onko influenssa kuolemaksi

eiennenollu

Nyt riehuu influenssa täällä keski-suomessa meijänkin kylässä en ole ottanut rokotetta koska silloin olin kovin flunssainen kun niitä annettiin.Saan kyllä kuulemma sen ensi viikolla mutta kun olin tässä tekemisissä eli avustamassa henkilöä joka kovasti kuumeessa joka nyt todettiin influenssaksi.Nyt pelottaa että sain tartunnan ja lähinnä menneekö henki kun ittellä on verenpaine tauti diabetes ja keuhkoissa vikaa olen lukennu että kovin vaarallinen on monisairaalle .Onko kellään tietoa kuinka vaarallista on ikää on minulla 64v.nyt kauheesti pelottaa enkä kehtaa lääkäriin soittaa.

4

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiennenollu

Siis kukaan muu ei pelkää influenssa kuolemaa?niinkö?

• uyfvgkjhvfghf

Jos olet saanut influenssatartunnan, ei kannata ainakaan nyt mennä rokotukseen jos tuntuu vähänkin oireita.

Koska sinulla on noita muita kroonisia sairauksia, kannattaa seurata tarkasti omaa terveydentilaa ja yrittää välttää tartuntaa kaikin keinoin. Influenssa itsessään ei tapa, vaan sen oheissairaudet. Todennäköisin oheissairaus on keuhkokuume joka pahimmillaan tappaa ellei sitä hoideta asianmukaisesti. Myös muita tappavia vaihtoehtoja löytyy. Pitää siis seurata olotilaansa ja hakeutua heti lääkäriin jos influenssa aiheuttaa muita sairauksia niin saadaan ne oheissairaudet hoidettua (pahimmillaan joutuu teho-osastolle). Ellei synny näitä oheissairauksia, influensaa voi potea yleisohjeiden mukaisesti.

Itsekin olen diabeetikko ja viime vuonna sain sen mutatoituneen viruksen vaikka oli rokotettu. Influenssa ei ollut kovin rankka, mutta ehti aiheutta jo ylähengitysteiden tulehduksen, joka saatiin lääkityksi ennen kuin paheni keuhkokuumeeksi. Selvisin parin päivän kohtuullisella kuumeella ja parin kuukauden yskällä.

• Anonyymi

53 v tuttu meni hautaan ihan influenssan primaarivaiheen takia, ei siis jälkitaudit edes ehtinyt tulla.

• Anonyymi

Eikös joku 100€ rokote estä juurikin tuota keuhkokuumetta , tosin pitää yksityiseltä hakea , onko kokemusta siitä ja kuinka pitkään suojaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe