Ulosotto estää työnteon

Ulosotot

Vaikka kuinka tekisi mieli töitä tehdä, niin ei voi, niin ei voi.
Ulosotto estää työnteon. Ulosottoa kun on paljon, sitä ei voi mennä töihin.
Tämän kyllä ymmärtää kaikki isommassa ulosotossa olevat ihmiset.

40

968

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yjnfyjxy

Ja tämäkö on sit meidän muiden syy?
      Eriasia on kun ihminen sairastuu itsestään riippumattomista syistä ja sit pitäis mennä töihin vaikka siellä sairastuu. Kohtuutonta.

• Katso_peiliin

Miksi et halua ottaa vastuuta veloistasi?

Ei ulosotto toki työntekoa estä. Kyllä ne työnvieroksumis syyt löytyvät ihan itsestäsi ja paikantuvat korviesi väliin.

• mitesseolikaan

Kyllähän se velka ulosotossakin lyhenee jos vain on tuloja mistä voi ulosmitata ja tulojahan saa vain tekemällä työtä. Itselleni jäi avioeron jälkeen velkainen asunto ja yhteiset velat hoidettaviksi. Yritin päästä pinnalle myymällä asunnon joka osoittautuikin pommiksi josta ostajat vetivät minut käräjille ja kaikki velat hinnanalennuksineen ja oikeudenkäyntikuluineen kaatuivat niskaan ja sitä kautta ulosottoon. Alkuun vaikutti toivottomalta mutta lopunperinhän se on ollutkin paljon kevyempää kuin maksella velkoja jokaista erikseen. Ulosotto ottaa nettotuloista kolmasosan ja loput jää itselle elämiseen. Onneksi on ollut varma ja vakaa työpaikka niin siinä ne velatkin ovat lyhenneet eikä muukaan elämä ole ollut mahdotonta. Käsittämätön on mielestäni väite että ulosotto estäisi työnteon, koska työntekohan on ainoa keino päästä irti ulosotosta.

• hö.hö

Kerropa millä tavalla ulosotto estää työntekoasi? Miten sitten aioit velkasi maksaa? Vai kenen ne pitäisi maksaa?

• älä.viisastele

Jokainen työssäkäyvä maksaisi velkansa jos perintä ei olisi niin rankka ettei palkasta jäisi rahaa mihinkään muuhun kuin juuri ja juuri pakolliseen menoihin ja sitten oletkin koko ajan pa jos jotakin yllättäviä menoja sattuu, ja niitäkin kun sattuu jokaiselle joskus.

• Ulosotot

Eläke on sen verran lähellä. Olisi aika turhauttavaa tehdä tässä vaiheessa töitä. On näitä vaivojakin sen verran. Eläke tulee kaikille.

• ukjo
        Ulosotot kirjoitti:

Eläke on sen verran lähellä. Olisi aika turhauttavaa tehdä tässä vaiheessa töitä. On näitä vaivojakin sen verran. Eläke tulee kaikille.

Kyllä se ulosotto eläkkeestäkin vie...

• dthk
        älä.viisastele kirjoitti:

Jokainen työssäkäyvä maksaisi velkansa jos perintä ei olisi niin rankka ettei palkasta jäisi rahaa mihinkään muuhun kuin juuri ja juuri pakolliseen menoihin ja sitten oletkin koko ajan pa jos jotakin yllättäviä menoja sattuu, ja niitäkin kun sattuu jokaiselle joskus.

Kaikille se on yhtä rankka. Jos saat palkkaa 1500 käteen niin ulosotto vie siitä 500, sinulle jää vielä 1000 joka on paljon enemmän mitä monelle työttömälle jää ja samalla velkasi lyhenee.
        2000 nettopalkasta uo vie 666, sulle jää yli 1300... Mikä on ongelma ettei työ ja velanmaksu kannata? Joutuisithan lyhentämään velkoja pankillekin ilman ulosottoakin.

• yx-kurja
        dthk kirjoitti:

Kaikille se on yhtä rankka. Jos saat palkkaa 1500 käteen niin ulosotto vie siitä 500, sinulle jää vielä 1000 joka on paljon enemmän mitä monelle työttömälle jää ja samalla velkasi lyhenee.
        2000 nettopalkasta uo vie 666, sulle jää yli 1300... Mikä on ongelma ettei työ ja velanmaksu kannata? Joutuisithan lyhentämään velkoja pankillekin ilman ulosottoakin.

Se 1000€ menee pakollisiin menoihin kuten vuokraan, ruokaan ja jne. ja senjälkeen olet pers aukinen eli jos jotain ylimääräistä menoa sattuu tai sairastut niin mitään pelivaraa ei ole itsellä, ei ole varakkaita sukulaisia, luottotiedot menettäneenä et saa mistään lainaa - joten laskut jää pakosta maksamatta ja sitten taas aikanaan ulosottoon.
        Mutta kukapa sen ymmärtää niinkauan kun ei itse joudu kokemaan mitä on olla ulosottohelvetissä.

• väliaikaistaon
        yx-kurja kirjoitti:

Se 1000€ menee pakollisiin menoihin kuten vuokraan, ruokaan ja jne. ja senjälkeen olet pers aukinen eli jos jotain ylimääräistä menoa sattuu tai sairastut niin mitään pelivaraa ei ole itsellä, ei ole varakkaita sukulaisia, luottotiedot menettäneenä et saa mistään lainaa - joten laskut jää pakosta maksamatta ja sitten taas aikanaan ulosottoon.
        Mutta kukapa sen ymmärtää niinkauan kun ei itse joudu kokemaan mitä on olla ulosottohelvetissä.

Miten monille luulet vielä velanmaksun (=ulosoton) jälkeen jäävän vielä 1000€ käteen?
        Työttömille ei jää niin paljoa ilman ulosottoakaan ja silti vaan pitää elää. Hyväosaisiahan me ollaan!
        Itse olen ollut 10 vuotta ulosotossa juurikin 1500€ nettotulolla josta ulosoton jälkeen jää se 1000€ käteen, eikä minulla ole ollut ongelmaa pärjätä. Pitää valita elämässä ne halvimmat vaihtoehdot ja mikä parasta joka kuukausi se velka lyhenee ja jonakin päivänä se loppuu, ei ulosotto ikuista ole.
        Ja vaikka et sitä niin pystyisi maksamaankaan niin eihän se kituutus muutenkaan kestä kuin korkeintaan 15 vuotta.

• yx-kurja
        väliaikaistaon kirjoitti:

Miten monille luulet vielä velanmaksun (=ulosoton) jälkeen jäävän vielä 1000€ käteen?
        Työttömille ei jää niin paljoa ilman ulosottoakaan ja silti vaan pitää elää. Hyväosaisiahan me ollaan!
        Itse olen ollut 10 vuotta ulosotossa juurikin 1500€ nettotulolla josta ulosoton jälkeen jää se 1000€ käteen, eikä minulla ole ollut ongelmaa pärjätä. Pitää valita elämässä ne halvimmat vaihtoehdot ja mikä parasta joka kuukausi se velka lyhenee ja jonakin päivänä se loppuu, ei ulosotto ikuista ole.
        Ja vaikka et sitä niin pystyisi maksamaankaan niin eihän se kituutus muutenkaan kestä kuin korkeintaan 15 vuotta.

Ei ne velat lopu automaattisesti 15 vuoteen, minulle on kerrottu että velat jatkuu niin kaun kuin velkojat haluaa periä velkojaan.
        Mikähän nyt sitten lienee se todellinen aika velkojen vanhenemiseen?

• yx-kurja

Kyllä se vaan niin, että tässäkin ulosottoasiassa köyhää sorretaan kun taas hyvätuloisen elämää se ei pysty kaatamaan.

1.esimerkki: Sinkku, nettopalkka 1500 € josta UO -500€ joten elämiseen jää 1000€ ja sillä kun makselet vuokran -500
      työmatkat -150
      ruuan -n.250-300
      näitten jälkeen pitäisi pärjätä 50-100€: lla , esim, sähkö, vakuutus, terveys, puhelin, vaatteet, yms.

2. esim. sinkku, nettopalkka 3000€ josta UO-1145 jää itselle 1895€ ja ed. mainittujen samojen pakollisten (950€ ) menojen jälkeen vielä 905€ vapaasti käytettäväksi.

Joten vertailkaapa kumman kannattaa käydä työssä!

Miksi tuo itselle jäävä osuus on vain 22,41€/päivässä, kukahan tällä summalla pärjää nykymaailmassa?
      Taitaa olla määrittely viime vuosituhannelta peräisin? Tai sitten on vaan tarkoitus rankaista meitä kurjia kun olemme tällaiseen tilanteeseen joutuneet, siltä se vahvasti vaikuttaa ettei meille halutakaan antaa mahdollisuutta selviytyä veloistamme vaikka haluaisimme kuinka tehdä työtä ja selviytyä tilanteesta.

TAAKKA ON LIIAN RASKAS, EI KUKAAN JAKSA TEHDÄ TYÖTÄ JA ELÄÄ VUOSIKAUSIA NIIN ETTEI ITSELLE JÄÄ MITÄÄN KOSKA ULOSOTON TAKSA ON LIIAN SUURI!

Tässäkin asiassa olisi kansalaisadressin paikka että saataisiin asiaan korjaus.

• Ulosotot

Miksi tuo itselle jäävä osuus on vain 22,41€/päivässä, kukahan tällä summalla pärjää nykymaailmassa?

Niinpä, sillä summalla sinnittely vuodesta toiseen on aika turhauttavaa.

• iloiuilpuil

yx-kurja:

Vähemmälläkin on pärjätty kun jättää kaikki turhakkeet pois.
        Ja jos tulotaso menee tosi pieneksi niin voi hakea toimeentulotukea tai asumistukea.

• yx-kurja

Mitä turhaa mielestäsi on tuossa esittämässäni laskelmassa?

Asuntotuki: TOINEN HUUTAVA VÄÄRYYS! MIKSI TUKI LASKETAAN BRUTTOTULOJEN MUKAAN???? MIKSI MIKSI?
        kaiken järjen mukaan se pitäisi laskea netosta eli siitä sillä rahalla mikä jää verojen muiden pakollisten maksujen jälkeen.- Eli eipä tipu asuntotukeakaan meitille....

Olis tässäkin asiassa"kirveelle töitä"......

• khkyiuk
        yx-kurja kirjoitti:

Mitä turhaa mielestäsi on tuossa esittämässäni laskelmassa?

Asuntotuki: TOINEN HUUTAVA VÄÄRYYS! MIKSI TUKI LASKETAAN BRUTTOTULOJEN MUKAAN???? MIKSI MIKSI?
        kaiken järjen mukaan se pitäisi laskea netosta eli siitä sillä rahalla mikä jää verojen muiden pakollisten maksujen jälkeen.- Eli eipä tipu asuntotukeakaan meitille....

Olis tässäkin asiassa"kirveelle töitä"......

Työtön saa perus työttömyyskorvausta pikkasen yli 600€ ja siitä viedään 20% veroa.
        Sillä on elettävä. Maksettava kaikki.
        Mitä jää käteen??? Nolla.
        Leipäjonoon...

• ygguk
        khkyiuk kirjoitti:

Työtön saa perus työttömyyskorvausta pikkasen yli 600€ ja siitä viedään 20% veroa.
        Sillä on elettävä. Maksettava kaikki.
        Mitä jää käteen??? Nolla.
        Leipäjonoon...

Miksi maksatte tuon automaatin määräämän 20%?!
        Laskettakaa tulojennemukainen etuusverokortti niin pääsette muutamalla prosentilla!
        Ja jos maksatte tuon 20% niin saattehan sen kuitenkin veronpalautuksena takaisin jouluksi...
        Ja jos on tulot vain 600 kuussa niin takuulla tulee lisäksi asumistuet ja toimeentulotuet.
        Miksi ette ota asioista selvää ja pelaa? Jos ette osaa niin kärvistelkää! Vai valitatteko muuten vaan?

• Kelatietoa

Ulosotot vievät veronpalautukset. Jos kelan työmarkkinatukea ja toimeentulotukea saava saa veronpalautusta, niin 50e saa tulla tilille. 50e ylimenevä osuus vähennetään aina toimeentulotuesta.
        Elikkä kelan toimeentulotukiasiakas ei voi pelata veronpalautuksiaan itselleen kuin sen 50e.

• tätäon
        Ulosotot kirjoitti:

Niinpä, sillä summalla sinnittely vuodesta toiseen on aika turhauttavaa.

650e kuussa on hyvä ansio. Kansaneläke on tätä suuruusluokkaa. Ei sillä muita elätä kuin sivuansioilla mutta itse voi paksusti kunhan asuu halvasti. Huvit ei maksa mitään.Monet rahoittavat nykyään elämänsä huveilla.

• älä.höpötä
        tätäon kirjoitti:

650e kuussa on hyvä ansio. Kansaneläke on tätä suuruusluokkaa. Ei sillä muita elätä kuin sivuansioilla mutta itse voi paksusti kunhan asuu halvasti. Huvit ei maksa mitään.Monet rahoittavat nykyään elämänsä huveilla.

Vai on sinusta 650 e hyvä ansio! eläkeläisenä saanet sentään asumis ja toimeentulotukea, et muutoin pärjäisi tuolla määrällä. tai sitten asut toisen siivellä ja puhut palturia?

Ja avaapa hieman tarkemmin mitä ovat ne huvit jolla rahoitat elämääsi, kestänevätkö "päivänvaloa"?

• tottakooo

tuu sieniä kerää dallalle.varma veroton ansio. mutta kun ottaa kulut pois,niinmiinusta näyttää-

• jokainenpäiväerillainen

Saan palkkaa 1400euroa ,siitä maksan veron ,polttoaineen,ulosotton,elatusmaksun.asuntolainaa miniminä.ruokaan joudun keräämään tyhjiä tölkkejä että saa makarooneja tehnyt jo viisi vuotta.toivottavasti elämä palkitsee minut joskus.....

• pihistelijä

Mulla on niin vähäiset tulot, että ei ole varaa pitää autoa. Auton pito kuulostaa ylelliseltä mulle.
        Vuokrallla asustelen. Ei varaa matkoihin, kaikessa on pihisteltävä.

• iloiuilpuil
        pihistelijä kirjoitti:

Mulla on niin vähäiset tulot, että ei ole varaa pitää autoa. Auton pito kuulostaa ylelliseltä mulle.
        Vuokrallla asustelen. Ei varaa matkoihin, kaikessa on pihisteltävä.

Kuulostaa tutulta.
        Ei varaa autoon, ei lomien pitoon eikä muuhun kuin päivittäiseen ruuan saantiin ja asumiseen.
        Onneksi en ole velkainen enkä ole keplotellut rahan kanssa koskaan. :)
        Toimeen tulee kun on pakko.

• aatelkaa.ennen.itkua

Ei ulosotto ainakaan minun elämää ole pilannut, päinvastoin. Maksan ulosottoon veloistani pienempää kuukausierää mitä olisin velkojapankeilleni joutunut maksamaan. What is the problem?

• Ikuinen

Ongelmahan on juurikin se ettei velat lyhene ulosotossa.
        Itselläni oli 100000 alunperin, mutta nyt jo 183000 kun kulut ovat niin kovat.
        N.800 e menee voutille kuukaudessa ja velka senkun kasvaa.

• eiannetahenkittää

Jos ei maksa eräpäivään mennessä,nämä firmat ovat heti viemässä ulosottoon saatavat pks sähköyhtiö,puhas,kaisanet.....sen jälkeen 30 euroa ylimääräistä maksa.

• 78674803

En ole enää työelämässä, vaan eläkkeellä. Tein ansiotyötä yli 40 vuotta. Nyt vie "vouti" joka kuukausi n. 500e päältä. Yritin sovittelua, mutta ao virkamiestä ei saa mitenkään puhelimella kiinni. Aina vastaa joku sijaisen sijaisen sijaisen sijainen, joka on aikan pihalla koko asiasta. Ei siis mitään tolkkua koko touhussa. Mielestäni valtionhallinto vaatisi ison remontin.

• Tehkääiteilmatteeks

Täällä runkkulassa mitään oikeita töitä ole vaan ihmisten kyykytystä.Pikku natsit leikkii jumalaa mieli valtaisessa työssään..

• arbeitmachtfrei

Miten se ulosotto muka estää työntekoa? Etkö sitten haluakaan maksaa velkojasi?
      Ainakin itse aikoinaan pääsin 60 000€ ulosottovelasta irti nimenomaan tekemällä töitä ja maksamalla velan pois. Minun tapauksessani työ vapautti, kuten lukee myös erään kuuluisan portin yläpuolella, minun tapauksessani se vaan oli totta.

• saajaodottaa

Noin sitä pitää arbeitmachtfrei,oikein miehistä puhetta sinulla.

Eli

Jos on saattanut itsensä velkaan niin se pitää maksaa,ja jos ei muuten niin ulos otonkautta.

Onhan ihmisiä jotka on yksityisinä saavia vellalliselta,arvatkaa tuntuuko siltä kauan odottaa se 20 vuotta jonka yksityisellä on oikeus saada vellalliselta,taas jos vellallinen kiertelee ja hankaloittaa velkomista niin se voidaan laajentaa 25 vuoteen saakka.

Toisin sanoen yksityinen joka olisi saava velalliselta,niin se miettii lyhennysten olevan yleensä aivan liian pieniä,maksajasta se tuntuu suurelta,mutta se saajan rahat on vellallinen itse mällännyt jotka kuuluisi nyt saajalle.

• oikeuksiakin.on
        saajaodottaa kirjoitti:

Noin sitä pitää arbeitmachtfrei,oikein miehistä puhetta sinulla.

Eli

Jos on saattanut itsensä velkaan niin se pitää maksaa,ja jos ei muuten niin ulos otonkautta.

Onhan ihmisiä jotka on yksityisinä saavia vellalliselta,arvatkaa tuntuuko siltä kauan odottaa se 20 vuotta jonka yksityisellä on oikeus saada vellalliselta,taas jos vellallinen kiertelee ja hankaloittaa velkomista niin se voidaan laajentaa 25 vuoteen saakka.

Toisin sanoen yksityinen joka olisi saava velalliselta,niin se miettii lyhennysten olevan yleensä aivan liian pieniä,maksajasta se tuntuu suurelta,mutta se saajan rahat on vellallinen itse mällännyt jotka kuuluisi nyt saajalle.

Kuinkahan moni ulosotossa oleva tietää että luottotiedot palautuvat jo ulosoton kestäessä?
        Itse maksoin maksusuunnitelmalla joka kuukausi sovitun summan ulosottomiehelle, eli palkasta ei viety suoraan vaan maksoin itse. Viitisen vuotta säännöllisesti ja nuhteettomasti maksettuani sain päähäni tehdä asiakastietoon maksuttoman luottotietokyselyn itsestäni ja kas vaan, ei merkintöjä luottotietorekisterissä! Niinpä sain haettua taas luottokortin joka sekin antoi pelivaraa elämiseen.
        Jos ulosoton maksut ovat sujuneet häiriöttä niin kannattaa tarkistaa asiakastieto oy:stä omat luottotiedot, sen voi tehdä maksuttomasti ja ohjeet löytyy netistä. Moni voi ylättyä...

• Roopexx

Itse jokainen ajaa itsensä ongelmiin.ei voi syyttää muita.pitää olla miestä ja naista myöntämään omat virheensä ja kestämään omat virheensä.pitää muistaa se päivä kun otti velkaa ja laittoi nimen paperiin.riskit ym.

• MIKSONSUOJAVIETYNÄ

POMMISUOJA POMMISUOJA MEILTÄ PUUTTUU HAMMASLAHESTA. SEON ULOSMITATTU KOKONAAN. SE ON TOVELLINEN ONGELMA, KUN EI OO MITÄÄN SUOJAA. JOS ATOMIJA ALETAAN VISKELLÄ, NIIN KIVIJEN ALLE JOUVUTAAN SUOJAUTUMMAAN.

• neee

Joinsuun virheät on pommisuojan hävityksen takana. Hyö tekkööt hampilahtelaisista koekanija jotta näkkööt miten se atomihöyry immeisiin vaikuttaa. Kun immeiskokkeet on kielletty niin testoovat hammaslahtelaisilla. Jos jiäpi jokukkaa henkiin niin sitten rakentaat 18 ytinatomivoimalaitosta ja purkaavat kaikki jokivoimalaitokset poikkeen jotta saimaanlohi ja norppa soppiit uimaan. Teillä on siellä hammaslahessa tärkkee rouli tässä luonnonsuojeluassiissa, oisitta ylypeitä ettäkä aina valittas jostahi yhestä atomisuojasta.

• maksamalla.ne.loppuu

Kyllähän se on mieluumminkin niin että työnteko estää ulosoton. Ilmaista rahaa kun ei ole, aina pitää maksaa minkä velaksi ottaa tai sitten kitua ja kierrellä koko elämänsä velkoja paossa.

• työtön

Täällä piti mennä mätkyt vanhaksi, vaan kirjettä pukkaa ja veronpalautset viedään. Itse lasku tuli onettomuusjutusta, jonka oikeudessa hävisin, mutta joka myöhemmin kumottiin toisen osapuolen paljastuttua huijariksi. Maksut jäi.

• PASKAMMARJAT

Ulosotto ei estä kenenkään työntekoa ja työhalujahan sulla ei ole koskaan ollutkaan.

• MIKSONSUOJAVIETYNÄ

POMMISUOJAA JOS EI OO NIIN TÖITÄ EI PYSTY TEKEMÄÄN. ON RISKIPELIÄ MENNÄ TYÖMAALLE JOS SILLÄ VÄLIN SLKAA YTIMIJÄ JA ATOMIJA SUURVALLAT VISKOMMAAN. SE ON VAIN SEMMONEN JUTTU JOTTA KIVIJEN ALLE SUOJAUVUTTAAN JA SE EI AUTA ATOMIILTA JA YTIMILTÄ.

• tärkkeysjärjestys

Tekivät teijän atomisuojan kivistä saimaanlohille kutusorakon kuurnanvirtaan, oli kuulemma se tähellisempi kun suaha hammaslahtelaiset atomisuojaan piiloon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe