Irc kanava yksinäisille?

Jokuvaanhei

Onko ircissä kanavaa jossa voisi rupatella muiden yksinäisten kanssa? Tai haluaisiko joku perustaa sellaisen? Tiedän, että facebookkiin on perustettu kyseisiä ryhmiä, mutta itse en tykkää siellä jakaa asioitani. Tällainen irc-kanava tuntuisi turvallisemmalta paikalta tutustua rauhassa muihin ihmisiin.

32

2640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksineikoskaankaksin

      Mieluummin yksinäisten aikuisten kohtauspaikka, mutta sellasta ei kait ole. ilmeisesti vaan nuorille.

    • donkojo

      IRC on 1988 kehitetty chat protokolla, jonka käyttäjäkunta nykyään on pääasiassa aikuisia. Nyt ei siis (toivottavasti) puhuta irc galleriasta.

      Perustin vastaavan kanavan joitain vuosia sitten, pistin ilmoituksen asiasta tänne palstalle ohjeiden kera irc aloittelijoille siitä miten kanavalle pääsee juttelemaan ja idlasin kanavalla noin kuukauden. Ei yhtä ainuttakaan joinia. Kanavalla oli makuuni turhan yksinäinen tunnelma, joten luovutin sen projektin suhteen.

    • Irctakaisin

      Höh, no voi harmi :( Kai se on niin, että facebookin ym. myötä irkkaaminen on jäänyt unholaan. Tai ehkä tällä palstalla ei ole vaan sitten ollut tarpeeksi "irc henkistä" porukkaa? Itsekkään en ole mikään kovin kokenyt irkkaaja. Olen käyttänyt sitä vaan muutamia kertoja joskus nuoruudessa, mutta kiinnostaisi kyllä aloittaa uudestaan.

      T. AP

    • eigalleria

      Niin ja muuten tarkoitin ihan oikeaa irkkaamista enkä irc galleriaa. :) Ja sellaista paikkaa, jossa ikähaarukka olisi mielellään 25 vuodesta eteenpäin ->

      T.AP

    • Eräs_yksinäinen_vaan

      Enpä kyllä nykypäivänä tiedä enää ketään, joka irkkaisi. Itse irkkasin aktiivisesti 10-15 vuotta sitten, silloin oli esim. #pelokkaat-kanava, joka ei ollut varsinaisesti yksinäisille, vaan sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville suunnattu, mutta todella monet siellä (itseni mukaanlukien) kärsivät myös yksinäisyydestä. Sekin kanava, kuten koko irc hiljeni jotain viitisen vuotta sitten, ja noin vuosi sitten kun kävin pitkästä aikaa katsomassa, niin muutama yksittäinen henkilö siellä vielä idlasi, mutta eivät vastanneet kun koitin huudella. Harmi sinäänsä, irkkaus oli silloin aikoinaan tosi antoisaa, ja lievitti oikeasti yksinäisyyttä ihan eri tavalla, kuin some nykyään. Monilla kanavilla ihmiset järjestivät myös miittejä, minäkin osallistuin moniin ja tutustuin sitä kautta kivoihin tyyppeihin.

      • cert5

        Kokeile uudempia chattisovelluksia kuten discord ja whatsapp.


      • Anonyymi

        On aktiivisia IRC-kanavia vielä olemassa, esim. pulina.fi


    • ihanjeeps

      Tätä palstaa silloin tällöin seuranneena olen huomannut, että suurimmaksi osaksi ihmiset tulevat tänne oksentamaan pahaa oloaan ja sitten katoaa muualle. Olisi kyllä mukava tietää onko tämän palstan kautta ikinä kukaan löytänyt mitään apua yksinäisyyteensä.

      Sun pitäisi melkein itse perustaa sellainen kanava ja katsoa mitä tulee, jos mitään. Itse en nää hirveästi hohtoa "yksinäisten" irc -kanavassa. Yksinäisyys ei ole kovin pitkälle vievä yhdistävä tekijä kuitenkaan. Sen lisäksi tuollaisten kanavienhan kuuluisikin kuolla jos kaikki menee hyvin. Kun joku porukka on kasassa ja synkkaa niin eihän silloin mitään yksinäisiä enää olla...

      Joskus mietin, että tekisin Discordiin sellaisen yksinäisten kohtauspaikan, jossa olisi eri ikäryhmille ja kiinnostuksenaiheille omia kanavia. En tosin tiedä mistä sitten väkeä sinne löytäisi, täällä kun on tosiaan aika hiljaista kuten donkojo mainitsi. Ehkä meitä oikeasti vuodesta toiseen yksinäisiä ei loppupeleissä kovin monia ole.

    • uusiryhmä

      Mulle pelokkaat.net oli tuttu paikka. Oli tosi hyvät sivut ja harmi että nekin lopetettiin :/ Liittyiköhän tuo kanava niihin sivuihin?

      Kuten alotuksessa viittasin, en halua liittyä facebookissa näihin ryhmiin suojellakseni yksityisyyttäni. Olen kuitenkin ajatellut perustaa anonyymillä profiililla uuden ryhmän jonka nimi olisi neutraali. Eli nimen itsessään ei tarvitsisi viitata yksinäisyyteen tms.

      Olisiko täällä kiinnostuneita lähtemään sellaiseen mukaan?

      T. AP

      • ihanjeeps

        Miksi facebookiin? En kyllä sitä härpäkettä tule käyttämään ikinä. IRC -kanavalle löytävien kesken olisi sentään ehkä edes se yhteistä, että ollaan irkattu aiemminkin. Oli ne kyllä hyviä aikoja... t. erakko vm 86


      • jkfodsfno

        En ole kovin kokenut irkkaaja. Olen joskus osannut käyttää sitä sen verran, että olen päässyt joillekkin kanaville juttelemaan. Eli tekniset taitoni eivät valitettavasti riitä kanavan ylläpitämiseen.

        T.AP


    • donkojo

      Itse ircissä idlailen vieläkin päivittäin. Kanavat joilla pyörin ovat pääasiassa yhteydenpitotapoja vanhoihin kavereihin, joihin heihinkään ei facebookki ja vastaavat juurikaan iske. Vuosia siitä on, kun viimeksi uudelle kanavalle joinasin juttukaverien toivossa. Kuolemassahan irc kulttuuri taitaa olla ainakin sellaisenaan. Protokolla itsessään on voimissaan sillä mm. Twitchin chatit, Slacki ja ehkä Discordikin(?) siihen pohjautuu. Vastaavat ohjelmat on niitä oikeita nauloja irccaamisen arkkuun.

      Olen samaa mieltä siitä, että ihmiset pääasiassa tulevat tänne oksentamaan pahaa oloaan. Niin tullut usein itsekin tehtyä, vaikka kyllä täältä oikeasti myös olen seuraakin etsinyt. Muutaman tyypin kanssa sähköpostitse tutustuttiin jossain määrin, mutta yksinäisyys ainoana yhdistävänä tekijänä ei tosiaankaan vie kovin pitkälle. Mitä palstan passiivisuuteen ja ihmisluonteeseen yleisesti tulee; ihmisillä on taipumus mieluummin odottaa, että jotain tapahtuu mieluummin kuin itse tehdä asioiden eteen jotain.

      Tällä hetkellä elämäni on suurin piirtein kondiksessa eikä yksinäisyyden tunteet usein pääse päätään nostamaan. Mielellään silti mielenkiintoisiin ihmisiin tutustuisi, mutta se tosiaankin kysyy niitä yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Jos joku tuosta nyt jonkun irc kanavan pystyyn haluaa temmata, niin voisin luvata sinne ilmestyä edes silloin tällöin iltaisin höpöttelemään.

      Ainiin ja mikäli yksinäisyys vaivaa ja pitkän kaavan mukaan kirjoitteleminen ei haittaa tai jopa miellyttää; suosittelen kirjeenvaihtokaveri.net sivustoa. Sen kautta olen löytänyt lukuisia mielenkiintoisia ihmisiä, joiden kanssa vuosien varrella on juttu luistanut.

      • donkojo

        korjaus: kirjeenvaihtokaverit.net


      • ihanjeeps

        Jep jep ja itsekkin lupaan tulla pööpöilemään kanaville jos sellainen ilmestyy (huh, viimeksi varmaan 9 vuatta sitten IRC:ssä). Yksinäisyys on henk. koht. taitettu liialla työnteolla ja luonnossa hillumisella, mutta aina sitä olisi aikaa kuunnella/vaihtaa ajatuksia. Jotenkin tuo IRC toi nostalgisia tunnelmia pääkoppaan...


      • yghgjy

        donkojo, kirjeenvaihtokaverit.net on jo käytössä :)

        AP


    • Eräs_yksinäinen_vaan

      AP, #pelokkaat oli todentotta pelokkaat.netistä versonnut irc-kanava. Olin aikoinani tosi aktiivinen sekä foorumilla, että kanavalla. Kaipaan niitä aikoja. Jos pistät irc-kanavan pystyyn, niin varmasti joinin! :)

    • lksjdfsoo

      Minäkin olin melko aktiivinen siellä vähän aikaa, mutta miitteihin en kuitenkaan koskaan uskaltautunut :> Onkohan vielä olemassa jotain samanlaisia sivustoja jossain?
      Pistäisin irc-kanavan pystyyn, jos osaisin :|

      T. AP

      • Eräs_yksinäinen_vaan

        Eipä taida olla enää samanlaisia sivustoja olemassa, tai ainakaan itse en ole löytänyt. :( Aiemmin oli muitakin tuon tyyppisiä keskustelufoorumeja, esim. tuki.net ja mikähän se yksi oli, tukirengas tai joku sen tyyppinen... mihinköhän kaikki ihmiset niiltä ovat siirtyneet, olivat joskus varsin vilkkaita keskustelufoorumeja..? Vaikea uskoa, ettei sen kaltaisille foorumeille ole enää tilausta. Mutta kaikki nuo on lakkautettu, ja jos jonkun samantyyppisen foorumin löytää, niin siellä ei ole mitään keskustelua enää nykypäivänä.


      • Anonyymi
        Eräs_yksinäinen_vaan kirjoitti:

        Eipä taida olla enää samanlaisia sivustoja olemassa, tai ainakaan itse en ole löytänyt. :( Aiemmin oli muitakin tuon tyyppisiä keskustelufoorumeja, esim. tuki.net ja mikähän se yksi oli, tukirengas tai joku sen tyyppinen... mihinköhän kaikki ihmiset niiltä ovat siirtyneet, olivat joskus varsin vilkkaita keskustelufoorumeja..? Vaikea uskoa, ettei sen kaltaisille foorumeille ole enää tilausta. Mutta kaikki nuo on lakkautettu, ja jos jonkun samantyyppisen foorumin löytää, niin siellä ei ole mitään keskustelua enää nykypäivänä.

        Olisiko tukiasema? Itse keskustelufoorumi on kuollut, mutta irc-kanava #tukiasema@quakenet elää ja voi hyvin.


    • donkojo

      Jottei tämä nyt siihen kaatuisi, ettei kukaan tee aloitetta, kun porukkaakin on tässä jo koossa, pyöräytin tuosta kanavan tulille quakenettiin. Nimesin sen alustavasti neutraalisti #anonyymit, mutta jos joku jonkun paremman kuningasidean nimen suhteen keksii, voidaan katsoa sitä uudestaan.

      #anonyymit @ irc.quakenet.org siis.

      Jos tässä on liikkeellä myös porukkaa joille irccaaminen ei ole entuudestaan tuttua tai ei muuten vaan ole irc clienttia koneella asennettuna, helpoiten mukaan pääsee menemällä mieluisellaan nettiselaimella osoitteeseen https://webchat.quakenet.org/ , kirjoittaen Nickname kohtaan haluamansa nimimerkin (voi vaihtaa, ei pysyvä) ja Channels kohtaan #anonyymit. Sitten vaan clickaat Join chat-nappia, odottelet yhteyden luomisen ajan ja kun kanavan käyttäjälista pamahtaa sivun oikeaan laitaan, olet perillä.

      Painun tästä kohtapuoliin viestin jättämisen jälkeen unten maille ja olen kanavalla paikalla varmaankin seuraavan kerran huomenissa illemmalla. Käyttäjälistassa näkyvä Q on kanavaa vahtiva botti, joka ei luultavasti tervehdyksiin vastaa.

      • kjhfdo

        Kiitos donkojo vaivannäöstäsi! Joudun itsekkin menemään piakkoin nukkumaan, mutta huomenna sitten irkkaamaan. :)

        AP


      • Eräs_yksinäinen_vaan

        Kiitos donkojo! Eipä näytä tähän aikaan tuolla ketään olevan, mutta palataan asiaan huomenna! :)


    • näinikkäästi

      Meillä on ollunna tällainen viritelmä viimeaikoina. Koska hilijasta ollut niin tuonne kyllä mahtuis jokunen yksinäinen lisäkseni porinoimaan. Kyseessä siis selainpohjainen ircci, joten sinne on aloittelijoidenkin helppo tulla . Täältä lisäinfoa ja linkit #kanavalle:
      https : //lahetysikkuna . wordpress . com/ Kopioi tuo osoite ja poista välilyönnit niin se toimii suorana osoitteena/linkkinä.

      • hphjkl

        kiitos kutsusta!

        AP


    • 21vPelaajaMies

      facebookissa on ainaki yks yksinäisten ryhmä, ei kovin kummonen (hirveätä sensuuria siellä)

      • qwsaded

        tarkoitus on nimenomaan pysytellä poissa koko facebookista.
        AP


      • Facebookissa on aika montakin yksinäisten ryhmää, mutta eivät välttämättä ole kovin mielekkäitä siinä määrin, että yhdessäkin mulle sanottiin, että en ole aidosti yksinäinen, koska mulla kuitenkin on koira. :D

        Kyllästyin itse siihen ilmapiiriin, kun aina etsitään sitä, kuka on AIDOIN yksinäinen, kuin yksinäisyys olisi asia, jota voisi jotenkin kauhalla mitata, että kuka on eniten yksin. Enkä muutenkaan jaksa omaa yksinäisyyttäni todistella kenellekään jatkuvasti. Mieluummin sellainen ilmapiiri, jossa voi olla vapaasti sitä mitä on ja tuntea sitä mitä tuntee.

        Yksi mikä vaikeutti ystävyyksien löytymistä tuollaisen ryhmän kautta oli omalla kohdalla myös se, että väki oli itseäni useita kymmeniä vuosia vanhempaa ja vaikka siellä yhden mukavan eläkeikään ehtineen mieshenkilön kanssa jutusteltiin valokuvauksesta ja kalastamisesta, niin jotenkin silti sellainen ihmis-/ystävyyssuhde on todella vaikea tuoda osaksi internetin ulkopuolista elämää, osittain sen välimatkan takia ja osittain justiin tuon ikäeron vuoksi, kun se näkökulma elämään on todella erilainen sillä 60v sedällä, kuin mulla, joka vielä etsin omaa paikkaani tässä maailmassa ja koitan rakentaa omaa elämää.

        Toki en tiedä tämänkään palstan keski-ikää, tai edes tämän ketjun henkilöiden ikiä, mutta koska tiedätte mikä on Discord ja IRC niin en usko, että voin iällisestikään kovin kaukana olla.


      • iuwhdwoisdn

        kanavan porukka on 30v. ->. tervetuloa turisemaan!
        AP


      • donkojo
        cherchezlafemme kirjoitti:

        Facebookissa on aika montakin yksinäisten ryhmää, mutta eivät välttämättä ole kovin mielekkäitä siinä määrin, että yhdessäkin mulle sanottiin, että en ole aidosti yksinäinen, koska mulla kuitenkin on koira. :D

        Kyllästyin itse siihen ilmapiiriin, kun aina etsitään sitä, kuka on AIDOIN yksinäinen, kuin yksinäisyys olisi asia, jota voisi jotenkin kauhalla mitata, että kuka on eniten yksin. Enkä muutenkaan jaksa omaa yksinäisyyttäni todistella kenellekään jatkuvasti. Mieluummin sellainen ilmapiiri, jossa voi olla vapaasti sitä mitä on ja tuntea sitä mitä tuntee.

        Yksi mikä vaikeutti ystävyyksien löytymistä tuollaisen ryhmän kautta oli omalla kohdalla myös se, että väki oli itseäni useita kymmeniä vuosia vanhempaa ja vaikka siellä yhden mukavan eläkeikään ehtineen mieshenkilön kanssa jutusteltiin valokuvauksesta ja kalastamisesta, niin jotenkin silti sellainen ihmis-/ystävyyssuhde on todella vaikea tuoda osaksi internetin ulkopuolista elämää, osittain sen välimatkan takia ja osittain justiin tuon ikäeron vuoksi, kun se näkökulma elämään on todella erilainen sillä 60v sedällä, kuin mulla, joka vielä etsin omaa paikkaani tässä maailmassa ja koitan rakentaa omaa elämää.

        Toki en tiedä tämänkään palstan keski-ikää, tai edes tämän ketjun henkilöiden ikiä, mutta koska tiedätte mikä on Discord ja IRC niin en usko, että voin iällisestikään kovin kaukana olla.

        En oikein koskaan ole onnistunut ymmärtämään miksei yksinäiselle seuraksi kelpaisi ihminen riippumatta siitä onko hän yksinäinen tai ei. Tietysti siinä kai tavoitellaan jotain samaistumisen tunteita, mutta löytyy niitä yksinäisyyttä ymmärtäviä ihmisiä niidenkin ihmisten joukosta, jotka eivät itseään yksinäiseksi luokittelisi.

        Kanavalle ovat yhtälailla tervetulleita siis kaikki yksinäisyysstatukseen tai mihinkään muuhunkaan perinteiseen luokittelumalliin katsomatta.

        -> https://keskustelu.suomi24.fi/t/15170899/uusi-yksinaisten-kohtauspaikka


    • CheckitOut
    • N2x

      Mä joutaisin irkkailemaan ilman kanaviakin. :o

    • sisäinen_riitely

      Höpise ittekses kotona. Ei kukaa sun marinootas ja narisevaa ääntäs jaksa kuunnella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe