Edvard Gylling - suurin ikaalislainen

Merkittävimpään asemaan noussut ikaalislainen on eittämättä Edvard Gylling.

Miksei hänen arvoaan ja saavutuksiaan vieläkään haluta muistaa pitäjässämme?

41

2338

    Vastaukset

    • homomokoma

      Liian kuuma aihe tänne, mieluummin homo juttua KIITTI.

      • hyvähomo

        Ei kai tässä muukaan auta.


    • Valtuutettu

      Mitä ovat Edvard Gyllikin Top5 merkittävimmät saavutukset?

      • ryysyiset.rengit

        Yllytti vajakkeja tappelemaan sosialismin puolesta luvaten vajakeille
        porvariston omaisuudet jolloin vajakit olisivat olleet porvareia
        ja entiset porvarit olisi sitten yllytetty ottamaan omaisuutensa
        pois vajakeilta jne
        Edvard oli isonrikkaan maatilan poika ja isä rahakkaassa hommassa
        joten sosialismi sopi Edvardille taloudenhoito ohjeeksi kun jo
        nuorena näki kuinka Kalmaan kartano riisti torppareitaan ja
        palvelusväkeään.


      • surkea.tapaus

        Edvard oli Suomessa rikollinen mutta haki turvapaikaa Neuvostoliitosta
        jossa taas havaittiin rikolliseksi ja lopetettiin.


      • surkea.tapaus kirjoitti:

        Edvard oli Suomessa rikollinen mutta haki turvapaikaa Neuvostoliitosta
        jossa taas havaittiin rikolliseksi ja lopetettiin.

        Hän ei missään nimessä ollut rikollinen, mutta ajautui olosuhteiden pakosta kapinajohtajaksi.

        Ajatusmaailmaltaan hän oli sosialidemokraatti - ei kommunisti!!!


      • reaalisosialismia
        Jarmon.Vaalisivu kirjoitti:

        Hän ei missään nimessä ollut rikollinen, mutta ajautui olosuhteiden pakosta kapinajohtajaksi.

        Ajatusmaailmaltaan hän oli sosialidemokraatti - ei kommunisti!!!

        Eetulle pitää pystyttää patsas Äänislinnaan ja tehdä se alumiinista
        tai tinasta jotta aina Eetun kuoleman muistopäivänä siihen
        uppoaa Nagantin luoti.


      • reaalisosialismia kirjoitti:

        Eetulle pitää pystyttää patsas Äänislinnaan ja tehdä se alumiinista
        tai tinasta jotta aina Eetun kuoleman muistopäivänä siihen
        uppoaa Nagantin luoti.

        Samoin kuin Kuortaneen metsätiellä?


      • eikö.muisteta
        oivatoikka kirjoitti:

        Samoin kuin Kuortaneen metsätiellä?

        10 - 11. 2. 1938 NeuvostoKarjalassa teloitettiin yli 300 suomen
        punikkia, käykö kukaan nyt tulevana vuosipäivänä paikalla koska
        joukossa meni ainakin 4 ikaalislaista?


      • olivatko.sankareita
        eikö.muisteta kirjoitti:

        10 - 11. 2. 1938 NeuvostoKarjalassa teloitettiin yli 300 suomen
        punikkia, käykö kukaan nyt tulevana vuosipäivänä paikalla koska
        joukossa meni ainakin 4 ikaalislaista?

        Eikö kukaan aio mennä muistotilaisuuteen ?
        80 vuotta yhteiskuntarauhaa kannattaa juhlia.


      • menkää.sinne

        Neukkulassa katosi yli 30 000 suomen punikkia 20-30-luvulla.


      • aate.ei.suojannut
        menkää.sinne kirjoitti:

        Neukkulassa katosi yli 30 000 suomen punikkia 20-30-luvulla.

        Siellä osattiin suhtutua oikein turhapaikan hakijoihin.


      • Stalinilla_selvät_kuviot
        aate.ei.suojannut kirjoitti:

        Siellä osattiin suhtutua oikein turhapaikan hakijoihin.

        Isä Aurinkoinen tarjosi lyijyä turvapaikanhakijoille pragmaattiset menetelmät


      • rahjan.veljekset
        Stalinilla_selvät_kuviot kirjoitti:

        Isä Aurinkoinen tarjosi lyijyä turvapaikanhakijoille pragmaattiset menetelmät

        Oman maan vakautta ei pidä horjuttaa muualta tulevan rikollisen
        aineksen päästämisellä maahan.


      • rahjan.veljekset kirjoitti:

        Oman maan vakautta ei pidä horjuttaa muualta tulevan rikollisen
        aineksen päästämisellä maahan.

        Millä tavalla ajattelit estää nykyisen suotuisan kehityksen - nyrkilläkö?


      • Anonyymi
        eikö.muisteta kirjoitti:

        10 - 11. 2. 1938 NeuvostoKarjalassa teloitettiin yli 300 suomen
        punikkia, käykö kukaan nyt tulevana vuosipäivänä paikalla koska
        joukossa meni ainakin 4 ikaalislaista?

        Tiettävästi teloiotettiin toistakymmentä tuhatta suomalaista kannatti lähteä sinne venäjän paratiisiin saamaan kuulaa päähänsä


      • Anonyymi
        Jarmon.Vaalisivu kirjoitti:

        Hän ei missään nimessä ollut rikollinen, mutta ajautui olosuhteiden pakosta kapinajohtajaksi.

        Ajatusmaailmaltaan hän oli sosialidemokraatti - ei kommunisti!!!

        Oli sosialidemokraatti tai kommunisti, se on käytännössä aivan sama asia. Yhteistä on se, että pitää olla julkisen puolen suojatyöpaikka jonka kulut rahoitetaan muiden omaisuudella. Molemmille on yhteistä myös se, että taloudellinen ymmärrys on täysi nolla.


      • Anonyymi
        feikki.eväsvuoto kirjoitti:

        Millä tavalla ajattelit estää nykyisen suotuisan kehityksen - nyrkilläkö?

        mitä se nykyinen suotuisa kehits on sosiaaliturvapaikan tarjoamistko tarkoitat


      • Anonyymi
        eikö.muisteta kirjoitti:

        10 - 11. 2. 1938 NeuvostoKarjalassa teloitettiin yli 300 suomen
        punikkia, käykö kukaan nyt tulevana vuosipäivänä paikalla koska
        joukossa meni ainakin 4 ikaalislaista?

        Miksi vain 4?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiettävästi teloiotettiin toistakymmentä tuhatta suomalaista kannatti lähteä sinne venäjän paratiisiin saamaan kuulaa päähänsä

        Ikitie -elokuvassa käydään läpi noita kommunistien huijaamia


      • Anonyymi

        Ei ihmisiä tappaa sanoo jo Mooseksen laki.älä tapa.


      • Anonyymi
        oivatoikka kirjoitti:

        Samoin kuin Kuortaneen metsätiellä?

        Eetu ei tainnut ehtiä Terijoen hallitukseen? Eli ryccien miehityshallitukseen joka jolkotteli rintamalinjan perillä odottamassa paraatimarssia Helsinkin


    • SeOnHetero

      Gylling oli hetero eikä homo. Lisäksi hän EI piilotellut sukupuoli-identiteettiään kuten se eräs ikaalilainen "homo".

      • Paistettiin

        Gyllikki oli homo, vaikka paistettiin moneen kertaan voissa.


      • Tulen, kun vain tokenen pesäpallomailan iskusta.


      • Anonyymi

        gylling ei vapauttanut torppareitaan järven takaa


    • Anonyymi

      Millainen ikaalilainen Gylling oli? Eikö hän ollut jyväskyläläinen syntyjään?jonkin tutkimuksen teki Ikaalisten maanomistusoloista..

    • Anonyymi

      suurin sarjamurhauttaja

      • Anonyymi

        Ei suurin vaan suurimpia Murha-Kustaan jälkeen.
        Tamperelaiset antoivat 1918 tämän Kunnianimen tsaarin kenraali Mannergeimille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suurin vaan suurimpia Murha-Kustaan jälkeen.
        Tamperelaiset antoivat 1918 tämän Kunnianimen tsaarin kenraali Mannergeimille.

        Tomperelaisia kyrsii vieläkin kunneivat päässeet Neukkulan osaksi 1918 eivätkä
        1940 luvulla kun sotivat Hervannan metsissä aatteensa takia


    • Anonyymi

      Eipä silloin ollut mitään kansan internettiä kansalla ei ollut tietoa kommunismiteloituksista

    • Anonyymi

      Oletteko venäjän vai ruotsin jälkeläisiä ?? Venäläiset ryösteli täällä moneen otteeseen .

    • Anonyymi

      Vei valtion kassasta rahat Venäjälle. Sillä olisi tehnyt Sepelipuistonkin valmiiksi.

      • Anonyymi

        Sama meno jatkuu nyt viedään valtion kassasta rahat Italian mafiosoille


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe