Olen tätä jo pari kertaa halunnut kirjoittaa ja nyt sitten vihdoin kirjotan!
Elikkä siis olen itse 16.v nuori ja olen koko 9 vuoden peruskolun aikana ollut elämänkatsomustiedossa, kun taas luokkatoverini ovat ollet uskonnossa. Olen siis näiden 9 vuoden aikana huomannut paljon eroavaisuuksia näissä kahdessa aineessa ja olen sitä mieltä että joko molempien opetus kouluissa pitäisi lopettaa, kummastakaan ei pitäisi antaa arvosanoja tai sitten kaikilla olisi aineen ET (kävisivät sitten vaikka iltapäivällä uskonnon tunneilla jos niin paljon kiinnostaa). Uskoisin ET:n olevan hyvä aine kaikille, koska se siinä kaydään läpi kaikkia uskontoja. Ja isoin syy minkä takia en ole tykännyt tästä nykyisestä ET:läiset ja Uskontolaiset menetelmästä on se että ET:ssä käydään yleensä paljon nuorempana paljon vaikeampia asioita. (olen tämän kuullut myös muilta ET:läisiltä jotka ovat muissa kouluissa) Tietysti voi olla että näin ei ole kaikkialla ja luultavasti näin ei olekkaan ja voi olla että joissain paikoissa uskonto on vaikeampaa kuin ET tämän takia ehdottaisin että kaikille laitettaisiin suoraan vain ET. En ole itse koskaan ET:stä kauheasti pitänyt, kun kerran kysymyksetkin ovat olleet sitä luokkaa ettei edes vanhemmat niihin osaa vastata. Eikä minulla ole koskaan ollut ET:stä todistuksessa 8 numeroa parempaa. Olen myös tässä samalla juuri kirjoittamassa ET:n esseetä hyveistä enkä niin sanotusti paskaakaan osaa kirjoittaa, tai jos osaan niin ei varmaan kuule ole oikein. Mitä mieltä sinä olet ? :)
ET:n opetus kouluissa
ETh8r
1
58
Vastaukset
Jo yläasteella uskonnossa käydään läpi kaikki tärkeät uskonnot, en näe ET:n pointtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 964799
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1684343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854179Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881749
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737