Salmonella?

Henna

niin tartuuko salmonella suoraa käsien läpi jos ei oo haavoja eikä kumi hanskoja??(siis jos kakkaa tai pissaa siivoaa)sen tiän että jos sen ulostetta menee suuhun niin se tarttuu :S siitä en oo varma tarttuuko se haavoista jos sinne menee sen ulostetta? ja vielä tarttuuko salmonella siis suoraa käsien läpi?! oon ihan sekasi ja vähä ehkä pelottaa :(( onko twistä kellään ollut salmonella. sen tiän että siinä lentää ripuli mutta lentääkö myös oksennus? :S
Niin jos vastaatte niin kirjoitelkaas. Niin muutes toi että tarttuuko se käsien läpi niin yks eläin kauppias sanoi että se tarttuu käsien läpi no vastatkaa jo!

8

1388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilppis

Ei se salmonella tartu, jos pesee aina kädet, kun on koskenut konnaan, tai siivonnut sen jätöksiä. Eli ei tarvi kumihanskoja:)
      Ne kädet kannattaa pestä todella hyvin saippualla konnaan koskemisen jälkeen.
      Salmonella tartunnan saaneella on pelkkää ripulia. Jos oksentelee, niin silloin on kyse jostain muusta kuin salmonella tartunnasta.

• KILPIKONNA- FANI

SUORAAN SANOEN PÖTYPUHETTA!!!!! EI TOI OO TOTTA ETTÄ KILPIKONNAILLA ON SALMONELLA!!! EI AINAKAAN MUN KILPIKONNALLA, EHKÄ TEIÄN KILPIKONNILLA ON JOS HOIDATTE SITÄ VÄÄRIN!!!!!!! MUN KILPIKONNA ON TERVE KUIN PORKKANA JUA SILLÄ SIPULI!!!!!!!!!!!

• KILPIKONNA-FANI
        KILPIKONNA- FANI kirjoitti:

SUORAAN SANOEN PÖTYPUHETTA!!!!! EI TOI OO TOTTA ETTÄ KILPIKONNAILLA ON SALMONELLA!!! EI AINAKAAN MUN KILPIKONNALLA, EHKÄ TEIÄN KILPIKONNILLA ON JOS HOIDATTE SITÄ VÄÄRIN!!!!!!! MUN KILPIKONNA ON TERVE KUIN PORKKANA JUA SILLÄ SIPULI!!!!!!!!!!!

TAI NO EHKÄ JOLLAIN KILPIKONNILL AON MUT EI MUN !!!!!!!

• kilppis
        KILPIKONNA-FANI kirjoitti:

95% kilpikonnista on salmonellan kantajia, eli se voi olla juuri se oma konna. Tämän vuoksi jokaiseen kilpikonnaan kannatta suhtautua, kun se olisi salmonellan kantaja.

• ritu
        kilppis kirjoitti:

95% kilpikonnista on salmonellan kantajia, eli se voi olla juuri se oma konna. Tämän vuoksi jokaiseen kilpikonnaan kannatta suhtautua, kun se olisi salmonellan kantaja.

Salmonella ei tartu käsien läpi, vaan jos bakteereja joutuu käsien kuljettamana suuhun. Eli jos et esim. pese käsiä vaan menet syömään, niin voit saada salmonellan.

Korjatkaa jos olen mielestänne hakoteillä.

Ja kilpikonna fanille tiedoksi, että matelijat kantavat salmonellaa oireettomina, eikä se johdu hoidon tasosta millään tavalla!

• kilpikonna OY
        KILPIKONNA-FANI kirjoitti:

ylipuolet kilpikonnista kantaa salmonellaa. yks niist on sun

• voivittu

onks tää 2005 sitte??

• kilpikonna OY

no ei oo. se vaa on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe