Olen tätä jo pari kertaa halunnut kirjoittaa ja nyt sitten vihdoin kirjotan!
Elikkä siis olen itse 16.v nuori ja olen koko 9 vuoden peruskolun aikana ollut elämänkatsomustiedossa, kun taas luokkatoverini ovat ollet uskonnossa. Olen siis näiden 9 vuoden aikana huomannut paljon eroavaisuuksia näissä kahdessa aineessa ja olen sitä mieltä että joko molempien opetus kouluissa pitäisi lopettaa, kummastakaan ei pitäisi antaa arvosanoja tai sitten kaikilla olisi aineen ET (kävisivät sitten vaikka iltapäivällä uskonnon tunneilla jos niin paljon kiinnostaa). Uskoisin ET:n olevan hyvä aine kaikille, koska se siinä kaydään läpi kaikkia uskontoja. Ja isoin syy minkä takia en ole tykännyt tästä nykyisestä ET:läiset ja Uskontolaiset menetelmästä on se että ET:ssä käydään yleensä paljon nuorempana paljon vaikeampia asioita. (olen tämän kuullut myös muilta ET:läisiltä jotka ovat muissa kouluissa) Tietysti voi olla että näin ei ole kaikkialla ja luultavasti näin ei olekkaan ja voi olla että joissain paikoissa uskonto on vaikeampaa kuin ET tämän takia ehdottaisin että kaikille laitettaisiin suoraan vain ET. En ole itse koskaan ET:stä kauheasti pitänyt, kun kerran kysymyksetkin ovat olleet sitä luokkaa ettei edes vanhemmat niihin osaa vastata. Eikä minulla ole koskaan ollut ET:stä todistuksessa 8 numeroa parempaa. Olen myös tässä samalla juuri kirjoittamassa ET:n esseetä hyveistä enkä niin sanotusti paskaakaan osaa kirjoittaa, tai jos osaan niin ei varmaan kuule ole oikein. Mitä mieltä sinä olet ? :)
ET:n opetus kouluissa
ETh8r
1
84
Vastaukset
Jo yläasteella uskonnossa käydään läpi kaikki tärkeät uskonnot, en näe ET:n pointtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634