Nimmari on ihan eri juttu kuin oikea nimi!

hörhöFoorumi

Nimmari on pelkkä nimmari, oli se rekattu tai ei. Nimimerkki ei merkitse mitään, se on pelkkää ilmaa eikä kerro yhtään mitään sen takana olevasta henkilöstä.

Vaikka joku kirjoittaisi kuinka törkeästi jostain nimmarista, niin ei pelkkä nimmari oikeudessa päde. "Minä olen haukkunut vain nimmaria, enkä tiedä kuka siellä takana on", voi syytetty sanoa.

18

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä siinnä otetaan enemmän vastuuta kirjoittamisistaan, kuin jos joka kerta käytetään eri nimeä.Vaihtuva nimiset voi aina sanooa hölmöimmästäkin kirjuotuksesta, etten sitä minä kirjoittanut, rekisteröitynyt ei voi, vaan on valmis vastaamaan virheistäänkin.

      • dillingerJ

        Nimmarit voi vaihtua mutta ip-osoite pysyy samana, jos samaa konetta käytetään.

        Sitten voi käyttää myös Tor-verkkoa, jonka kautta lähteviä viestejä ei voida jäljittää. Suosittu vasuri-anarkistien parissa.


      • Anonyymi
        dillingerJ kirjoitti:

        Nimmarit voi vaihtua mutta ip-osoite pysyy samana, jos samaa konetta käytetään.

        Sitten voi käyttää myös Tor-verkkoa, jonka kautta lähteviä viestejä ei voida jäljittää. Suosittu vasuri-anarkistien parissa.

        Jos ip- psoite ei ole dynaaminen niin se vaihtuu joka lerta kun katkaiset yhteyden.
        IT- asiantuntija


    • Nimimerkin haukkumisesta ei voi viedä oikeuteen, mutta tietenkin siitä tulee Ilmo ja Poisto. En tiedä missä menee raja jos uhataan tappamisella ja väkivallalla toisia nimimerkkejä kuten tällä palstalla on tehty. Uhkaaja ei tiedä uhkaamansa nimimerkin henkilöllisyyttä, mutta onko henkilö joissakin tapauksissa arvioitavissa niin vaaralliseksi että poliisin kannattaa ottaa yhteyttä häneen?

      • Olen hieman eri linjoilla tässä asiassa.

        Mielestäni nimimerkin takana oleva henkilö voi nostaa syytteen. Nimimerkki ei suojaa uhkaajaa, eikä nimimerkkiä uhanneelta henkilöltä poistu rikosoikeudellinen vastuu uhkauksen osalta sillä perusteella, että hän uhkaisi vain nimimerkkiä, eikä tunnettua, tiettyä henkilöä. Oikeus katsoo, että uhkaus on kuitenkin tapahtunut ja se ei pohdi sitä, tietääkö uhkaaja todellisuudessa nimimerkin oikean henkilöllisyyden.
        Kyse on siitä tunteeko uhattu oikeaa pelkoa, ja onko hänelle merkittävää haitta uhkauksesta. Siitäkin huolimatta, että uhattu olisi vain nimimerkki, anonyymi näennäisesti, koska nimimerkinkin takana on aito henkilö, jonka tuntema haitta on oleellista tässä asiassa.

        Eli kannattaa olla varovainen kommenteissaan, jos ne menevät liian pitkälle. Laiton tappouhkaus on jo niin rankka, että siitä voi olla maksimirangaistus kaksi vuotta vankeutta. Sakkoa siitä ainakin saa käräjillä ja merkinnän rikosrekisteriin. Jos nimimerkki voi näyttää oikeudessa toteen merkittävän haitan, hän on asianomistajana voiton puolella. Että tämä kaikille äkkipikaisen luonteen omaaville annettakoon tiedoksi. Kannattaa mennä vihanhallintakurssille, tai olla kirjoittelematta tänne mitään, jos ei pysty itseään hillitsemään ja käyttäytymään ihmismäisen kohteliaasti.

        Aika ihmeellinen tuo lakitermi laiton uhkaus. Se selkiintyy kun lukaisette tämän.
        https://yle.fi/uutiset/3-6081265


      • x.x.x.x.x.x
        Katuvankka kirjoitti:

        Olen hieman eri linjoilla tässä asiassa.

        Mielestäni nimimerkin takana oleva henkilö voi nostaa syytteen. Nimimerkki ei suojaa uhkaajaa, eikä nimimerkkiä uhanneelta henkilöltä poistu rikosoikeudellinen vastuu uhkauksen osalta sillä perusteella, että hän uhkaisi vain nimimerkkiä, eikä tunnettua, tiettyä henkilöä. Oikeus katsoo, että uhkaus on kuitenkin tapahtunut ja se ei pohdi sitä, tietääkö uhkaaja todellisuudessa nimimerkin oikean henkilöllisyyden.
        Kyse on siitä tunteeko uhattu oikeaa pelkoa, ja onko hänelle merkittävää haitta uhkauksesta. Siitäkin huolimatta, että uhattu olisi vain nimimerkki, anonyymi näennäisesti, koska nimimerkinkin takana on aito henkilö, jonka tuntema haitta on oleellista tässä asiassa.

        Eli kannattaa olla varovainen kommenteissaan, jos ne menevät liian pitkälle. Laiton tappouhkaus on jo niin rankka, että siitä voi olla maksimirangaistus kaksi vuotta vankeutta. Sakkoa siitä ainakin saa käräjillä ja merkinnän rikosrekisteriin. Jos nimimerkki voi näyttää oikeudessa toteen merkittävän haitan, hän on asianomistajana voiton puolella. Että tämä kaikille äkkipikaisen luonteen omaaville annettakoon tiedoksi. Kannattaa mennä vihanhallintakurssille, tai olla kirjoittelematta tänne mitään, jos ei pysty itseään hillitsemään ja käyttäytymään ihmismäisen kohteliaasti.

        Aika ihmeellinen tuo lakitermi laiton uhkaus. Se selkiintyy kun lukaisette tämän.
        https://yle.fi/uutiset/3-6081265

        Veikkaan että aika vaikeaa on tuomioo saada. Ja jos joku uhkailee jotain nimmaria hengenlähdöllä, niin mitenkähän se meinaa sitten selvittää sen kuka se nimmari on. Aika pirun vaikeeta.

        Oman nimen pakollinen käyttö auttaisi paljon, se takaisi häiriköiden häipymisen, kuten tuon "pumppupään" jolla ei ole mitään asiaa.


      • x.x.x.x.x.x kirjoitti:

        Veikkaan että aika vaikeaa on tuomioo saada. Ja jos joku uhkailee jotain nimmaria hengenlähdöllä, niin mitenkähän se meinaa sitten selvittää sen kuka se nimmari on. Aika pirun vaikeeta.

        Oman nimen pakollinen käyttö auttaisi paljon, se takaisi häiriköiden häipymisen, kuten tuon "pumppupään" jolla ei ole mitään asiaa.

        Aika vaikeaa on tietenkin tarkemmin pohdiskellen hyvin suhteellinen käsite. Tosi vaikeaa jos ei tiedä miten viestin lähde ja lähtöpiste selvitetään. Vastaavasti erittäin helppoa, jos käytössä on tarpeelliset resurssit tarvittaessa. Tutkivalla viranomaisella, tässä tapauksessa poliisilla, on. Jos on perusteltua syytä olettaa rikoksen tapahtuneen, palveluntarjoajilla on velvollisuus avata tutkinnalle viestin binäärinen jälki, jonka alan parhaat ammattilaiset jäljittävät eksytyspalvelimienkin läpi.
        Eli ei ole ollenkaan mahdotonta käytännössä.

        Ja kuten edellä totesin, oikeusprosessissa vastaajan todistelulla ei ole kovin merkitystä, ettei hän tiennyt kenestä on kyse. Uhkaus on rikos joka kohdistuu kuitenkin nimimerkin takana olevaan oikeaan henkilöön, ja sillä on merkitystä onko uhkaus aiheuttanut kantajalle haittaa.
        Myös se kannattaa ottaa huomioon, että syytteen nostanut tulee myös oikealta nimeltään vastaajan tietoisuuteen, että silloin viimeistään uhkaaja on tietoinen, ketä uhkasi.

        Vaikea ja hermoja raastava tapahtumaketju toki osapuolille tuollaisesta prosessista tulee, ken sille tielle lähtee, mutta näin se vaan on, minun käsittääkseni.


      • eipääsyä

        Ei linnaan enää tahdo päästä millään. Vaaditaan paljon enemmän kuin joku kirjoitus. Linnoja on lakkautettu ja niissä on muutenkin tunkua.


      • xzzxzxzxzxzx
        Katuvankka kirjoitti:

        Aika vaikeaa on tietenkin tarkemmin pohdiskellen hyvin suhteellinen käsite. Tosi vaikeaa jos ei tiedä miten viestin lähde ja lähtöpiste selvitetään. Vastaavasti erittäin helppoa, jos käytössä on tarpeelliset resurssit tarvittaessa. Tutkivalla viranomaisella, tässä tapauksessa poliisilla, on. Jos on perusteltua syytä olettaa rikoksen tapahtuneen, palveluntarjoajilla on velvollisuus avata tutkinnalle viestin binäärinen jälki, jonka alan parhaat ammattilaiset jäljittävät eksytyspalvelimienkin läpi.
        Eli ei ole ollenkaan mahdotonta käytännössä.

        Ja kuten edellä totesin, oikeusprosessissa vastaajan todistelulla ei ole kovin merkitystä, ettei hän tiennyt kenestä on kyse. Uhkaus on rikos joka kohdistuu kuitenkin nimimerkin takana olevaan oikeaan henkilöön, ja sillä on merkitystä onko uhkaus aiheuttanut kantajalle haittaa.
        Myös se kannattaa ottaa huomioon, että syytteen nostanut tulee myös oikealta nimeltään vastaajan tietoisuuteen, että silloin viimeistään uhkaaja on tietoinen, ketä uhkasi.

        Vaikea ja hermoja raastava tapahtumaketju toki osapuolille tuollaisesta prosessista tulee, ken sille tielle lähtee, mutta näin se vaan on, minun käsittääkseni.

        Käsittääkseni on jokseenkin mahdotonta jäljittää jos viesti tulee TOR-verkon kautta, tai sitten homma on jo niin valtava ettei yksinkertaisesti ole resursseja.


      • xzzxzxzxzxzx kirjoitti:

        Käsittääkseni on jokseenkin mahdotonta jäljittää jos viesti tulee TOR-verkon kautta, tai sitten homma on jo niin valtava ettei yksinkertaisesti ole resursseja.

        Jonkun aikaa sitten oli uutisissa että poliisi oli sulkenut Tor-verkossa toimineen huumeiden kaupustelusivun. Kyllä onnistuu. 👍


      • hehehehehee
        Uuninpankko kirjoitti:

        Jonkun aikaa sitten oli uutisissa että poliisi oli sulkenut Tor-verkossa toimineen huumeiden kaupustelusivun. Kyllä onnistuu. 👍

        Mutta kyllähän sivun saa suljettua, mutta jäljitäppä yksittäistä viestiä joka kulkee ties mitä kautta maailmalla. Jos on tarpeeksi taitoa, niin mikään poliisi ei pysty jäljittään, näin se menee.


      • jos.iso.juttu
        hehehehehee kirjoitti:

        Mutta kyllähän sivun saa suljettua, mutta jäljitäppä yksittäistä viestiä joka kulkee ties mitä kautta maailmalla. Jos on tarpeeksi taitoa, niin mikään poliisi ei pysty jäljittään, näin se menee.

        Kyllä pystyy, mutta ei yhden puolukan takia kannata sankon kanssa marjaan lähteä tiettömän taipaleen taakse. Siit on usein kyse. Eikä ne viitsi, jos ei joku isokenkäinen ole uhattuna.


      • Hymiöspede
        hehehehehee kirjoitti:

        Mutta kyllähän sivun saa suljettua, mutta jäljitäppä yksittäistä viestiä joka kulkee ties mitä kautta maailmalla. Jos on tarpeeksi taitoa, niin mikään poliisi ei pysty jäljittään, näin se menee.

        Et tiedä asioista mutään mokoma Ho-MO😇😇☺😇☺😇🤗😋🤗☺🤗🤗☺🤗😋😍😍😍😋🤗😚🤗😚🤗🤗😚😏😏😚😏😁😏🤗😚🤗😊


      • ei.noin.vaan
        Hymiöspede kirjoitti:

        Et tiedä asioista mutään mokoma Ho-MO😇😇☺😇☺😇🤗😋🤗☺🤗🤗☺🤗😋😍😍😍😋🤗😚🤗😚🤗🤗😚😏😏😚😏😁😏🤗😚🤗😊

        näin.
        Eihän tuo viel mittää, mutta tästä valikoimasta löytätte jo tuttujakin pääpumppaushymiöitä.
        😀😁😂😃😄😅😆😉😊😋😎😍😘😗😙😚☺🙂🤗😇🤔😐😑😶🙄😏😣😥😮🤐😯😴😪😫😌🤓😛😜😝🙁😒😓😔😕😖🙃😷🤒🤕🤑😲😞😟😤😢😭😦😧😨😩😬😰😱😳😵😡😠☻☹ 👿😈👹👺💀👻👽👾🤖💩😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊👦👧👨👩👴👵👶👱👮👲👳👷👸💂🕵🎅👼👯💆💇👰🙍🙎🙅🙆💁🙋🙇🙌🙏🗣👤👥💃🕴👫👬👭💏💑👪💪👈👉☝👆🖕👇✌🖖🤘 🖑🖐✊ ✋ 👊👌 👍👎🖒🖓 👋👏👐💅🖎✍ 👂👃👣👀👁👅👄💋 💘❤💓💔💕💖💗💙 💚💛💜💝💞💟❣💌💤💢💣💥💦💨💫💬 🗨🗯💭🕳👓👔👕👖👗👘👙👚👛👜👝🛍🎒👞👟👠👡👢👑👒🎩🎓💄💍💎📿🐵🐒🐶🐕🐩🐺🐱🐈🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🐘🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿🐻🐨🐼🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊🐸🐊🐢🐍🐲🐉🐳🐋🐬🐟🐠🐡🐙🐚🦀🐌🐛🐜🐝🐞🕷🕸🦂💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷⚘ 🌱🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘🍀🍁🍂🍃🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🍎🍏🍐🍑🍒🍓🍅🍆🌽🌶🍄🌰🍞🧀🍖🍔🍟🍕🌭🌮🌯🍿🍲🍱🍘🍙🍚🍜🍛🍝🍠🍢🍣🍤🍥🍡🍦🍨🍧🍩🍪🎂🍰🍫🍬🍭🍮🍯🍼☕🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🍽🍴🍳🏺⚱🌍🌎🌏🌐🗺🏔🌋🗻🏕🏖🏜🏝⛱🏞🏟🏛🏗🏘🏙🏚🏠🏡⛪🏢🏣🏤🏥🏦🏧🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗼🗽🗾⛲⛺🌁🌌🌄🌅🌆🌇🌉⛼ 🌌🎠🎡🎢💈🎪🎭🖼🎨🎰🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚏🚐🚑🚒 🚡🚟🚠🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛⛟ 🚜⛽🛣🛤🚨🚥🚦🚧⚓⛵🛳🛥⛴🚢✈🛩🛫🛬🚀💺🚁🛰🛎🚪🛌🛏🛋⚰🚿🛀🛁⌛⏳⌚⏰🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡☀☉ 🌝 🌞⭐🌟☄🌠⛆☇☈⛈☁⛅🌣 🌤🌥 🌦🌧🌨🌩 🌪🌫🌬⛄⛇☃🌂☂ ☔ ❄ 💧 🌊🔥🎃⚡ 🌀 🌈 🎄 🎆 🎇❇✨🎈 🎉🎊🎋🎍🎎 🎏🎐🎑🎀 🎁🎖🎗🎞🎟🎫🏷⚽⚾🏌🏈🏉🎾🎱🎳⛳🏌🎣 🎽 🎿 🏃 🏂⛷🏄🏇🏊🏋⛹⛸🏎🏍🏅🏆🏏🏐🏑🏒🏓🏸🎯🃏🕹🎲♠♥♦♣🃏🀄🎴🏁🏳🏴🚩🚶🚮🚰♿🚹🛄🚻🚼🚽🚾🛂🛃🛄🛅🚣🚤🚲🚴🚵🚸⛔🚬🚫🛇 🚳🚭🚯🚱🚷⛌ ⛍ ⛐⛑⛒⛓⛕⛖⛗⛘⛙⛚⛛⛜⛝⛞⛠⛡⛶⚠☠☡☢☣⬆↗➡↘⬇↙⬅↖↕↔↩↪⤴⤵🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝ℹⓂ▫◾◽◼◻⬛ ⬜🔶🔷🔸🔹🔼🔽🔺🔻💠🔘🔲🔳⚬⚪⚫🔴🔵⭕♨📛 🔰📵📳📴 💯🔞🔱✅✔☐☑☒✖❌❎➕➖➗⁉❓❔❕❗〰➰➿⛿⚐⚑⛤⛥⛦⛧✡🛆🕀🕁🕂🕃🕄🕆🕇⛀⛁⛂⛃⛉⛊☖☗⚆⚇⚈⚉♚♛♜♝♞♟♔♕♖♗♘♙☚ ☛☜☞☟♪♫♬⚎♮♯⚊⚋⚌⚍⚎⚏☰☱☲☳☴☵☶☷♺♻♼♽♲♳♴ ♵♶♷ ♸♹🔀🔁🔂▶⏩⏭⏯◀⏪⏮⏫⏬⏸⏹⏺⛫⚛⚲⚿⛣⛨⛩⛫⛬⛭⛮☸⛯♰⛰⛻☍⚒⚔ ⚖ ♰ ♱ 🛐 ✴ ✳ 🔯⛎♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓⚳⚴⚵⚶⚷⚸⚹⚺⚻⚼⛋⛢☊☋ ☌☿⚜⚝☽☾ ♃ ♄♅♆ ♇⚕ ⚚ 💲 💱 〽🔅🔆☬☭☮☯☼⚞⚟☫ ☤☥☦ ☧☨🎦🎦 🔡🔢🔣🆙🆚🈁🈂🈷 🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸 🈴🈳㊗㊙🈺🈵📶♀⚢♂⚣⚦♁ ⚤ ⚥ ⚧ ⚨⚩⚭⚮ ⚯☙⚀⚁⚂⚃⚄⚅🔟 ⛾♾⚗ 🔮🛢🗿🏹🛡🔫🔪🗡💊💉 🔗⛏🔩🔧🛠🔨🗝🔑🔐🔏🔓🔒🗑🗄🗃✂ 📐📏🖇📎📍📌📋📊📉📈📇🗓🗒📆 📅🗂📂📁💼📝🖍🖌🖊🖋✒✏🗳📮 📭📬📪📫🗜 📦📥📤📩📨📧✉💹💳💸💷💶💵💴💰🔖📑🗞📰📄📜📃📒📓📚📙📘📗📖📕📔🏮🔦🕎💡🕯📡🔭🔬🔎🔍📼📹📸📷📺📽🎬🎥📀💿💾💽🖲🖱⌨🖨🖥💻🔌🔋📠📟📞☏☎📲📱📻🎻🎺🎹🎸🎷🎧🎤🎛🎚🎙♩🎶🎵🎼🔕 🕭 🔔 📯 📣📢 🕪 🕩 🕨 🔊🔉🔈🔇


      • h2Ovesipää

        Musta hirvi uupuu


      • ettet.uupuisi

      • Anonyymi
        ei.noin.vaan kirjoitti:

        näin.
        Eihän tuo viel mittää, mutta tästä valikoimasta löytätte jo tuttujakin pääpumppaushymiöitä.
        😀😁😂😃😄😅😆😉😊😋😎😍😘😗😙😚☺🙂🤗😇🤔😐😑😶🙄😏😣😥😮🤐😯😴😪😫😌🤓😛😜😝🙁😒😓😔😕😖🙃😷🤒🤕🤑😲😞😟😤😢😭😦😧😨😩😬😰😱😳😵😡😠☻☹ 👿😈👹👺💀👻👽👾🤖💩😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊👦👧👨👩👴👵👶👱👮👲👳👷👸💂🕵🎅👼👯💆💇👰🙍🙎🙅🙆💁🙋🙇🙌🙏🗣👤👥💃🕴👫👬👭💏💑👪💪👈👉☝👆🖕👇✌🖖🤘 🖑🖐✊ ✋ 👊👌 👍👎🖒🖓 👋👏👐💅🖎✍ 👂👃👣👀👁👅👄💋 💘❤💓💔💕💖💗💙 💚💛💜💝💞💟❣💌💤💢💣💥💦💨💫💬 🗨🗯💭🕳👓👔👕👖👗👘👙👚👛👜👝🛍🎒👞👟👠👡👢👑👒🎩🎓💄💍💎📿🐵🐒🐶🐕🐩🐺🐱🐈🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🐘🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿🐻🐨🐼🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊🐸🐊🐢🐍🐲🐉🐳🐋🐬🐟🐠🐡🐙🐚🦀🐌🐛🐜🐝🐞🕷🕸🦂💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷⚘ 🌱🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘🍀🍁🍂🍃🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🍎🍏🍐🍑🍒🍓🍅🍆🌽🌶🍄🌰🍞🧀🍖🍔🍟🍕🌭🌮🌯🍿🍲🍱🍘🍙🍚🍜🍛🍝🍠🍢🍣🍤🍥🍡🍦🍨🍧🍩🍪🎂🍰🍫🍬🍭🍮🍯🍼☕🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🍽🍴🍳🏺⚱🌍🌎🌏🌐🗺🏔🌋🗻🏕🏖🏜🏝⛱🏞🏟🏛🏗🏘🏙🏚🏠🏡⛪🏢🏣🏤🏥🏦🏧🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗼🗽🗾⛲⛺🌁🌌🌄🌅🌆🌇🌉⛼ 🌌🎠🎡🎢💈🎪🎭🖼🎨🎰🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚏🚐🚑🚒 🚡🚟🚠🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛⛟ 🚜⛽🛣🛤🚨🚥🚦🚧⚓⛵🛳🛥⛴🚢✈🛩🛫🛬🚀💺🚁🛰🛎🚪🛌🛏🛋⚰🚿🛀🛁⌛⏳⌚⏰🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡☀☉ 🌝 🌞⭐🌟☄🌠⛆☇☈⛈☁⛅🌣 🌤🌥 🌦🌧🌨🌩 🌪🌫🌬⛄⛇☃🌂☂ ☔ ❄ 💧 🌊🔥🎃⚡ 🌀 🌈 🎄 🎆 🎇❇✨🎈 🎉🎊🎋🎍🎎 🎏🎐🎑🎀 🎁🎖🎗🎞🎟🎫🏷⚽⚾🏌🏈🏉🎾🎱🎳⛳🏌🎣 🎽 🎿 🏃 🏂⛷🏄🏇🏊🏋⛹⛸🏎🏍🏅🏆🏏🏐🏑🏒🏓🏸🎯🃏🕹🎲♠♥♦♣🃏🀄🎴🏁🏳🏴🚩🚶🚮🚰♿🚹🛄🚻🚼🚽🚾🛂🛃🛄🛅🚣🚤🚲🚴🚵🚸⛔🚬🚫🛇 🚳🚭🚯🚱🚷⛌ ⛍ ⛐⛑⛒⛓⛕⛖⛗⛘⛙⛚⛛⛜⛝⛞⛠⛡⛶⚠☠☡☢☣⬆↗➡↘⬇↙⬅↖↕↔↩↪⤴⤵🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝ℹⓂ▫◾◽◼◻⬛ ⬜🔶🔷🔸🔹🔼🔽🔺🔻💠🔘🔲🔳⚬⚪⚫🔴🔵⭕♨📛 🔰📵📳📴 💯🔞🔱✅✔☐☑☒✖❌❎➕➖➗⁉❓❔❕❗〰➰➿⛿⚐⚑⛤⛥⛦⛧✡🛆🕀🕁🕂🕃🕄🕆🕇⛀⛁⛂⛃⛉⛊☖☗⚆⚇⚈⚉♚♛♜♝♞♟♔♕♖♗♘♙☚ ☛☜☞☟♪♫♬⚎♮♯⚊⚋⚌⚍⚎⚏☰☱☲☳☴☵☶☷♺♻♼♽♲♳♴ ♵♶♷ ♸♹🔀🔁🔂▶⏩⏭⏯◀⏪⏮⏫⏬⏸⏹⏺⛫⚛⚲⚿⛣⛨⛩⛫⛬⛭⛮☸⛯♰⛰⛻☍⚒⚔ ⚖ ♰ ♱ 🛐 ✴ ✳ 🔯⛎♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓⚳⚴⚵⚶⚷⚸⚹⚺⚻⚼⛋⛢☊☋ ☌☿⚜⚝☽☾ ♃ ♄♅♆ ♇⚕ ⚚ 💲 💱 〽🔅🔆☬☭☮☯☼⚞⚟☫ ☤☥☦ ☧☨🎦🎦 🔡🔢🔣🆙🆚🈁🈂🈷 🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸 🈴🈳㊗㊙🈺🈵📶♀⚢♂⚣⚦♁ ⚤ ⚥ ⚧ ⚨⚩⚭⚮ ⚯☙⚀⚁⚂⚃⚄⚅🔟 ⛾♾⚗ 🔮🛢🗿🏹🛡🔫🔪🗡💊💉 🔗⛏🔩🔧🛠🔨🗝🔑🔐🔏🔓🔒🗑🗄🗃✂ 📐📏🖇📎📍📌📋📊📉📈📇🗓🗒📆 📅🗂📂📁💼📝🖍🖌🖊🖋✒✏🗳📮 📭📬📪📫🗜 📦📥📤📩📨📧✉💹💳💸💷💶💵💴💰🔖📑🗞📰📄📜📃📒📓📚📙📘📗📖📕📔🏮🔦🕎💡🕯📡🔭🔬🔎🔍📼📹📸📷📺📽🎬🎥📀💿💾💽🖲🖱⌨🖨🖥💻🔌🔋📠📟📞☏☎📲📱📻🎻🎺🎹🎸🎷🎧🎤🎛🎚🎙♩🎶🎵🎼🔕 🕭 🔔 📯 📣📢 🕪 🕩 🕨 🔊🔉🔈🔇

        Ah... Meinasin saada orgasmin nähdessäni näin valtavasti hymiöitä ja sakaroita.

        -hauka


    • Anonyymi

      Kyll mä uskon että ketkä nimellä solvaa niin lasku tulee ja melko hintava. Nykyään on ruvettu enemmän paneutumaan some vaikuttamiseen ja hyvä niin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe