Estrogeenin itselääkintä

väsynyt25v

Lääkitseekö kukaan muu itseään antiandrogeenillä ja estrogeenillä koska on niin dysforinen että se haittaa jokapäiväistä elämää muttei halua käydä läpi pitkää ja vaikeaa transprosessia ja elämää sen jälkeen?

20

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele_uudelleen

      Ei taida onnistua. Mistä aiot saada kyseiset lääkkeet säännöllisesti elämäsi loppuun saakka. Lääkkeitä voi saada satunnaisesti mutta hormoonihoitojen keskeytys lääkepulan vuoksi voi olla psyykkisesti hyvin raskasta. Antiandrogeenilääkityksen käyttö jopa vuosikymmeniä ei välttämättä ole terveellistä.

      Transprosessi ei ole Suomessa raskas eikä koko elinkaareen verrattuna pitkä. Suomi on sikäli edistyksellinen maa ettei täällä ole pakko käydä läpi kaikkia leikkauksia jotta voisi elää oikeaksi kokemassaan sukupuolessa.

      Jos pelkää prosessin jälkeistä elämää uuden sukupuolen mukaisessa roolissa, ei ole transsukupuolinen ja riski itsemurhaan on hyvin suuri. Tutkimusyksiköt nimenomaan tarkistavat tuon psyykkisen kestokyvyn elää uudessa sukupuolessa, eikä epävarmat yksilöt pääse läpi,

    • väsynyt25v

      Siis olen kyllä jo 6 kk tehnyt tätä, ei ole ollut ongelmia saamisen suhteen eikä ole tarvinnut keskeytellä.
      Mielelläni päättäisin etten ole transsukupuolinen, olisin tekemättä yhtään mitään tähän asiaan liittyvää ja unohtaisin koko jutun, mutta dysforia ei valitettavasti salli keskittyä normaaliin elämään ilman näitä lääkkeitä.
      Ja ne todella auttavat, erityisesti psyykkiset vaikutukset ovat paremmat kuin millään edellisellä masennuslääkkeellä.
      Myös se fyysinen feminisaatio mitä ottamallani pienellä annoksella on seurannut helpottaa oloa.
      Tulevaisuutta en tarkemmin ehtinyt miettiä kun tilanne kärjistyi sen verran että yleensäkin aloin ottaa selvää siitä kuinka tämä onnistuisi. Tietenkään tätä ei voi jatkaa loputtomiin, mutta on tässä varmaan ainakin vuosia aikaa miettiä, mitä lopullisesti tämän asian suhteen tekisi.

      • ytfghhcfhgjh

        Jos tilanne on noin selvä niin onko se nyt niin kovin vaikeaa käydä muutaman kerran psykiatrin ja muun henkilökunnan juttusilla vuoden verran, ehkä vähän pidempään. Ota tilanne terapian kannalta, joskus on ihan mukavaakin kaataa murheensa ammattilaisen kuunneltavaksi. Kunhan diagnoosi loksahtaa niin siinähän se on. Hetun saa vaihdettua ja lääkkeiden saannista ei ole ongelmia, hintakin on halvempi. Sen enempää ei tarvitse tehdä ellei halua, mutta ovi on avoinna muuhunkin prosessiin, mutta ilman diagnoosia ovet on kiinni.


    • 23423423423423

      Kyllä ne reseptit saa, kunhan ei suomesta tai venäjältä kysy lääkäriltä apua. Ja ymmärrän kyllä, että kukaan selväjärkinen ei halua tuohon suomalaiseen prosessiin lähteä naureskeltavaksi ja arvioitavaksi. Ihmisarvoa alentavaa toimintaa.

      Kaiken voi saada rahalla, paitsi hetun muutosta.

    • Äi_öle_röbötti

      Se prosessi on tutkimusten osalta niin helppo, että sieltä kyllä sen diagnoosin saa jopa pahemmanlaatuinen viiripää. Jopa Eläkeläinen.

      • sdfsdfsdfsdfsdfsd

        Eikai sitä epäilekään kukaan, kun sieltä tosiaan on mennyt kaikenlaista läpi...eikö se yksi istu Niuvaniemessä nyt suunniteltuaan sitä kouluampumista tms?

        Se vaan, että jos ei halua odotella iäisyyttä ja olla mielivallan alaisena, niin sitten kannattaa kaivaa kuvetta ja maksaa. Mutta jokainen toki tyylillään, sanonpahan vaan, että se poli ei ole aivan välttämätön paha tässä touhussa. Jos nyt pitäisi tehdä jotain toisin, niin veisinkin aivan kaiken loppuun saakka itse omalla rahalla ja sitten vasta viimetöikseni menisin sinne polille pyytelemään hetun muutosta. Vittumaista sinne oli mennä ihmeteltäväksi kesken kaiken ja sitten kysytään, että myytkö itseäsi, vai mistä tollanen raasutransu rahat on haalinut kaikkeen...


      • Halpahoro

        Niin no kuka mitäkin haluaa ja mihin kykenee. Se virallinen prosessi on se halvin ja helpoin tie, tosin myös hitain.


    • Olenjoorobotti

      Mitä väliä sillä on mitä ne siellä sanoo, kun saa hoidot??

      • 23423423423423

        Jokainen toki tyylillään. Itse en vaan pidä siitä, että minua arvio joku itseoppineiden kerho jotka välillä tuntuvat olevan pihalla kuin lumiukko....sula sellainen.

        Sama se sitten olisi, vaikka linnanmäen ennustajaeukko arvioisi. Yhtä luotettavaa touhua....


      • oiuhiftgydxcffdg
        23423423423423 kirjoitti:

        Jokainen toki tyylillään. Itse en vaan pidä siitä, että minua arvio joku itseoppineiden kerho jotka välillä tuntuvat olevan pihalla kuin lumiukko....sula sellainen.

        Sama se sitten olisi, vaikka linnanmäen ennustajaeukko arvioisi. Yhtä luotettavaa touhua....

        Mitäpä sitä ihmettelemään kunhan se "ennustajaeukko" vetää nimensä paperiin jolla tulee tarvittava diagnoosi. Koin että oli ihan helppoa surffata myötäaallokkoon kuin puskea aaltoja vastaan.


      • Eienäärobotti
        23423423423423 kirjoitti:

        Jokainen toki tyylillään. Itse en vaan pidä siitä, että minua arvio joku itseoppineiden kerho jotka välillä tuntuvat olevan pihalla kuin lumiukko....sula sellainen.

        Sama se sitten olisi, vaikka linnanmäen ennustajaeukko arvioisi. Yhtä luotettavaa touhua....

        En itsekään pitänyt siitä, mutta se oli hinta, jonka olin valmis maksamaan saadakseni elää omana itsenäni. Mulle oli sama, vaikka saadakseen diagnoosin olisi pitänyt tanssia alasti tutkimusryhmän edessä, jos se toi hormonit, leikkaukset, nimen ja hetun. Ennustajaa en tarvinnut, kun itse tiesin sukupuoleni.


      • 234234234234

        Minä olen myös valmis maksamaan, ihan euroja tai dollareita jotta saan elää.


    • ts26v

      En oikein ymmärrä miksi sitä prosessia niin kammoksutaan. Diagnoosijakso oli vain 5 tai 6 käyntiä ja henkilökunta oli TAYSissa tosi mukavaa ja ymmärtäväistä. Tosi positiivinen kokemus kokonaisuutena, ainoastaan musteläiskien selittäminen hieman hiersi kun vastaukset taisi olla kaukana odotetuista mutta ne nyt vaan oli kaikki ihan selvästi eläin ja luontoaiheisia :P Vuosihan niissä käynneissä jonojen takia nyt meni mutta eipä tarvi miettiä mistä lääkkeet saisi ja mihin hintaan, laseriin 10 käyntiä ilmaiseksi ja kaikki muu päälle. Ja tutkimusjakson päätteeksi saa itse päättää mitä hoitoja haluaa ja millä aikataululla, pakollisia ei ole mikään.

      • 909809809809809809

        Itse olen jo tuossa vuodessa vienyt prosessin lähes loppuun. Eli rahalla saa ja hevosella pääsee...

        Kun se vaan, että se maksaminen on edessä monellekin, kun noi polit on aivan totaalisen ruuhkautuneita. Töölön jono tulee olemaan tulevaisuudessa sellainen, että jos sieltä alle viiden vuoden löytyy aikoja niin on ihme.

        Lisäresursseja ei suomessa tähän asiaan laiteta. Ei koskaan.


      • variksenpelättin

        Tuo on kyllä varmaankin mahdollista, jos on saanut hyväksytyn "arvosanan" .. Jos itselläni olisi ollut varaa, niin olisin korjannut itseni hieman nopeampaan tahtiin ja hiusjuuria myöten. Kansakuntakin olisi säästänyt pitkän sentin.
        Nyt olen, omasta mielestäni, jäänyt lähinnä variksenpelättimen tasolle. Naisen body (tietty hieno juttu) , mutta muu olemus (kasvot ja hiukset) lähinnä kummelin sketsien mukaiseksi. Pelikaani turbiinin läpi :).
        No, lain kirjain on täytetty ja siinä mielessä virkavalta on tyytyväinen. Ja sillä mennään, mikäli velkarahassa on varaa.


    • RahallaEiVoi

      jonoa ohittaa joten älä leveile

      • Jgkfieifrir

        Mitä jonoa? Yksityisen leikkausjonoa?


      • 23423423423

        Ja nimenmuutos onnistuu myös ilman mitään ihmeellistä lääkärinlupaa. Toki vaihtoehdot on rajatumpia.


      • Siitävaan
        Jgkfieifrir kirjoitti:

        Mitä jonoa? Yksityisen leikkausjonoa?

        Tutkimusjonoa ja sen myöntämää diagnoosia sekä sukupuolen vahvistamista.

        Mutta jos joku haluaa elää vanhan sukupuolen papereilla uuden sukupuolen näköisenä, niin sehän vaan nopeuttaa muita.


    • jkljkökl

      Haha, annoin ilmeisesti liian tarkat ohjeet siihen, miten koko tämän suomalaisen portinvartija systeemin voi välttää muuten paitsi hetun osalta :) Poistettiin viesti nopeasti. Kertoo kyllä aika paljon asenneilmapiiristä tässä maassa....kun mitään laitonta en edes kertonut, vaan nimenomaan laillisia keinoja käyttäen, koska jos ei laillisia keinoja käytä, niin srs ei onnistu ulkomailla, kun ei ole virallisia papereita.

      Noh, jokainen joka asiasta on oikeasti kiinnostunut ymmärtää kyllä, että se on mahdollista ja ei edes vaikeaa. Maksaa toki, mutta se on tulevaisuutta suomessakin.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      86
      4559
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3978
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2531
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1555
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe