kofeiinia vaan pahentaa jo kehittyneen Depersonalisaation oireita hetkellisesti.

• Arttori
        Tämäseon kirjoitti:

Tuo Depersonalisaatio/Derealisaatio tekee juuri passiivisen olon ja heikentää keskittymiskykyä. Iso määrä kofeiinia vaan pahentaa jo kehittyneen Depersonalisaation oireita hetkellisesti.

Kofeiinipsykoosi varmasti jos kerran on personaalisaatio. Ei mitään tekemistä kannabiksen kanssa.

• asaff

Vähennän kahvin juontia niin katsotaan paraneeko olo. Kiitos neuvosta

• Traswa
        asaff kirjoitti:

Vähennän kahvin juontia niin katsotaan paraneeko olo. Kiitos neuvosta

Kaffe on kova myrkytin.

• Tämäseon

Asaff: Huomasitko että oireet pahenee kun juot paljon kofeiinia? Siitä sen kyllä huomaa. Toinen oire on että otsassa on outo tunne. Vähän niinkun joku painaisi, vaikea kuvailla. Katselet maailmaa vähän niinkun lasin takaa tai elokuva screeniltä ja elät kuin sumussa. Lähimuisti pätkii ja kun keskustelet toisten kanssa olet välillä ihan pihalla. Pelkäät että vaivut psykoosiin mutta tästä ei ole kyse, se on itseasiassa hulluuden vastakohta ja elimistön oma suojamekanismi.

Onko näkökentässäsi muutoksia esim "static snow" efektiä? linkki alla:

https://mevantiana.wordpress.com/tag/eye-static/

Koita harrastaa liikuntaa paljon ja muuta aktiivista tekemistä, ei telkkarin tai tietokoneen katselua liikaa. Välillä huomaat että koko päivä on mennyt ilman mitään oireita kun on mielekästä tekemistä, sen jälkeen oireet vähenevät ja niitä on enään joka toinen tai kolmas päivä ja niin edelleen.

Jos olet taipuvainen depersonalisaatioon/derealisaatioon niin pysyttele vaan erossa kannabiksesta tai muista psykedeeleistä tai koko prosessi alkaa taas uudestaan ja luultavasti pahempana.

• asaff

Olen nyt ollut vastaamatta tähän viesiketjuun sillä yhdessä vaiheessa tuntui että oireet olisivat ohi mutta olen huomannut että noin kerran viikossa oireilua tulee taas. Ja joo tuntuu että katsoisin esim. kavereitani jostain valkokankaalta ja minä en ole osana sitä. E

• Tämäseon

Aivotoiminta kyllä normalisoituu nopeasti tuossa iässä. Jos on taipumusta depersonalisaatioon niin en kyllä suosittele kannabista vaikka se joillekkin sopisikin. Varsinkin jos yksittäiset käyttökerrat aiheuttavat kuukausien kestoisia dissosiaatioita. Ymmärrän kyllä että kaikki hokevat kuinka turvallista se on verrattuna alkoholiin, mutta ei kaikkien kohdalla. Toivottavasti oireet häviävät pikkuhiljaa, ei ole mukava olla ihan sekaisin koulussa tai työpaikalla vaikka olet
        selvinpäin kun dissosiaatiota pukkaa. Helposti voi pilata montakin asiaa.

• Tieplave
        Tämäseon kirjoitti:

Aivotoiminta kyllä normalisoituu nopeasti tuossa iässä. Jos on taipumusta depersonalisaatioon niin en kyllä suosittele kannabista vaikka se joillekkin sopisikin. Varsinkin jos yksittäiset käyttökerrat aiheuttavat kuukausien kestoisia dissosiaatioita. Ymmärrän kyllä että kaikki hokevat kuinka turvallista se on verrattuna alkoholiin, mutta ei kaikkien kohdalla. Toivottavasti oireet häviävät pikkuhiljaa, ei ole mukava olla ihan sekaisin koulussa tai työpaikalla vaikka olet
        selvinpäin kun dissosiaatiota pukkaa. Helposti voi pilata montakin asiaa.

Kannabiksella ei ole yhtään mitään tekemistä viestiketjun aloittaneen valehtelevan trollin satuilujen kanssa.

• asaff
        Tieplave kirjoitti:

Kannabiksella ei ole yhtään mitään tekemistä viestiketjun aloittaneen valehtelevan trollin satuilujen kanssa.

mis vaihees joku o pyytäny sua kommentoimaa jos pidät tätä trollina?

• Kolido
        asaff kirjoitti:

mis vaihees joku o pyytäny sua kommentoimaa jos pidät tätä trollina?

Pelkkä valehtelijahan on selvästi kyseessä.

• Anonyymi
        asaff kirjoitti:

Olen nyt ollut vastaamatta tähän viesiketjuun sillä yhdessä vaiheessa tuntui että oireet olisivat ohi mutta olen huomannut että noin kerran viikossa oireilua tulee taas. Ja joo tuntuu että katsoisin esim. kavereitani jostain valkokankaalta ja minä en ole osana sitä. E

Oot varmaanki allerginen thclle näin oon oman olon ainaki ymmärtäny

• kendfkjbhefb

mitäs jos polttasit vaikka crackia tai ponia?niistä se hyvä olo vasta tulee..

• Kokemustaonn

Ihan tuttu juttu toi epätodellinen olo ja fiilis! Voin sanoa, että nyt kun tuossa iässä lopetat ja unohat noi päihteilyt ja keskityt muuhun, niin kyllä se olo siitä kirkastuu.
      Ja esim. 10 vuoden päästä, kun jos nyt päätät unohtaa ja keskittyä _rakentamaan_ omaa elämääsi, niin näistä ajoista ja fiiliksistä on jälellä vain muisto. Mutta jos jatkat tuota tietä, niin ongelmia tulee niin perkeleesti.

Ja muutenkin sitten aikuisempana kun on työelämän paineet yms. se pelkkä väsymys ja stressi voi aiheuttaa tuollaista fiilistä, mutta siihenkin kyllä tottuu ja sitä oppii hallitsemaan.

Ite poltin pilveä juurikin 14 - 24 v ja meni loppuvuosina paljon ja paljon muutakin ja psyyke oli ties kuinka huonossa jamssa, mutta sieltä kuitenkin selvisin ihan skarpiksi ja rakastavaksi ihmiseksi!

• Mitäteenperkele

Mulla on tota ihan samaa nyt jo 3päivä eikä enää tunnu mukavalta en pysty keskittyy mihkään pyörii päässä ja korvat lukossa!

• kokenutsaman

Heippa! Olen kokenut itse aivan samat fiilikset kannabiksen jälkeen. Satunnaisia polttelu kertoja oli kuitenkin jo takana muutamia, jolloin koin vaan hyvää oloa. Mutta kerran kun olin kavereideni kanssa rannalla polttelemassa niin vedin ilmeisesti överit (poltin noin puolikkaan joopelin raakana ilman alkoholia), tunsin kun menin pilveen hyvin rajusti ja minulle iski paniikkikohtaus, en saanut nostettua jalkoja maasta ns. magneettijalat ja näin kaiken ihan kuin kalansilmä objektista... kaveri joka poltti myös puolet samaisesta sai ihan "normaalit" olot, joten uskon että kukka oli ihan ehtaa tavaraa. Olotila oli hyvin sekava ja juuri kuin en olisi edes olemassa. ihan kuin olisin vain jossain elokuvassa, jota katselisin. Tätä oloa jatkui kesän yli n. 3kk tai 4kk, samalla tavalla oireet helpottui pikkuhiljaa ja nyt on kulunut n. vuosi ja tunnen olevani taas täysin "elossa".

Menin kyseisen asian takia lääkäriin, mutten uskaltanut sanoa mistä tämä kaikki sai alkunsa ja minulle diagnisoitiin vaikea paniikkihäiriö. "paniikkihäiriö" kuten lääkäri sanoi, on nyt kokonaan ohitse. Tyrkyttivät lääkkeitä, söin ne, eivät auta. Joten ole sinä rehellinen. En ollut silloin tarpeaksi rohkea.
      -> lääkkeet teki olosta vaan enemmän zombimman, ei hyvää oloa eikä huonoa oloa.

Olen kuitenkin tämän kokemuksen jälkeen taas poltellut tyhmänä vaikka tiedän ettei se sovi minulle. lopettakaa todella te keille tulee näitä kokemuksia ellette halua elää sumussa koko elämää. Ja ei, en oo mikää trolli, en jaksais kuluttaa aikaani tälläisen keksimiseen.

Tsemppii sulle! Ei se todellakaan kestä ikuisesti!

• Gygene

Älä viitsi taas keksiä tuollaisia säälittäviä satuja.

• Honuli

"Ja ei, en oo mikää trolli, en jaksais kuluttaa aikaani tälläisen keksimiseen."

Ja olet kuitenkin, ja jaksat kuluttaa aikaasi tuollaisenkin kannabissadun keksimiseen.

• Nukkuva_Tiedustelija

Alaikäisten ei tulis missään nimessä hakeutua mihinkään "ammattiavun" pariin, koska joudut lastenkotiin ja tästä seuraa vaan vuosia kestävä laitoskierre, jonka seurauksena olet koukussa rauhoittaviin, stimuihin tai opioideihin tai kaikkiin näihin yhdessä ja ajaudut vielä huonompaan seuraan jossa käytetään suonensisäisiä ja siitä ei välttämättä ole paluuta.

Helpompi siis olla vaan hiljakseen ja olla polttamatta kannabista, joka kieltolain takia päätyy myös alaikäisille tutkimuskemikaaleilla jatkettuna.

• Anonyymi

Mulla on tällä hetkellä täysin sama tila päällä mutta se tuntuu normaalimmalta päivä päivältä, pelkään vain sitä että jään ikuisesti sellaiseksi että tajuan kaiken hiukan hitaasti mutten huomaa sitö itse

• Anonyymi

Mä tunnen vaan hasiksen ja amfetamiinin. Hasis vaaleanruskeana, ja tulee naurut eikä ongelmia. Jos tummaa, niin siitä voi tulla överit hetkessä, ja se räjähtelee sitten kotona vuoteessa, aivoissa, ja voi vain toivoa, ettei tule jotain ikäviä vaikutuksia, kuten psykoosia. tarkkana sen kanssa, mitä vetää.

• Anonyymi

Lopetin kannabiksen käytön pössyteltyäni 14 vuoden ajan, joskus säännöllisemmin, joskus satunnaisemmin.
      Huomasin, että tuli vähän ihmeellinen olo, jopa useampi psykoosikin.
      Katsoin parhaimmaksi siis lopettaa itseni rääkkäämisen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3650
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      71
      1928
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1214
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      65
      1035
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe