Olen jo yli viidenkymmenen ja maksan

Asko751t

Myel-eläkettä mielestäni paljon vuosittain. Siihen kuuluu myös ryhmävakuutus eli jos puolisolle tulee jotain, se korvaa. Emäntä on kyllä myös ansiotyössä vieraalla. Korvaako Myel jotain jos emännälle tulee tapaturma tuvassa työskennellessään?

3

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttartteettilan

Jopa mene ihmeessä Myel-asiamiehesi toimistolle, hän selittää. Vakuutus laskussa lukee yhteystiedot.

• Asko751t

Ajattelin, ett jos jollakin olisi kokemusta näistä.

• sadanhehtaarinjulli

Minä olen maksanut tuota MYEL-maksua kuin kuollutta lehmää viimeiset 27 vuotta ja eläkkeelle en pääse kuin 68 vuotiaana, jos silloinkaan. Olen myös maksanut aikoinaan YEL-maksuja, eli koko tähän astisen työelämäni olen maksanut näitä eläkemaksuja nyt 41 vuotta! Sain Eläketurva keskuksesta työeläkeotteen, kaikki ennen 23 ikävuottani maksamat eläkemaksut ovat menneet aivan hukaan, ne eivät ole kartuttaneet lainkaan eläkettäni. Muutenkaan eläkkeeni ei ole mitenkään suuri ja jos olisin ollut työttömänä koko elämäni ajan, enkä olisi maksanut yhtään eläkemaksuja, saisin takuueläkkeenä aivan saman, mitä tulen aikanaan saamaan eläkettä!!

Vaimoni tekee kotona etätöitä, eikä työskentele täällä tilalla kuin satunnaisesti. En usko hänenkään saavan Mata-vakuutuksesta yhtään mitään, vaikka hän loukkaantuis heinäpellolla.

Joitakin vuosia sitten vielä pienensin MYEL-työtuloa, kun se on muuten noussun Mela:n toimesta taivaisiin, en saa millään kokoon tältä tilalta niin suurta tuloa, vaikka kuinka yritän. Koomisinta on, että Yle-vero menee tuon MYEL-tulon mukaan, vaikka maatalouden tulos olisi miinuksella.

Luopumistukijärjestelmä loppuu tämän vuoden lopussa, tosin siihen minulla ei ole mitään mahdollisuutta, lapset eivät ala tälläiseen työleiriin yrittämään ja ulkopuoliset eivät ala sitoutumaan eläkeukkojen eläkkeisiin takaajiksi. Tilalla kokoa sen verran, että ostajan pitää olla voittanut lotossa, että pystyy ostamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe