Kysymys???

Miksi

Miksi joidenkin adventistejen mukaan sunnuntai olisi pedon merkki?
Tarkoitan että miksi juuri se eikä vaikka joulu, pääsiäinen, Tämä muutos Isä Meidän- rukoukseen, kuvien kumarrus, tai uusin lanseeraus, uskontojen vuoropuhelu ja yhteenliitto.
Kaikkihan Nämä ovat paavin juttuja.
Miksi juuri sunnuntai?
Kyllä itse uskon sen olevan Sirun, siksi mielestäni sähköistä maksamista pitäisi välttää.
Paavi ehkä liittyy asiaan silti,Lutherkin arveli jo niin tietääkseni?
Siis että kuka on antikristus.

21

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalehmä

      >>Siis että kuka on antikristus.>>

      Tietysti se, joka opettaa toisin kuin "minun" tai meidän kirkomme, seurakuntamme, lahkomme - tai mihin nyt "koplaan" nyt sitten katsonkaan kuuluvani.

      • Höhhh

        Tätähän ei kysytty!


    • tarkastellaan.asioita

      Hyvänhän se on, että edes yksi harha nähdään, eli tuo sunnuntai.
      Sitten siitä on hyvä mennä eteenpäin.. Kirkkopyhät, ne ei ole tarkoitettu uskon perustuksiin.
      Ei tietenkään joulukaan. Mutta, edes yhdessä asiassa tehtäisiin se parannus, koska jo Jumalan antoi vanhanliiton kansalleen lakinsa seurattavaksi.
      Sen rikkominen on kirjattu meille, että tuo vanhanliitonkansan rikkomukset ovat
      """" varoittava esimerkki """" - jotka elämme lopun aikaa.

      Eli Jumalalla on VAIN yksi kansa. Sen kansan jalanjälki kulkee Jeesuksen, jaa,a - mainitaanhan siinä - "sapatinHerran" jalanjäljissä. Eli ketkä seuraavat HÄNTÄ ja nimensä pitävät uskollisuudessa Elämänkirjassa taivaissa, elämä on kilvoitusta - hyvän uskon kilvoitusta. Kuuliaisuus on nähtävissä seurattavassa --- Jeesuksessa. Siksi Herran oma kansa, jota Herra johtaa - on samanmielinen, kun vaikka sanasta lukien.
      Jeesus oli kasteella ja taivaista kuului ääni, "kuulkaa Häntä".
      Siis kuunnella Häntä ja kumartaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
      Missä Herran oma voi kumartaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
      Se määrittelee tämän Jumalan lain määreen omilleen. Siis jotka seuraavat Häntä.
      Ei se maailmaa koske, eikä kylmiä sydämiä, sillä sellainen sydänpalvelu on tyhjänpäiväistä.

      Oppi ja opetus Jumalan kansalle on aikain läpi tämä. Jos se muun on hyväksynyt, niin tämä on harhaantunut Suomen Siionilta.

      2Mo 20:10 mutta seitsemäs päivä on = !! Herran, sinun Jumalasi, sapatti; !!!! silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      ja syy siihen Herran kansalaisten Jeesuksen askeleissa lukea... perusteet.

      --> 2Mo 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; !!!!!! sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. !!!!!! Ja ""sentähden Jumalan kansakin siunaavat lepopäivän ja pyhittää sen, opetuksen ja siunauksen tähden. Herra palvelee omiaan!!!""""

      Eli perusta on Jumalan tahdossa HÄNEN käskynsä. Ne ovat Jumalan kansan omaisuutta, koska ne erottavat meidät maailmasta. Emme elä sydän ympärileikattuna maailman hengen mukaan, vaan Jumalan Hengen mukaan, koska tuo Henki on myös VOIMA, että tuo tahto TÄYTTYY meissä. SE on Jumalan työ meissä.

      Maailmanhenkinen omassa hengessä ei edes muotouskonnollisuudessa voi elää ja täyttää hengessään Jumalan tahtoa, on tehtävä parannus, joka on mielen muuttamista Jumalan mielen mukaisesti, eli henki yhtyy -oksastuu- Jumalan Henkeen ja siksi tuo Henki on Voima tahdon toteuttamiseen, ja näin uskollisuus, kuuliaisuus on taivaallisen uskollisuuden elämä - ja Kristuksen seuraaminen.

      Muut hapatteet eivät tietenkään kirkkopyhinä koske Jumalan kansaa - mutta se ei ole niin kadottavaa - kuin tuo Jumalan tahdon lepopäivän muutos ihmiskäskyihin, eli muotojumalisiin kirkkopyhiin, Paapeli- katoliseen- marttilaiseen Suomen Siionin hapatteeseen, jossa vapaatkin suunnat rämpivät. Syy on isien oppien ja äidinmaidossa imetty näköala kansankirkosta käsin.

      Sellainen ajatus tähän. Meillä on uskovia, adventismin ulkopuolella, joka ei kumarra, ei niin sunnuntaita - eikä jouluakaan, tai kirkkokalenteria.

      • Sapattipapatti

        Taidat olla Belsebuubin palvelija.


    • Kyselennyt

      En saanut vastausta vielä siihen mitä kysyin.
      Miksi juuri se sunnuntai olisi erityisen kadottavaa eikä muut?
      Enkä näe yhteyttä siihen ostoon ja myyntiin joka liittyy merkkiin.

      Muotoilin teksti ni lopun väärin, tiedän mikä on antikristus.
      Miksi uskotte Elleniä vaikka Tiedätte millainen hauta hänellä on?
      Kiitos vastauksista!

      • 1234567---

        Tämä onkin viisaiden ja ymmärtäväisten herkkua tietää kuka on peto ja mikä hänen merkkinsä. Raamattu: Tässä on viisaus kellä ymmärrys on.

        Etsivä löytää !


      • Peto-tunnistettu

        Peto on maallistunut kristillisyys. Adventismi kuuluu siis vahvasti pedon joukkoon.


      • vastausta

        Mikä on kadottavaa? Synti on kadottavaa. Ihminen ei synteineen pelastu, joten hän tarvitsee pelastajaa. Kaikille ihmisille pelastaja ei kelpaa, eikä kaikki halua kääntyä synneistään pelastajan puoleen ja tehdä parannusta. Jotkut jopa rakastavat syntiä tai sanovat syntiä ystäväkseen.

        Miksi sunnuntai-pyhä on pedon merkki?
        Sapatti on Herran valitsema pyhäpäivä ihmisille. Tämä ei kelpaa kaikille ihmisille. Monet pitävät mieluummin Paavin antaman pyhän sapatin sijaan, "eli sunnuntaipyhän" pyhänään.

        Jumalan käskyt ovat merkkinä otsalla ja kädessä.
        Vertauskuvallisuus: mielessä/ajatuksissa (otsalla) ja teoissa (kädessä).

        Hes. 20:12 Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Kysyjäkkjj

      Jos tulee ns' ufoja niin ne on varmaan peto.
      Niitä rummutetaan niin.
      Kjhhh

    • Adventisti

      Vaikka olen adventisti, niin en tiedä vastausta kysymykseesi. Asia ei liene olennainen pelastuksen kannalta.

    • Olen pohdiskellut tätä tuonne synti osastolle:

      Mitä ilman et pystyisi ostamaan ja myymään NYT.

      Itsekkyys oli yksi veikkaus....

      • kauppatavaraako

        Jos ymmärtää, mitä on synti. So. Jumalan tahdon rikkomista, raamatullisen määritelmän mukaan. Voiko uskova sitten käydä kauppaa maailman kanssa, ettei ymmärrys sitä käsittäisi.'
        ts. merkki - otsassa ja teot käsissä.
        Ei, ei uskova tee kauppaa. Golgatan risti - mitä Pyhä Henki kirkastaa ja lunastushinta, niin mistä tehdään se kauppa. ???

        Onko pelastus halpaa, ettei kannata Jeesusta seurata ja iankaikkista elämää halajata.

        Olihan Jeesuksen aikana opetuslapsia, joille seuraaminen oli vaikeaa, he loukkaantuivat ja lähtivä. Mutta lähimmät eivät myyneet pelastusta, vaan ymmärsivät - "otsallaan" arvon.
        He vastasivat, kun Jeesus kysyi - "haluatteko tekin mennä pois".......

        Sinulla on iankaikkisen elämän sanat.

        Siinäpä se. Tuosta Golgatan hinnan suhteen, en myy pelastustani maailman herran rakkauteen. Mieleni on kiinnittynyt merkkinä Häneen ja käteni on annettu Hänen käyttöön.

        Eli en osta - enkä myy tätä armoani, maailman henki ei rakastuta.


      • kauppatavaraako kirjoitti:

        Jos ymmärtää, mitä on synti. So. Jumalan tahdon rikkomista, raamatullisen määritelmän mukaan. Voiko uskova sitten käydä kauppaa maailman kanssa, ettei ymmärrys sitä käsittäisi.'
        ts. merkki - otsassa ja teot käsissä.
        Ei, ei uskova tee kauppaa. Golgatan risti - mitä Pyhä Henki kirkastaa ja lunastushinta, niin mistä tehdään se kauppa. ???

        Onko pelastus halpaa, ettei kannata Jeesusta seurata ja iankaikkista elämää halajata.

        Olihan Jeesuksen aikana opetuslapsia, joille seuraaminen oli vaikeaa, he loukkaantuivat ja lähtivä. Mutta lähimmät eivät myyneet pelastusta, vaan ymmärsivät - "otsallaan" arvon.
        He vastasivat, kun Jeesus kysyi - "haluatteko tekin mennä pois".......

        Sinulla on iankaikkisen elämän sanat.

        Siinäpä se. Tuosta Golgatan hinnan suhteen, en myy pelastustani maailman herran rakkauteen. Mieleni on kiinnittynyt merkkinä Häneen ja käteni on annettu Hänen käyttöön.

        Eli en osta - enkä myy tätä armoani, maailman henki ei rakastuta.

        Mitäköhän sinä selittelet?

        Ihmiset käyvät kauppaa , oli se sitten s-market tai nettikauppa ... ostetaan ja myydään palstat.

        Mitä ilman et pystyisi ostamaan taikka myymään? Koska sitähän varmastikkin teet kun menet vaikka ruokaostoksille? Vai?

        Mutta milloin tällainen toiminto loppuu ihmiseltä joka ei huoli tuota "oikeutta" myydä sekä ostaa?

        Rahasta täytyy varmastikin luopua kuten Jeesuskin sanoo , mutta mikä lienee lähimmäisenrakkauden vähyyden syy?


    • <<Miksi joidenkin adventistejen mukaan sunnuntai olisi pedon merkki?>>

      En osaa tuohon vastata. Onko sunnuntai adventistien mukaan pedon merkki?

      Yhdestä asiasta olen kyllä vakuuttunut ja se on se, että ainoana kymmenestä käskystä sapattia väheksytään kristikunnassa.

      Olen ollut innoissani Messiaanisten juutalaisten, esim. Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus. Se onkin erinomaisen hyvä kirja. Nyt olen lukemassa hänen kirjoittamaansa kirjaa: Mitä on armo? On oikein hyvä kirja, mutta löysin yhden asian, josta en ole hänen kanssaan samaa mieltä. Hän puolustaa kyllä 10-käskyn lakia, mutta kirjoitta myös: "Sen, minkä Paavali hylkäsi Kolossalaiskirjeen jakeissa 2:16-23, oli yritys saavuttaa sisäistä hengellisyyttä ulkoisin keinoin, kuten vaatia pakanoita noudattamaan sapattia sen sijaan että Jeesus olisi nähty sapatin täyttymyksenä, tai pyrkiä kaikenlaisiin itsensä kieltämisen tekoihin (kuten itseään ruoskineet keskiaikaiset munkit). ...".

      Bacchiocchi, joka on sapattitutkija ja siinä mielessä pätevämpi sapatti-asiassa, kirjoittaa näin:
      Kol. 2:16
      Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta...

      Pieni lainaus Bacchiocchi kirjasta Sapatti ja sunnuntai, jossa hän käsittelee Kolossalaiskirjettä: " Paavali ei lainkaan käsittele kysymystä siitä, onko sapattikäsky yhä voimassa kristillisenä aikakautena, vaan vastustaa monimuotoisia askeettisia ja kultillisia tapoja, jotka etenkin kolossalaisten ja galatalaisten keskuudessa joutuivat ristiriitaan sen elintärkeän totuuden kanssa, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

      Paavali tuomitsee harhaopit, joiden yhtenä osana saattoi olla taikauskoisia muotoja saanut sapatin vietto. Hän ei kumoa itse sapattikäskyä, koska tuomio ei kohdistu itse käskyyn vaan sen vääristymään. Jonkin raamatullisen säädöksen väärinkäytön moittiminen ei ole itse säädöksen kumoamista.

      Paavali suosittelee suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta silloinkin kun kysymyksessä ovat erimielisyydet ruoasta ja päivistä, jotka ovat peräisin inhimillistä sopimuksista
      (Room. 14:3-6 "Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. 4 Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. 5 Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. 6 Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa. Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa").

      Tämä osoittaa, että kysymyksessä päivistä, hän oli liian liberaali ryhtyäkseen ajamaan sapattikäskyn poistamista ja sunnuntain vieton omaksumista sen sijaan. Jos hän olisi tehnyt niin, hän olisi kohdannut vastustusta ja loputtomia vastaväitteitä sapatin kannattajien taholta. Kaiken tällaisen puuttuminen on kenties selvin osoitus siitä, että Paavali osoitti kunnioitusta sapatti-instituutiota kohtaan. ".

      Siis on selvää, että sapattia väheksytään kaikista kymmenestä käskystä, sen vuokse se tulee korostumaan käskyistä. On tosiaan uskomatonta, että Messiaanisissakin piireissä tuo sapattikäsky voidaan ymmärtää noin väärin, vieläpä noin arvostetun henkilön kohdalla.
      Messiaanisia juutalaisia on myös adventisteissa, jotka kyllä ymmärtävät sapattikäskyn.

      • Raamatussa 10 käskyyn kuuluu sapattikäsky. Raamatussa kerrotaan, että Jumala pyhitti ja siunasi sapatin, koska Hän oli 6 päivänä luonut maailman ja lepäsi. Tämä on selvästi päivä, jona Raamatun mukaan kunnioitetaan Jumalaa. Miten tätä voidaan niin väheksyä. Kyse on mielestäni kyllä sitä ettei kunnioiteta Jumalaa, jos vietetään vaikka sunnuntaita tai jotain muuta kuin sapattia lepopäivänä. Sunnuntai on vielä pakanallinen auringon syntymäpäivä.

        2 Moos. 20:8-11
        8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        Jakeessa 11 sanotaan asia niin selvästi, että lapsikin sen tajuaa.


      • selväkuinpläkki
        Yksi_usko kirjoitti:

        Raamatussa 10 käskyyn kuuluu sapattikäsky. Raamatussa kerrotaan, että Jumala pyhitti ja siunasi sapatin, koska Hän oli 6 päivänä luonut maailman ja lepäsi. Tämä on selvästi päivä, jona Raamatun mukaan kunnioitetaan Jumalaa. Miten tätä voidaan niin väheksyä. Kyse on mielestäni kyllä sitä ettei kunnioiteta Jumalaa, jos vietetään vaikka sunnuntaita tai jotain muuta kuin sapattia lepopäivänä. Sunnuntai on vielä pakanallinen auringon syntymäpäivä.

        2 Moos. 20:8-11
        8 "Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        Jakeessa 11 sanotaan asia niin selvästi, että lapsikin sen tajuaa.

        Jae 10 sanoo että sapatti on annettu juutalaisille ja heidän kaupungeissaan asuville muukalaisille. Suomen kaupungeissa sunnuntaita lepopäivänä tai vapaapäivänä viettävä ei riko sapattikäskyä vaan pitää ja kunnioittaa sapattikäskyä antamalla juutalaisten ja heidän kaupungeissaan asuvien muukalaisten viettää sapattia.


      • selväkuinpläkki kirjoitti:

        Jae 10 sanoo että sapatti on annettu juutalaisille ja heidän kaupungeissaan asuville muukalaisille. Suomen kaupungeissa sunnuntaita lepopäivänä tai vapaapäivänä viettävä ei riko sapattikäskyä vaan pitää ja kunnioittaa sapattikäskyä antamalla juutalaisten ja heidän kaupungeissaan asuvien muukalaisten viettää sapattia.

        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.

        * tuossa mainittiin kyllä selvästi, että kyse on sapatista. Sunnuntai ei ole sapatti

        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        * tuossa kerrotaan, että Jumala lepäisi sapatin luomistyönsä loppuun saattamisen vuoksi. Tämän vuoksi Hän siunasi ja pyhitti sen.

        Tuolloin luomisessa ei ollut vielä juutalaisia eli sapatti koskee kaikkia ihmisiä.


      • selväkuinpläkki
        Yksi_usko kirjoitti:

        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.

        * tuossa mainittiin kyllä selvästi, että kyse on sapatista. Sunnuntai ei ole sapatti

        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        * tuossa kerrotaan, että Jumala lepäisi sapatin luomistyönsä loppuun saattamisen vuoksi. Tämän vuoksi Hän siunasi ja pyhitti sen.

        Tuolloin luomisessa ei ollut vielä juutalaisia eli sapatti koskee kaikkia ihmisiä.

        <11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        * tuossa kerrotaan, että Jumala lepäisi sapatin luomistyönsä loppuun saattamisen vuoksi. Tämän vuoksi Hän siunasi ja pyhitti sen.

        Tuolloin luomisessa ei ollut vielä juutalaisia eli sapatti koskee kaikkia ihmisiä.>

        Kuten teksti sanoo, Jumala tuolloin siunasi ja pyhitti sen. Ei sanota että olisi antanut sitä vielä silloin ihmisten noudatettavaksi.


      • selväkuinpläkki kirjoitti:

        <11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen

        * tuossa kerrotaan, että Jumala lepäisi sapatin luomistyönsä loppuun saattamisen vuoksi. Tämän vuoksi Hän siunasi ja pyhitti sen.

        Tuolloin luomisessa ei ollut vielä juutalaisia eli sapatti koskee kaikkia ihmisiä.>

        Kuten teksti sanoo, Jumala tuolloin siunasi ja pyhitti sen. Ei sanota että olisi antanut sitä vielä silloin ihmisten noudatettavaksi.

        <<Kuten teksti sanoo, Jumala tuolloin siunasi ja pyhitti sen. Ei sanota että olisi antanut sitä vielä silloin ihmisten noudatettavaksi. >>

        Spekulointia. Kun Jumala lepäsi, niin Aatami ja Eevakin lepäsivät. Ei heillä ollut eri lepopäiviä eikä Jumala tarvinnut lepoa. Sapatti on annettu ihmistä varten. Jumala selvästi siunasi ja pyhitti juuri sapatin päivän. Ei tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä. Jeesus ei myöskään koskaan muuttanut sapattia. Myös alkuseurakunta ja pakanaseurakunnat alkuun pyhittivät sapattia ja viettivät uskollisesti kaikkia juutalaisia juhlia.

        Jumala ei ole koskaan pyhittänyt sunnuntaita eikä Jeesus koskaan muuttanut sunnuntaita. Vaikka sapatin pitäminen ei sinänsä pelasta, niin sapatti on kuitenkin kymmenessä käskyssä ja ainoa käsky, jota vastaan eniten rikotaan.


    • woe3

      Uskonpuhdistajat ovat aikoinaan yksimielisesti nimenneet pedon, kuten kaiketi rivien välistä tulkiten tiedätkin.
      Pedon merkki olisi oltava vastaavanlainen kuin Jumalan kansan liiton merkki. Joka oli ja on vieläkin sapatti, vaikka harva kristitty sitä edes tiedostaa nykyään.

      "Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."2. Moos 31

      Sitten on Ilm. 14:7-12, jossa viitataan samassa yhteydessä luomiseen, pedon merkkiin ja Jumalan käskyihin.

    • Kyselijää

      Kiitos vastauksista!
      Oletteko todella niin varmoja tuosta, että ottaisitte konkreettisen jutun käteenne?
      Vieläpä kun siihen sopivat niin hyvin muutkin asiat?
      Itse näen tuon sunnuntai- selitystavan kaukaa haetulta.
      Sapatti sinällään on minusta hyvä juttu.
      Suosittelen kyllä tarkastelemaan muitakin vaihtoehtoja kuin tuo sunnuntai.
      Vieläpä kun tuo on niin tärkeä asia.
      Vähintään kannattaa lukea siitä sirusta.
      Enkä sano tätä siksi että haluaisin olla oikeassa, oikeastaan olisin mielelläni väärässä näin uskoessani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      138
      2538
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      2424
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      106
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      107
      1763
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      75
      1728
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      345
      1468
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1379
    8. 383
      1326
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      66
      1072
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      1009
    Aihe