Perhe on alkanut kutsumaan vessanatsiksi, kun olen sitä mieltä että veneen vessaa käytetään vain kun ollaan merellä ja muuten hoidetaan asiat maissa. Meillä ei septiä voi enkä haluakaan tyhjentää mereen, mutta toisaalta olen täysin kyllästynyt siihen miten luokattoman huonosti satamat keskimäärin hoitavat septiasemiaan. Monesti tulee mieleen, että se on laitettu vain jotta saadaan sopiva merkintä satamakirjaan, mutta kun sitä ei pidetä kunnossa, ei sitä tarvitse tyhjentääkään.
Mietin josko kompostivessa ratkaisi ongelman. Nature's Head vaikuttaisi asialliselta, mutta mieleen tulee kyllä myös ongelmia. Onkos kellään kokemusta tällaisesta?
http://www.natureshead.fi/tuotteet/
Kompostivessa veneeseen
6
415
Vastaukset
- Näilläspekseillä
Se on kallis.
Seuraa mutua:
Jos oikein miettii niin mikä tahansa kotimainen viidensadan pikkukomposti hoitaa asian. Vaatii paljon kuiviketta ja erillisen suotovesisäiliön tai mielummin vielä otat mallia erittelevä ja putki säiliöön, joka jossain pilssissä. Kuivike on kaiken a ja o. Kannelle tulee ilmastointirööri ja kyllähän siellä jokunen pikkukärpänen pörrää, josnolet pitkään satamassa. Hajuhaittaa ei välttämättä tule. - asumista
Veneilemään ulkohuussilla
- Benssi
Ratkaisu on sitten isompi septitankki, niin ei sun tartte enää olla jokun v***n vessanatsi! Toisaalta aito vessanatsi antaa rankasti luuvitosta niskuroivalle miehistölle!!!!!!
Meillä kälyn teräsveneessä ollut huussisysteemi jo vuosikaudet. puuveneessä ei niin hyvä koska liete valuu ja imeytyy puurakenteisiin. Mutta teräsveneessä vain ruoste ottaa vauhtia sisältäpäin. Mutta se ei ole ongelma vuosikausiin.
Elikkä siis keulapiikissä perinetinen "huussi", joka kestää jopa koko kauden ja vasta seuraavan keväänä tyhjennetään lapiolla. Tiivis ovi ja tuuletushormi keulakannelle niin eipä tule käryt hytteihin.
Saosneste valuu teräslattian läpi olevista reijistä alas ja sieltä keräysaltaaseen, josta se pumputaan haihdutusastiaan pakoputken ympärillä, eli kaikki neste haihdutetaan omavaraisesti ajon aikana.
Eipä tarvi jonotella uusavuttomien kanssa septiasemille imuttamaan jotain hyttysen kusirakon kokoisia paskatankkeja tyhjäksi!- Asuako_huussissa
Ulkohuusin saisi rakentaa perässä hinattavaan jollaan
- EiMissäänTapauksessa
Kompostorissa biomassa hajoaa ja tuotoksena runsaasti hiilidioksidia, joka kulkeutuu veneen sisältä ilmakehään ja aiheuttaa koko maapallon tuhoutumisen kun se on sitä kaameaa AGW-myrkkyä.
- TotuudentorviII
Elekke ny kehakko. Miksi kuskaisi paskaa mukanaan, kun sen voi heleposti pumpata suoraan meree.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934