Olen jo yli viidenkymmenen ja maksan

Asko751t

Myel-eläkettä mielestäni paljon vuosittain. Siihen kuuluu myös ryhmävakuutus eli jos puolisolle tulee jotain, se korvaa. Emäntä on kyllä myös ansiotyössä vieraalla. Korvaako Myel jotain jos emännälle tulee tapaturma tuvassa työskennellessään?

3

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttartteettilan

Jopa mene ihmeessä Myel-asiamiehesi toimistolle, hän selittää. Vakuutus laskussa lukee yhteystiedot.

• Asko751t

Ajattelin, ett jos jollakin olisi kokemusta näistä.

• sadanhehtaarinjulli

Minä olen maksanut tuota MYEL-maksua kuin kuollutta lehmää viimeiset 27 vuotta ja eläkkeelle en pääse kuin 68 vuotiaana, jos silloinkaan. Olen myös maksanut aikoinaan YEL-maksuja, eli koko tähän astisen työelämäni olen maksanut näitä eläkemaksuja nyt 41 vuotta! Sain Eläketurva keskuksesta työeläkeotteen, kaikki ennen 23 ikävuottani maksamat eläkemaksut ovat menneet aivan hukaan, ne eivät ole kartuttaneet lainkaan eläkettäni. Muutenkaan eläkkeeni ei ole mitenkään suuri ja jos olisin ollut työttömänä koko elämäni ajan, enkä olisi maksanut yhtään eläkemaksuja, saisin takuueläkkeenä aivan saman, mitä tulen aikanaan saamaan eläkettä!!

Vaimoni tekee kotona etätöitä, eikä työskentele täällä tilalla kuin satunnaisesti. En usko hänenkään saavan Mata-vakuutuksesta yhtään mitään, vaikka hän loukkaantuis heinäpellolla.

Joitakin vuosia sitten vielä pienensin MYEL-työtuloa, kun se on muuten noussun Mela:n toimesta taivaisiin, en saa millään kokoon tältä tilalta niin suurta tuloa, vaikka kuinka yritän. Koomisinta on, että Yle-vero menee tuon MYEL-tulon mukaan, vaikka maatalouden tulos olisi miinuksella.

Luopumistukijärjestelmä loppuu tämän vuoden lopussa, tosin siihen minulla ei ole mitään mahdollisuutta, lapset eivät ala tälläiseen työleiriin yrittämään ja ulkopuoliset eivät ala sitoutumaan eläkeukkojen eläkkeisiin takaajiksi. Tilalla kokoa sen verran, että ostajan pitää olla voittanut lotossa, että pystyy ostamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      493
      7348
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2588
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2561
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      158
      1874
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1748
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1469
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1148
    9. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    10. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1143
    Aihe