Olen 6 luokkalainen ja minulla on todella paljon ongelmia kahden kaverini kanssa. meillä on vähän väliä riitoja. syyslomalla meillä oli toodella iso riita. sen jälkeen on sujunut huonosti. olen kokeiullut pistää välit poikki mutta se ei oikein onnistu. tämä on niin vakavaa että olen meinannut vaihtaa koulua,mutta en halua koska pitäisi kaikki tutustua taas uudelleen. ongelmat vaan jatkuu ja jatkuu. onneksi 7 luokalla vaihtuu luokat niin en välttämättä joudu heidän kanssaaan tekemisiin. mutta lukuvuotta on vielä ainakin kait puolisen vuotta. mitä minun pitäisi oikein tehdä. toivon että autatte.
kavereitako
4
1069
Vastaukset
Pyydä joku ulkopuolinen välittäjäksi setvimään riitojanne. Jos löydät aikuisen, niin aina parempi.
Niin ja mieti myös, mitä parannettavaa omassa toiminnassasi on. Joskus syy riitoihin löytyy yllättävän läheltä...- kedkjdkdk
Suosittelen puhumaan jonkun psykologin kanssa tms.
- Toinen6luokkalainen
Oon myös 6 luokkalainen ja mulla on 3 kaveria ( Sanotaan nyt a,b ja c ) A Ja B tykkää olla kahestaan mutta ottaa yleensä C mukaan myös mutta mä jään ulkopuolelle. B kanssa tulee riitoja ja ooon pistäny välit poikki ja vinkata sille että en haluu olla sen kaa. Mut se on idiootti nii se ei ymmärrä. ja ärsyttävä (haisee :/) Mut tykkään olla C kanssa Tooooossiii paljon mut se on vaan Aan ja Been Kanssa ;( Ja sitä kautta mä en voi olla sen kaa niiin paljoa. Sit on meijän pari luokkalaista jotka on iha kivoi mut en oikeen kuulu niitten joukkoon tai tunne niitä. Mut keskitytään nyt siihen mitä kantsiii kokeilla.
1. Kokeile pitää noin 3 päivän mykkäkoulu nii ehkä tajuaa!
2. Ole jonku toisen kans!
3 Kokeile sanoo suoraan sille että "Sori, en haluu olla sinun kanssa mutta voidaan ehkä joskus jutella?" Tai "Öö ois asiaa.. En haluis olla ilkeä mutta, en tykkää olla sun kaa" Toimii ehkä parhaiten mut se saattaa ottaa tosissaan ja suttuu! Mut kohta on yläaste! Btw mille yläasteelle meet? Ite meen Viitaniemeen (jyväskylässä) ;D - MirandaUusi
Ensinnäki älä puutu niihin koska, sitten se tulehtuu vielä enemmän. Odota ja kato sivusta noin 3viikkoo, jos näyttäää siltä et he ei saa välejä kuntoon. Pität vaan välit poikki molempiin. Sinuna tekisin näin oon saman ikäne ku sä.
Moi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i641148Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä152932- 57797
Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67747Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol269736Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6711- 62672
Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment180659Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31635- 29618