Tiitisen listoilta kun nyt se avataan, alunperin siellä oli 20-21 nimeä, viimeisten tietojen mukaan 18.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/supo-harkitsee-kohutun-tiitisen-listan-luovuttamista-ei-se-ihan-turhanpaivainen-ole-200700232/
Onneksi halonen ehti poistaa nimensä
5
60
Vastaukset
- MuuumiollaEihätääää
Haloska ja lipponen poistettu listoilta, tottahan toki.
- Sala-Halonen
Kun länsitiedustelu luovutti ns. Tiitisen Stasi-listan Suomelle vuonna 1990, Halonen oli oikeusministeri (1990-1991). Koivisto lienee soittanut Haloselle, joka neuvoi ottamaan pari nimeä pois ja sulkemaan lista sitten SUPOn kassakaappiin 60 vuodeksi.
Halosella on ollut paniikki tehdä pitkiä salauspäätöksiä omilla presidenttikausillaan. Itse asiassa pisti vielä paremmaksi. Kaksi 70 VUODEN salaus päätöstä vuosilta 2002 ja 2007!
- TulikoKonsulttipalkkiot
Tuholais-Halonen aukoo kaksinaamaisia suvakkimielipiteitä. Ei ihan ehtinyt liittää Suomea .....hmmmm mutta ehti antaa myydä isot palat isänmaata strategisesti tärkeiltä paikoilta.
- olenlukenut
Halonen ei myynyt neliötäkään suomalaista maata ulkomaalaisille, eikä yhtään kiinteistöä. Myyjinä olivat pääasiassa kokoomuslaiset maanomistajat ja sijoittajat, niin että jos niistä maakaupoista jotain ihmisiä pitää syytellä, niin katsokaa myyjien nimet.
Kuinkahan paljon valtion omistamat kiinteistöyhtiöt ovat myyneet maata ja rakennuksia strategisesti tärkeiden paikkojen lähettyviltä?
Tasavallan presidentti ei ole kaupanvahvistaja, eikä hänellä koskaan ole ollut valtaa kieltää jotain kauppaa tekemästä.
- olenlukenut
Miksi sitä koko listaa ei sitten hävitetty? Johtuuko se siitä, että siellä on kokoomuslaisia henkilöitä, jotka vieläkin ovat julkisissa tehtävissä?
Se lista, joka on Supon kassakaapissa, on vain kopio, sillä sama lista on julkaistu useissa eurooppalaisissa lehdissä, ja se löytyy nytkin Espanjan Sanomat -nimisen lehden arkistosta. Tuo ES on suomenkielinen lehti, jota Espanjassa aikaa viettävät suomalaiset lukevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1354643Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 463145
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322590Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232236
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201888Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755