Olen jo yli viidenkymmenen ja maksan

Asko751t

Myel-eläkettä mielestäni paljon vuosittain. Siihen kuuluu myös ryhmävakuutus eli jos puolisolle tulee jotain, se korvaa. Emäntä on kyllä myös ansiotyössä vieraalla. Korvaako Myel jotain jos emännälle tulee tapaturma tuvassa työskennellessään?

3

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttartteettilan

Jopa mene ihmeessä Myel-asiamiehesi toimistolle, hän selittää. Vakuutus laskussa lukee yhteystiedot.

• Asko751t

Ajattelin, ett jos jollakin olisi kokemusta näistä.

• sadanhehtaarinjulli

Minä olen maksanut tuota MYEL-maksua kuin kuollutta lehmää viimeiset 27 vuotta ja eläkkeelle en pääse kuin 68 vuotiaana, jos silloinkaan. Olen myös maksanut aikoinaan YEL-maksuja, eli koko tähän astisen työelämäni olen maksanut näitä eläkemaksuja nyt 41 vuotta! Sain Eläketurva keskuksesta työeläkeotteen, kaikki ennen 23 ikävuottani maksamat eläkemaksut ovat menneet aivan hukaan, ne eivät ole kartuttaneet lainkaan eläkettäni. Muutenkaan eläkkeeni ei ole mitenkään suuri ja jos olisin ollut työttömänä koko elämäni ajan, enkä olisi maksanut yhtään eläkemaksuja, saisin takuueläkkeenä aivan saman, mitä tulen aikanaan saamaan eläkettä!!

Vaimoni tekee kotona etätöitä, eikä työskentele täällä tilalla kuin satunnaisesti. En usko hänenkään saavan Mata-vakuutuksesta yhtään mitään, vaikka hän loukkaantuis heinäpellolla.

Joitakin vuosia sitten vielä pienensin MYEL-työtuloa, kun se on muuten noussun Mela:n toimesta taivaisiin, en saa millään kokoon tältä tilalta niin suurta tuloa, vaikka kuinka yritän. Koomisinta on, että Yle-vero menee tuon MYEL-tulon mukaan, vaikka maatalouden tulos olisi miinuksella.

Luopumistukijärjestelmä loppuu tämän vuoden lopussa, tosin siihen minulla ei ole mitään mahdollisuutta, lapset eivät ala tälläiseen työleiriin yrittämään ja ulkopuoliset eivät ala sitoutumaan eläkeukkojen eläkkeisiin takaajiksi. Tilalla kokoa sen verran, että ostajan pitää olla voittanut lotossa, että pystyy ostamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2080
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1558
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1099
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      979
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      79
      889
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      738
    Aihe