Suomen yritysrekisteri

Pienyrittäjä2018

Suomen yritysrekisteristä soitetaan uusille yrittäjille. Ensin " varmistetaan yrityksen tiedot" ja sitten sanotaan jotenkin niin että laitamme tiedot rekisteriin ja hinta on 250€ . Sitten sanotaan että sanoisitko vielä nimesi tilausvahvistukseksi.

Jos sitten joku menee vahingossa nimensä sanomaan niin sinne meni 250€ ( tarkkaa summaa en muista mutta 200-300€ se muistaakseni oli.

Sanovat että heidän lakimiehensä ovat tarkistaneet että noin voi toimia.

Minkäänlaisen moraalin omaava ihminen ei voi tuollaista harhautukseen perustuvaa työtä tehdä, ainoastaan kiero yksilö pystyy tuollaiseen markkinointiin. Sitä mieltä olen, enkä varmaan yksin.

Näitä kieroilijoita on muitakin.
Jos siis olet kokematon yrittäjä, varo näitä. Älä sitoudu mihinkään mitä puhelimessa tarjotaan, mieti rauhassa mitä tarvitset ja tilaa vasta sitten.

13

4380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uutta_uutta

      Nyt näkyy olevan trendi se että aloitetaan puhelu että sovimme syksyllä (aiemmin) että laitetaan yrityksenne näkyvyydet kuntoon. Sitten alkaa se normaali myynti jauhaminen.

    • eimitääntilausta

      Kuka voi olla noin tyhmä että menee noin helppoon ja kertoo nimensä ja päivittää vielä tietoja johonkin tuntemattomaan. Ei sieltä mitään töitä tule tai mitään muutakaan, muutakun lasku.

      Mulle on soiteltu monena vuotena näitä samoja puhelinmyyjiä ja joka kerta ensimmäiset sanat mitä sanon noille on " että poistetaan kaikki tiedot rekisteristä !!" ja kun ne kysyy että miksi " niin sanon "etten tarvitse tuollaista mainontaa ja puhelimitse en tee yhtäkään mitään tilausta", niin se vi##un jauhaminen loppuu. Joku yrittäjä kolleega ei vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta ne soitot vaan jatkuu ja jatkuu....helpoiten pääsette eroon vastaamalla ja sanomalla että "kiitos en tilaa mitään ja moi !!"

    • Aatumatti

      Miksi laitoitte puhelinnumeronne yrityksen perustamispapereihin? Minä en lattanut, eikä yhtäkään puhelua yritysrekistereistä ole tullut.

    • olinpahölmö

      Joo itsekin tein mokan Suomen yritysrekisterin kanssa kun olin epäskarppi ja lasku tuli. En ollut ennen nähnyt juttuja tälläisestä toiminnasta. Reklamaatiota vaan ja vaadittava kaikkia tietoja ja puheluäänitettä ja kiistettävä kaupan syntyneen missään yhteisymmärryksessä. Vaadittava tiedot laskusta, äänite puhelusta ja myyjän selite tuotteesta sekä sopimus, mitä heidän mielestään kaupassa noudatetaan, mieluusti lakiin viitaten (ja mitä nyt siihen päälle keksii vaatia). Sitten jos laittavat perintätoimistolle, reklamaatiota sinnekin, eivätkä voi jatkaa perintää vaan se on laitettava käräjäoikeuden katsottavaksi. Käräjäoikeudelta tulee haaste, johon tulee vastata 14 päivän sisällä, ettei pidä laskua ja velkomista perusteltuna, ja jonkinlaiset perusteet sekä käyty sähköpostivaihto (älkää soittako, se on kallis puhelin eikä mikään etene). Maksuhäiriömerkintä voi tulla vasta, jos käräjäoikeus ottaa todelliseen käsittelyyn ja katsoo kaupan tapahtuneen oikein ja hyvää tapaa noudattaen. Näitä on ilmeisesti jopa 100 000 vuodessa mutta niin vain olin itse täysin tietämätön toiminnasta, kun laitoin toiminimihakemuksen vetämään.

      • Anonyymi

        No miten sun kohdalla kävi?
        Mihin asti SYR oli mukana ennenku luovutti?


      • Anonyymi

        Eiköhän se luovuttaja ollut toisessa päässä. Jos yrityksen tilillä on se muutama satanen, niin ulosottomies hakee sen. Noissa yrityskaupoissa ei noudateta kaikkia kuluttajasuojan perusteita.


    • Anonyymi

      Onko kukaan vienyt käräjäoikeuteen ja mikä oli lopputulos?
      Eli pitääkö vaan kiltisti maksaa?

      • Anonyymi

        Itse sain hintaa putoamaan kuin reklamoin heille heidän epämääräisen tapansa myydä. Sen jälkeen pidin huolen siitä, että sopimus ei jatku 1. vuoden jälkeen eli irtisanoin sopimuksen hyvissä ajoin ennen sen jatkumista ja tallensin kaikki dokumentit ja nauhoittanani keskustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain hintaa putoamaan kuin reklamoin heille heidän epämääräisen tapansa myydä. Sen jälkeen pidin huolen siitä, että sopimus ei jatku 1. vuoden jälkeen eli irtisanoin sopimuksen hyvissä ajoin ennen sen jatkumista ja tallensin kaikki dokumentit ja nauhoittanani keskustelut.

        Hei, poikani laittoi yrityksen pystyyn ja heti tuli soitto Suomen Yritysrekisteristä. Puhelu oli hyvin hämäävä ja harhaanjohtava. Poikani luuli sen olevan valtion virastosta ja palvelu olisi palkollinen. Kun myyjä kysyi laitetaan ensimmäinen vuosi näillä ja poikani sattui vastaamaan kyllä niin laskua tuli liki 400 eur. Toivottavasti tämä yritys joutuu käräjille ja saa sanktioita ja röyhkeä toiminta loppuu. Tällaisilta juuri aloittelevilta yrityksiltä, joilla ei ole vielä edes tuloja niin huijaustaktiikalla vedätetään 400 eur. Milloin sinun huijaus tapahtui ja milloin sait hinnan puolitettua? Kiitos etukäteen vastauksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, poikani laittoi yrityksen pystyyn ja heti tuli soitto Suomen Yritysrekisteristä. Puhelu oli hyvin hämäävä ja harhaanjohtava. Poikani luuli sen olevan valtion virastosta ja palvelu olisi palkollinen. Kun myyjä kysyi laitetaan ensimmäinen vuosi näillä ja poikani sattui vastaamaan kyllä niin laskua tuli liki 400 eur. Toivottavasti tämä yritys joutuu käräjille ja saa sanktioita ja röyhkeä toiminta loppuu. Tällaisilta juuri aloittelevilta yrityksiltä, joilla ei ole vielä edes tuloja niin huijaustaktiikalla vedätetään 400 eur. Milloin sinun huijaus tapahtui ja milloin sait hinnan puolitettua? Kiitos etukäteen vastauksesta!

        Hei,
        miten teillä etenee? Oma avovaimoni meni tähän myös. Meille ei vielä ole laskua tullut mutta laitettuamme viestiä ilmoittivat että 12kk sopimus ja ei voi perua. Eli lasku on ilmeisesti tulossa.


    • Anonyymi

      Hei,
      samaan ansaan mennyt täälläkin. Toiminimen perustin ja sieltä kun soittivat niin saivat tosissaan hämättyä sillä kun virallisesti ensin tarkastelivat yrityksen tietoja ja toimintaa. Varoittaisin kaikkia, että seuraavina päivinä saattaa tulla vielä soitto "verkkoturvakeskuksesta", jossa ystävällinen mieshenkilö kertoo, että olet joutunut huijauksen kohteeksi myöntyessäsi suomen yritysrekisterin palveluun. Hän kertoo perusteellista tietoa Suomen yritysrekisterin kyseenalaisesta toiminnasta, minkä jälkeen tarjoaa omia palveluitaan siitä eroon pääsemiseksi. Eli huijaus huijauksen päälle, ÄLKÄÄ menkö tähänkään ansaan.
      On vain ihmeteltävä, miten näihin ei uskalleta puuttua ja he kykenevät jatkamaan toimintaansa. Suomessa yrittäminen on tehty jo tarpeeksi hankalaksi ilman mitään huijareitakin.

    • Anonyymi

      Hei, mä jouduin uutena 17-vuotiaana yrittäjänä tän kohteeks. Lähettävät laskuja, mutta olen reklamoinut ensimmäisestä päivästä lähtien. Tänään soittivat ja kuunnelluttivat nauhoitteen myös. Tarjosivat kompromissiä, että maksaisin puolet alkuperäisestä summasta, eli 60e. Mitä mun pitäis tehä? Uhkasivat että vie tän käräjille jos en maksa.

    • Anonyymi

      Hei. Sama asia täällä. Sain soiton reilu viikko sitten puhelun Suomenyritysrekisteristä ja tänään sain laskun. Puhe oli hämäävä ja nopeaa. Myöskin ymmärsin puheesta, että se on pakollinen juttu liittyvä ytj:stä. Reklamaatioon suoraan kirjoitin, mutta antaneet vastauksen, se ei ole kelpoinen. Onko teillä vinkkejä, miten voisi toimia. Vedettiin suoraan harhaan luuloon, että maksupalvelu on pakollinen, eikä puhelussa ei kerrottu mitään ehdoista tai mistään palvelun asioista tarkemmin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe