Aloitin Lamictalin. Sivuoireita?

yellowtree123

Hei! Onko joku Lamictalia käyttävä saanut kivuliaita vatsaoireita, migreeniä tai ocd-oireet lisääntyneet?

Aloitin Lamictal 25mg käytön 22.12 ja nostin 50mg 2vkon kuluttua ja taas 2vkoa 75mg. Jouduin laskemaan 50mg, koska tuli kummallinen olo.
Nyt lyhyessä ajassa olen saanut 3migreeniä, jotka pakottaa sängyn pohjalle tunneiksi ja nukkumaanmenoon saakka tuntuu kipua.
Vatsakipuni ovat myös pahentuneet. Herään yöllä poltteleviin ylävatsakipuihin. Tuntuvat vain pahenevan ja joka päivä kärsin kivuista, jotka pakottaa lepäämään. Turvotusta enemmän kuin aiemmin.
Aion konsultoida lääkäriä tänään asiasta(mikäli saan kiinni..). Mietin onko hyvä lopettaa 1kk ja katsoa, helpottavatko oireet. Annokseni on kuitenkin vielä pieni, mutta jokainenhan on yksilö.
Olisi ikävää joutua lopettamaan lääke koko loppuelämäkseni, koska mielialaan se on tuntunut vaikuttavan hyvin.

8

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyödyllinen22

Hei!

Itselläni ei muistaakseni tullut mitään sivuoireita alussakaan (oon syöny n. kuukauden pitempään kuin sinä), mutta kuulostaa että noi vois olla lääkkeistä tulevia sivuoireita. Parhaimmassa tapauksessa ne menee ohi kun oot syöny pidempään. Lääkäri varmaan osaa sanoa, että kannattaako jatkaa ja pitääkö lääkettä nostaa sun kohdalla vielä hitaammin. Itse luulisin, että sivuoireet voi mennä aja kanssa ohi, mutta jos särky on oikeasti todella pahaa eikä mee ohi, niin kannattaa varmaan lopettaa. Ellei sit mistään särkylääkkeistä olisi apua siihen asti, että vois katsoa et meneekö noi oireet ohi.

• kaikenlaistanapukkaa

Kyllä mäkin sinuna jatkaisin vielä, jos vain tulet toimeen noiden oireiden kanssa. Jos ne vaikka siitä laantuisi/poistuisi. En kyl tiedä kuinka nopeasti aloitus tms. oireet jatkuvat siis jos olisivat siihen aloitukseen liittyvää. Toivottavasti saat lääkärisi pian kinni. Ikäviltä kuulostaa, toivotaan että voit jatkaa, jos tuntuu auttavan mielialaan. Mulla itselläni ollut lami käytössä 1,5v (nyt annos 200mg) ja olen niiden onnellisten joukossa jolla ei missään vaiheessa sivuoireita. Mut se tieto ei tietenkään sua lämmitä.

• lieväsärky

Itselleni tuli muutamaksi kuukauseksi lievää jatkuvaa päänsärkyä, minulla ei ole koskaan ollut päänsärkyjä, muuta kuin kovassa flunssassa tms. joten tiesin johtuvan lääkkeestä. Meni lopulta ohi.

• Z-lääkekoukussa

Yep, jouduin lopettamaan lääkkeen vatsaoireiden takia. Kipuja, pahoinvointia, oksensinkin muutaman kerran. Kivut lisääntyivät lääkkeen käytön jatkuessa, eivät menneet ohi. Minulla on refluksitauti ja ärtyvä suoli/ paksusuolentulehdus ennestään eikä ole yhtään varaa pahenemisvaiheisiin.

• Koekaniini44

Minä olen syönyt kyseistä lääkettä yli 10v, taisi olla juuri silloin tullut markkinoille. Sairaalassa aloitettiin ja tuli kaksi kertaa niin voimakkaat vatsakivut, että pyörryin, mutta sitten ei mitään haittoja. Annos on niinkin suuri, että 400mg vuorokaudessa.
      Kerran apteekki ei saanut jostain syystä lääkettä ja jouduin olemaan ilman joitain päiviä. Parin päivän päästä alkoi olla sietämätön olo, en osaa sanoin kuvata! Oli jonkinlainen paniikki päästä siitä olosta ja itsestäni "pois", mutta olin sen vanki. Ympäristö tuntui pakenevan ja aivot tuntuivat "venyvän". Kaikki oli outoa, oma puhe kaikui. Piti lähteä porukan kanssa lähikaupungeista kiertämään, jos heille olisi jäänyt myymättä joku paketti. Sitten viimein sain ja helpotti.
      Kai joudun sen vuoksi syömään sitä loppuelämäni, vaikka muuten voisin jo lopettaa. Kauhistuttaa ajatus, että jos sitä ei jostain syystä saisikaan. En uskalla lopettaa. Psykiatrikin ihmetyksellä kuunteli ja kiitti että kerroin. Sanoi ilmoittavansa sen sivuvaikutuksiin. Näistä,ei kuulemma ole vielä niin paljon tietoa, mitä kauan syötynä tekevät. Olen sitten kai koekaniini :) Muuten hyvä lääke ollut.

• Opanikka

Mulla 640 mg vuorokaudessa. Ei haittoja. Tämä annos ollut nyt päällä 4 vuotta. Olen tasaisempi kuin milloinkaan.

• Ei sivuoireita juuri verrattuna muihinkaan masennuslääkkeisiin (niitä käytetty mulla kirjo aiemmin virheellisesti, koska ei tiedetty biposta vielä tai silloinen lääkäri ei uskonut), päänsärkyä on ollut vähän aina niin en tiedä yhdistääkö tähän. 300mg menee mutta ei auta vaikeaan masennuskauteen kyllä juuri, mutta tasoittaneepahan jotakin oloa. Sekamuotoisessa jaksossa oli todella hyvä...

• 1000mgvrk

Minulla annostus on 500mg aamulla ja 500mg illalla. Ei toistaiseksi ole tullut mitään haittavaikutuksia. Ole käyttänyt nyt tätä lääkettä tälläannoksella kaksi vuotta ja ikäni on 32 vuotta ja olen nainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe